Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

olej jak galareta w 2,5 TD


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 22:18

wymienilem dzis olej w mojej omie, auto mam od miesiaca i postanowilem wymienic oleje i fltry. po spuszczeniu oleju mechanik ktory to robil byl w szoku bo czegos takiego nie widzial. olej byl gesty jak galareta, stwierdzil ze poprzedni wlasciciel jezdzil na tym oleju min. 30 tys km!!!!!! teraz nie wiem czy to auto sprzedac czy jezdzic dalej. pocieszyl mnie tylko tym ze prawdopodobnie moja omcia oleju nie bierze bo miala normalny stan a gdyby miala czesto dolewany to nie bylby taki przepracowany (gesty) co o tym myslicie????

#2 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 29 września 2007 - 23:01

może miałeś minerał i tzw doktorka ( galareta by uszczelnić silnik )
jak poza olejem ok to poco spraedawać?? ja w swojej

a i jeszcze jedno, wyjaśnij swój podpis bo nie rozumiem ja mam tds, a dlaczego ?? bo to silnik rodem z bmw, omega ma oznaczenie td, a w rzeczywistości to TDI. bo BMW jak i oma posiada intercoller, a różnica między nimi to 20km wynika ona z zastosowania w omie mniej wydajnej turbo sprężarki.

a więc w realu to wykastrowany przez sprężarkę TDS z BMW 525

#3 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 23:10

no poza olejem jest wszystko ok. jedynie przykopci na czrno jak jej w rurke troche wstawie. a tak poza tym super chodzi. po wymianie oleju nawet ciszej
a co do doktorka to nie wiem. silnik ma suchy. a cisnienie oleju dobre. kontrolka oleju zapala sie po kilku sekundach po zgaszeniu silnika

#4 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 23:22

w sumie nie wiem jaki olej byl poprzednio, teraz ma wlany mineral 15W40. po 1000km kazali mi ponownie wymienic olej i filtr zeby silnik sie przeplukal z tej galarety.

#5 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 29 września 2007 - 23:49

Na 90% jest to wina tego, że poprzedni właściciel jeździł na czystych estrach - tankował olej z biedronki :) Ostatnio na wykładzie wykładowca opowiadał o przypadkach galarety zamiast oleju smarownego w wyniku zastosowania estrów jako paliwa.. Wynika to ze złego składowania tegoż oleju..

Nie martw się - wymień olej i będzie ok..

#6 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 23:51

no juz olej wymienilem tyle ze na 15W40 ale zalecali mi ponowna wymiane po przejechaniu 1000km

#7 OFFLINE   MINIO

MINIO
  • 267 postów
  • Dołączył: 26-10-2006
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 30 września 2007 - 00:06

pewnie że będzie ok po ponownej wyminie będzie już
jak trzeba a 15w40 to dlatego że nikt niema pojęcia co tam
było a tak masz spokój :mrgreen:

#8 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 00:08

no jak narazie po wymianie nic sie nie dzieje tylko silnik jakby lzej mial. no i to kopcenie przy ok. 3500 obr/min

#9 OFFLINE   MINIO

MINIO
  • 267 postów
  • Dołączył: 26-10-2006
  • Skąd: Szczecinek

Napisany 30 września 2007 - 00:25

to jest diesel i jak mu przyłożysz to zakopci
prawie karzdy tak ma chyba że te nowe bo posiadaja
filtry cząstek stałych w układzie wydechowym
moja czasem jak się wkręci zbyt wysoko to też puści chmurkę

a o olej trzeba dbać bo to dieselek i lubi mieć olej zmieniany na czas
to nie benzyna w której olej jest praktycznie ciągle czyściutki

w moim escorcie od wymiany do wymiany olej jest ciągle
żółciutki jak miodek a w dieselku zarz robi sie czarny
ale to norma przez to wymiany powinny być systematyczne

#10 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 00:29

no ja olej wymieniam zawsze co 7 tys. ale poprzedni urzytkownik Omci ok 4 razy wiecej zrobil na oleju. a to kopcenie to zdecydowanie za mocne. ale jeszcze do dolotu nie zagladalem. moze filtr zabrudzony. a podobno tam w tym plastiku z napisem TURBODIESEL cos sie czysci

#11 OFFLINE   romanescou

romanescou
  • 108 postów
  • Dołączył: 28-03-2007
  • Skąd: Wrocław

Napisany 30 września 2007 - 07:58

Co do galarety to mój kolega w matizie (oczywiscie benzyna) miał tak samo. Wymienił olej i git hit.
kupiłem fajną omegę :)

#12 OFFLINE   ArturL

ArturL

    arturl1@poczta.onet.pl

  • 1 339 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2007 - 08:17

Ja myślę, że problem może leżeć gdzie indziej jeszcze (oprcz tych, które wcześniej opisaliście). Słyszałem o przypadkach nalania oleju do silnika kupionego na allegro, który po kilku tys.km przemienił się w galaretę. A był "markowy" - może to taka nowa "allegro jakość" ;) ?.
PS
Dlaczego nalałeś 15w40? Ja bym zalał 10w40...

#13 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 30 września 2007 - 08:18

ale zalecali mi ponowna wymiane po przejechaniu 1000km

I tak zrób

#14 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2007 - 08:43

Po prostu poprzedni wlascicielnalal Moto-doktora - uszczelnił silnik a zarazem zagęscil olej- patrz uwaznie co sie bedzie dzialo w najbliższych dniach z olejem , lepiej sprawdzaj co klika dni. Kiedys kupilem takie własnie auto, olej z niego ledwie spłyna a filtr otwarłem z ciekawosci a w srodku galareta. Silniczek był zajechany na amen i gosc nalał uszczelniacza. Oby u ciebie tak nie było.

#15 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 10:19

ArturL no byc moze masz racje ze to jakis bubel z allegro

#16 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 10:27

jacekczewa zauwazylem ze Ty zawsze widzisz wszystko w czarnych kolorach jak ktos napisze cos o swojej 2,5 TD. a powiem Ci ze mam jeszcze jedna taka
kluske tyle ze kombi i 2,0i 16V w ktorej korbowody podczas jazdy ujrzaly swiatlo dzienne. tloki lezaly sobie w misce olejowej i z tego co sie dowiedzialem to jest to czesty przypadek w tym motorku....

#17 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 10:34

jacekczewa Ty to zaraz wszystko w czarnych kolorach widzisz jesli chodzi o 2,5 TD. po wymianie oleju sprawdzilem cisnienie oleju i jest takie jak byc powinno, silnik chodzi jak zegarek i pali na dotyk wiec po co ktos mialby do niego lac doktorka???? a i mam jeszcze udokumentowany przebieg 256 tys km

#18 OFFLINE   jacekczewa

jacekczewa

    jacekczewa

  • 2 630 postów
  • Dołączył: 26-09-2006
  • Skąd: Czestochowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 30 września 2007 - 11:13

Napisalem żeby nie było tak u ciebie, ale galareta nie wziela sie z nikąd. Podpowiadam żeby kontrolowac jednak stan oleju bo jesli tak było to sprawa moze byc nieciekawa. Ponawiam: oby nie było tak u ciebie.Co do lania specyfikow róznaj maści ludzie potrafia czynic cuda, te specyfiki także ( z reguły zawsze na minus) a mówie to z wieloletniego doświadczenia. Słynne ceramizery ktore podobno "naprawiają" silniki dodawane do oleju wcale nie sa lepsze.

#19 OFFLINE   Zapfen

Zapfen
  • 68 postów
  • Dołączył: 17-07-2007
  • Skąd: Pyrlandia

Napisany 30 września 2007 - 11:18

wymień po tysiącu i zalej tak jak powinno być 10w40 pół syntetyk

co do kopcenia to napisałem juz w którymś z twoich tematów , ale nie mogę odszukać (tyle ich jest :razz:

#20 OFFLINE   RAFI22DTI

RAFI22DTI
  • 909 postów
  • Dołączył: 03-09-2007
  • Skąd: CRY
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 30 września 2007 - 11:22

no wiesz jak narazie po wymianie nic sie nie dzieje. a silnik zadnych wyciekow nie ma jest suchy. a sluchaj kupilem do mojej drugiej kluski silnik tyle ze od manuala ti nie pasuje kolo zamachowe wiesz jak temu zaradzic

zapfen ale czy przy takim przebiegu mozna lac polsyntetyk?? tym bardziej ze wlalem juz mineral?