Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] instalacja zużyła się. Na co wymienić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 15 stycznia 2013 - 16:40

Właśnie wróciłem z wymiany filtrów i się załamałem. Filtr fazy ciekłej miał trochę ponad 10 000, ale był czysty, lecz zniekształcony. Do tej pory nie oglądałem filtrów ale dziś się przyjżałem. Na dole tego dzwonka był malutki magnesik, który podnosił plastik filtra, filtr chyba przepuszczał cały syf do reduktora. Mówię chyba bo zmiany na gorsze nastąpiły dość w nie długim czasie. Zrobi się troche cieplej to rozbiorę ten reduktor i na razie wyłorzę na regenerację, bo jak do tej pory chodził OK.

#22 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 15 stycznia 2013 - 20:03

jak zregenerujesz i bedzie dobrze chodził to można 2 taki sam dołożyc i bedzie super chulac, drugi to koszt raptem 190zl

pamietaj aby dobre filtry stosowac nie najtansze za 8zl , np: CZAJA FL-03 lub CERTOOLS F-779C POLIESTROWY a najlepszy CZAJA FL-02 PUSZKOWY
Jak wiadomo reduktory Zavoli sa wrażliwe na syf i szybko sie zapychaja wiec dobry filtr to podstawa

#23 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 16 stycznia 2013 - 13:22

Dzisiaj znowu zrobiłem testy i zauważyłem że w stagu miałem ustawiony inny rodzaj wtrysków Valtek 30 3ohm. Przestawiłem na 34 i zrobiłem autokalibrację. Jałowe się trochę uspokoiły, i zrobiłem jazdę po mapę gazową. Gdy się ładnie nałożyły to dziada zbutowałem i znowu miałem komunikat o wtryskach w pełni otwartych, a gas przełączało na benzynę. Gdy zjechałem do domu to silnik mi podrygiwał na jałowym w rytm obrotów w zakresie 680 - 720 obr. Lapek w dłoń i ku memu zdziwieniu czasy wtrysków przy jałowych sięgały już 6 ms. To znowu autokalibracja i pierwszy raz wypadł mi komunikat o za małych wtryskach.
I teraz znowu zagadka.
Reduktor pokazywał, że ma 1,35 bar, a jak czytałem na forum to przy dyszach 2,5mm ludzie mają i po 1,2 bar. Wiem że reduktor może nie wyrabiać przy bucie, ale na jałowym powinien mieć jakiś zapas. O co kaman?

Dodam, że to się dzieje nawet na jednym wtrysku gazowym kontra 5 benzynowych. Przęłączałem wtryski bo myślałem, że któryś padł ale na każdym było tak samo.

I jescze jedno pytanie. Jaki wpływ ma podcisnienie na pracę reduktora? Nie wiem czy gdzieś nie mam pękniętego wężyka

#24 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 16 stycznia 2013 - 19:29

ciśnienie gazu ma być stabilne w stosunku do ciśnienia w kolektorze. A ponieważ w kolektorze panuje zmienne ciśnienie (przy hamowaniu silnikiem - blisko próżni, przy jałowych obrotach nieco słabsza próżnia, przy pełnym otwarciu przepustnicy - zbliżone do atmosferycznego.

Zatem ciśnienie w kolektorze waha się między 0 a 1 Bar.
Jeśli masz ciśnienie gazu ustawione na 1,2Bar to ciśnienie gazu względem atmosferycznego będzie się wahać od 1,2 do 2,2 Bar w zależności od warunków pracy silnika.
Podciśnienie podłączone do reduktora działa na membranę, której wychylenia sterują zaworem dawkującym ciekły gaz i tym samym wpływa na ciśnienie.

Co do samych wtrysków V34 to pisałem już, że do 3,0 one są za małe, a rozwiercanie dyszy powyżej pewnego wymiaru nie zwiększa przepustowości. Sprawdź jakie masz ciśnienie podczas autokalibracji, a gdy się ona zakończy napisz jaki jest mnożnik dla wolnych obrotów.

#25 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 17 stycznia 2013 - 12:31

Wedle życzenia
Dodany obrazek

odchyłka

Dodany obrazek

Tutaj dzwignołem mocno mnożnik dla jałowych, dopiero wtedy chodził jak należy - tak na próbę. Jak sam sobie ustalił mnożnik to auto drżało, trzepało i czasem mega dusiło.
Ciśnienie na jałowych było rzędu 1,35 bar.

Dodam jeszcze, że zanim zebrałem mapę gazową to benyzowa była wyżej. Czas wtrysków benzynowych oscylował w granicach 3,1 ms, po zebraniu mapy gazowej benzynowe miały już koło 2,5 ms.

#26 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 stycznia 2013 - 19:22

Za małe dysze. Mocno za małe. Czyżby gaziarz nie zadał sobie trudu i zostawił standardowe dysze bez rozwiercania, czyli 1,5 mm?

Mnożnik ponad 2 i ciśnienie 1,37 - masakra

#27 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 17 stycznia 2013 - 21:19

Dobra.
Gdy odebrałem auto pierwszy raz od gaziarza, było pięknie przez jakieś 30 000 km.
W górnych partiach obrotów jednak coś już nie dawał rady. Zakupiłem interfejs i zobaczyłem, że wykres jest podobny do tego ostatniego. Czytając fora doszedłem że trzeba zajżeć w dysze. Wyciągłem je i wiertło 2mm wchodziło na styk - czyli były 2 mm. Przeleciałem je wiertłem 2,5mm i wsadziłem spowrotem. Ciśnienia nie regulowałem bo postanowiłem zacząć od zbyt małych dysz. Gdy zrobiłem kalibrację mapy nałożyły się wręcz idealnie i prawie wogóle nie musiałem naciągać czasów (mnożnik był na jałowych koło 1,4). Od tamtej pory zrobiłem kolejne 25 000 km i sprawdziłem sobie co i jak. I było OK. Od jakiś 1 000 km po przełączeniu zaczęły mi falować obroty, przygasał i się wkręcał, tak ze 3 razy i już było OK, czasem na mieście pobujały obroty gdy stałem na światłach. Ostatnio z dnia na dzień jest gorzej. Niewiem czy tak do końca powinienen rozwiercać dysze co 30 000 km na coraz to większy rozmiar. Nie umiem pojąć co jest nie tak z tym układem. Ewidentnie auto zachowuje się jakby bylo małe ciśnienie, chociaż stag uparcie pokazuje 1,35. Przyznam się że kupiłem pare dni temu większe wiertła - 2,6 i 2,7 mm bo też mi na to wygląda, ale dlaczego muszę znowu rozwiercać skoro do tej pory było dobrze.
Zakupiłem oryg zestaw do regeneracji zavoli. Za kilka dni przyjdzie i zrobię kolejne testy. W instrukcji staga wyczytałem że dla tej mocy średnica dyszy musi być ok 2,6 - 2,7 mm więc pewnie i tak rozwierce, a reduktor dopasuję ciśnieniowo.

#28 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 stycznia 2013 - 21:50

Daj wtryskiwacze do czyszczenia bo pewnie już mają dość towaru aby działać , dysze rozwierć na maxa czyli 2,8 wydajność tych wtryskiwaczy to 29 kw z garnka przy 1 barze według producenta >>>co nie musi być prawdą<<<<<< więc będzie na styk.:D

#29 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 18 stycznia 2013 - 14:47

Dzięki za poradę, ale już mi ręce opadły.
Otóż wziąłem na stół te wtryski i zajżałem do jednego. Był czysty jak łza. Z obawy że coś mogę uszkodzić poskładałem to spowrotem. Postanowiłem jednak rozwiercić dysze z 2,5 na 2,7 mm. I się zaczęło.
Autokalibracja nie potrafi przejść do końca. Po załączeniu wtrysku 1 zaczyna drżec i bujać. Po załączeniu jednej strony silnika tzn 1,3,5 buja silnikiem w rytm obrotów, gdy załączą się się wszystkie wtryski auto gaśnie.

Męczyłem auto 4 razy kalibracją i za 4tym się udało, ale mega długo zbierał dane, dodam że autem cały czas trzepało. Po kalibracji gdy dodawałem sobie gazu na jałowym telepało autem jakby palił na 3-4 gary.
Na jałowym nie umiałem już znaleść mnożnika jak wcześniej żeby równo chodziło. Podnoszenie mnożnika nic nie dawało, ale gdy obniżałem to silnik gasł. Czasy wtrysków dalej są takie same: 3,5 benz, 5,5 gaz
Mam już dość.

A te węzyki co wchodzą od wtrysku w kolektor to co mają na końcu? Też takie dysze? Też nalezy je rozwiercać? Niewiem jak to wygląda bo są od spodu i musiałbym zwalić kolektor.

#30 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 19:56

Wkrętki również mogą być z przekrojem minimalnym czort wie co tam jest wkręcone ciśnienie ustaw na 1,10 bo na takim 1,40 bara to nic nie zwojujesz ,,,,skoro czasy wtrysku benzyny są wysokie na jałowym to wskazuje że jest w tym miejscu ubogo:D

#31 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 18 stycznia 2013 - 21:18

Jak jest ubogo to dla czego mam zmniejszać ciśnienie? Ale dobra. Jutro postaram się zmniejszyć ciśnienie.
I jeszcze jedno bo chyba już zgłupiałem. Który wykres na mapie jest tym rzeczywistym, tzn gazowym? Zielony czy niebieski? Na który wykres patrzeć?

#32 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 21:57

Zielony to lpg sprawdz wkrętki w kolektorze bo może masz 2,5 mm i rozwiercanie nie będzie miało sensu i jeszcze jedno ,,,zanim zrobisz auto kalibracje to najpierw reset ecu jazda na pb i żadnej awarii typu żółta kontrolka z silniczkiem.:D

#33 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 18 stycznia 2013 - 22:05

Ok , ale odpowiedz mi czy zielony nad niebieską to ubogo czy bogato?
Od nowości dysze we wtryskach miałem 2 mm i chodziło dobrze, z biegiem czasu powiększyłem na 2,5. Niewiem już czy nie rozumiem tego odwrotnie. Może muszę jednak obniżyć te ciśnienie?

#34 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 22:16

Wszystko rozumiem tylko że 2 mm to do kadeta 1,6 pewnie,,,, myślę że powinieneś dać skreny z ustawieniami ze staga bo coś jest skopane albo masz jakieś uszkodzenie ,,,,,, zielona nad niebieską to bogato ,,,,ale to tylko mapki i nie zawsze mówią prawdę ,,,,jeszcze jedno gdzie masz wpięte podciśnienie do mapsensora w kolektor.:D:D

#35 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 18 stycznia 2013 - 22:21

Niestety nie wiem gdzie jest wpięty. Na pewno nie jest to wykonane dodatkowym wywiertem, tylko pewnie przez jakiś trójnik w któreś z pociśnień. Chociaż teraz już nie jestem pewien czy po lewej stronie koło zaworu egr tak od boku powinna być taka mała wkrętka z węzykiem podciśnieniowym, bo mam taką - niewiem czy to dołożone czy to oryginał oplowski.
Zaraz dam screeny.
Nie mam. Jutro zrobie i zobacze gdzie jest wpięty mapsensor :) To co wyżej napisałem nie czytać, to już zmęczenie tą instalacją. Jutro będę świeży to postaram się być bardziej fachowy.
Chwila chwila!!
Jak miałem tak
Dodany obrazek

to znaczy że miałem za bogato i wystarczyło zmniejszyć ciśnienie? To po co ja rozwiercałem te dysze? i dla czego wtryski nie były krótsze?

#36 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 stycznia 2013 - 22:56

to miałeś krótkie ale przy tym wierzchołku na mnożniku 2,0 to świadczy że dysze małe map widzę był 0,38 to jest żle i to bardzo żle ,,,czyli lewizna lub zle wpięte podciśnienie:D Jak masz tam wlączoną isę to szybko wyłącz i skasuj mapkę korekt po obrotach.

#37 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 19 stycznia 2013 - 13:04

Obniżyłem ciśnienie na 1,2 bar (tak w ogóle to już niżej się nie da). Nie ukrywam że mapy po kalibracji wyglądały tak samo jak wcześniej. Na trasie dość mocno ponaciągałem w dół. Nie korygowałem tylko tej pierwszej z lewej kropki, dla tego jest tak wysoko. Mnożnik wacha się między 1,2 a 1,4 więc już jestem blisko, ale przy bucie spada ciśnienie na łeb.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

Parametry

Dodany obrazek

W górnych partiach obrotów przełączało na benzyne przy butowaniu.


Mapsensor gazowy podpięty jest bezpośrednio do kolektora - z boku po lewej stronie zaraz za przepustnicą wywiercili dziurę i jest tam wkrętka i od niej węzyk do mapsensora. Map na postoju buja się koło 0,40, ale w czasie jazdy ok 0,45.
Opcje wyłącz przy pierwszym odznaczyłem już po wszystkich testach, ponieważ wolę aby sterownik sam redukował ilość wtryskiwaczy gazowych w razie spadku ciśnienia niż notorycznie przełączał na benzyne. Jak było zaznaczone to wkręcenie silnika powyżej 4000 powodowało przełączanie

Uważam że na 90% winny jest redukor. Rozwierciłem dysze a więc po regeneracji reduktora będzie musiał już chodzić na niskim ciśnieniu - dopasuję ciśnienie do odpowiednich czasów przy tych dyszach. Mogło by być lekko wyższe wtedy czasy by się lekko pewnie skróciły, ale wiem że reduktor już zdechł, a zestaw naprawczy będzie niebawem więc wtedy powrócę do dopieszczania.

Dodam jeszcze że na jałowych przy powiedzmy ciepłym, ale nie gorącym silniku lekko telepało budą, wyczaiłem że to wtrysk nr 4 to powoduje, ale po rozgrzaniu do max silnik chodził równo, a po auto kalibracji było już wszystko ok. Chyba listwa też powoli mówi papa. Po regenracji reduktora spróbuje jednak odważyć się i poczyścić te wtryski.

#38 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 19 stycznia 2013 - 13:41

a masz podłączone podciśnienie do parownika?
może stąd spadek ciśniena przy butowaniu i wysoka wartość MAP

#39 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 19 stycznia 2013 - 14:11

Tak, mam. Od kolektora przez mapsensor prosto do parownika, węże mocno siedzą i są dobrze wpięte. Gdy wytargam reduktor do regenracji to obejżę dokładniej czy nie ma gdzieś pęknięć.

A jaka wartość MAP jest prawidłowa?

Qrde źle podałem. Mam miedzy 0,40 a 0,35 a nie 0,45 - literówka, sorry. Jest niby dość prawidłowe. Nie ma co gderać. Zrobie reduktor - pewnie w poniedziałek - i się zobaczy.

Co to jest i gdzie to wsadzić??

Dodany obrazek

wymiary to jakieś 0,5 cm średnicy i 1 cm długośći. Z jednej strony zaślepione.

#40 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 23 stycznia 2013 - 12:09

Tak, mam. Od kolektora przez mapsensor prosto do parownika, węże mocno siedzą i są dobrze wpięte. Gdy wytargam reduktor do regenracji to obejżę dokładniej czy nie ma gdzieś pęknięć.

A jaka wartość MAP jest prawidłowa?

Qrde źle podałem. Mam miedzy 0,40 a 0,35 a nie 0,45 - literówka, sorry. Jest niby dość prawidłowe. Nie ma co gderać. Zrobie reduktor - pewnie w poniedziałek - i się zobaczy.

Co to jest i gdzie to wsadzić??

Dodany obrazek

wymiary to jakieś 0,5 cm średnicy i 1 cm długośći. Z jednej strony zaślepione.



Operacja się udała - pacjent zmarł :(

Zregenrowłem reduktor. Tu byłem bardzo zawiedziony ponieważ w momencie otwierania go myślałem że to on będzie winny, jednak się myliłem. Reduktor był czysty jak nowy - nic nie musiałem czyścić - nawet sprężynki przebijały miedzią, miały tylko lekki nalot. Wymieniłem membrany i wszystkie oringi włącznie z tym tłoczkiem co pytałem.
Reduktor jest napewno zasłaby. W momencie buta gdy silnik osiąga 50-60% obciążenia ciśnienie leci na łeb do 0,6 bar wtedy też przełącza się instalacja na benzynę.
Na razie odznaczyłem opcję wyłącz przy pierwszym - teraz przy bucie sterownik załącza cześć cylindrów na benzyne, zostawiając ciśnienie dla nielicznych :masakra: .

Nie wiem dlaczego nie zrobiłem screena, ale ciśnienie mam teraz 1,22 i ciągle się trzyma przy normalnej jeździe i nawet przyspieszaniu ( oprócz buta ) mnożniki dla jałowych 1,6, a dla 15 ms ok 1,0. Wydaje mi się że wykres mam książkowy - nawet odchyłkę udało mi się dociągnąć do 3%.

Oglądając fora widzę że KME gold też nie jest chwalony - już kurde niewiem co robić. Na drugi reduktor nie mam za bardzo miejsca - niewiedziałbym też jak to zgrać - każdy może mieć inną charakterystykę ciśnieniową.

:masakra: :(

edit Kurdę zamiat Edytuj dałem Cytuj. :masakra: