[OB & OBFL] instalacja zużyła się. Na co wymienić?
#1 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 16:11
Na gazie lekko podryguje buda, czasem pochwieją obroty. Czasami po krótkim, gwałtownym depnięciu w gaz (na postoju) obroty jeszcze zahuśtają tak ze 3 razy - pierwsze huś to jakieś 500-1500, każde kolejne już w mniejszym zakresie. Gdzieś coś wyczytałem że to wtryski już niedomagają
Przepis:
Stag 300-6
Zavoli zeta S
Valtek Czerwień krwista
Piec to razem przez 60 000 km.
Właśnie tyle kilometrów ujechałem. 60 kkm.
Czy takie zahuśtanie obrotami to wina wtrysków gazu? Na benzynie auto chodzi jak z salonu. Regulator obrotów biegu jałowego lśni czystością, przepustnica też.
Dziwi mnie fakt, że pokazuje się błąd w stagu typu: Pełne otwarcie wtrysków! Sprawdź podłączenie sondy (lub coś podobnie brzmiącego) Jednak sondy są podłączone i wykazują swoją prace na oscyloskopie stagowskim.
Reduktiori (tak z włoskiego:D ) chyba też odchodzi na emeryturę, ponieważ mapa gazowa uniosła mi się ponad benzynową prawie centymetr, a jeszcze nie dawno było cacy. Ciśnienie wynosi 1,35 bar, jednak jak go przygniote to spada do 0,90. Dysze 2,5 mm.
Więc co teraz? Dziwi mnie te zabujanie obrotów po przegazówie. Drganie już mniej dziwi
Wywalać kesz na coś nowego? Dodam że jak teraz podziwiam wpisy na forach to Zawoli zeta S jest ble. A dwa lata temu jak zakładałem to był cacy (wystarczający mocowo) i się nie zawiodłem jak do tej pory. Gazu łyka tak do 13,5 l od początku do dziś.
#2 OFFLINE
Napisany 12 stycznia 2013 - 18:39
Ten reduktor juz po ok 30-40tys km sie zapycha i wtedy cisnienie pada trzeba go wyczyscic , ogólnie to dobry reduktor, a i jest za słaby do twego auta bo jest do realnych max 170KM , do spokojnej jazdy wystarczy ale przy bucie nie ma szans , jesli chcialbys zmieniac to na KME Gold
#3 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 09:02
KME Gold ma dwa wyjścia gazu. Jak miałbym to rozwiązać? trójnikiem w jeden i dalej po staremu, czy poprowadzić drugi węzyk i założyć drugi filtr fazy lotnej i dać po 3 wtryski na węzyk z reduktora?
#4 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 11:03
Stag spokojnie obsłuży i Hany i Barracudy, nawet ten starszy.
#5 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 13:17
EDIT: 2x http://autogaz-marke...LACZ-RAIL-.html
#6 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 19:30
Obejżałem sobie jak idą u mnie węzyki i tak 30 cm przed filtrem lotnym mam coś w stylu czarnej plastikowej rurki do której wpięte jest 4 lub 5 przewodów (elektrozawór?, jakiś czujnik?) Jeśli pojadę drugim węzykiem, to czy też to muszę dodawać?
opcja z 2 filtrami , Barracudy/hana idzie taniej kupić niz na alledrogo , barracuda nawet po 70zł za szt poszukaj na lpg-forum kogoś kto sprzedaje , albo w megapolu
EDIT: 2x http://autogaz-marke...LACZ-RAIL-.html
Dzięki, chociaż dokładnie te same wystawili też na all. Reduktor spróbuję regenerować (czyścić), a jak nie to złomllegro.
#7 OFFLINE
Napisany 13 stycznia 2013 - 19:44
#8 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 12:44
Wygląda konkret, a sam filtr potem już 18 zł.
Ten czujnik mam przed filtrem. Filtr jest z jednego wężyka na dwa i idzie to do wtrysków, więc go teraz zamienie miejscami z filtrem.
1. Czy po wymianie wtrysków mogę zostawić dysze te same?
2. Kme Gold ma filtr wbudowany czy mogę wykorzystać ten co mam teraz na rurce przed reduktorem (BRC ET98 )? Chodzi mi o wygodę wymiany filtra bo reduktor mam na dole komory silnika przykręcony do nadkola, a filtr ciekłej fazy mam na wierzchu łatwo dostępny.
3. Do filtra fazy ciekłej/elektrozaworu przychodzą wężyki gumowe chyba zbrojone zakończone gwintami, a myślałem że ten filtr miał być przed reduktorem, więc gdzie jest podłączona miedziana rurka? jest gdzieś przejście z miedzianej na tą elastyczną? (te pytanie zadałem ponieważ naprawdę nie umiem się tam dopatrzeć, ciasno jak w d., liczę więc na odpowiedź, że tak się robi więc będę spokojniejszy)
I jeszcze jedna mega dziena rzecz. Oglądając ceny wtryskiwaczy zauważyłem że moje valtek 34 kosztują 284 zł za listwe 3 szt, a hanny 2001 nie ważne jaki kolor 260 zł. Czym kierował się gazownik pakując droższe wtryski, które są podobno syfem?
#9 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 16:21
#10 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 16:52
sprawdz czy nie ma rozbieznosci pomiedzy wtryskami
#11 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 17:58
Myślę nad wybebeszeniem tego reduktora.
Aha dodam jeszcze, że zawsze w momencie automatycznego przełączenia na gaz na zimnym silniku obroty zchodzą z "ssania". Niewiem do jakiej temperatury wyższe obroty powinny się utrzymywać, ale jak mam przełączenie na 35 st to wtedy spada ssanie, a jak dałem na 45 st to ssanie utrzymywało się do przełączenia przy tej temp i też odrazu zeszło.
Co do tego reduktora to właśnie monterzy tak sobie wymyślili, że mam dostęp z kanału i to dość trudny. Wymienianie filtra w takich warukach to masakra (czyt. nie mam kanału, ale dostęp też trudny). Wole mieć filtr tam gdzie mam - koło kielicha nadkola.
#12 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 18:16
#13 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 18:37
Tak na marginesie to toyota avensis 2.0 na starcie szła zderzak w zderzak. Czułem że mam czerwoną twarz na tym rajdzie , tłumaczyłem sobie, że to przez automat
Gold stoi za 330 zł. Chyba się skuszę. Wymieniłem już dwie skrzynie to i reduktor se wymienie, a co!
#14 OFFLINE
#15 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 20:07
Wow, ja pierdzielę, wioska obok co jest ten sklep mieszka moja siostra hehe. Chyba wpadnę na kawę nie bawem.
#16 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 21:16
#17 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 22:19
Osobiście nie wsadziłbym KME Gold'a, nie miałbym problemu z FL-02 tylko zastosował parownik który nie ma masakrycznych problemów z termiką i normalny filtr z wkładem z włókna szklanego (KME albo Certools - obydwa z wymiennym wkładem, wariant z wejściem 16mm i 2 wyjściami 12mm). Ale to tylko moje 3 grosze
#18 OFFLINE
Napisany 14 stycznia 2013 - 23:14
Max co się da wydoić z valteka34 to ok. 30-35KM i to pod warunkiem utrzymania stabilnego ciśnienia. Wg mnie ze swojego zestawu nie wyciśniesz nic sensownego. Jeśli zostaniesz przy valtekach to musisz sobie sprawić dobry reduktor, który przy bucie utrzyma wysokie ciśnienie.
#19 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 10:35
Jeśli chcesz by Twoje 3.0 jeździło jak należy to albo nie zakładaj FFL Czaja FL-02, albo poddaj go znacznej obróbce przed montażem. W przeciwnym wypadku będzie to jeździło kiepsko.
Osobiście nie wsadziłbym KME Gold'a, nie miałbym problemu z FL-02 tylko zastosował parownik który nie ma masakrycznych problemów z termiką i normalny filtr z wkładem z włókna szklanego (KME albo Certools - obydwa z wymiennym wkładem, wariant z wejściem 16mm i 2 wyjściami 12mm). Ale to tylko moje 3 grosze
A jaki to parownik proponujesz? Zmiana wężyka na 16mm to nie problem.
A tak na marginesie to wyliczyłem tak po łebkach, że dzięki instalacji lpg zaoszczędziłem już ponad 10 000 zł. Założenie lepszego reduktora i nawet wymiana wtrysków to nie problem. Pewnie zmieszcze się w okolicach 1000 zł. Dodatkowo to te wtryski mnie wqrzają bo głośno klikają -wszystkie. Mogę zapakować hany jeśli będą wydajniejsze (jaki kolor?) i mam nadzieję, że będą cichsze.
Aha i jeszcze jedno. Gdzieś czytałem o patroszeniu reduktora ze sprężynek. Niby wydajność ciśnieniowa wzrasta ale spada termika, czyli że oco chodzi? Na bucie będzie marzł, ale i tak będzie miał ciśnienie??
Po testach dzisiejszych!!
Czasy wtrysków to jakaś masakra :
spokojnie
but
A po wykasowaniu map i ponownej kalibracji
W czasie buta wyskakuje błąd o pełnym otwarciu wtrysków. Chyba jednak reduktor ma już dość
Zastanawiam się nad powiększeniem dysz z 2,5 na 2,6 lub 2,7 mm
#20 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 16:24