Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] instalacja zużyła się. Na co wymienić?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
65 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 12 stycznia 2013 - 16:11

Witam. Chyba żywot elementów składowych mej instalacji dobiega końca.
Na gazie lekko podryguje buda, czasem pochwieją obroty. Czasami po krótkim, gwałtownym depnięciu w gaz (na postoju) obroty jeszcze zahuśtają tak ze 3 razy - pierwsze huś to jakieś 500-1500, każde kolejne już w mniejszym zakresie. Gdzieś coś wyczytałem że to wtryski już niedomagają

Przepis:

Stag 300-6
Zavoli zeta S
Valtek Czerwień krwista
Piec to razem przez 60 000 km.

Właśnie tyle kilometrów ujechałem. 60 kkm.
Czy takie zahuśtanie obrotami to wina wtrysków gazu? Na benzynie auto chodzi jak z salonu. Regulator obrotów biegu jałowego lśni czystością, przepustnica też.

Dziwi mnie fakt, że pokazuje się błąd w stagu typu: Pełne otwarcie wtrysków! Sprawdź podłączenie sondy (lub coś podobnie brzmiącego) Jednak sondy są podłączone i wykazują swoją prace na oscyloskopie stagowskim.
Reduktiori (tak z włoskiego:D ) chyba też odchodzi na emeryturę, ponieważ mapa gazowa uniosła mi się ponad benzynową prawie centymetr, a jeszcze nie dawno było cacy. Ciśnienie wynosi 1,35 bar, jednak jak go przygniote to spada do 0,90. Dysze 2,5 mm.

Więc co teraz? Dziwi mnie te zabujanie obrotów po przegazówie. Drganie już mniej dziwi :masakra:
Wywalać kesz na coś nowego? Dodam że jak teraz podziwiam wpisy na forach to Zawoli zeta S jest ble. A dwa lata temu jak zakładałem to był cacy (wystarczający mocowo) i się nie zawiodłem jak do tej pory. Gazu łyka tak do 13,5 l od początku do dziś.

#2 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 12 stycznia 2013 - 18:39

wtryski napewno do wymiany , valtek to najgorszy syf i tak duzo na nich zrobiłeś, wymień z budżetowych to OMVL REG FAST a jak duzo jezdzisz to cos lepszego Hana H2000 lub Barracuda(Polecam)
Ten reduktor juz po ok 30-40tys km sie zapycha i wtedy cisnienie pada trzeba go wyczyscic , ogólnie to dobry reduktor, a i jest za słaby do twego auta bo jest do realnych max 170KM , do spokojnej jazdy wystarczy ale przy bucie nie ma szans , jesli chcialbys zmieniac to na KME Gold

#3 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 13 stycznia 2013 - 09:02

Chciałbym, żeby wymiana była w miare mało inwazyjna. Na alledrogim serwise te hanny są jeszcze do przeżycia, mają wtyczke valtek, barracudy są tańsze. Mogę spokojnie brać hanny lub baracudy. Te 200 zł róznicy spokojnie przeżyję w imię jakości, chodź widzę że polecasz i tak tańsze. A czy warto dokładać do tej hanny i czy sterownik zakumpluje się z nimi?
KME Gold ma dwa wyjścia gazu. Jak miałbym to rozwiązać? trójnikiem w jeden i dalej po staremu, czy poprowadzić drugi węzyk i założyć drugi filtr fazy lotnej i dać po 3 wtryski na węzyk z reduktora?

#4 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 stycznia 2013 - 11:03

Zastosuj po prostu filtr 2 wejścia/2 wyjścia.
Stag spokojnie obsłuży i Hany i Barracudy, nawet ten starszy.

#5 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 13 stycznia 2013 - 13:17

opcja z 2 filtrami , Barracudy/hana idzie taniej kupić niz na alledrogo , barracuda nawet po 70zł za szt poszukaj na lpg-forum kogoś kto sprzedaje , albo w megapolu

EDIT: 2x http://autogaz-marke...LACZ-RAIL-.html

#6 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 13 stycznia 2013 - 19:30

Dzięki za odpowiedzi . :D

Obejżałem sobie jak idą u mnie węzyki i tak 30 cm przed filtrem lotnym mam coś w stylu czarnej plastikowej rurki do której wpięte jest 4 lub 5 przewodów (elektrozawór?, jakiś czujnik?) Jeśli pojadę drugim węzykiem, to czy też to muszę dodawać?

opcja z 2 filtrami , Barracudy/hana idzie taniej kupić niz na alledrogo , barracuda nawet po 70zł za szt poszukaj na lpg-forum kogoś kto sprzedaje , albo w megapolu

EDIT: 2x http://autogaz-marke...LACZ-RAIL-.html


Dzięki, chociaż dokładnie te same wystawili też na all. Reduktor spróbuję regenerować (czyścić), a jak nie to złomllegro.

#7 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 13 stycznia 2013 - 19:44

Ten plastik to map sensor ze zintegrowanym czujnikiem temperatury fazy lotnej, który powinien być zamontowany między filtrem fazy lotnej a listwą wtryskową/rozdzielaczem - jak najbliżej wtryskiwaczy. Czujnik jeden wystarczy. A zamiast takiego rozdzielacza na 3, polecam wariant na 4 wtryski - ostatnie wyjścia obu łączysz i masz kompensacje między listwami.

#8 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 14 stycznia 2013 - 12:44

No to już coś wiem. A może zamiast tej kompensacji założyć jednak filtr 2 wejścia - 2 wyjścia? np http://www.drypa.pl/..._podstawa_.html
Wygląda konkret, a sam filtr potem już 18 zł.

Ten czujnik mam przed filtrem. Filtr jest z jednego wężyka na dwa i idzie to do wtrysków, więc go teraz zamienie miejscami z filtrem.

1. Czy po wymianie wtrysków mogę zostawić dysze te same?
2. Kme Gold ma filtr wbudowany czy mogę wykorzystać ten co mam teraz na rurce przed reduktorem (BRC ET98 )? Chodzi mi o wygodę wymiany filtra bo reduktor mam na dole komory silnika przykręcony do nadkola, a filtr ciekłej fazy mam na wierzchu łatwo dostępny.
3. Do filtra fazy ciekłej/elektrozaworu przychodzą wężyki gumowe chyba zbrojone zakończone gwintami, a myślałem że ten filtr miał być przed reduktorem, więc gdzie jest podłączona miedziana rurka? jest gdzieś przejście z miedzianej na tą elastyczną? (te pytanie zadałem ponieważ naprawdę nie umiem się tam dopatrzeć, ciasno jak w d., liczę więc na odpowiedź, że tak się robi więc będę spokojniejszy)


I jeszcze jedna mega dziena rzecz. Oglądając ceny wtryskiwaczy zauważyłem że moje valtek 34 kosztują 284 zł za listwe 3 szt, a hanny 2001 nie ważne jaki kolor 260 zł. Czym kierował się gazownik pakując droższe wtryski, które są podobno syfem?

#9 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2013 - 16:21

Skoro masz tam Valteka 34 to czemu chcesz go wymieniać ,,,,pisałeś że masz valtek czerwone więc wszyscy sądzili że typ 3,0 om ale jeżeli masz 34 to wyrób porównywalny do hany:D W megapolu kup KME Golda z filtrem ,,,wywal co tam masz zainstalowane , podepnij moedż pod filtr przed reduktorem ,,, po stronie lotnej daj filtr Czaja ten z linku za filtrem PS2 z czyjnikiem temp ..ten plastikowy i ciesz się z jazdy.

#10 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2013 - 16:52

było odrazu ze masz Valtek typ34 to inna liga niz typ 30 zreszta w cenie tez równica typ 30 - 100zł chodzi a nie 300zł

sprawdz czy nie ma rozbieznosci pomiedzy wtryskami

#11 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 14 stycznia 2013 - 17:58

Sory naprawdę za nie kompletne informacje. Dokładną nazwę tych wtrysków poznałem dopiero gdy oglądałem się za nowymi "co kupić"? Silnik na gazie nie równo pracuje co pisałem na samym początku, więc zacząłem od wtysków. Czas wtrysków na benzynie jest ok 3,5, a na gazie jest 5,5. Jednak ta zmiana nastąpiła dość szybko. Gdzieś tak do 45 tyś na gazie było wszystko ok. Mapy tez były cacy. Chyba będę musiał nagrać jakieś audio z zachowaniem się silnika na gazie.
Myślę nad wybebeszeniem tego reduktora.
Aha dodam jeszcze, że zawsze w momencie automatycznego przełączenia na gaz na zimnym silniku obroty zchodzą z "ssania". Niewiem do jakiej temperatury wyższe obroty powinny się utrzymywać, ale jak mam przełączenie na 35 st to wtedy spada ssanie, a jak dałem na 45 st to ssanie utrzymywało się do przełączenia przy tej temp i też odrazu zeszło.

Co do tego reduktora to właśnie monterzy tak sobie wymyślili, że mam dostęp z kanału i to dość trudny. Wymienianie filtra w takich warukach to masakra (czyt. nie mam kanału, ale dostęp też trudny). Wole mieć filtr tam gdzie mam - koło kielicha nadkola.

#12 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 stycznia 2013 - 18:16

To przecież możesz zregenerować ten parownik kupując zestaw naprawczy , wykonać czyszczenie i wymianę zestawu do regeneracji .Myślę że od tego musisz zacząć aby ruszyć z miejsca bo reduktor to podstawa instalacji , reszta to wróżenie z fusów:hihi:

#13 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 14 stycznia 2013 - 18:37

Nie ukrywam, że też nad tym myślałem. Myślałem tylko, że ten reduktor to syf i nie warto wkładać w niego ok 70 zł. Od samego początku w górnych partiach obrotów instalacja nie dawała rady, czuć było przełączenie na benzynę (miałem ustawione na 6000 obr przez gaziarzy) - myślałem że to norma, że tak na gazie jest, ale teraz wiem, że ten reduktor to się nadaje do takiej jazdy ot na co dzień, nigdy więcej niż 3/4 pedału gazu.
Tak na marginesie to toyota avensis 2.0 na starcie szła zderzak w zderzak. Czułem że mam czerwoną twarz na tym rajdzie :), tłumaczyłem sobie, że to przez automat :masakra:

Gold stoi za 330 zł. Chyba się skuszę. Wymieniłem już dwie skrzynie to i reduktor se wymienie, a co! :masakra:

#14 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 14 stycznia 2013 - 19:15

http://www.autogas-l..._z_filtrem.html

#15 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 14 stycznia 2013 - 20:07

Wow :). Jutro mam trochę luzu to wezmę lapa i jeszcze raz przeanalizuję co i jak, chyba że będzie śniegiem sypać to nie :D

Wow, ja pierdzielę, wioska obok co jest ten sklep mieszka moja siostra hehe. Chyba wpadnę na kawę nie bawem. :)

#16 OFFLINE   rumpel

rumpel
  • 11 postów
  • Dołączył: 05-11-2012

Napisany 14 stycznia 2013 - 21:16

Kolega manro słusznie prawi...ten reduktor sio i wymianka na cos rozsądniejszego jak najbardziej :) :)

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 stycznia 2013 - 22:19

Jeśli chcesz by Twoje 3.0 jeździło jak należy to albo nie zakładaj FFL Czaja FL-02, albo poddaj go znacznej obróbce przed montażem. W przeciwnym wypadku będzie to jeździło kiepsko.

Osobiście nie wsadziłbym KME Gold'a, nie miałbym problemu z FL-02 tylko zastosował parownik który nie ma masakrycznych problemów z termiką i normalny filtr z wkładem z włókna szklanego (KME albo Certools - obydwa z wymiennym wkładem, wariant z wejściem 16mm i 2 wyjściami 12mm). Ale to tylko moje 3 grosze :D

#18 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 stycznia 2013 - 23:14

z tego co wyczytałem kiedyś na lpg-forum.pl valtek34 nie nadaje się do 3,0, bo ma za małą przepustowość. Komunikat o pełnym otwarciu wtrysków właśnie na to może wskazywać.
Max co się da wydoić z valteka34 to ok. 30-35KM i to pod warunkiem utrzymania stabilnego ciśnienia. Wg mnie ze swojego zestawu nie wyciśniesz nic sensownego. Jeśli zostaniesz przy valtekach to musisz sobie sprawić dobry reduktor, który przy bucie utrzyma wysokie ciśnienie.

#19 OFFLINE   machinesjb

machinesjb
  • 93 postów
  • Dołączył: 01-04-2010
  • Skąd: Olesno / Opole

Napisany 15 stycznia 2013 - 10:35

Jeśli chcesz by Twoje 3.0 jeździło jak należy to albo nie zakładaj FFL Czaja FL-02, albo poddaj go znacznej obróbce przed montażem. W przeciwnym wypadku będzie to jeździło kiepsko.

Osobiście nie wsadziłbym KME Gold'a, nie miałbym problemu z FL-02 tylko zastosował parownik który nie ma masakrycznych problemów z termiką i normalny filtr z wkładem z włókna szklanego (KME albo Certools - obydwa z wymiennym wkładem, wariant z wejściem 16mm i 2 wyjściami 12mm). Ale to tylko moje 3 grosze :D


A jaki to parownik proponujesz? Zmiana wężyka na 16mm to nie problem.

A tak na marginesie to wyliczyłem tak po łebkach, że dzięki instalacji lpg zaoszczędziłem już ponad 10 000 zł. Założenie lepszego reduktora i nawet wymiana wtrysków to nie problem. Pewnie zmieszcze się w okolicach 1000 zł. Dodatkowo to te wtryski mnie wqrzają bo głośno klikają -wszystkie. Mogę zapakować hany jeśli będą wydajniejsze (jaki kolor?) i mam nadzieję, że będą cichsze.

Aha i jeszcze jedno. Gdzieś czytałem o patroszeniu reduktora ze sprężynek. Niby wydajność ciśnieniowa wzrasta ale spada termika, czyli że oco chodzi? Na bucie będzie marzł, ale i tak będzie miał ciśnienie??

Po testach dzisiejszych!!

Czasy wtrysków to jakaś masakra :

spokojnie

Dodany obrazek

but

Dodany obrazek

A po wykasowaniu map i ponownej kalibracji

Dodany obrazek

W czasie buta wyskakuje błąd o pełnym otwarciu wtrysków. Chyba jednak reduktor ma już dość

Zastanawiam się nad powiększeniem dysz z 2,5 na 2,6 lub 2,7 mm

#20 OFFLINE   jackass997

jackass997
  • 53 postów
  • Dołączył: 11-08-2012
  • Skąd: Świnoujście

Napisany 15 stycznia 2013 - 16:24

Do normalnej jazdy Gold wystarczy , w tej cenie nic lepszego nie ma , chociaż że 2 dasz np 2x Zavoli S