Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] 2.0DTI Odpaliła i zgasła. nie pali na plaku POMOCY!!


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
88 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 17:06

Witam.
jestem posiadaczem opla omegi od niedawna, silnik 2.0Dti 100km rok 98 Sedan.
mam otóż z nią problem pewnego razu zostalo zatankowane do niej paliwo na kiepskiej stacji duzo tego nie bylo okolo 10 litrow i było to wlane na pusty bak. zrobilem trosze na tym paliwie i raz jak chcialem gdzies jechac było w tedy jakies -15Stopni wsiadłem do auta odpaliło normalnie gdy chciałem ruszyc ruszyło tylko 2 metry i zgasło. przestraszyłem sie ze paliwo zamarzło wiec zlałem wszystko paliwo i auto do ciepłego garażu i tam sie mordowałem odpalając go. niestety bez zadnego rezultatu bo nie chciał odpalic nawet na plaku. wymieniłem filtr paliwa zalełem go ropą i dalej nic auto nawet sie nie odezwie. przyjechał gosc z kompem bo wyskoczył mi Check i podłączylismy kompa i okazało sie ze są nastepujace błędy 1501 immobiliser 1345Pompa wtryskowa 1660 Zawor odcinajacy paliwo 1651 Can - Bus 1631Sterownik pompy Wtryskowej.

co to mogło paść stawiam na sterownik pompy ?
błąd pt. immobiliser był spowodowany tylko dlatego ze mam imobiliser na guazik i nie odpale auta dopóki go nie wcisne w momencie podlaczania komputera guzik nie byl wcisniety i według mnie dlatego bład sie taki wyswietlił
co mam robic ? jakies porady sugestie?

#2 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 17:26

Chyba będziesz musiał wytargać pompę i wysłać do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji...
Posprawdzaj przy pompie wszystkie połaczenia elektryczne...prawdopodobnie sterownik pompy wariuje lub padł..może to immobilajzer bo to chyba on włancza i wyłancza zawór odcinający paliwo..

 


#3 OFFLINE   rafja

rafja
  • 780 postów
  • Dołączył: 25-05-2008
  • Skąd: gołdap
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 DTI 16v Y22DTH

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:41

jak dla mnie immo

#4 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 18:58

jak dla mnie immo


może niech spróbuje sprawdzić zawór odcinający na krótko...ale jak syfu nalał to nie wiem..na razie ma sporo podpowiedzi..trza poczekać na kolegi ruch..

 


#5 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 20:49

zawór odcinający na krotko? jak to sprawdzic?

#6 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 20:53

plus od aku na zawór i słuchać czy się odzywa...tylko nie powiem ci który to zawór jest..

 


#7 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 20:58

a nie wiesz w ktorym on w ogole bedzie miejscu? na widoku gdzies czy ukryty?

#8 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:12

a nie wiesz w ktorym on w ogole bedzie miejscu? na widoku gdzies czy ukryty?


Ten zawór jest chyba w pompie albo przy niej...może odezwie się ktoś kto to robił..poszukaj na forum,był temat 2.0 dti nie odpala czy jakoś tak...

 


#9 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:12

pompa nie pada tak odrazu, chyba że juz wcześniej mialeś problemy z mocą, odpaleniem itp,
plakiem musisz dobrze popsikać zeby załapał, jeśli psikasz przed turbiną to chwile trza kręcić, jeśli psikasz w kollektor ssący odrazu działa,
nie widze związku żeby na plaka nie palił silnik

jeśli nie odpowietrzyłeś układu paliwowego ciężko będzie odpalić

#10 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:19

pompa nie pada tak odrazu, chyba że juz wcześniej mialeś problemy z mocą, odpaleniem itp,
plakiem musisz dobrze popsikać zeby załapał, jeśli psikasz przed turbiną to chwile trza kręcić, jeśli psikasz w kollektor ssący odrazu działa,
nie widze związku żeby na plaka nie palił silnik

jeśli nie odpowietrzyłeś układu paliwowego ciężko będzie odpalić


no właśnie trochę mnie to dziwi że nie zagadała mu na plaku...może Ty wiesz coś o tej pompie u kolegi...gdzie może być zawór odcinający i jak go sprawdzić?? czy wogóle napięcie do niego do chodzi....
a może faktycznie jest solidnie zapowietrzony silnik...\
bsje27 poradziłeś sobie z tym 2.5 dti?

 


#11 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:24

to czym moga byc spowodowane te błędy? nie powiem na te wszystkie próby odezwał sie moze z 4 razy a wypsikałem 2 małe plaki. nie wiem co jest grane daje mu strzykawka bezposrednio paliwo do pompy wtryskowej filtr zalewałem weże wychodzace od filtra zalane po brzegi. nawet pompke paliwa z baku wyciągnąłem i tam strzelałem strzykawą z ropą juz mnie to wszystko przerasta. na pych go mozna palić? zaznaczam ze silnik na łańcuchu.? moze jak by go pociągną tak z 500metrów moze by sie jakos sam odpowietrzył bo na "pych" auto ma wieksze obroty racja? tylko cos mowili ze diesla nie bardzo holowac bo zawory cierpią

#12 OFFLINE   szymono

szymono
  • 291 postów
  • Dołączył: 15-02-2011
  • Skąd: okolica Olsztyn

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:25

U mnie jak pompa padła to jak psikałem plakiem w kollektor ssący to chodził puki psikałem. Znaczy nie chodził na ropie tylko na plaku. Więc może imo. A zawór jest w pompie i aby go sprawdzić musisz na odpowiednie piny pompy podać plus i minus ale nie pamiętam na które.

#13 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:28

ja sciagam filt powietrza nastepnie przepływke bo przepływki plaków nie lubią i mu psikam w ta "dziure" nie raz juz łapie taki skok obrotów minimalny i zdycha.



BSJE27 Autko mam dopiero 4 miesiąc zawsze paliło idealnie na -15 nawet świec dobrze nie grzałem paliło na strzała jak nigdy w oplach.

#14 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:31

to nie jest pompa vp37 że masz zaworek paliwa na który podajesz +
2.0dti ma vp44
taki mały schemat http://www.elektroda...pic1619000.html

#15 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:31

no to jak przez filtr to nie dziwne że słabo lapie..bezpośrednio w kolektor mu wlej ale fakt,błędy są niepokojące...

 


#16 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:33

ja sciagam filt powietrza nastepnie przepływke bo przepływki plaków nie lubią i mu psikam w ta "dziure" nie raz juz łapie taki skok obrotów minimalny i zdycha.



BSJE27 Autko mam dopiero 4 miesiąc zawsze paliło idealnie na -15 nawet świec dobrze nie grzałem paliło na strzała jak nigdy w oplach.


odpowietrz układ paliwowy, popuść nakrętkę na wtryskiwaczu a druga osoba niech da na rozruch, paliwo powinno nię pojawić

#17 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:37

dobrze gada. vp44 nie patrzylem jesszcze na ten sterownik zobacze moze byl juz kiedys robiony tj regenerowany. a jak nie to sciągne przewód od wtrysku i bede patrzył czy mi paliwo podaje. chociaz nie wiem czy jest sens to rozbierac.
myslalem ze to swiece bezpieczniki wszystko sprawdzone i dalej nic.

ja mu waliłem prosto w turbine w zasadzie w samą turbine.
z tym wtryskiwaczem to jak to byle jaką popuśćić czy musze wszystkie?

#18 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:39

błedy rozumiem że odczytał a później kasował, następnie robił odczyt i próba rozruchu i znowu odczyt błędów, mogły być jakieś stare błedy, są też błdędy aktywne i nieaktywne,

aku musisz mieć dobre, albo kable i drugi samochód podstaw

jeden wtryskiwacz popuść, jak będzie dobrze tryskać paliwem powinien odpalić, jeśli paliwo się pojawi a będzie łapać to zakręć a popusć na innym

#19 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:40

ale ja wiem że tam jest vp 44 i jest w niej zawór odcinający.... ale czy się uruchamia?Ale faktycznie w 1 szej kolejności dokładnie odpowietrzyć trzeba układ..

 


#20 OFFLINE   bombastic112

bombastic112
  • 46 postów
  • Dołączył: 08-01-2013
  • Skąd: Wiązownica ok. Jarosław/Rzeszów

Napisany 08 stycznia 2013 - 21:42

nie wiem czy kasował w kazdym badz razie pytał sie mnie czy to zrobic to ja mowie ze tak to mi powiedział ze moze to zrobic ale to "i tak nic nie da bo przekręcę zapłon i dalej to samo bedzie" check mi sie zapala po chwili jak krece tak z 7/8sek po kreceniu rozrusznikiem. jak by był zapowietrzony to chyba check by sie nie włączał ?