Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] zawór 2/3 biegu


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
18 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 stycznia 2013 - 15:39

Witam . zaczynam mieć problemy ze zmianą 2-3 bieg także najpewniej kłania sie wymiana owego zaworu. pierwsze pytanie to jakim napięciem sa sterowane zawory w skrzyni?? czy można je zasymulowac np z akumulatora?? czy ten zawór bez napięcia jest zamknięty czy otwarty ?? czy w tych zaworach problem jest ze sterowaniem zaworu-zacina sie czy ze szczelnością ?? mi wydaje sie ze ze sterowaniem bo jak juz zawór zmieni stan np z otwarty na zamknięty czy odwrotnie to trzyma bieg . pracuje w serwisie maszyn budowlanych i zaworze zawory do regeneracji i jakoś to działa . ktoś kiedyś rozbierał taki zawór ?? albo ma taki który jest uszkodzony to mógłbym coś pokombinować. z tego co wiem to zawór jest zamykany lub otwierany cewką a w drugą stronę to sprężyna działa . pozdrawiam i liczę na odpowiedzi

#2 OFFLINE   Fascynat

Fascynat

    Omega - Świadomy Wybór.

  • 334 postów
  • Dołączył: 12-08-2010

Napisany 05 stycznia 2013 - 18:18

Lektura na dzisiaj.. :)

Zawory powinni mieć chyba tutaj .. http://www.midparts.pl/
(z ciekawości w tygodniu zapytam w ASO czy maja te zawory i haumacz ten produkt :)

Tutaj masz o nr zaworów http://forum.omegakl...ad.php?t=10000/
Tutaj o wymianie http://forum.omegakl...ead.php?t=12325

___________
Pozdrawiam

#3 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:19

Lektura na dzisiaj.. :)

Zawory powinni mieć chyba tutaj .. http://www.midparts.pl/
(z ciekawości w tygodniu zapytam w ASO czy maja te zawory i haumacz ten produkt :)

Tutaj masz o nr zaworów http://forum.omegakl...ad.php?t=10000/
Tutaj o wymianie http://forum.omegakl...ead.php?t=12325

___________
Pozdrawiam


no ale nie ma tu żadnej odpowiedzi na moje pytania... wiem gdzie kupić jak wymienić i znam ich numery

#4 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2013 - 13:27

Sterowany 12V
Z akumulatora jak najbardziej(usłyszysz tykanie)
Nie pamiętam, ale wydaje mi się, że on nie ma pozycji wyjściowej.
Mi się zaciął, bez względu na wszystko, nie ruszał się. Czytałem, że bywały inne uszkodzenia, np jak Twoje, raz działa, raz nie.
Nie widziałem aby ktoś próbował naprawić. Tulejka w której jest mechanizm, jest zaciśnięta. Może i dało by się naprawić. Ja miałem taki w domu to nie zastanawiałem się nad tym.

Ze sprężyną właśnie nie wiem, wydaje mi się, że w obie strony działa po zamianie biegunów, ale może np bawiłem się innym elektrozaworem.

Tutaj na forum czytałem, że zawór po wyjęciu wydawał się sprawny, a skrzynia nie działała poprawnie. Może zawór zacina się tylko czasem, lub bywa nieszczelny.

#5 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2013 - 21:04

zawór 2-3 jest normalnie otwarty. Ale przepływ płynu jest w nim dodatkowo sterowany zaworkiem zwrotnym, przez co aby przepłynął przezeń płyn musi on mieć odpowiednie ciśnienie. Ponadto przepływ płynu jest możliwy tylko w jednym kierunku - z bocznego kanału do kanału "od czoła"

zawór 1-2/3-4 normalnie zamknięty.

Sterowane są chyba napięciem niższym niż12V (coś tak przez mgłę pamiętam, ale szukam potwierdzenia i nie mogę znaleźć w dostępnych mi materiałach)

#6 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 07 stycznia 2013 - 18:19

dziś kupiłem "nową" skrzynię za 300 pln teorytycznie sprawną . mam pytanko apropo wielowypustów od strony hydrokinetyka . wałek wewnętrzny ten na którym jest o-ring obracam reką jednocześnie obracając wyjście na wał, natomiast zewnętrzny wieloklin (ten duży) ręką nie za bardzo mogę pokręcić , to chyba napęd pompy. czy tak ma być ?? skrzynie kupiłem bez hydrokinetyka. co do samego zaworu to postaram sie go jakoś rozebrać i popróbowac zregenerować

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2013 - 18:30

Jak pamiętam to tego chyba w ogóle nie można obrócić.

#8 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 10 stycznia 2013 - 17:42

no i wymieniłem dziś skrzynię . robota całkiem prosta , obawiałem sie śrub od skrzyni od góry ale po odkręceniu łapy skrzyni i opuszczeniu skrzyni na maxa wsztsrkie były jak na dłoni z pomocą przedłużki około 60 cm. wymieniłem olej filt i działa miodzio , teraz tylko czekam kiedy i gdzie coś zacznie podciekiwać..... po rozebraniu płyty sterującej starą skrzynią wydaje mi sie ze problemem u mnie akurat nie był zawór 2/3 tylko zawór zwrotny za tym zaworem bo zawór nawet po podgrzaniu w woleju do 90 stopni chodził ładnie i był szczelny

#9 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 12 stycznia 2013 - 11:32

mam wyciek oleju z połaczenia silnik skrzynia i na 100% jest to ATF . Zapewne cieknie z uszczelnienia konwertera i teraz mam pytanie bo na midparts.com.pl znalazłem dwa takie uszczelnienia o róznej nazwie i zgłupiałem http://www.midparts....rzedni-NOK/1293 http://www.midparts....IACZ-POMPY/2606 czy to tylko różne nazwy ??

#10 OFFLINE   maciejV6

maciejV6
  • 7 postów
  • Dołączył: 06-01-2013

Napisany 12 stycznia 2013 - 12:32

Ja też przerabiałem problem z zaworem 2-3 biegu.
podobno mozna takie zawory naprawiac.
U mnie po rozebraniu zawór po podłączeniie pod wzgledem elektronicznym działał..
mechanik stwierdzil ze poprostu moze sie zacinac i objawy skrzyni wiesz jakie są..
Ja nic nie kombinowalem kupiłem drugi zawór wymieniłem i skrzynia śmiga bez problemu.
Na twoim miejscu tez bym tak zrobił...
A jakie masz objawy i skad pewnosc ze to wlasnie zawor 2-3 biegu jest uszkodzony???

#11 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 12 stycznia 2013 - 13:34

Tak naprawdę to o czym piszecie to nie jest cały zawór. Zaworem zmieniającym biegi jest odpowiednio ukształtowany tłok, który jednocześnie otwiera i zamyka kilka kanałów. To co chcecie wymieniać to tylko cewka z zaworem puszczającym lub zamykającym ciśnienie oleju , które to ciśnienie steruje właściwym zaworem.

#12 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 12 stycznia 2013 - 16:48

ktoś mi odpowie apropo uszczelnień o które pytałem 2 wypowiedzi niżej ?

#13 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 stycznia 2013 - 17:04

Wygląda, że różne nazwy.
Wziąłbym NOK, chyba że ta druga firma jakaś lepsza typu Corteco w co wątpię.

#14 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 15 stycznia 2013 - 11:26

dzwoniłem do nich i sympatyczny gość powiedział że montowane są obydwa uszczelniacze w pierwszym montażu przemiennie...więc polecił mi tańszy ale do 5l40e.

 


#15 OFFLINE   rafal86bielany

rafal86bielany
  • 56 postów
  • Dołączył: 25-07-2011
  • Skąd: wrocław

Napisany 15 stycznia 2013 - 15:40

kupiłem NOK wymieniłem i jest sucho . miałem też dziwnie słabo dokręcone śruby w skrzyni od strony hydrokinetyka , nie wiem może sie luzują same .... podokręcałem wszystkie poskładałem i jest git

#16 OFFLINE   stpeter

stpeter
  • 70 postów
  • Dołączył: 05-08-2014

Napisany 15 sierpnia 2014 - 13:44

Witam odkopuję temat ponieważ mam problem ze skrzynką objaw w 100 % zgodny z opisanym tutaj http://forum.omegakl...ead.php?t=12325 znalazłem zawór na allegro http://allegro.pl/4l...4442213792.html będzie odpowiedni? na zdjęciu są wszystkie zawory od 1 - 4 biegu ale przedmiotem sprzedaży jest 2 i 3. W opisie napisał że pasuje do ar25 i ar35 ale podobno się różnią w tych skrzyniach. Chcę kupić używkę ponieważ nie uśmiecha mi się wydawać 425 zł za nowy..

#17 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2014 - 18:10

230zł kosztuje nówka sztuka
http://www.bmwstore....rozawor-23-bieg

#18 OFFLINE   pampelu

pampelu
  • 33 postów
  • Dołączył: 15-07-2012
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 września 2015 - 09:14

Mam jedno pytanie w temacie i drugie trochę odbiegające :)
1) Ten zawór który podał kolega w linku pasuje Plug&play czy różni się kablem od GM'owskich ? Nie chce bawić się w używki bo kupię w takim samym stanie jak moja. A 220PLN w moim przypadku jest do przyjęcia i mam nadzieję że wszystko będzie już śmigać jak należy.

2)Przy okazji chciałbym wymienić olej w skrzyni z kpl uszczelek oraz zimmerig ze zdjęcia oznaczony nr 8
Dodany obrazek

Wydaje mi się że część namierzyłem pod numerem 703587 GM 8644709 http://www.sklepy24....czelniajacy/998 ale chciałbym żeby ktoś mi to potwierdził przed zakupami

Edytowany przez pampelu, 05 września 2015 - 09:29.


#19 OFFLINE   volvgangster

volvgangster

    Alley Mega Majster !

  • 182 postów
  • Dołączył: 10-09-2011
  • Skąd: świętochłowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 września 2015 - 12:37

Tak to jest ten uszczelniacz cena dobra ja w ASO dałem 25 zeta wymiana 1 godzina.Temat jest na forum dot.wymiany ja i zico ten uszczelniacz wymienialiśmy ja mam spokój jak na razie zico poprawia.co do elektrozaworów ja kupiłem używkę w ciemno i była ok po ok miesiąca moja skrzynia padła okazało się ,że jakiś plastik robotę zrobił i asb do wymiany.Moje elektrozawory fajnie chodziły aż nie wierzyłem,że tak może działać automat i spalanie nawet się delikatnie spadło.Jedynie co to uszczelka z wielkiej miski z bmki jest inna niż z omegii.jak co to dzwoń 666 310 622