Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Grzeje tylko na HI


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   mitrishon

mitrishon
  • 6 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 03 styczeń 2013 - 19:32

Witam, w mojej omedze mv6 3.0 '95, wymieniłem nagrzewnice na nową, po czym na najwyższej temperaturze grzania "HI" ładnie grzeje, i leci ciepłe powietrze, obniżając temp o jeden czy dwa stopnie niżej np . 27-25 stopni wieje zimnym powietrzem. Zauważyłem że termostat jest do wymiany, myślicie, że to może być przyczyną ?

#2 Guest_andre1099_*

Guest_andre1099_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 03 styczeń 2013 - 20:12

Termometr pokazuje prawidłową temperaturę?

#3 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5690 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 styczeń 2013 - 20:21

Termometr pokazuje prawidłową temperaturę?

I czy wiatraczek w panelu dziala?

#4 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 03 styczeń 2013 - 22:51

A nie będzie to kwestia rezystora klimy?

#5 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 03 styczeń 2013 - 22:57

Jak czujnik temperatury zewnetrznej zawyża temp. to będzie grzało tylko na hi.

#6 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5690 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 styczeń 2013 - 09:52

Jak czujnik temperatury zewnetrznej zawyża temp. to będzie grzało tylko na hi

Jak wiatraczek w panelu stoi to tez bedzie grzalo tylko na HI.

A nie będzie to kwestia rezystora klimy?

NIe, bo rezystor odpowiada tylko za predkosc nawiewu.

#7 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 styczeń 2013 - 10:09

NIe, bo rezystor odpowiada tylko za predkosc nawiewu.

Dzi,eki, bo niejasna dla mnie była jego rola. Czy oznacza to, że jeśli dmuchawa (przy założeniu, że jest sprawna) nie reaguje na zadanie ostatnich dwóch wyższych prędkości w zakresie temperatur 22-28 stopni oraz w trybie HI i nawiewu na szybę, to winowajcą jest tenże "jeż"? (dotyczy bfl)

#8 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5690 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 styczeń 2013 - 10:13

Dzi,eki, bo niejasna dla mnie była jego rola. Czy oznacza to, że jeśli dmuchawa (przy założeniu, że jest sprawna) nie reaguje na zadanie ostatnich dwóch wyższych prędkości w zakresie temperatur 22-28 stopni oraz w trybie HI i nawiewu na szybę, to winowajcą jest tenże "jeż"? (dotyczy bfl)

Niezaleznie od nastawow temp (i typu klimy - manual/klimatronik) jak zginie ktorys "bieg" dmuchawy to winny jest zawsze rezystor dmuchawy.

#9 OFFLINE   Karburator

Karburator
  • 855 postów
  • Dołączył: 16-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 04 styczeń 2013 - 10:16

Dzięki Przybek, mam w skrzyneczce drugi rezystor, jak się znajdzie jakiś ciepły kąt albo dzień, podmienię drania.

#10 OFFLINE   mitrishon

mitrishon
  • 6 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 04 styczeń 2013 - 15:06

Termometr pokazuje prawidłową temperaturę?


jeśli chodzi o temperature silnika to skacze wskazówkaod 90 do prawie stu stopni ale pozniej sie uspokaja na 90 na chwile i znowu, jak wspomniałem wczesniej - termostat jest do wimiany, wiatraczki działają poprawnie... a jeśli chodzi o "termometr" to ...nie bardzo wiem o który chodzi ? jeśli chodzi o ten od co pokazuje temp zewnetrzną , jest sprawny.

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 styczeń 2013 - 15:46

jeśli chodzi o temperature silnika to skacze wskazówkaod 90 do prawie stu stopni ale pozniej sie uspokaja na 90 na chwile i znowu, jak wspomniałem wczesniej - termostat jest do wimiany, wiatraczki działają poprawnie... a jeśli chodzi o "termometr" to ...nie bardzo wiem o który chodzi ? jeśli chodzi o ten od co pokazuje temp zewnetrzną , jest sprawny.


ale jak masz wszystkie biegi wentylatora to nie jest to rezystor tylko padl albo wiatraczek albo czujnik temp w panelu sterowania klimatronikiem




 


#12 OFFLINE   mitrishon

mitrishon
  • 6 postów
  • Dołączył: 22-12-2012

Napisany 04 styczeń 2013 - 17:04

dziękuje ...będziemy szukać tego czujnika temperatury ...:)

#13 Guest_andre1099_*

Guest_andre1099_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 04 styczeń 2013 - 17:49

jak miałem walnięty czujnik temp. zewnętrznej, to grzało tylko na HI na niższych ustawieniach dmuchało zimnym. ale w moim przypadku termometr wskazywał +70*C, po wymianie czujnika wszystko działałało poprawnie.

#14 OFFLINE   Wegierek

Wegierek
  • 114 postów
  • Dołączył: 26-06-2011
  • Skąd: Warszawa

Napisany 05 styczeń 2013 - 12:59

Podepnę się pod temat.
Ostatnio wymieniłem rezystor dmuchawy ponieważ poprzedni padł i od tego czasu mam problem z nadmuchem. Włączając zapłon przy zimnym silniku i ustawieniu klimatronika na 28'C dmuchawa pracuję na max i tak z innymi nastawami temperatur. Nie ma możliwości zmniejszenia jej obrotów aby było cicho w kabinie oprócz ustawień HI i LO. Na tych ustawieniach mogę regulować obroty i działa to jak należy.
Druga sprawa - po nagrzaniu auta co jakiś czas obroty dmuchawy falują. Zdarza się też, że nadmuch przestaje działać na kilka sekund.
Co to może być? Proszę o pomoc :pokoj:
..nie moc silnika a technika robi z ciebie zawodnika :)

#15 OFFLINE   misiek093

misiek093
  • 3 postów
  • Dołączył: 06-06-2013

Napisany 14 wrzesień 2013 - 19:33

Drodzy koledzy, mam ten sam problem w mojej omedze. Do momentu, aż termostat się nie otworzy to regulowanie ciepla od 20-27 bardzo dobrze działa. Po otwarciu termostatu ogrzewanie działa tylko na HI. Znalazł ktoś może rozwiązanie tego problemu?

#16 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 15 wrzesień 2013 - 09:38

Drodzy koledzy, mam ten sam problem w mojej omedze. Do momentu, aż termostat się nie otworzy to regulowanie ciepla od 20-27 bardzo dobrze działa. Po otwarciu termostatu ogrzewanie działa tylko na HI. Znalazł ktoś może rozwiązanie tego problemu?

z czytaj bledy z panela,obstawiam czujnik wewnetrzny ,mialem podobnie

#17 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 19 wrzesień 2013 - 18:13

Witam, też się podepnę ;)
Taki sam problem tylko: nagrzewnica ok, czujnik temperatury zewnetrznej ok.. Zastanawia mnie tylko czy to może być wina nienabitej klimy? no i gdzie szukać wiatraczka w panelu? Coś mi tam w okolicach wyświetlacza komputera czasami hałasuje (jakby kręciło się i o coś zaczepiało..).. To może być to?

#18 OFFLINE   inside89

inside89
  • 47 postów
  • Dołączył: 20-09-2012
  • Skąd: Białystok

Napisany 19 wrzesień 2013 - 21:32

to nie jest nie nabita klima,o ile dobrze wiem to wiatraczek o który pytasz jest pośrodku klimatronika tych wyświetlaczy powinieneś mieć taką kratkę. u mnie jest to samo pytałem znajomego to jakieś tam magnesiki czy coś takiego padły,jak się dokładniej dowiem to dam znać

#19 OFFLINE   awhaker

awhaker

    Czytamy AWUHAKER... :D

  • 905 postów
  • Dołączył: 08-04-2012
  • Skąd: Koło
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.0i C30NE

Napisany 19 wrzesień 2013 - 21:44

Sprawdź podciśnienie zaworu trójdrożnego, może spadło albo coś innego z nim się stało.

#20 OFFLINE   MyCool

MyCool

    Nie lejesz - nie jedziesz

  • 125 postów
  • Dołączył: 11-04-2013
  • Skąd: Suwałki

Napisany 20 wrzesień 2013 - 17:49

Sprawdź podciśnienie zaworu trójdrożnego, może spadło albo coś innego z nim się stało.


jestem laikiem w tej dziedzinie wiec proszę podpowiedzcie gdzie szukać tego zaworu? i jak się do niego dobrać. Jak ktoś mi napisze w jaki sposób później zdiagnozować jego usterkę to będę wręcz w niebo wzięty :D

EDIT:

Znalazłem, poczytałem i już wiem ;) Dzieki chłopaki!