Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING do 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2007 - 19:26

zasięgnąłem informacji u profesjonalnych tunerów i producentów chipów dowiedziałem sie ze mogę samym chipem zwiększyć moc o 12km i 17nM za 400zł z testami na hamowni zdecyduje się na to

Czyli 8-10% przyrostu mocy mozesz osiagnac. To samo napisalem kilka postow wyzej.
Nikt nie zagwaratuje, ze bedzie to 12km bo to zalezy od silnika, dlatego jest to przedzial 8-10%.

#22 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 23 października 2007 - 13:46

Lukwel - ja zdobedziesz 10KM to sie juz powinienes bardzo cieszyc. Kazda mysz swoj ogon chwali, ja tez gdybym to sprzedawal to bym wciskal, ze dostaniesz skrzydel, a Ty bez hamowni w to uwierzysz ipoczyjesz "zauwazalny wzrost mocy i elastycznosci" potocznie zwany efektem "placebo".
Autoseba ma ponoc dobre chipy i ma hamownie i na jego X20XEV dostaja ok 5-7KM wiecej wiec za ok 200-300zl moze i warto sie tym zainteresowac. Ci ktorzy maja stweirdzili, ze ponoc nawet spalanie spadlo, ale akurat to nie jest potwierdzone naukowo, a jedynie organoleptycznie.
Napisz jak wyszly testy i czy firma oddaje kase jak Twoj silnik nie osiagnie tych wartosci.

Wolf - jestes jedna z niewielu osob ktora rzeczowo podeszla do zakupu auta i rzeczowo i konkretnie wypowiadasz sie o 2.0 16V, To nie jest gown..jak niektorzy twierdza, to po prostu tani srodek transportu ktory rekompensuje brak duzej mocy innymi zaletami (niskie koszty i prostota napraw). Ja swiadomie wybralem 2.0 bo akurat nie potrzebuje ogromnej mocy a zalezy mi na niskich kosztach napraw i prostocie eksploatacji. To sa dwa swiaty, dobre dla roznych ludzi i nie zrozumie tego ktos ktos "se falke" kupil i uwaza, ze to jakis szpan i lans przy aucie wazacym grupo ponad 1500kg...

#23 OFFLINE   Szfagier

Szfagier

    Przemadrzaly

  • 183 postów
  • Dołączył: 15-05-2007
  • Skąd: Białystok

Napisany 25 października 2007 - 17:20

ja mam plan przerobić mój silnik na ten XE czy jak on tam sie nazywa ten co ma 150 km co będę musiał zmienić na pewno kolektor wydechowy i pozbyć sie tego ustrojstwa od tej ekologi i czego jeszcze ??
i jakiś sportowy filtr powietrza K&M i delikatna przeróbka tej rury dolotu
NIE mam zamiaru V6 kupować bo mam chęć po tuningować moje 2.0 16V :)
ktoś pisał ze to nie opłacalne i ja sie z tym zgodzę bo żaden tuning nie jest opłacalny :)


posiadasz silnik x20xev i pewnie chcesz go przerobic na "xe"
po pierwsze nie ma takiego silnika jak x20xe, jest c20xe a to juz inny silnik(inny blok i glowica) jest starszy i mocniejszy i nie przerobisz z x20xev na c20xe (150KM), mozesz dlubac swoja 2-litrowke ale to gra nie warta swieczki:
-obrobka glowicy- 1500zl (moc max 10% w "16v" )
-kolektor 4-2-1 -1500zl(moc ok 2-3KM)
reszta wydechu np ElTec - 1200zl (kolejne 2-3KM)
-chip u AutoSeby, oczywiscie musialbys pojechac do niego i hamowac sie, wtedy Seba bedzie mogl dostroic chipa do auta (po tych wszystkich "przerobkach"

w sumie po wydaniu ok 4500zl bedziesz mial ok 150-160KM i to nikt nie da na to gwrancji bo zalezy to od tego w jakim stanie masz serie

Hmmm a moze turbo koszt 7500-9000zl w zaleznosci gdzie bedziesz robil - moc uzyskana mysle ze ok 200-220KM

Wniosek: lepiej sprzedac x20xev, dolozyc ta kase ktore chcemy wlozyc na tuning mechaniczny i kupic z 2 lata mldsza MV6

(Wiem ze osoby ktore juz wlozyly swoja kase w ten silnik pewnie zaraz mnie zlinczuja i powiedza ze to nie prawda ale efekt bedzie taki ze te podrasowane x20xev moze dadza rade x25xe (2,5 v6))
PEACE

#24 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2008 - 11:55

http://cgi.ebay.de/O...1QQcmdZViewItem

ja myślicie...czy to jest zdrowe dla silnika..??I czy jest sens założyć coś takiego..?159 koni i 220 niutonometru to już chyba pokaźnie jak na 2.0 16v...

#25 OFFLINE   andros84

andros84
  • 292 postów
  • Dołączył: 14-09-2006
  • Skąd: Siedlce

Napisany 02 lipca 2009 - 20:01

http://moto.allegro.....36km_16km.html
Co o tym sądzicie? ma może ktoś takiego chipa? ciekawe czy to działa. Mam jeszcze pytanko. Czy takie chipowanie będzie odczuwalne w instalacji gazowe I generacji? Zastanawia mnie to,ponieważ ani sonda,ani przepływka nie mają nic do I generacji. Czekam na wasze opinie

#26 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 lipca 2009 - 12:03

Zwiększanie mocy w 2.0 XEV

http://www.kreis-tuning.de/

#27 OFFLINE   tomasz schott

tomasz schott
  • 16 postów
  • Dołączył: 22-03-2009

Napisany 16 sierpnia 2009 - 19:41

czesc posiadam omege b powiducie mi gdzie sie znajduje czujnik dolotowy powietrza czy cos takiego ten czujnik co reguluje dawke powietrza on sie nazywa ita jakos tak chyba i ile on posiada wsuwek mam silnik 2,0 16 v 136 koni

#28 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2009 - 20:47

czesc posiadam omege b powiducie mi gdzie sie znajduje czujnik dolotowy powietrza czy cos takiego ten czujnik co reguluje dawke powietrza on sie nazywa ita jakos tak chyba i ile on posiada wsuwek mam silnik 2,0 16 v 136 koni

A dlaczego piszesz w niezwiązanym temacie?

#29 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2009 - 22:15

Byłem ostatnio w gekocars w Poznaniu moja calibrą 16v xev. Pogadałem z gosciem sobie na spokojnie, czy i warto jest czipować te silniki. Powiedział mi, że czipem niewiele sie zyska bo tak jak pisze Godula, te silniki sa zaprojektowane do oszczędnego jeżdzenia. Mozna co prawda przesunąc limiter ale nie jest to warte zachodu. Jedyne co mi polecił zrobić to obrobić kanały z kolektora wydechowego. Ja w swojej calibrze mam wsadzone ostrzejsze wałki rozrządu Irmschera z tego zestawu z "portkami" który daje 150PS po montażu. BYłem nią na hamowni Świątka i tam na samych tylko wałkach dało mi 147PS i moment niecio niższy niż seria tylko, ze nie wiem ile miałem przed zmianą wałków i czy hamownia nie pokazuje aby zbyt "na górkę". Odczucia z jazdy? od 4,5 tyś ciagnie jak choolera, bieg zmieniam na wyższy przy ok. 7 tys (normalnie odcięcie jest przy 6200). Oczywiscie wszystko na lotnisku, na zlotach.

#30 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 sierpnia 2009 - 22:24

od 4,5 tyś ciagnie jak choolera, bieg zmieniam na wyższy przy ok. 7 tys (normalnie odcięcie jest przy 6200).


Wałki zmieniły odcinkę? Przecież to ecu odcina zapłon.
Pozdrawiam Michal___

#31 OFFLINE   Siggi

Siggi
  • 525 postów
  • Dołączył: 20-06-2006
  • Skąd: Swarzedz/ Sycow
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 sierpnia 2009 - 22:30

no tak mi wychodzi z wykresu. na serii przy 6200 spada już, niefortunnie sie wyraziłem może z tym odcięciem :)

#32 OFFLINE   Michal___

Michal___
  • 53 postów
  • Dołączył: 19-04-2008
  • Skąd: Warszawa

Napisany 16 sierpnia 2009 - 22:41

A dlaczego piszesz w niezwiązanym temacie?


Też się zastanawiałem dlaczego kolega tutaj pisze ale chyba wpadłem całkiem przypadkowo na powód tego pytania w tym poście;)
O tutaj: http://allegro.pl/it...tra_kadett.html
Pozdrawiam Michal___

#33 OFFLINE   M700_KONIN

M700_KONIN
  • 55 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: KONIN

Napisany 25 września 2009 - 22:14

Założyłem takie coś ja kolega podał w linku w punto 1.2 75KM na pełnym wtrysku i powiem że to działa spalanie +0,5 L Pb na max gazie no ale warto było silnik 8V nie wiem jak zachowa się w 16V ,wzbogacona dawka mogłem wtedy deptać nie było muła czy dziury pustej odchodziłem na prostej od Opla Tigry że koleś się zdziwił,


Jak ktoś ma pojęcie o czujniku temperatury zasysanej ten cycek co jest na dolocie to można dobrać opór (rezystor) i zamontować to.

#34 OFFLINE   Sominos

Sominos
  • 316 postów
  • Dołączył: 07-02-2009

Napisany 28 września 2009 - 11:52

I będziesz jeździł na przebogaconej mieszance ? Szybciej padnie sonda, dobije się katalizator jeśli jeszcze jest a część paliwa przejdzie do oleju.

#35 OFFLINE   M700_KONIN

M700_KONIN
  • 55 postów
  • Dołączył: 29-03-2009
  • Skąd: KONIN

Napisany 01 października 2009 - 22:00

Ale napisałem jak ktoś ma pojęcie czyli wkłada się jeden rezystor od 6 do 8 kilo ohm i to bezpieczne parametry sprawdzone w moim byłym punto, obecnie chcę do omegi założyć tylko nie wiem jak to będzie bo mam sekwencje ZENIT , pewnie trzeba to zamontować pojeździć na benzynie żeby mapę ustawiło z innymi parametrami a potem normalnie na gazie .

#36 OFFLINE   mkaminski100

mkaminski100

    It's just a fur-wound!

  • 2 896 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Basingstoke
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 października 2009 - 22:23

Dobra, dość reklam i pseudotuningu.
Wkładając inny rezystor oszukujesz komputer, że jest więcej powietrza co zwiększa ilość paliwa. Super, ale więcej paliwa bez powietrza to tylko bogata mieszanka. No może dla Ciebie to już tuning, ale dla auta to tylko zalewanie silnika.
No ale tu nie koniec historii, bo auto po to ma sondę lambda która po sprawdzeniu mieszanki skróci wtrysk wracając do poprawnych parametrów.
I tyle z twojej mocy, a jeżeli uważasz, że auto pali pół litra mniej i ma więcej mocy to jedź na dyno i sprawdź ile więcej.

Nie ma się to nijak do strojenia ECU które w niedoładowanych silnikach bez modyfikacji mechanicznych dają tyle co nic lub nic. Ot i cała sztuczka.

#37 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 06:29

A co o tym myślicie?

http://moto.allegro....136km_16km.html
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#38 OFFLINE   Remus1

Remus1
  • 98 postów
  • Dołączył: 23-10-2006
  • Skąd: Wałcz

Napisany 03 października 2009 - 07:35

PRAWDĘ MÓWIĄC JUŻ NIC NIE ROZUMIEM??!!


http://moto.allegro.....36km_16km.html

Tytuł aukcji: przyrost 16Nm, ponizej tekst:

Seryjna Moc Tuning Wzrost
136KM / 160Nm 152KM / 185Nm 16KM / 25Nm

a w książce piszą, że już seria ma 185Nm przy 4000obr/min!

To ile w końcu dokładają tego momentu??:bredzisz:
pozdr.

#39 OFFLINE   kolo72

kolo72
  • 149 postów
  • Dołączył: 08-08-2007
  • Skąd: Wojkowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 października 2009 - 07:44

To ile w końcu dokładają tego momentu??


Nie wiem, nie znam się na tym.
Dlatego pytam, czy ktoś ma o tym pojecie, i czy jest sens coś takiego zakładać.
Chciałbym przy okazji założyć taki filtr:
http://moto.allegro...._tuning_kn.html
I wstawić tłumik przelotowy zamiast katalizatora.

Tylko nie wiem jakie to przyniesie efekty, bo szkoda wywalać kasę na daremno.
[SIGPIC][/SIGPIC]

!! POMÓŻMY KINDZE !!
http://pomoz.eu/


#40 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 października 2009 - 07:54

Nie wiem, nie znam się na tym.
Dlatego pytam, czy ktoś ma o tym pojecie, i czy jest sens coś takiego zakładać.
Chciałbym przy okazji założyć taki filtr:
http://moto.allegro...._tuning_kn.html
I wstawić tłumik przelotowy zamiast katalizatora.

Tylko nie wiem jakie to przyniesie efekty, bo szkoda wywalać kasę na daremno.


niestety z uniwersalnymi jest tak ze zazwyczaj wywalanie kasy w bloto. jak pisal mkaminski w wolnosaacym benzynowym taki tuning to pic na wode. zrobienie softu na hamowni pod dane auto to koszt 1000-2500 pln (jesli robisz na swince) ale przyrost masz niewielki max 10-12%