Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

CHIPTUNING do 2.0 16V


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
145 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 27 września 2007 - 18:38

to tak chciałbym założyć chipa do 2.0 16V i tu moje pytanie skąd mam wziąć taki chip bo te z allegro za 150 zł mnie jakoś nie przekonują !?!?

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 września 2007 - 18:57

lukwel, lepiej zrezygnuj i składaj kase na V6

#3 OFFLINE   pipek75

pipek75
  • 202 postów
  • Dołączył: 09-04-2007

Napisany 27 września 2007 - 19:24

Kup gazetę Auto Tuning Świat. Jest tam pełno ogłoszeń firm które zakładają chipy :mrgreen:

#4 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2007 - 18:09

WITAM!!
Nie wiem czemu zniechęcacie kolegę do zczipowania 2.0 16v może podoba mu sie ten samochód i chce ten usportowic lekko a wy już od razu żeby V6 kupoywał......no comment....
ja też bym chętnie zczipował swoje 2.0 16v...


POZDRAWIAM MICHAŁ!!!

#5 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2007 - 18:14

ja też bym chciał poprawić sobie parametry silnika ale z tego co czytałem sam chip nic nie daje. jak już to w turbo, ale że nie ma wersji turbo benzyny więc pozostaje rzeczywiście składać na V6 albo.... kupić klekota.

#6 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2007 - 20:15

ie wiem czemu zniechęcacie kolegę do zczipowania 2.0 16v może podoba mu sie ten samochód

samochod samochodem a podniesienie osiągów najsłabszej jednostki napędowej mija z się celem - dwulitrówki miały za zadanie tanio :pupa: wozić a od bardziej sportowej jazdy sa V6> Ot i całą prawda. Można jeszcze spróbować przywrócić silnik do wersji XE wtedy miałby ok 150 koni ale tanie to nie będzie ... i niestety jest nieopłacalne bo koszt modyfikacji przewyższa różnicę między ceną R4 a V6.


też teraz żałuję że V6 nie szukałem ale teraz to już musztarda po obiedzie - pozostaje tylko składać na drugą

#7 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 28 września 2007 - 20:16

a ja czytałem ze chip zwiększy moc i mam zamiar go założyć szkoda mi sprzedawać mojej omegi za dużo kasy dołożyłem żeby teraz tak po prostu na V6 zamieniać będę podrasowywał moje 136km :) tylko czy ktoś zna jakąś stronkę w necie z chipami ??

#8 OFFLINE   GreGoriO

GreGoriO

    carreteras bonitas

  • 346 postów
  • Dołączył: 21-07-2007
  • Skąd: Katowice, Costa del Sol
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 września 2007 - 22:31

a ja czytałem ze chip zwiększy moc i mam zamiar go założyć szkoda mi sprzedawać mojej omegi za dużo kasy dołożyłem żeby teraz tak po prostu na V6 zamieniać będę podrasowywał moje 136km :) tylko czy ktoś zna jakąś stronkę w necie z chipami ??

zobacz sobie tutaj
http://www.swiatek.c...uning/chipy.htm
http://www.godula.cc...ningu chipowego
masz tam opisane co i jak. lepiej powierzyc to fachowcom.
jeżeli uważasz że się opłaca i podejmiesz sie próby, bede trzymał kciuki ale pod warunkiem, że opiszesz na forum co i jak :bigok:

pozdrawiam

#9 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 10:07

a ja czytałem ze chip zwiększy moc i mam zamiar go założyć szkoda mi sprzedawać mojej omegi za dużo kasy dołożyłem żeby teraz tak po prostu na V6 zamieniać będę podrasowywał moje 136km :) tylko czy ktoś zna jakąś stronkę w necie z chipami ??

Nikt nie pisal, ze nie mozna zwiekszyc mocy w 2.0 16V, tylko, ze efekty sa mizerne.
Mozesz uzyskac 8-10% wiecej mocy, czy sie oplaca ?? Zalezy ile dasz za chipsa.
Nie wierz w ciemno, tylko szukaj kogos kto zalozy ci chipa i pokaze ci wydruk z hamowni ( oczywiscie z twojego auta, a nie innego z tym samym silnikiem )

Poczytaj ten watek: ( zapozyczone, ale powinien cie zaciekawic )
http://www.motonews....180796&c=32&f=9

Ten kolega zaklada wlasnie chipsy we Wrocku.

#10 OFFLINE   tutrus

tutrus
  • 104 postów
  • Dołączył: 18-10-2006
  • Skąd: Dzierżoniów

Napisany 29 września 2007 - 14:18

ja mam od niego chipa można go kupić już za 100 zeta (mi sie udało nawet taniej :) )szału nie ma ale czuć lekką różnice na plus, temperatura i spalanie podobne co w orginalnym chipie, reasumując za tą cene się opłaca. Podobno na manualu są lepsze odczucia w przyroście mocy ja mam automat i zazwyczaj nie śmigam na wyższych obrotach.

#11 OFFLINE   V6

V6
  • 429 postów
  • Dołączył: 03-07-2007
  • Skąd: warszawa

Napisany 29 września 2007 - 15:19

Ludzie chip za 100 zeta ,przeciez to lipa jakich mało. Ciekawe komu pierwszemu wyjdzie bokiem ten tjuning.

#12 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 15:37

ja mam od niego chipa można go kupić już za 100 zeta (mi sie udało nawet taniej :) )

oj - normalny chip to koszt ok 500 - 700 zł i w cenie masz dwukrotne badanie na hamowni ale chip to nie wszystko przecież jest wiele wiecej parametrów do ustawienia

#13 OFFLINE   Twaróg

Twaróg
  • 378 postów
  • Dołączył: 15-10-2006
  • Skąd: Kobyłka
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 16:05

lukwel, lepiej zrezygnuj i składaj kase na V6

Gachu ja też myslałem na chipem do mojej bo mocy jak sie jej depnie to ma ale czasem wiadomo ciiut brakuje a czym więcej tym lepiej a samochodu teraz napewno nie zmienie w najbliższym czasie bo za dużo kasy mnie kosztowała i czasu żeby kupić w takim stanie i chciałbym ją teraz sprzedać to ni chu... mi sie nie kalkuluje bo sprzedam pewnie za grosze a żeby znaleśc znowu coś porządnego w idealnym stanie to będę musiał sporo dołożyć kasy no i spalanie ile większe i też nie wiadomo co sie trafi po miesiącu może okazać sie to gruchot a ta już mam sprawdzoną a mocy może i ciut więcej by sie przydało więc nie piszcie takim ludziom jak Lukwelowi czy mi żeby odrazu sprzedawać i kupować V6 bo to jest jego moja i innych ludzi co chcą zrobić szczególnie sie on nie pytał co sie bardziej opłaca tylko sie pytał gdzie co i jak jest z chipowaniem

PS Gachu to nie było konkretnie do CIebie tylko do większości ludzi niestety na tym forum bo kto kolwiek co ma X20XEV sie pyta o jakąś małą przeróbkę to odrazu wszyscy wyskakują w ten sposób
Amen :wink:

#14 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 29 września 2007 - 19:45

no bo pytacie się o takie głupoty...ludzie,musicie zrozumieć że z silnika wolnossącego bez konkretnych przeróbek takich jak dokładanie turbo które będzie kosztować drugie tyle co wasze omy albo swapa który też jest nieopłacalny nic nie zdziałacie...oczywiście możecie zakładać czipsy,polerować kanały,kolektory rurowe,wycinać katalizatory itp.tylko pytanie po co?żeby zyskać 10-15 koni więcej których i tak przy tej masie auta prawie nie odczujecie?A potem pisać z pytaniem co się stało że włożyłem czip za 700,kolektor za 1500 czy więcej,obróbka głowicy za tysiąc czy ile tam biorą i przyspieszenie poprawiło się o 0,5 sek?Jak dla mnie kompletne nieporozumienie.Zaraz pewnie mnie zjedziecie że prosto mi pisać bo sam mam 3.0 ale taka jest prawda...zanim kupiłem omege wogóle nie brałem pod uwagę tej opcji silnikowej,chciałem 2,0 ale przejechane pierwsze sto metrów tym autem już zweryfikowała moje oczekiwania,2.5 też mnie nie zadowoliło,i nie chodzi tu o to że kupiłem największy silnik ze względu na osiągi...poprostu na co dzień 2.0 ze swoimi osiągami przy jeżdzie po mieście by mi w zupełności wystarczył ale zdarzają się sytuacje na drodze gdzie ta moc jest nagle potrzebna...no ale ludzie uczą się na błędach,to normalne,następnym razem dwa razy się zastanowicie zanim kupicie auto
P.s nie krzyczcie po mnie :cry:

#15 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 20:50

Jak pisalem juz kilka razy tez mialem kiedys omege 2.0 16V i kobinowalem tak jak wy co zrobic, zeby podniesc moc. Dzisiaj robilem porzadek na kompie i znalazlem cos na temat tuningu silnika 2.0 16V. Tekst pochodzi ze strony firmy tunigowej firmy Swiatek.
Adresu strony juz nie pamietam, mam tylko wycinek tekstu z mojego archiwum :razz: ::::


Opel Vectra 2.0 16V (135). Popularny silnik Opla został zmodyfikowany przez założenie wałków firmy Świątek z Bydgoszczy. Wykres fabryczny obrazuje osiągi auta z standardowym programem i nowymi wałkami tuningowymi. Po dokładnym zestrojeniu samochód zyskał co prawda niewiele na mocy (138 KM/5000 rpm) ale moment obrotowy jest doskonały (205 Nm/4100 rpm), wyższy nawet od momentu nowego silnika Opla 2.2 16V (który ma 203 Nm/4000 rpm). Poprawione zastały również wolne obroty, które po zmianie wałków nieznacznie obniżyły się i pływały. Warte zauważenia są: poprawa momentu już od najmniejszych obrotów oraz wyrównanie niewielkiego przepadku momentu wynikającego pierwotnie z rekonfiguracji kolektora ssącego. Przyśpieszenie auta 0/100 poprawiło się o ok. 1,5 sek i oscyluje nieznacznie poniżej 9 sek wobec ok. 10,5 sek na wałkach z fabrycznym programem.

TU jest troche na temt chipa do silnikow wolsnossacych (strona goduli )
Zdecydowanie gorzej jest w silnikach wolnossących, gdzie zysk na mocy maksymalnej uzyskany poprzez tuning chipowy, na ogół nie przekracza 4% - 8%.Wynika to z tego, że większość producentów wykonuje oprogramowanie tak, aby w zakresie małych i średnich obciążeń być w zgodzie z ekologią i zapewniać stosunkowo małe zużycie paliwa.
Natomiast przy pełnym wciśnieciu gazu wykonuje się program tak, aby z silnika wyciągnąć wszystko co jest tylko możliwe. Dlatego też nawet najlepszy tuner ma bardzo mały margines do wykorzystania i wzrost mocy maksymalnej jest niewielki, a czasami wręcz niemożliwy do osiągnięcia.
Tuning chipowy w tych silnikach polega głównie na poprawie parametrów w zakresie obciążeń częściowych /do 75% wciśnięcia pedału gazu/ i tam możliwe są zyski nawet do 10%.
Tuning chipowy jest najprostszym, najtańszym, ale i najbardziej niebezpiecznym sposobem tuningowania silnika. Zmodyfikować program może każdy średnio zdolny elektronik, natomiast wiedza jakie będą tego konsekwencje wymaga olbrzymiej znajomości samochodów i dostępna jest tylko nielicznym.
Wszystkie modyfikacje powinny być sprawdzane na hamowniach podczas długotrwałych testów obciążeniowych.

To tylko wycinek, wszystko jest w lineczku nizej :
http://www.godula.cc...ningu chipowego

Podsumowujac to jabym mieszkal blizej Wroclawia to napewno bym dal tez za chipa 100-200 zł koledze "Autoseba", ale tylko jesli zrobilby mi pomiar na hamowni. Bo gdyby chip byl malo warty to oczywscie rezygnuje z niego a za pomiar na hamowni bym wtedy zaplacil.

#16 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 21:17

Twaróg, niestety zgadzam się całkowicie z kolegą wolfem, bo to święta prawda - lepiej zainwestować w kolektor wydechowy ale tylko dlatego że nie bedzie pękał i bedzie lepszy dzwięk ale to wszystko z tuningu mechanicznego bo reszty po prostu się nie opłaca :cool: co do spalania to aż tak dobrze po tuningu z dwulitrówką nie bedzie też bedzie żreić i to niewiele mniej od trzylitrówki bo 2,5 pali raptem 2 litry więcej

#17 OFFLINE   wolf

wolf
  • 972 postów
  • Dołączył: 27-07-2006
  • Skąd: cieszyn/skoczów

Napisany 30 września 2007 - 10:57

Podsumowujac to jabym mieszkal blizej Wroclawia to napewno bym dal tez za chipa 100-200 zł koledze "Autoseba", ale tylko jesli zrobilby mi pomiar na hamowni. Bo gdyby chip byl malo warty to oczywscie rezygnuje z niego a za pomiar na hamowni bym wtedy zaplacil.

z tego co się orientuję Autoseba dysponuje już hamownią więc nie ma problemu

#18 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 30 września 2007 - 15:27

ja mam plan przerobić mój silnik na ten XE czy jak on tam sie nazywa ten co ma 150 km co będę musiał zmienić na pewno kolektor wydechowy i pozbyć sie tego ustrojstwa od tej ekologi i czego jeszcze ??
i jakiś sportowy filtr powietrza K&M i delikatna przeróbka tej rury dolotu
NIE mam zamiaru V6 kupować bo mam chęć po tuningować moje 2.0 16V :)
ktoś pisał ze to nie opłacalne i ja sie z tym zgodzę bo żaden tuning nie jest opłacalny :)

#19 OFFLINE   lukwel

lukwel
  • 658 postów
  • Dołączył: 21-06-2007
  • Skąd: Wisznice
  • Województwo: lubelskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 03 października 2007 - 17:48

zasięgnąłem informacji u profesjonalnych tunerów i producentów chipów dowiedziałem sie ze mogę samym chipem zwiększyć moc o 12km i 17nM za 400zł z testami na hamowni zdecyduje się na to :)

#20 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 października 2007 - 17:57

dobra to opisz potem swoje wrażenia z podniesienia tej mocy ...