Firma UNIVERSAL.PL - motoneo , 4cars , moto-portal
#1 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 09:42
Chciałbym podzielić się z Wami moją historią zakupów części w firmie Universal.pl handlującą w internecie przez strony motoneo , 4cars , moto-portal oraz na allegro. Mianowicie zamówiłem do swojej Omegi klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Sprzedawca wybrał dla mnie produkty, wysłał i ... zaczęły się problemy. Klocki nie dotarły w paczce przez co musiałem u mechanika zakupywać po jego cenach, bo paczkę otworzyłem jak auto było już na podnośniku. Tarcze hamulcowe - nie pasowały, o 3 mm za grube, oczywiście też musiałem kupować u mechanika. Dosłanych później po mojej interwencji klocków nie zwracałem, zostawiłem sobie na kolejną wymianę, tarcze chciałem zwrócić i zaczęły się schody. Zwrot wysłany na mój koszt za blisko 30 zł wrócił, ponieważ tarcze nie były odesłane w oryginalnych opakowaniach. Wszystko ok, ale one do mnie dotarły ... luzem, jedna z tarcz była tylko zapakowana w podartym opakowaniu. Spieprzyli kompletnie wysyłkę, zapomnieli o klockach, tarcze bez opakowań, do tego nie pasujące do mojego modelu pomimo zapewnień sprzedawcy.
Ponadto w ich regulaminie nie ma żadnej informacji o oryginalnych opakowaniach, z resztą nie może być, gdyż jest to klauzula niedozwolona. Napisali mi:
"W takim przypadku nie regulują tego przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego a regulamin sklepu. Firma Uniwersal.pl określa na jakich warunkach przyjmuje zwroty."
Rzecz w tym, że w regulaminie nie ma takiej informacji. Klient dowiaduje się dopiero o tym czytając paragon niefiskalny, tam jest zawarta informacja, już po odbiorze paczki. Gdybym o tym wiedział otworzyłbym paczkę przy kurierze i widząc brak opakowań odesłał go z kwitkiem. A tak mam problem, bo tarcz już nie potrzebuję i ciężko mi będzie je sprzedać, gdyż nie wiadomo do jakiego modelu auta są, do mojej Omegi akurat nie pasują pomimo zapewnień sprzedawcy.
#2 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 14:23
paragon niefiskalny
mysle ze US sie tym zainteresuje. w takich firmach paragon niefiskalny to miesiac moze dwa od poczatku dzialalnosci.
#3 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 16:13
sprzedaż części samochodowych jest ufiskalniona od poczatku:w takich firmach paragon niefiskalny to miesiac moze dwa od poczatku dzialalnosci
§ 4. 1. Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3, nie stosuje się, bez względu na wysokość osiąganych obrotów:
....
4) przy dostawie: części do silników (PKWiU 28.11.4), silników spalinowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych do napędu pojazdów (PKWiU 29.10.1), nadwozi do pojazdów silnikowych (PKWiU 29.20.1), przyczep i naczep; kontenerów (PKWiU 29.20.2), części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (PKWiU 29.20.30.0), części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (z wyłączeniem motocykli), gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 29.32.30.0), silników spalinowych tłokowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych w motocyklach (PKWiU 30.91.3);
#4 OFFLINE
Napisany 28 grudnia 2012 - 17:02
Tu o opakowaniu ściagnięte ze strony inspekcji handlowej:
"Czy brak oryginalnego opakowania uniemożliwia konsumentowi złożenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową?
Obowiązujące przepisy nie nakładają na kupującego obowiązku dostarczenia towaru do sprzedawcy w oryginalnym opakowaniu. Żądanie dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu jest niezgodne z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, który stanowi, że odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową nie można ograniczać ani wyłączyć.
Natomiast w przypadku gwarancji żądanie dostarczenia towaru w opakowaniu jest dopuszczalne, jeśli postanowienie takie będzie zapisane w karcie gwarancyjnej.
"