Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Firma UNIVERSAL.PL - motoneo , 4cars , moto-portal


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Christo

Christo
  • 224 postów
  • Dołączył: 13-10-2009
  • Skąd: Gorzów Wlkp.

Napisany 28 grudnia 2012 - 09:42

Witam!

Chciałbym podzielić się z Wami moją historią zakupów części w firmie Universal.pl handlującą w internecie przez strony motoneo , 4cars , moto-portal oraz na allegro. Mianowicie zamówiłem do swojej Omegi klocki hamulcowe oraz tarcze hamulcowe. Sprzedawca wybrał dla mnie produkty, wysłał i ... zaczęły się problemy. Klocki nie dotarły w paczce przez co musiałem u mechanika zakupywać po jego cenach, bo paczkę otworzyłem jak auto było już na podnośniku. Tarcze hamulcowe - nie pasowały, o 3 mm za grube, oczywiście też musiałem kupować u mechanika. Dosłanych później po mojej interwencji klocków nie zwracałem, zostawiłem sobie na kolejną wymianę, tarcze chciałem zwrócić i zaczęły się schody. Zwrot wysłany na mój koszt za blisko 30 zł wrócił, ponieważ tarcze nie były odesłane w oryginalnych opakowaniach. Wszystko ok, ale one do mnie dotarły ... luzem, jedna z tarcz była tylko zapakowana w podartym opakowaniu. Spieprzyli kompletnie wysyłkę, zapomnieli o klockach, tarcze bez opakowań, do tego nie pasujące do mojego modelu pomimo zapewnień sprzedawcy.

Ponadto w ich regulaminie nie ma żadnej informacji o oryginalnych opakowaniach, z resztą nie może być, gdyż jest to klauzula niedozwolona. Napisali mi:
"W takim przypadku nie regulują tego przepisy Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r.
o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego a regulamin sklepu. Firma Uniwersal.pl określa na jakich warunkach przyjmuje zwroty."
Rzecz w tym, że w regulaminie nie ma takiej informacji. Klient dowiaduje się dopiero o tym czytając paragon niefiskalny, tam jest zawarta informacja, już po odbiorze paczki. Gdybym o tym wiedział otworzyłbym paczkę przy kurierze i widząc brak opakowań odesłał go z kwitkiem. A tak mam problem, bo tarcz już nie potrzebuję i ciężko mi będzie je sprzedać, gdyż nie wiadomo do jakiego modelu auta są, do mojej Omegi akurat nie pasują pomimo zapewnień sprzedawcy.

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 grudnia 2012 - 14:23

paragon niefiskalny


mysle ze US sie tym zainteresuje. w takich firmach paragon niefiskalny to miesiac moze dwa od poczatku dzialalnosci.




 


#3 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2012 - 16:13

w takich firmach paragon niefiskalny to miesiac moze dwa od poczatku dzialalnosci

sprzedaż części samochodowych jest ufiskalniona od poczatku:

§ 4. 1. Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3, nie stosuje się, bez względu na wysokość osiąganych obrotów:
....
4) przy dostawie: części do silników (PKWiU 28.11.4), silników spalinowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych do napędu pojazdów (PKWiU 29.10.1), nadwozi do pojazdów silnikowych (PKWiU 29.20.1), przyczep i naczep; kontenerów (PKWiU 29.20.2), części przyczep, naczep i pozostałych pojazdów bez napędu mechanicznego (PKWiU 29.20.30.0), części i akcesoriów do pojazdów silnikowych (z wyłączeniem motocykli), gdzie indziej niesklasyfikowanych (PKWiU 29.32.30.0), silników spalinowych tłokowych wewnętrznego spalania w rodzaju stosowanych w motocyklach (PKWiU 30.91.3);



#4 OFFLINE   a4

a4
  • 166 postów
  • Dołączył: 24-09-2007
  • Skąd: Radom

Napisany 28 grudnia 2012 - 17:02

Chriso, w twoim przypadku nie powinieneś zwracać tylko reklmować własnie z tytułu niezgodności towaru z umową. W tym przypadku kosztów żadnych nie ponosisz, ponosi je sprzedawca.

Tu o opakowaniu ściagnięte ze strony inspekcji handlowej:
"Czy brak oryginalnego opakowania uniemożliwia konsumentowi złożenie reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową?
Obowiązujące przepisy nie nakładają na kupującego obowiązku dostarczenia towaru do sprzedawcy w oryginalnym opakowaniu. Żądanie dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu jest niezgodne z przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, który stanowi, że odpowiedzialności z tytułu niezgodności towaru z umową nie można ograniczać ani wyłączyć.
Natomiast w przypadku gwarancji żądanie dostarczenia towaru w opakowaniu jest dopuszczalne, jeśli postanowienie takie będzie zapisane w karcie gwarancyjnej.
"