Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

jaka skrzynia


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 02 kwietnia 2013 - 22:13

Jest bardziej wytrzymała.

W dieslu siedzi ar25 która zapewne jest już bardzo zmęczona.

#22 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 03 kwietnia 2013 - 00:31

3.0 i 3.2 V6 miało AR35
Omega A 3000 też miała tą skrzynie.

#23 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2013 - 02:02

tylko że automat z 3.2 nie zagada z 3.0...wróć precyzyjniej... na pewno sterownik skrzyni z 3.2 nie współgra ze sterownikiem z 3.0... Mechanicznie może być to samo, ale nie wiem jak to praktycznie wygląda czy solenoidy będą chciał gadać ze starszym sterownikiem :nie_wiem:

#24 OFFLINE   asd5891

asd5891
  • 29 postów
  • Dołączył: 17-03-2013

Napisany 03 kwietnia 2013 - 12:04

mam jeszcze jedno pytanko:
przy zmianie biego z 1-2 i 2-1 czuje szarpniecie jezeli jade na prostym odcinku drogi a jezeli jestem na zakrecie lub cos podobnego;) to tego nie odczuwa sie wogole. co moze byc przyczyna?? olej w skrzyni jest wymieniony i w normie bo sprawdzalem.

#25 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 03 kwietnia 2013 - 15:28

Masz szpere?

Ziutek50
Dlaczego chciałbyś przekładać sterownik skrzyni biegów? Wkładasz skrzynie, jedziesz na serwis i za opłatą wgrywają Ci nowe oprogramowanie do skrzyni biegów i jest git. Sterownik od 3.2 jest inny bo jest na CAN.

#26 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 kwietnia 2013 - 19:20

Dlaczego chciałbyś przekładać sterownik skrzyni biegów?

a gdzie ja tak napisałem ??

Mechanicznie może być to samo, ale nie wiem jak to praktycznie wygląda czy solenoidy będą chciał gadać ze starszym sterownikiem

A to że jest po CAN to ja doskonale wiem.

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 kwietnia 2013 - 21:47

tylko że automat z 3.2 nie zagada z 3.0...wróć precyzyjniej... na pewno sterownik skrzyni z 3.2 nie współgra ze sterownikiem z 3.0... Mechanicznie może być to samo, ale nie wiem jak to praktycznie wygląda czy solenoidy będą chciał gadać ze starszym sterownikiem :nie_wiem:


Nie wprowadzaj w blad. Z 3.2 do 3.0 zagada. Odwrotnie nie




 


#28 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2013 - 22:03

Nie wprowadzaj w blad. Z 3.2 do 3.0 zagada. Odwrotnie nie

jak nie gada automat z 3.0 do 3.2 to dlaczego ma gadać w drugą stronę ?? komunikacja przebiega już po can w 3.2.

jeśli da radę z fleshować sterownik jak pisał VeRay to nie widzę problemów by się nie dało w obie strony.

#29 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 kwietnia 2013 - 22:11

jak nie gada automat z 3.0 do 3.2 to dlaczego ma gadać w drugą stronę ?? komunikacja przebiega już po can w 3.2.

jeśli da radę z fleshować sterownik jak pisał VeRay to nie widzę problemów by się nie dało w obie strony.


Jak napisałem. Bedzie działać w 3.0 w 3.2 będzie walic błędem poluzowane sprzeglo przemiennika momentu obrotowego. Roznica jest w budowie samej płyty zawodowej. Elektrozawory sa takie same. Can masz na sterowniku ktory jest po prostu bardziej rozbudowany. Ja mam to przetestowane a ty przekladales skrzynie? Sterowniki sa całkiem inne i nic nie sflashujesz




 


#30 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 kwietnia 2013 - 23:01

Roznica jest w budowie samej płyty zawodowej

jakiej płyty ??

walic błędem poluzowane sprzeglo przemiennika momentu obrotowego.

czyli mechaniczne lub elektrycznie są różnice. tylko dlaczego w drugą stronę nie ma tego problemu ?

#31 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 kwietnia 2013 - 16:06

jakiej płyty ??
czyli mechaniczne lub elektrycznie są różnice. tylko dlaczego w drugą stronę nie ma tego problemu ?


Zaworowej błąd przez korekcje textu w telefonie. W dol nie ma problemu bo sterownik jest prostszy




 


#32 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2013 - 16:21

czyli można wysnuć że nie do końca pasuje, jeśli są jakieś dodatkowe zawory których nie obsługuje starszy sterownik to nie będzie miało to wpływu na pracę samej skrzyni ??

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 kwietnia 2013 - 17:45

czyli można wysnuć że nie do końca pasuje, jeśli są jakieś dodatkowe zawory których nie obsługuje starszy sterownik to nie będzie miało to wpływu na pracę samej skrzyni ??


Zawory sa takie same i jeet ich tyle samo. Wtyczki tez sa takie same. Roznica jest tylko w budowie kanałów na plytach zaworowych. Skrzynia dziala i dziala prawidłowo.




 


#34 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 kwietnia 2013 - 19:01

Roznica jest tylko w budowie kanałów na plytach zaworowych

a czy przez te kanały przechodzą jakieś czujniki, że wywala błąd konwertera ? coś musi być zmienione że nie chce gadać w obie strony.

#35 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 06 kwietnia 2013 - 19:15

Ziutek50 sprzedałem 2 skrzynie z 3.2 V6 do Omeg B z silnikami V6. Każda śmiga bez najmniejszych problemów. Beast takie skrzynie montował i też nie było problemów.
Dlaczego nie gada w drugą stronę? tego nie wie tak na 100% chyba nikt, kiedyś czytałem na anglojęzycznym forum i temat też nie został do końca wyjaśniony.
Według mnie nie ma to większego znaczenia, jaki jest powód tych niedogodności. :)

#36 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 08 kwietnia 2013 - 18:25

Witam, ja może z troche innej "beczki". Mam 2,5TD ze skrzynią Ar35 od 3,0 benzyna (po wymianie, wcześniej siedziała orginalnie AR25), sterownik został orginalny i teraz rodzi się pytanie, czy to ma jakiś wpływ na pracę skrzyni? Pytam ponieważ nie bardzo podoba mi się przełączanie biegów. Podam przykład: jadę 80km/h, skrzynia jest już na ostatnim biegu i chcąc przyspieszyć lekko wciskam pedał gazu, a ona odrazu redukuje do 2 biegu co skutkuje bardzo wysokimi obrotami. po sekundzie przerzuca na 3 i dalej jest już ok. Wypowiedzcie się o co kaman, czy ten typ tak ma?, czy coś nie tak? Olej ok, temperatura oleju ok, zero błędów. :confused:

#37 OFFLINE   pikul

pikul
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-12-2009

Napisany 03 lipca 2013 - 12:23

Witajcie,

Mam następujący problem padła mi skrzynia automatyczna jest już wymontowana z auta, szukam od kilku dni używki bo naprawa wyszła by 3000 zł i mam problem bo nie ma tabliczki z symbolem i nie mam pojęcia jaka to skrzynia jak już myślę że znalazłem bo była wymontowana z 2,5 td to okazuje się że ma inna wtyczkę... i d*pa.
Moja skrzynia ma mocowania kabli olejowych z prawej strony tak jak by od pasażera i wtyczkę do sterowania okrągłą na 7 Pinów - Wiem że są też na 9 i 14 czy może ktoś wie jak mogę ją zdjagnozować jaki jest jej symbol ?

Proszę o pomoc omega jest z 95 roku.

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 lipca 2013 - 12:39

Wtyczki sa takie same we wszystkich omegowskich skrzyniach. Szukaj od 3.0 i przeloz dzwon




 


#39 OFFLINE   pikul

pikul
  • 29 postów
  • Dołączył: 16-12-2009

Napisany 03 lipca 2013 - 12:42

Jak Takie Same?? jak na własne oczy widziałem że ja ma 7 pinów a inna ma nap 14 więc nie może pasować... Prawda?

#40 OFFLINE   jacek gdynia

jacek gdynia
  • 112 postów
  • Dołączył: 16-08-2010
  • Skąd: Gdynia

Napisany 03 lipca 2013 - 17:10

W omedze B jest tylko jeden rodzaj skrzyni. Amen