Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Metaliczny stukot w silniku 2.5 TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
99 odpowiedzi na ten temat

#81 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 30 grudnia 2012 - 13:38

I to mogłaby być właśnie jedna z przyczyn dostania się tam tego syfu. Ale mógłby ocenić właśnie jedynie rzeczoznawca. Inna kwestia, oczywiście czysto hipotetycznie...
załóżmy że nasz forumowy kolega sam sobie napierniczył różnych rzeczy do silnika, właśnie po to żeby móc odstąpić od umowy kupna pojazdu, bez konsekwencji ?
Teoretycznie scenariusz możliwy do przyjęcia.
Ale zakładając koszty powołania biegłego rzeczoznawcy, procesów sądowych (bo na jednym to się nie skończy) + prawnika(ów) ? Myślę że lepiej te pieniądze zainwestować w nowy silnik a za resztę zatankować i pojechać sobie w góry na narty albo latem nad ciepłe morze...
Ktoś kto władował Ciebie na mine, nieźle to sobie wykalkulował... wartość auta realna myślę że ~8000zł, przy założeniu że silnik jest sprawny (w momencie kiedy podpisywałeś umowę) a teraz kosztów sądowych myślę że grubo ponad 2500zł by wyszło + rzeczoznawca od 500-1500zł + prawnik 2000zł i mamy praktycznie wartość tego auta.

Szans na udowodnienie jego winy... myślę że z 25% z dobrym prawnikiem.
Nowy goły silnik ok 1500zł-2000zł...

A na otarcie łez jeszcze i na dobrą flaszkę łiskacza zostanie.

IMHO - nie warto się szarpać.

#82 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 30 grudnia 2012 - 15:47

I to mogłaby być właśnie jedna z przyczyn dostania się tam tego syfu. Ale mógłby ocenić właśnie jedynie rzeczoznawca. Inna kwestia, oczywiście czysto hipotetycznie...
załóżmy że nasz forumowy kolega sam sobie napierniczył różnych rzeczy do silnika, właśnie po to żeby móc odstąpić od umowy kupna pojazdu, bez konsekwencji ?
Teoretycznie scenariusz możliwy do przyjęcia.
Ale zakładając koszty powołania biegłego rzeczoznawcy, procesów sądowych (bo na jednym to się nie skończy) + prawnika(ów) ? Myślę że lepiej te pieniądze zainwestować w nowy silnik a za resztę zatankować i pojechać sobie w góry na narty albo latem nad ciepłe morze...
Ktoś kto władował Ciebie na mine, nieźle to sobie wykalkulował... wartość auta realna myślę że ~8000zł, przy założeniu że silnik jest sprawny (w momencie kiedy podpisywałeś umowę) a teraz kosztów sądowych myślę że grubo ponad 2500zł by wyszło + rzeczoznawca od 500-1500zł + prawnik 2000zł i mamy praktycznie wartość tego auta.

Szans na udowodnienie jego winy... myślę że z 25% z dobrym prawnikiem.
Nowy goły silnik ok 1500zł-2000zł...

A na otarcie łez jeszcze i na dobrą flaszkę łiskacza zostanie.

IMHO - nie warto się szarpać.


Masz rację kolego stało się i tyle muszę się z tym pogodzić Omcia naprawdę ładna czysta zadbana wszystko sprawne szukałem Omegi przez pół roku i znalazłem chciałem zadbaną i mam . Bez silnika

czy ktoś sam sobie wsypie takie coś do silnika ???
A może ,,KTOŚ,, nie lubił poprzedniego właściciela
i miał dostęp do jego wlewu oleju.
Może miska była robiona :dziura:bez ściągania jak gdzieś za...... i coć zagarnął.


Kolego miska nie była spawana ani zdejmowana sprawdzaliśmy to wyglądało jak by ktoś przez wlew oleju wsypał

jak wiesz kto, to wyrwij chwasta :0shoot:


Wyrwał bym tylko wiesz jak jest znając nasze prawo jeszcze bym sobie przesrał i miał problemy . Takie jest nasze prawo

#83 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 06 stycznia 2013 - 10:40

Witam serdecznie.
Panowie w końcu nadszedł czas jutro wyjeżdżam z warsztatu moja omcia żyje silniczek pracuje jak laleczka .

#84 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 06 stycznia 2013 - 17:38

Witam serdecznie.
Panowie w końcu nadszedł czas jutro wyjeżdżam z warsztatu moja omcia żyje silniczek pracuje jak laleczka .


no to super...wymieniałeś cały słupek?

 


#85 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 07 stycznia 2013 - 08:05

no to super...wymieniałeś cały słupek?


Tak kolego wymieniłem cały słup chodzi jak lala na prawdę jestem zadowolony

#86 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 stycznia 2013 - 09:22

Tak kolego wymieniłem cały słup chodzi jak lala na prawdę jestem zadowolony


to bezawaryjnej jazdy życzę..

 


#87 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 09 stycznia 2013 - 10:44

Dzięki kolego

#88 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 01 marca 2013 - 21:16

to bezawaryjnej jazdy życzę..


Witam wszystkich .
Jak pamiętacie miałem przeboje z kamieniami i śrubami w silniku . Silnik wymieniłem i chwilę było dobrze do wczoraj przypadkowo okazało się że gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy po wjeździe na kanał okazało się że mam pęknięty blok mechanik nazwał to płaszcz wodny . Tragedia nie mam już siły co za pechowy samochód jest to moja czwarta Omega i najbardziej pechowa chciało mi się diesla . Panowie mam pytanie czy to można pospawać czy trzeba blok wymieniać .

#89 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 01 marca 2013 - 22:06

Witam wszystkich .
Jak pamiętacie miałem przeboje z kamieniami i śrubami w silniku . Silnik wymieniłem i chwilę było dobrze do wczoraj przypadkowo okazało się że gdzieś ucieka mi płyn chłodniczy po wjeździe na kanał okazało się że mam pęknięty blok mechanik nazwał to płaszcz wodny . Tragedia nie mam już siły co za pechowy samochód jest to moja czwarta Omega i najbardziej pechowa chciało mi się diesla . Panowie mam pytanie czy to można pospawać czy trzeba blok wymieniać .


Ja bym nie spawał osobiście ani nie kleił...dorwać blok i bebechy przełożyć albo kolejny słupek..te silniki chyba już tak ceny nie trzymają...no współczuję Ci...ja u siebie zdecydowałem się na kapitalkę wyszło mnie to:masakra::masakra: ale wiem co mam...

 


#90 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 01 marca 2013 - 22:07

Osobiście proponował bym wymianę. Ale skoro już jest pęknięcie to nic nie szkodzi tego pospawać. Może akurat się udać. Dobrego spawacza i może coś z tego wyjdzie.
Jakby nie było popsutego popsuć się nie da.

A gdzie dokładnie to pękniecie?

#91 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 02 marca 2013 - 19:55

pospawac mozna, zalezy gdzie i jak pekło, dobry spawacz jest potrzebny, druga omega 2.5td w moich rekach i jak dla mnie najbardziej udane silniki

#92 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 03 marca 2013 - 18:20

Witam.
Pęknięcie jest na płaszczu wodnym pod kolektorem tak mi powiedział mechanior

#93 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 marca 2013 - 19:10

monza odbierz PW

 


 


 


#94 OFFLINE   leo106

leo106
  • 43 postów
  • Dołączył: 23-02-2013

Napisany 09 marca 2013 - 16:12

ja miałem takie stuki i okazało się że był pęknięty :o tłok na piątym ... - jeździłem tak ponad rok robiąc ponad 15 000 km. :)

#95 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 24 marca 2013 - 17:06

u mnie wszystko na to wskazuje, na piątym mam 25bar kompresji, bede rozbebeszac silnik
jaki tłok dawałeś?? nowy??

#96 OFFLINE   leo106

leo106
  • 43 postów
  • Dołączył: 23-02-2013

Napisany 14 czerwca 2013 - 13:44

tak nowy dawałem , nowy plus nowe pierścienie .

#97 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 lipca 2013 - 19:38

zrzuciłem głowicę i ku mojemu zdziwieniu tłoki całe, cylindry całe, natomiast na 1,2,3,4 i 5 tłoku odbite są zawory wydechowe, najmocniej na piątym cylindrze,
z jednej strony ulga bo myślałem że to tłok pękł itp ale nie mam koncepcji dlaczego zawory wydechowe odbiły się na pięciu cylindrach a na szóstym tłoku brak kontaktu tłoka z zaworem
rozrząd źle ustawiony był?

#98 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 lipca 2013 - 14:06

wtedy raczej tłukłby na każdym tłoku. nie przyglądałeś się pewnie ustawieniu przy zdejmowaniu głowicy?

#99 OFFLINE   bsje27

bsje27

    3.0dti hybryda

  • 1 015 postów
  • Dołączył: 02-01-2010
  • Skąd: Wola Zdakowska o/Mielca
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 15 lipca 2013 - 17:15

no nie, nie brałem tego pod uwage

#100 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 16 lipca 2013 - 10:23

jeżeli tylko wydechowe biły zawsze jest możliwość że ktoś grzebał żeby mu sprawniej odpalał. trzeba spróbować na dobrze ustawionym. wtedy się tylko coś okaże