Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Metaliczny stukot w silniku 2.5 TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
99 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 grudnia 2012 - 14:22

mam znajomego który prowadzi warsztat samochodowy i on bedzie to robił ja tylko organizuję mu części oleje itp.do samochodów a oprócz tego zajmuję się sprzedażą pokryć dachowych dwie firmy w jednej budowlanka i motoryzacja .

#42 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2012 - 16:50

no to warto żeby nazbierać jak najwięcej informacji o tym motorze bo warto się dobrze przygotować..

 


#43 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2012 - 17:48

pytanie tylko czy taki remont silnika jest opłacalny, bo zakładam że na samych panewach sie nie skończy.Metaliczny rechot to może być też rozrząd wyciągnięty że hoho itp. dolicz jeszcze porządną uszczelke miski to znowu około stówki...ziarnko do ziarnka

 


 


 


#44 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2012 - 19:21

wiem coś o kosztach bo właśnie składam silnik ale trochę inna jednostka...3.0 D tak że warto przekalkulować ale drugi słupek w razie czego też trzeba przejrzeć,,

 


#45 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 grudnia 2012 - 21:41

myślałem o drugim silniku tylko wiadomo jak to jest nie masz pewności co kupisz dlatego wolę te pieniądze włożyć w ten co mam bo z tego co mówi mi znajomy to podobno po za tymi stukami to jest w porządku . Ale wszystko się okaże

#46 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 grudnia 2012 - 08:24

myślałem o drugim silniku tylko wiadomo jak to jest nie masz pewności co kupisz dlatego wolę te pieniądze włożyć w ten co mam bo z tego co mówi mi znajomy to podobno po za tymi stukami to jest w porządku . Ale wszystko się okaże


no to czekamy na info co z motorkirm...jeżeli chcesz autkiem polatać robił bym remont na cacy....ale fakt koszty są spore...

 


#47 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 23 grudnia 2012 - 09:00

Koszta są ale wychodzę z założenia że jak robić to zrobić porządnie mam świadomość że nie będzie to 100 zł . Ale mam nadzieję że dam radę

#48 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 grudnia 2012 - 10:16

Koszta są ale wychodzę z założenia że jak robić to zrobić porządnie mam świadomość że nie będzie to 100 zł . Ale mam nadzieję że dam radę


ani 1000 zł :) ja miałem oddać swój mechanikowi ale wziąłem się sam za robotę i nie żałuję bo wiem co w nim będzie...a dużo nie brakło a oddał bym silnik do mechanika tylko kuzyn mi powiedział że on już 3 ci raz składa rozrząd właśnie w buni e 39 3.0D gdzie ustawienie rozrządu jest bardzo proste...to tyle moich wywodów...jak będziesz potrzebował instrukcji napraw do bmw to mam fajną stronkę to Ci podeślę na pw.jak będziesz kupował panewy to proponuję Ci KS i Glyco...i wzmocnione (sputter)

 


#49 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 23 grudnia 2012 - 17:21

Dziękuję za podpowiedz z tymi panewkami

ani 1000 zł :) ja miałem oddać swój mechanikowi ale wziąłem się sam za robotę i nie żałuję bo wiem co w nim będzie...a dużo nie brakło a oddał bym silnik do mechanika tylko kuzyn mi powiedział że on już 3 ci raz składa rozrząd właśnie w buni e 39 3.0D gdzie ustawienie rozrządu jest bardzo proste...to tyle moich wywodów...jak będziesz potrzebował instrukcji napraw do bmw to mam fajną stronkę to Ci podeślę na pw.jak będziesz kupował panewy to proponuję Ci KS i Glyco...i wzmocnione (sputter)


poprosił bym o tą stronkę .

#50 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 grudnia 2012 - 18:18

ani 1000 zł

ani 2 tyś :D

 


 


 


#51 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 23 grudnia 2012 - 20:27

ani 2 tyś :D


u mnie ani 3 :masakra:

poprosił bym o tą stronkę .


proszę : http://translate.goo...is.bmwcats.com/

wrzucę tutaj,może innym użytkownikom się przyda.

Dziękuję za podpowiedz z tymi panewkami


jak już będziesz wiedział co masz do kupienia to daj znać..

 


#52 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 27 grudnia 2012 - 18:58

Witam wszystkich po świętach .
Dziś dowiedziałem się co stuka w moim silniku okazało się że rozsypał się tłok i do tego trochę małych kamyczków w misce olejowej i jeden mały wkręt . Także fajny prezent na święta






http://yfrog.com/1xdsc00133zfj
http://yfrog.com/73dsc00132vrj

#53 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 grudnia 2012 - 19:42

uuuuu grubo.to silnika bym już nie naprawiał

 


 


 


#54 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 27 grudnia 2012 - 20:00

uuuuu grubo.to silnika bym już nie naprawiał


Dam radę mój magik powiedział że da radę

#55 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 27 grudnia 2012 - 21:07

pewnie że da radę! Za około 3 tyś to na pewno...chyba że tylko tak poskładać żeby sprzedać..współczuję kolego..

 


#56 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 27 grudnia 2012 - 22:00

Witam wszystkich po świętach .
Dziś dowiedziałem się co stuka w moim silniku okazało się że rozsypał się tłok i do tego trochę małych kamyczków w misce olejowej i jeden mały wkręt . Także fajny prezent na święta


Czyli to samo co załatwiło mój silnik.
Tłok na 4 cylindrze cały popękał.
A na pozostałych wszystko super:mad:


Ja bym się nawet nie zabierał za naprawę bo jakby tego nie liczyć remont tego silnika to minimum 4000zł. A remontować połowę silnika żeby za pół roku znowu coś się spieprzyło jest bez sensu.

#57 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 28 grudnia 2012 - 00:50

Dam radę mój magik powiedział że da radę


pięciocylindrówka wyjdzie:)

#58 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 28 grudnia 2012 - 07:06

kolego czyli proponujesz inny silnik

#59 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 28 grudnia 2012 - 09:27

kolego czyli proponujesz inny silnik


ciężko coś doradzić z racji tego że te silniki mają już troszeczkę lat i nie znajdziesz silnika który ma nalatane 100 tkm...ja osobiście jak bym chciał jezdzić jeszcze tym autkiem robił bym kapitalkę ale jak wiadomo koszty,musisz dokładnie przejrzeć jak wygląda gładz cylindryczna...pomierzyć i ocenić stan,bo w przypadku szlifów,tłoków nad wymiarowych itd to już generują się koszty albo słupek i przejrzeć panewy i ewentualnie wymienić i pierścienie i hulasz ładnych parę kilometrów..tak ja myślę

 


#60 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 28 grudnia 2012 - 10:43

Też uważam że ciężko doradzić w tej sprawie. Po prostu napisałem ze ja bym tego nie robił. Na początku roku robiłem sobie kalkulacje ile może kosztować remont silnika na tip-top. Bo tylko taki wchodzi w grę i wszystko wyszło razem z pompą i wtryskami w okolicach 7 tys.
Tańsze remonty są taką samą niewiadomą jak pakowanie innego silnika.
Ja zdecydowałem się na używkę bo stwierdziłem że nie warto pchać w stare auto takiej kasy. Kupiłem na forum silnik i sam przełożyłem. Silnik, płyny, olej i przy okazji uszczelnienie pompy wyszło mnie około 1700-1800 zł. Jeżdżę od marca i odpukać, jak na razie jest ok. Sam musisz sobie policzyć co ci się opłaci. Czy auto poślesz do żyda czy jeszcze parę lat będziesz jeździł.