Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Metaliczny stukot w silniku 2.5 TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
99 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2012 - 18:03

Niektórzy nigdy tego nie zrozumieją

Ze 2.5TD/2.5TDS to nie jest silnik ANI OPLA ANI BMW tylko STEYER'a (i poczatkowo mial napedzac jakas maszyne budowlana zanim sprzedali licencje).

Koniec OT.

#22 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 21 grudnia 2012 - 21:26

Ze 2.5TD/2.5TDS to nie jest silnik ANI OPLA ANI BMW tylko STEYER'a (i poczatkowo mial napedzac jakas maszyne budowlana zanim sprzedali licencje).

Koniec OT.


to prawda ale nie chcialem pisac o tym z kad pochodzi, bo przeciez jesli do kogos niedociera czego tak naprawde uzywa to po co zucac dla niego nowinki, bo dla nas to nie sa nowinki.

a tym ,ze utarlo sie w oplu ze ma tds, to tylko okrylo zla slawa nasze omegi z tego typu silnikami.

#23 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 grudnia 2012 - 22:09

to spróboj bez rzeźbienia do Omegi wsadzić turbinę od "tego samego" silnika siedzącego w BMW skoro



to się słabo upierasz:) bo te silniki dają rade na więcej jak 160km.


Kolego mam turbinę z BMW wsadzoną a 160 na prawdę mi starczy .Za dużo fotoradarów i nieoznakowanych kamer jeżdżących . Ale dzięki za podpowiedz .

to prawda ale nie chcialem pisac o tym z kad pochodzi, bo przeciez jesli do kogos niedociera czego tak naprawde uzywa to po co zucac dla niego nowinki, bo dla nas to nie sa nowinki.

a tym ,ze utarlo sie w oplu ze ma tds, to tylko okrylo zla slawa nasze omegi z tego typu silnikami.


Dziękuje kolego że mnie oświeciłeś . Dzięki a jeżeli chodzi o docieranie to do mnie bardzo wyraźnie wszystko dociera .

Ja też mam 2.5 D:D

Niektórzy nie potrafią pojąć tego że TDS-y były tylko w bmw i to nie wszystkich w niektórych były tak jak w omedze 2.5TD.
Po prostu się tak uklepało że silnik M51 to TDS, niezależnie od tego w czym siedzi czy oplu, bmw czy roverze.
Niektórzy nigdy tego nie zrozumieją. tylko po co się rzucać i na siłę komuś wbijać do głowy że ma tdsa.

Na oznaczenie modelu zbiera się silnik wraz z całym osprzętem. Po co mieszać i mylić te oznaczenia z różnych marek:confused:


Kolego mógł byś mnie oświecić czym różni się 2.5TD od 2.5 TDS
Jeżeli według ciebie się rzucałem przepraszam . Ale proszę o wyjaśnienie

Dziękuję za wytłumaczenie

#24 OFFLINE   ccrriiss

ccrriiss

    czizero DTi in progress..

  • 281 postów
  • Dołączył: 26-11-2011
  • Skąd: Pstrążna/Rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 grudnia 2012 - 22:55

Kolego mógł byś mnie oświecić czym różni się 2.5TD od 2.5 TDS


Człowieku rozbierz sobie 2,5 TDS-a z BMW i 2,5TD z Opla i wtedy napisz czy widzisz różnicę. Jeżeli nie to ja się poddaję.

#25 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2012 - 23:03

Kolego mógł byś mnie oświecić czym różni się 2.5TD od 2.5 TDS

oświecam Cię

-inne magistrale olejowe czyli de fakcto INNE GŁOWICE I BLOK który jest tylko PODOBNY jeden z drugim a nie taki sam !!
-innaczej dolot powietrza
-bodajże inna odma
-pokaż mi rezonator Turbo-Diesel w TDSie
-inna moc
-inna turbina(większy korpus)
-inne łapy silnika


Wymieniać dalej....?? Czy styknie ??

 


 


 


#26 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2012 - 00:20

-inne łapy silnika

łapy to chyba nie najlepszy przykład :D , a tak po za tym to odbiegacie od tematu .

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#27 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2012 - 00:32

kocyk jeśli kolega twierdzi że całość jest ta sama to nawet taki szczegół powinien być ten sam ;)

 


 


 


#28 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2012 - 00:37

ale koledze chodzi raczej o podobieństwo konstrukcyjne , łapy będą się różnic nawet przy tym samym silniku w zależności do jakiego auta go wsadzisz

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#29 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2012 - 00:42

Kolego mógł byś mnie oświecić czym różni się 2.5TD od 2.5 TDS
Jeżeli według ciebie się rzucałem przepraszam . Ale proszę o wyjaśnienie

Dziękuję za wytłumaczenie


Tutaj nie chodzi o silnik tylko o nazewnictwo wersji silnikowej w tym modelu.
Opel stosował oznaczenie 2.5TD, nigdy nie było w omedze stosowane oznaczenie w dokumentacji auta ani nawet na tylnej klapie TDS.
Z taśmy produkcyjnej nie zjechała ani jedna omega TDS.

W przypadku BMW stosowane było nazewnictwo TD oraz TDS.
W Range Rowerze stosowano oznaczenie 2.5DSE
W jakimś osobowym rowerze też był ale nawet nie wiem w jakim a szukać mi się nie chce.
Wszystkie modele opierały się na konstrukcji silnika o oznaczeniu M51

We wszystkich autach gdzie stosowano silnik M51 słupek silnika był ten sam i to tyle.
Różnica była w osprzęcie. Były różne turbiny, różne pompy wtryskowe, różne nastawniki(sterowane mechanicznie i elektronicznie), różne oprogramowania, były modele z zaworem egr i bez, były inne miski olejowe, były modele z IC i bez, modele z chłodniczką oleju i bez, były 2 rodzaje wtrysków małe i duże, były przeróżne układy dolotowe, były różne głowice.
Różnice w głowicach polegały na innej budowie kanałów wodnych i olejowych, oraz na sposobie montażu kolektora ssącego, starsze miały wszystkie 6 rur zakręcanych po tym samym skosie a nowsze miały na cylindrach 1,2,3 śruby na północny wschód a 4,5,6 na północny zachód. Do nowszej głowicy kolektor starszy pasował bo były dziury na dwie strony jednak do starej głowicy nowe kolektory nie pasowały.
Kolektory miały różne kształty, były aluminiowe lub plastikowe, Były wersje z przepływkami i bez, wersje z czujnikiem doładowania w kolektorze i bez, wersje z filtrem paliwa na kielichu i przy pompie wtryskowej(co miało duże znaczenie podczas uruchamiania zimnego silnika bo podgrzewacz był bliżej pompy wtedy)
Jest cała masa przeróżnych drobiazgów różniących te samochody.
Wszystko to miało wpływ na to jak producent oznaczył dany model.

Jedynie blok silnika z tłokami, wałem, korbami, panewkami był ten sam.
Jeszcze rozrząd był ten sam.

Ale i tak nie o to chodzi chodzi o oznaczenie producenta i to jest najważniejsze.
Choćby nie wiadomo co robił nigdy w omedze nie będzie tdsa. Był, jest i będzie TD.

Opel stosował oznaczenie TDS w przypadku astry 1.7(taka ciekawostka)

I to tyle. Myślę ze więcej już pisać nie trzeba.:p


Kocyk, nie złość się że temat schodzi na bok ale jak gość pyta to odpowiadamy:D
A że w temacie stukania nic nowego to chociaż OT można pociągnąć.

#30 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 grudnia 2012 - 00:58

Opel stosował oznaczenie TDS w przypadku astry 1.7(taka ciekawostka)

Tak z ciekawosci - to sie tyczylo oplowskiego 1.7 czy isuzu?

A jak juz i tak odbieglismy od tematu to chcialem przy okazji pozdrowic mame, brata, fajna sasiadke z bloku naprzeciw i pania Jadzie z parteru :D

#31 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 grudnia 2012 - 01:02

Tak z ciekawosci - to sie tyczylo oplowskiego 1.7 czy isuzu?


domyślam się ze oplowskiego, jeśli można tak powiedzieć bo w bmw i astrze siedział ten sam motor(teoretycznie)
Isuzu z tego co pamiętam w astrze f miał oznaczenie TD intercooler ale pewny nie jestem.

#32 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 22 grudnia 2012 - 03:00

Ze 2.5TD/2.5TDS to nie jest silnik ANI OPLA ANI BMW tylko STEYER'a (i poczatkowo mial napedzac jakas maszyne budowlana zanim sprzedali licencje).

Koniec OT.


... :) NIE STEYER'a TYLKO STEYR'a, zacnego fabrykanta z Austrii. :))

Poza tym! czy jest to jednostka z BMW, Opla, "Roweru", czy innego badziewia czterokołowego, to jest to ta sama jednostka!!! różnice są spowodowane tylko różnymi rocznikami, czy modyfikacjami w celu poprawienia parametrów, więc ktoś kto porównuje te motory i widzi różnice np w kanałach olejowych, powinien również zwrócić uwagę na daną serię silnika i rocznik. Jednostki te były modyfikowane regularnie raz na kwartał, przez 10 lat. STEYR nie produkował silnika innego dla Opla i innego dla BMW!!! NIE uzbrajał również tych silników. Ostateczny montaż osprzętu następował w fabrykach poszczególnych marek, które wykorzystywały ten silnik i chyba przez to, dla co poniektórych, te same silniki "wyglądają" tylko na podobnie. Bebechy, korpus i główka jest taka sama. Inna jest pokrywa zaworów, doloty, turbina, etc..etc.. Co do mocy to; turbina, oraz program w ECU, notabene Bosch, identyczny "elektronicznie"dla wszystkich, ale nie "programowo" sprawuje różnicę.

Poza tym ten silnik nigdy nie napędzał jakiejś maszyny :masakra: od samego początku miał być "wyczynową" 210 konną jednostką (zasrane europejskie normy spalania i emisji CO2 obniżyły tę moc do 150 ps) dla np. BMW, przy którym inne "dezle" wymiękają. I tak jest!!! Nawet bez "chiptuning'u" ten silnik wymiata inne nowsze, współczesne na pompo-wtryskach, rachityczne, ekologiczne (tfu!), klejone a nie skręcane, wypierdki nowej technologi np. 2.4 z Forda (fuuuu!), czy współczesne badziewie Volkswagen-owskie !!

W mojej Omci, na początku tego roku zrobiłem bezproblemową wymianę silnika z BMW 725'TDS. Nie pasowały tylko; kolektor wydechowy, turbina, łapy oraz coś jeszcze, ale były to jakieś drobiazgi, typu czujnik temperatury doładowanego powietrza (ten w ssącym kolektorze). W pompie wtryskowej nic nie zmieniałem po za wtyczką, która jest inna niż w Omedze a identyczna w innych samochodach z tą samą pompą BOSCH; jak np Renualt, czy BMW ! :)

Skąd te wiadomości? mój wujek jest Austriakiem, pracował w "Sztejrze" jako technolog ponad 20 lat i bardzo się ucieszył jak nabyłem złOmegę z "jego" silnikiem.

Ale się rozpisałem, chyba to wszystko przez radość, że końca świata jednak nie było dzisiaj, no i przez ten zimowy grzaniec :D (na bazie Czeskiego metylu :szpital: )

Niepotrzebnie się kłócimy o szczegóły, a nie pomagamy potrzebującym porady.

P.S.

A wiecie kto i gdzie zaprojektował dla Opla Omega B karoserię? GM? nie! BMW? fuj! może FIAT? Niemcy??? ...też nie
Inżynierowie z SAB'a !! na zamówienie Opla, wbrew rozkazom z koncernu GM, byli ponoć nieszczęśliwi, że nie mają projektować stacyjki przy dźwigni biegów (dane w/g BBC, z popularnego programu o motoryzacji). Teraz wreszcie zrozumiałem dlaczego nie ma modelu C, d, e.....

#33 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 grudnia 2012 - 07:25

Styknie

Człowieku rozbierz sobie 2,5 TDS-a z BMW i 2,5TD z Opla i wtedy napisz czy widzisz różnicę. Jeżeli nie to ja się poddaję.

Poddaje się nie wiedziałem że zrobię tyle zamieszania .

#34 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2012 - 08:23

no to zrobiła się niezła skarbnica wiedzy..może warto z wypowiedzi Gato zrobić ważną informację w tej kwestii...

 


#35 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 22 grudnia 2012 - 08:55

prawda jest ze mozesz miec na turbinie napis BMW tak jak i na bloku i moze jakis jeszcze czesciach, ale turbiny z BMW nie wlozysz do opla bez koniecznych przerubek np: łapy silnika bo jest za duza. a róznice miedzy silnikami widac na pierwszy zut oka jak podniesiesz maske. konstrukcja niby ta sama, ale opel zabezpieczyl silnik do 130km zeby uniknac powaznych usterek które doswiadczyly wyzylowane silniki w BMW TDS.

wkoncu wiesz co ci tam stuka? czy jeszcze nie?

#36 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2012 - 09:09

wkoncu wiesz co ci tam stuka? czy jeszcze nie?


Czas wrócić na dobry tor..

twierdzi że na pewno to nie są panewki


a ja jednak myślę że panewka,tak się składa że jak tłok nie chodzi pod obciążeniem to też nie stuka więc nie bagatelizował bym tego...

 


#37 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 grudnia 2012 - 10:30

czas wrócić na dobry tor..



A ja jednak myślę że panewka,tak się składa że jak tłok nie chodzi pod obciążeniem to też nie stuka więc nie bagatelizował bym tego...


jeszcze nic nie wiadomo prawdopodobnie dowiem się dopioero po nowym roku jak tylko będę coś wiedział to napiszę .
PANEWKI TO JEST DUŻY KOSZT BO NIE SPRAWDZAŁEM

jeszcze nic nie wiadomo prawdopodobnie dowiem się dopioero po nowym roku jak tylko będę coś wiedział to napiszę .
Panewki to jest duży koszt bo nie sprawdzałem


koledzy mam nagrany ten stukot jak mogę go dodać byście posłuchali proszę o podpowiedz .

Dzięki kolego bardzo czytelnie mi to wszystko opisałeś

#38 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2012 - 10:31

najlepiej na yt i link.Kolego komplet ks to około 700 zł...i nie pisz dużymi literami bo się ktoś obruszy.Próbowałeś przekładać wtryski tak jak sugerował bodajże kolega cugiel?

 


#39 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 22 grudnia 2012 - 10:34

najlepiej na yt i link.Kolego komplet ks to około 700 zł...i nie pisz dużymi literami bo się ktoś obruszy.


dobra dziękuje

#40 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 22 grudnia 2012 - 10:38

spoko
sam grzebiesz czy komuś auto oddajesz?