Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Metaliczny stukot w silniku 2.5 TDS


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
99 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 18 grudnia 2012 - 21:31

Witam wszystkich .
Panowie mam pytanie posiadam Omegę z słynnym silnikiem 2.5 TDS coś mi stuka w silniku metaliczny dźwięk popychacze wszystkie wymieniłem i nadal stuka może wiecie co to może być jeden mechanik coś sprawdzał odkręcając po kolei wtryski i na czwartym garze jaj poluzował to mniej stukało twierdzi że na pewno to nie są panewki inny oddzwięk może wiecie co to może być

#2 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 grudnia 2012 - 21:46

Liczysz na to że po takim opisie ktoś ci odpowie??

:laugh:



No chyba że ktoś ma możliwości:D

Dodany obrazek

Jeśli liczysz na poważną odpowiedź to chociaż nagraj ten dźwięk telefonem.

#3 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 18 grudnia 2012 - 22:01

ale w Omedze nie ma przeca silnika TDS ....

 


 


 


#4 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2012 - 11:24

kolega chciałby mieć zapewne taka moc jak w TDS a niestety ma tylko TD :( pomijając to, na 4 garze masz wtrysk sterujący. podłącz pod kompa, jakieś błędy podaj. aczkolwiek wtrysk nie stuka o ile dobrze się orientuj.

#5 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 19 grudnia 2012 - 20:12

mialem dwie omegi 2.5 td 130 km. jdna z 99 fl, a druga z 96.
powiem ci tak, stukac w tym silniku moze duzo elementów.powodem stuku moze bycnp:
- przestawiony rozrzad, co wiaze sie z przestawieniem poczatku wtrysku jeli rozrzad przestawil sie na pompie.
- wyciagniety lancuch rozrzadu co powoduje takrze zmiane poczatku wtrysku
te dwa objawy sa slyszalne w górnej czesci silnika nie w kazdym miejscu, przewaznie na jednym lub dwuch cylindrach przy malym przestawieniu.

w mojej fl przestawil mi sie konkretnie wiec gralo jak nie wiem co,
w drugiej zas , specjalnie byl przestawiony poczatek wtrysku w przód zeby miala ducha leprzego.

kiedys jeszcze jacys mechanicy próbowali mi wcisnac bajke o spalaniu stukowym, ale raczej odpada, nie uwierze w to.

- gdybys mial problem z wtryskiem sterujacym, palila by sie kontrolka silnika, przerywalby lub gasl podczas ruszania, albo wogóle bys nie odpalil.

podlacz pod kompa, sprawdz w jakiej skali masz ustawiony rozrzad, podawane jest w stopniach.
odkrec korek wlewu oleju, palcem dojdziesz do lancucha jest za pompa wacum, jesli uda ci sie go podniesc z kola zebateko na wiecej niz 1,5 cm mniej wiecej, moze to swiadczyc na rozciagniecie lancucha.

nie strasze ale polecam wyeliminowac te przeslanki.
akurat z rozrzadem w 2.5 td mialem przykre doswiadczenie, i nie uwierzylbys jak moze sie lancuch wyciagnac i jak wygladaja kola zebate, u mnie byly lyse, az dziw ze lancuch ciagly.

#6 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 19 grudnia 2012 - 20:35

rozrząd podobno jest w porządku i wtryski też tak mi powiedział mechanik






mialem dwie omegi 2.5 td 130 km. jdna z 99 fl, a druga z 96.
powiem ci tak, stukac w tym silniku moze duzo elementów.powodem stuku moze bycnp:
- przestawiony rozrzad, co wiaze sie z przestawieniem poczatku wtrysku jeli rozrzad przestawil sie na pompie.
- wyciagniety lancuch rozrzadu co powoduje takrze zmiane poczatku wtrysku
te dwa objawy sa slyszalne w górnej czesci silnika nie w kazdym miejscu, przewaznie na jednym lub dwuch cylindrach przy malym przestawieniu.

w mojej fl przestawil mi sie konkretnie wiec gralo jak nie wiem co,
w drugiej zas , specjalnie byl przestawiony poczatek wtrysku w przód zeby miala ducha leprzego.

kiedys jeszcze jacys mechanicy próbowali mi wcisnac bajke o spalaniu stukowym, ale raczej odpada, nie uwierze w to.

- gdybys mial problem z wtryskiem sterujacym, palila by sie kontrolka silnika, przerywalby lub gasl podczas ruszania, albo wogóle bys nie odpalil.

podlacz pod kompa, sprawdz w jakiej skali masz ustawiony rozrzad, podawane jest w stopniach.
odkrec korek wlewu oleju, palcem dojdziesz do lancucha jest za pompa wacum, jesli uda ci sie go podniesc z kola zebateko na wiecej niz 1,5 cm mniej wiecej, moze to swiadczyc na rozciagniecie lancucha.

nie strasze ale polecam wyeliminowac te przeslanki.
akurat z rozrzadem w 2.5 td mialem przykre doswiadczenie, i nie uwierzylbys jak moze sie lancuch wyciagnac i jak wygladaja kola zebate, u mnie byly lyse, az dziw ze lancuch ciagly.


kolega chciałby mieć zapewne taka moc jak w TDS a niestety ma tylko TD :( pomijając to, na 4 garze masz wtrysk sterujący. podłącz pod kompa, jakieś błędy podaj. aczkolwiek wtrysk nie stuka o ile dobrze się orientuj.


Kolego mam taką moc jak w TDS bo go na nieszczęście mam miałem 2.5 benz i jeździłem chciało mi się klekota mam go miesiąc i już wydatki . Przerąbane

#7 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 19 grudnia 2012 - 20:42

to jeszcze zacznij mi wmawiać ze nie masz TD :masakra: ja mam ten samochodzik od 4 lat a silnik jak na razie pracuje bez zarzutów. jedyną dla niektórych poważniejsza ingerencja w silnik była wymiana świec żarowych i ustawienie dawki. więc nie mów że diesel jest gorszym bądź droższym silnikiem od benzyny.

#8 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 grudnia 2012 - 21:00

Kolego mam taką moc jak w TDS bo go na nieszczęście mam

widać jak się znasz....

Omegi z tym motorem miały 130(1)KM a BMW 143KM ...

 


 


 


#9 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 20 grudnia 2012 - 19:03

zlokalizuj te stuki, z kad pochodza, nagraj i na youtuba pusc, podeslij link, posluchamy moze sie cos wydedukuje, bo tak napisac mam stuki , i mechanik mi powiedzial.......

wiesz co mi mechanicy zrobili??? mialem przestawiony rozzrad, dalem czesci nowe, kola zebate , lancuchy, slizgi, napinacze wsio co trzeba bylo, i co zlozyli mi na nowych czesciach i dalej przestawiony byl rozrzad,

a co mi powiedzieli???? ze to nie rozrzad tak klekocze ( a chcialo zawory w kosmos wypierd....c ) ze to niby wtryski trzeba dac do regeneracji bo spalanie stukowe ma.....

nigdy na sto procent nie wierz mechanikowi i lekarzowi, bo mechanik spieprzy robote i powie ze to cos innego, a lekarz wytnie ci nerke jak masz przeziebienie. konsultacja u innego specjalisty bylaby w twoim przypadku na miejscu.

rozrząd podobno jest w porządku i wtryski też tak mi powiedział mechanik










Kolego mam taką moc jak w TDS

w tym silniku nie wierze ze masz taka moc, raczej nierealne. i nie ma tds w omedze. to jakis mit/.....

#10 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 20 grudnia 2012 - 22:55

zlokalizuj te stuki, z kad pochodza, nagraj i na youtuba pusc, podeslij link, posluchamy moze sie cos wydedukuje, bo tak napisac mam stuki , i mechanik mi powiedzial.......

wiesz co mi mechanicy zrobili??? mialem przestawiony rozzrad, dalem czesci nowe, kola zebate , lancuchy, slizgi, napinacze wsio co trzeba bylo, i co zlozyli mi na nowych czesciach i dalej przestawiony byl rozrzad,

a co mi powiedzieli???? ze to nie rozrzad tak klekocze ( a chcialo zawory w kosmos wypierd....c ) ze to niby wtryski trzeba dac do regeneracji bo spalanie stukowe ma.....

nigdy na sto procent nie wierz mechanikowi i lekarzowi, bo mechanik spieprzy robote i powie ze to cos innego, a lekarz wytnie ci nerke jak masz przeziebienie. konsultacja u innego specjalisty bylaby w twoim przypadku na miejscu.


w tym silniku nie wierze ze masz taka moc, raczej nierealne. i nie ma tds w omedze. to jakis mit/.....


żaden mit silnik jest ten sam co w bmw tylko zblokowany ja zmieniłem kość i jest odblokowany i posiadam 143 km i można ? a jak się uprę to wykręcę 160 km

#11 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 20 grudnia 2012 - 23:09

żaden mit silnik jest ten sam co w bmw tylko zblokowany ja zmieniłem kość i jest odblokowany i posiadam 143 km i można ? a jak się uprę to wykręcę 160 km


pokaz wykres z hamowni. chyba ze mierzyles na dupohamowni.




 


#12 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 grudnia 2012 - 08:27

Na dupo hamowni to możesz sobie mierzyć swego gazowca a jak masz zamiar wypisywać jakieś głupie teksty to nie pisz w cale

#13 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2012 - 09:17

Po co zakładałeś w ogóle ten temat?

Nie opisałeś w żaden konkretny sposób tego odgłosu, nie nagrałeś nawet tego telefonem.
Temat wisi już czwarty dzień a ty masz nadzieję że się tutaj wróż Maciej chyba zarejestruje i odpowie.
W dodatku cwaniaczysz a nie masz racji. A jak beast poprosił o wykres z hamowni na potwierdzenie twojej opowieści to wyśmiałeś jego samochód.
Jak dzieciak z przedszkola:masakra:

#14 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 grudnia 2012 - 10:43

Po co zakładałeś w ogóle ten temat?

Nie opisałeś w żaden konkretny sposób tego odgłosu, nie nagrałeś nawet tego telefonem.
Temat wisi już czwarty dzień a ty masz nadzieję że się tutaj wróż Maciej chyba zarejestruje i odpowie.
W dodatku cwaniaczysz a nie masz racji. A jak beast poprosił o wykres z hamowni na potwierdzenie twojej opowieści to wyśmiałeś jego samochód.
Jak dzieciak z przedszkola:masakra:


Kolego nie cwaniakuję tylko jak ktoś mi wyjeżdża z jakąś dupo hamownią to ja zachowuje się jak dzieciak chyba się pomyliłeś a dźwięku nie nagram bo mam silnik rozebrany a raczej nie jest to możliwe . A niby w czym nie mam racji w tym że piszę jak jest o co ci chodzi człowieku mam problem opisałem go a ty szukasz dziury w całym . I z nikogo się nie wyśmiewam . A jeżeli kogoś uraziłem to bardzo przepraszam nie miałem tego na myśli

#15 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2012 - 12:47

No dobra. Pozostawmy temat TDS-a na takim etapie jak jest bo widać, że do porozumienia nie dojdziemy.

Jeśli chodzi o twój problem to można zrobić prosty test w celu wyeliminowania ewentualnego problemu uszkodzonego wtrysku.
Trzeba przełożyć wtrysk sterujący z cylindra 4 na 3 a ten zwykły z 3 na 4 i odpalić auto i słuchać na którym klepie.
Wiadomo jeśli będzie klepać na 3 to wtedy wtrysk jeśli nadal na 4 to coś innego.
Metoda sprawdzona prze zemnie osobiście.
Na rozgrzanym samochodzie podmiankę zrobiłem i silnik na wolnych obrotach normalnie pracował. U mnie klepanie pozostało na 4 cylindrze. Problemem był luz na sworzniu i popękany tłok.
Nie wiem na jakim poziomie masz silnik rozebrany ale możesz spróbować.
Dobrze by było gdybyś choć opisał ten stukot porównując go do czegoś.

#16 OFFLINE   monzadachy

monzadachy
  • 36 postów
  • Dołączył: 25-11-2012
  • Skąd: Wejherowo

Napisany 21 grudnia 2012 - 12:58

No dobra. Pozostawmy temat TDS-a na takim etapie jak jest bo widać, że do porozumienia nie dojdziemy.

Jeśli chodzi o twój problem to można zrobić prosty test w celu wyeliminowania ewentualnego problemu uszkodzonego wtrysku.
Trzeba przełożyć wtrysk sterujący z cylindra 4 na 3 a ten zwykły z 3 na 4 i odpalić auto i słuchać na którym klepie.
Wiadomo jeśli będzie klepać na 3 to wtedy wtrysk jeśli nadal na 4 to coś innego.
Metoda sprawdzona prze zemnie osobiście.
Na rozgrzanym samochodzie podmiankę zrobiłem i silnik na wolnych obrotach normalnie pracował. U mnie klepanie pozostało na 4 cylindrze. Problemem był luz na sworzniu i popękany tłok.
Nie wiem na jakim poziomie masz silnik rozebrany ale możesz spróbować.
Dobrze by było gdybyś choć opisał ten stukot porównując go do czegoś.



Dziękuje za podpowiedz kolego postaram się wrzucić ten stukot kolega nagrywał ma mi przesłać jeszcze raz dzięki .

#17 OFFLINE   Dawido89

Dawido89
  • 1 640 postów
  • Dołączył: 29-06-2010
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 21 grudnia 2012 - 13:08

to spróboj bez rzeźbienia do Omegi wsadzić turbinę od "tego samego" silnika siedzącego w BMW skoro

silnik jest ten sam co w bmw tylko zblokowany


a jak się uprę to wykręcę 160 km

to się słabo upierasz:) bo te silniki dają rade na więcej jak 160km.

 


 


 


#18 OFFLINE   Robert 33

Robert 33

    3.0 DTI kuleje ale naprawimy!!

  • 1 091 postów
  • Dołączył: 03-02-2008
  • Skąd: Wleń
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 grudnia 2012 - 15:21

No dobra. Pozostawmy temat TDS-a na takim etapie jak jest bo widać, że do porozumienia nie dojdziemy.


cugiel po części masz rację ale chyba koledze trzeba wytłumaczyć że TDS jest jednostką BMW a nie Opla. W takim razie jam mam Omegę 2.5 D a nie Omegę 2.5 DTI. Sorry.

 


#19 OFFLINE   dragonstawiki

dragonstawiki
  • 230 postów
  • Dołączył: 23-02-2010
  • Skąd: pochodzę z Czerniny koło Leszna, ale obecnie mieszkam w OPOLU

Napisany 21 grudnia 2012 - 16:25

nie rozumiem, od dawna walkowany temat TDS-a, nie ma takiego czegos w oplu, to,że slupek jest na bazie BMW ? i tylko tyle.

gdzie masz zamontowany filtr powietrza, jaka masz rure do kolektora ssacego? masz plastik turbodiesel na przodzie?

jesli masz to masz zwyklego td i nie mów ze jest inaczej, a jak nie wierzysz to do dowodu zajzyj, tam masz moc.

a jesli masz inaczej jak w tds z bmw, to trrzeba zmienic forum , i pisz na bmw. oni wiedza co w zrabanych tds-ach gra

swapowanie silnika z bmw do opla, to prosty krok do wydania niepotrzebnie pieniedzy, i marnowania czasu na nerwy

#20 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 grudnia 2012 - 16:41

cugiel po części masz rację ale chyba koledze trzeba wytłumaczyć że TDS jest jednostką BMW a nie Opla. W takim razie jam mam Omegę 2.5 D a nie Omegę 2.5 DTI. Sorry.


Ja też mam 2.5 D:D

Niektórzy nie potrafią pojąć tego że TDS-y były tylko w bmw i to nie wszystkich w niektórych były tak jak w omedze 2.5TD.
Po prostu się tak uklepało że silnik M51 to TDS, niezależnie od tego w czym siedzi czy oplu, bmw czy roverze.
Niektórzy nigdy tego nie zrozumieją. tylko po co się rzucać i na siłę komuś wbijać do głowy że ma tdsa.

Na oznaczenie modelu zbiera się silnik wraz z całym osprzętem. Po co mieszać i mylić te oznaczenia z różnych marek:confused: