Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] uszczelka separator oleju odma 2.6 v6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 13 grudnia 2012 - 18:34

Witam serdecznie,

jako, że rozebrałem motor do modów z wałkami przy okazji zająłem się odma a dokładnie wyjąłem cały element i teraz mały problem, bo ktoś kiedyś zrobił rzeźbę i zalał wszystko sylikonem a drugi problem wyszedł, że przy zdejmowaniu sylikonu złamałem w środku gumowy element - chyba jest to membrana nr GM 90 502 187.
Jako, że była rzeźba spisałem wszystkie numery i pojechałem do serwisu Opla aby dokupić 90 502 187 plus uszczelkę pod odmę oraz uszczelkę na dekiel separatora.
Okazało się, że uszczelka jest tylko pod odmę a membrany 90 502 187 nie ma, zaproponowano mi element GM 90 502 186, ale jest to całość i kosz razem 650pln z uszczelkami.

Czy na pewno nie ma możliwości dokupienia tych uszczelek ?

Nurtuje mnie też pytanie czy jeśli nie założę elementu GM 90 502 187 tzn tej membrany w środku to z jakimi konsekwencjami będzie się to wiązało ? Czy czasem olej nie będzie lał się do dolotu ?

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź

#2 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 grudnia 2012 - 22:35

Witam serdecznie,

jako, że rozebrałem motor do modów z wałkami przy okazji zająłem się odma a dokładnie wyjąłem cały element i teraz mały problem, bo ktoś kiedyś zrobił rzeźbę i zalał wszystko sylikonem a drugi problem wyszedł, że przy zdejmowaniu sylikonu złamałem w środku gumowy element - chyba jest to membrana nr GM 90 502 187.
Jako, że była rzeźba spisałem wszystkie numery i pojechałem do serwisu Opla aby dokupić 90 502 187 plus uszczelkę pod odmę oraz uszczelkę na dekiel separatora.
Okazało się, że uszczelka jest tylko pod odmę a membrany 90 502 187 nie ma, zaproponowano mi element GM 90 502 186, ale jest to całość i kosz razem 650pln z uszczelkami.

Czy na pewno nie ma możliwości dokupienia tych uszczelek ?

Nurtuje mnie też pytanie czy jeśli nie założę elementu GM 90 502 187 tzn tej membrany w środku to z jakimi konsekwencjami będzie się to wiązało ? Czy czasem olej nie będzie lał się do dolotu ?

Pozdrawiam i dziękuję za podpowiedź


No włąśnie będzie się lał przy wyższych obrotach silnika. Niestety to co Ci odpadło to jest uszczelka która się zamyka lub otwiera i po tych wieli latach jest po prostu krucha.

#3 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 14 grudnia 2012 - 09:26

dzięki za odpowiedź,

tak myślałem - wcześniej zauważyłem problem, że się trochę przedostało do dolotu przez rurkę odmy, ale nie dziwie się jeśli ta membrana była już tak sparciała a że lubię wysokie obroty to i trochę oleju poleciało...

może ktoś ma cały nowy taki separator na sprzedaż w lepszej cenie niż w oplu :) ?

Zastanawia mnie gdzie indziej mogę się zgłosić z prośbą o konkretne części jeśli Opel ich nie ma... ? GM Poland ?

Jeśli mam konkretny numer części to chyba gdzieś musi być produkowana i sprzedawana?

#4 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 14 grudnia 2012 - 10:18

pytałem też o tą membrankę ale nie ma jej nigdzie, po prostu nie sprzedają tego osobno. Tylko całość.

#5 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 14 grudnia 2012 - 11:18

udało mi się kupić nowy separator od kolegi z forum vectry od vectry z32se - separator ten sam numer GM i dużo taniej :)


teraz została tylko uszczelka pod odmę nr GM 88861417 lub 1503303 lub 92144969

#6 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 14 grudnia 2012 - 11:23

ile dałeś?

jak możesz zrób fotkę jak to nowe wygląda w środku, znaczy od dołu, ta membranka

u mnie ta odma jest/była na uszczelniacz tylko, nie było żadnej uszczelki i w aso mi to koleś potwierdził

#7 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 14 grudnia 2012 - 11:35

100zł :) różnica jest taka, że guma jest miękka i dobrze przylega u mnie guma była tak krucha, że jeden ruch i pękło. Dziwne, że nie wpadło wcześniej do motoru.


uszczelkę kupię -> http://forum.omegakl...ead.php?t=81798

#8 OFFLINE   kris1

kris1
  • 112 postów
  • Dołączył: 24-02-2008
  • Skąd: szczecin

Napisany 14 grudnia 2012 - 14:58

daj jakieś zdjęcia tej odmy(membramy) gdzie ona jest?
Jak masz to w ręku obadaj czy można ją uszkodzić czyszcząc otwory od góry śrubokrętem?

#9 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 14 grudnia 2012 - 16:27

Jak masz to w ręku obadaj czy można ją uszkodzić czyszcząc otwory od góry śrubokrętem

nie ma takiej możliwości, sam sprawdzałem jak to wyjąłem do czyszczenia przy okazji robienia głowicy.

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#10 OFFLINE   Grzesiek87

Grzesiek87
  • 231 postów
  • Dołączył: 27-01-2009
  • Skąd: Zgierz

Napisany 14 grudnia 2012 - 17:45

Rozebrałem stary uszkodzony i nie ma możliwości uszkodzić czegoś od góry ponieważ jest tam sieć kanałów, więc od góry krzywdy membranie nie zrobisz :)

Dużo mocniej przylega membrana w moim nowym niż na tym zdjęciu.

Odnośnie uszczelki po kontakcie z centrala GM dostałem odp, że uszczelki zostały zastąpione pastą uszczelniającą.

#11 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 14 grudnia 2012 - 17:47

Odnośnie uszczelki po kontakcie z centrala GM dostałem odp, że uszczelki zostały zastąpione pastą uszczelniającą

przecież napisałem Ci wyżej.

#12 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 31 grudnia 2012 - 01:10

mam pytanie za chol... nie mogę znależć miejsca gdzie był podpięty wężyk od separatora do odmy 3 podłączyłem został 4 po lewej stronie cienki idzie w kierunku pasażera ale nigdzie nic nie ma był sztukowany i dlatego nie mogę dojść do ładu prosił bym o szybką odpowież jutro chcę odpalić silnik po kapitalce a tu zonk nie wiem gdzie to wetknąć

#13 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 stycznia 2013 - 14:12

To nie jest wąż związany z odmą, tylko EVAP.

#14 OFFLINE   tedico

tedico
  • 93 postów
  • Dołączył: 09-09-2012
  • Skąd: koczała
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 8v X20SE

Napisany 02 stycznia 2013 - 12:15

mam pytanie odnośnie membrany w separatorze dokładniej jej brak czy skutkuje to dostawaniem się oleju do dolotu

#15 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 stycznia 2013 - 13:02

Niestety powoduje, zwłaszcza przy wysokich obrotach.

#16 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 01 grudnia 2018 - 22:52

Odswiezam temacik.

 

Leci mi 1l na 1000km z pod pokryw. Uszczelki nowe, pokrywy aluminiowe. Silnik po generalnym remoncie, wszystko czyste wlacznie z odma.

 

Jak ja zmodyfikowac? Na jakiej zasadzie dziala ta klapka o ktorej wszyscy pisza? Kiedy sie zamyka, kiedy jest otwarta? itd!

 

Moze odme wywalic albo raczej to sie chyba separatorem oleju poprawnie powinno nazywac? I moze wstawic OSV z BMW X5 V8 o numerze 11151705237?



#17 OFFLINE   ROB33

ROB33

    Pogotowie Grillowe

  • 141 postów
  • Dołączył: 15-09-2007
  • Skąd: Oława [DOA38409]
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 02 grudnia 2018 - 00:13

Odswiezam temacik.

 

Leci mi 1l na 1000km z pod pokryw. Uszczelki nowe, pokrywy aluminiowe. Silnik po generalnym remoncie, wszystko czyste wlacznie z odma.

 

Jak ja zmodyfikowac? Na jakiej zasadzie dziala ta klapka o ktorej wszyscy pisza? Kiedy sie zamyka, kiedy jest otwarta? itd!

 

Moze odme wywalic albo raczej to sie chyba separatorem oleju poprawnie powinno nazywac? I moze wstawic OSV z BMW X5 V8 o numerze 11151705237?

 

Separator  z wyciekiem oleju z pod pokryw niema nic wspólnego. Albo za mocno pokrywy dokręcone, albo jednak odma do końca nie jest drożna. Co do separatora to klapka sprawna jest cały czas przymknięta. Separator można zregenerować we własnym zakresie.



#18 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 05 grudnia 2018 - 02:12

Separator  z wyciekiem oleju z pod pokryw niema nic wspólnego. Albo za mocno pokrywy dokręcone, albo jednak odma do końca nie jest drożna. Co do separatora to klapka sprawna jest cały czas przymknięta. Separator można zregenerować we własnym zakresie.
 

 

To jesli jest caly czas zamknieta to po co jest tam klapka a nie jakis element staly?

 

Zakladajac ze odma jest niedrozna!!!W takim wypadku olej powinno wywalac z pod pokryw, tak? To po wyciagnieciu bagnetu nie powinno byc zadnego cisnienia w skrzyni korbowej, i w takim wypadku cisnienie nie powinno wywalac oleju przez pokrywy?

 

Czy mam racje?