Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Valteki + ponowne założenie


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
10 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 10 grudnia 2012 - 21:08

Witam, konkretnie teraz mam kompletnie wszystko rozłożone w autku jezeli chodzi o górę silnika. Zastanawia mnie jak zwykle po fakcie rzecz, czy kolejność podłączenia przewodów do valtekow ma znaczenie? Czy jest jakas specjalna kolejność? Oraz jestem ciekaw czy jest specjalna kolejność przewodów ktore idą od wtrysków do ssącego.

Madry polak :)

#2 OFFLINE   croniss

croniss
  • 10 postów
  • Dołączył: 21-04-2012

Napisany 10 grudnia 2012 - 23:05

Na przewodach koło wtyczek ja miałem numerki na małych plakietkach, różnica jest bo każdy cylinder musi dostać paliwo w swoim czasie. Węże od wtrysków do ssącego powinny być tej samej długości i możliwie jak najkrótsze, wtedy przełączenie z pb an lpg jest gładkie.

#3 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 10 grudnia 2012 - 23:29

Wezyki od wtryskow do ssacego podlacz na jedna listwe 1,3,5 a na druga 2,4,6. (Chodzi o cylindry ) a wtyczki tak jak pisal kolega croniss musisz w.odpowiedzniej kolejnosci podlaczyc.

#4 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 11 grudnia 2012 - 11:49

Wezyki od wtryskow do ssacego podlacz na jedna listwe 1,3,5 a na druga 2,4,6. (Chodzi o cylindry ) a wtyczki tak jak pisal kolega croniss musisz w.odpowiedzniej kolejnosci podlaczyc.


Niestety nie wiadomo jak kolega ma rozłączone wtryski

Bo może to być np tak że jedna strona ma 123 a druga 456

Musi zaglądnąć w rozłączenie wtrysków i potem tak samo podłączyć wtyczki przy wtryskiwaczy (cewce)

#5 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2012 - 11:51

Na lewej stronie mam kable od lewej listwy, na prawej stronie od prawej. Jak ida gary? Z ktorej strony jest 2,4,6 z ktorej 1,3,5?

#6 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 11 grudnia 2012 - 12:05

1,3,5 to prawa strona (pasażera) a 2,4,6 lewa

kolejność kabli tak naprawdę jest mało ważna - bardzo ważne jest właściwe sparowanie wtryskiwaczy pb z odpowiadającymi im wtryskami lpg

#7 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2012 - 15:20

Panowie podepne sie pod ten temat chociaz mam inny problem, nie chce zakladac nowego tematu i robic smietniska na forum moimi problemami.

Skrecilem calosc, przyszedl czas na 1wsze uruchomienie, samochod pufa, po chwili krecenia odlacza rozrusznik potem nagle wskakuje rozrusznik. O co moze chodzic? Zle wpiete kable WN? Wszystkie kable maja numerki, ale robilem to wg. schematu

http://forum.omegakl...ead.php?t=23109

nie patrzac na numerki kabli.

I czy dokładna numeracja swiec ma znaczenie? Pominalem raptem jedna literke i są jedno elektrodowe, oryginalne są 2 elektrodowe.

#8 OFFLINE   robkom

robkom
  • 292 postów
  • Dołączył: 10-03-2012
  • Skąd: okolice Włocławka

Napisany 11 grudnia 2012 - 18:00

na cewce też przepiąłeś wg schematu? świece tylko 2 elektrodowe GM ale polecam też denso. Mam u siebie i jest super.

#9 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 11 grudnia 2012 - 21:22

na cewce też przepiąłeś wg schematu? świece tylko 2 elektrodowe GM ale polecam też denso. Mam u siebie i jest super.



Dzięki, świece mi dał gość ze sklepu 1 elektrodowe bo powiedział, że do gazu takie będą najlepsze i w ogóle o innych oznaczeniach niż na oryginalnych co miałem. Tzn. odpowiednio dobrane z książki (sprawdzałem). Na szczescie nie mialem problemu z kablami do Valtekow bo były zrobione na długość. Temat jak dla mnie rozwiązany :)

#10 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 12 grudnia 2012 - 10:01

Świece jedno elektrodowe - dobre rozwiązanie :up:

#11 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 19 czerwca 2015 - 23:40

Co za noob

:lol: :lol: :lol:

Witam, konkretnie teraz mam kompletnie wszystko rozłożone w autku jezeli chodzi o górę silnika. Zastanawia mnie jak zwykle po fakcie rzecz, czy kolejność podłączenia przewodów do valtekow ma znaczenie? Czy jest jakas specjalna kolejność? Oraz jestem ciekaw czy jest specjalna kolejność przewodów ktore idą od wtrysków do ssącego.

Madry polak :)




Każdy jeden wtrysk PB powinien być "cięty" z wtryskiem LPG. Przez ECU gazowe jest tzw. mostek. Odczyty są robione z każdego wtryskiwacza benzynowego, który w przypadku omegi sterowany jest masą. Kolejność gazownik mógł zrobić jaką chciał, ale i tak pewną wizję musiał mieć :D

mądry polak :)