Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] wyciek płynu chłodzącego z magistrali wodnej


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   opel94

opel94
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-12-2012

Napisany 08 grudnia 2012 - 10:27

witam.temat stary jak świat ale przeszukałem forum i nie mogę znaleść konkretnej odp.
ubywa mi płyn chłodniczy,na kanale zauważyłem że są mokre węże wychodzące pionowo,okazało się że miałem niedokręcone obejmy.dokręciłem,dolałem płynu,na
drugi dzień płyn uciekł.podejrzewam magistrale w miejscu gdzie wychodzi wąż wodny.
czy ten wąż jest wciskany fabrycznie w magistrale czy klejony bo żadnej obejmy
ani zacisku tam nie ma.

#2 OFFLINE   vario

vario
  • 38 postów
  • Dołączył: 29-01-2009
  • Skąd: Mikołów
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 08 grudnia 2012 - 13:33

sprawdz zawór trójdrożny.

#3 OFFLINE   opel94

opel94
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-12-2012

Napisany 09 grudnia 2012 - 16:19

sprawdziłem,jest ok.wczoraj wjechałem na kanał,okazało się że wyciek jest na kolanku wodnym do reduktora lpg,prawdopodobnie oring,czy można wymienić sam oring czy cały reduktor,z góry wielkie dzięki

#4 OFFLINE   opel94

opel94
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-12-2012

Napisany 09 grudnia 2012 - 16:34

witam.mam problem,od jakiegoś czasu ucieka mi płyn chłodzący,szukałem wycieków,podokręcałem obejmy,okazało się że ucieka z kolanka do reduktora lpg,pytanie czy trzeba zmienić cały reduktor czy tylko znajdujący się tam oring lub całe kolanko




przeniosłem w Twój własny temat ,;kocyk

#5 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 grudnia 2012 - 17:05

W 99% wystarczy założyć nowe kolanka i oringi.

tak wgl jaki masz reduktor?

#6 OFFLINE   opel94

opel94
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-12-2012

Napisany 09 grudnia 2012 - 21:01

niewiem jaki,zabrakło czasu aby dzisiaj sprawdzic,bo dojście mam tylko na kanale,ale kolanka są chyba obrotowe,jutro sprawdzę

#7 OFFLINE   opel94

opel94
  • 5 postów
  • Dołączył: 02-12-2012

Napisany 12 grudnia 2012 - 19:24

zrobiłem/narazie ok.kolanko zmienione z oringiem/zaciski dokręcone/na pb jezdził ok/na gaz dusił się i gasł/okazało się że podszas zmiany kolanek obluzował się wąż doprowadzający mieszanke gazowa i za mała dawke dostawał,dodatkowo lewe powietrze.silnik krokowy przeczyszczony WD-40,więc narazie kłopot z głowy.

#8 OFFLINE   Fawlik

Fawlik
  • 109 postów
  • Dołączył: 20-07-2011
  • Skąd: Wieprz, woj. Małopolskie

Napisany 15 kwietnia 2013 - 08:31

witam.temat stary jak świat ale przeszukałem forum i nie mogę znaleść konkretnej odp.
ubywa mi płyn chłodniczy,na kanale zauważyłem że są mokre węże wychodzące pionowo,okazało się że miałem niedokręcone obejmy.dokręciłem,dolałem płynu,na
drugi dzień płyn uciekł.podejrzewam magistrale w miejscu gdzie wychodzi wąż wodny.
czy ten wąż jest wciskany fabrycznie w magistrale czy klejony bo żadnej obejmy
ani zacisku tam nie ma.


Odgrzeje trochę temat. Zależy mi na informacji odnośnie węża gumowego, który jest połączony z magistrala, jak go się rozpina? Czy jest zgrzany/klejony/ montowany na wcisk z jakimś pierścieniem zabezpieczającym, nie chciałbym magistralki uszkodzić a potrzebuje założyć tam opaskę i czy da się założyć tam opaskę. Podcieka mi w tym jednym miejscu.
Wybieram się na majówkę i kamperoomega i chce wyeliminować ten mały wyciek/podciek dla świętego spokoju.

#9 OFFLINE   kamhack

kamhack
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-10-2012

Napisany 30 sierpnia 2013 - 19:16

ogrzeje i ja bo nie ma odpowiedzi na pytanie czy tą magistrale da rade jakoś porozdzielac mam wyciek z przewodu chciałbym go wymienic, wyjac .... ale nie wiem jak on jest podłaczony do tej głownej rury od chłodnicy

#10 OFFLINE   kysiel

kysiel
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 03 stycznia 2017 - 21:29

Może ktos odpowiedzieć na pytanie powyżej?

#11 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 03 stycznia 2017 - 22:25

od termostatu da się rozdzielić,chyba że ktoś zalał hermetykiem to wtedy trzeba zdemontować rozrząd i palnikiem potraktować

tą z nierdzewki się odkręca , 2 śrubki, jest uszczelniona z blokiem oringiem



#12 OFFLINE   kysiel

kysiel
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 04 stycznia 2017 - 08:33

Konkretniej to chodzi mi o tego węża który łączy zbierniczek z magistralą. Jest on zakończony (przy magistrali) jakąś plastikową obejmą. Jak ją zdemontować? (Dodam jeszcze że końcówka magistrali też jest tak połączona z gumowym wężem).

#13 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 stycznia 2017 - 20:26

zrób foto o co chodzi

jedyne plastykowe złączki to kojarzę te przy nagrzewnicy



#14 OFFLINE   kysiel

kysiel
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 05 stycznia 2017 - 06:26

Zdjęcie jest z netu ponieważ, nie mam możliwości zrobić przy swoim aucie ale chodzi mi właśnie o to zaznaczone miejsce.

Załączone pliki



#15 OFFLINE   barteklodz

barteklodz

    y32se y22dth

  • 1 333 postów
  • Dołączył: 15-02-2010
  • Skąd: Łódź-Górna
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 stycznia 2017 - 21:48

aaa

chodzi o R4 :)

 

według mnie nie rozbieralne, może po usunięciu kołnierza da się zamontować zwykła opaskę, trzeba wziąć w łapki i obejrzeć



#16 OFFLINE   kysiel

kysiel
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-11-2009

Napisany 05 stycznia 2017 - 23:11

Skoro tak to zrobie inaczej: przepołowię węża w miejscu przetarcia i połączę na nowo.
Mimo to dzięki za odpowiedź i chęć pomocy.