Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Prośba o pomoc w ustawieniu BRC P&D


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:32

No dobrze jest to układ sprzężenia zwrotnego aby działał musi zostać zamknięty przez wszystkie sygnały , więc skoro pozostaje otwarty oznacza że jeden przynajmniej warunek nie został spełniony tylko który , Ecu zacznie pracować na sondach dopiero kiedy zamknie pętlę i wtedy będzie regulował mieszankę, może os czyta tylko wypadkową temp silnika a w rzeczywistości stoi ona niżej.:pokoj:


jak by czujnik byl walniety to czas wtrysku nie byl by na takim poziomie bo to glownie z tego czujnika jest ustalany. wiec raczej jest ok. tps tez prawidlowo 0.47. a moze poprostu komp zdechl. trzeby by bylo podczas jazdy oblookac OL




 


#42 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:45

Jeszcze może niech kolega da:D wykresy pracy sond na rozgrzanym silniku te zrobione w 0S powinny pracować Tylko z pracy na benzynie bo inaczej to kiszka:masakra:

#43 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 03 grudnia 2012 - 23:42

Mam zrobiony screen z sond na PB tylko został na laptopie w pracy bo tym się właśnie posługuję do OSa . Był zrobiony razem z tymi wynikami jutro z rana udostępnię to zerkniecie .Na razie zrozumiałem tylko ostatni post :p może jestem przemęczony dopiero wróciłem z drogi istne lodowisko. Jutro poczytam dokładnie na świeżym umyśle :)

#44 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 grudnia 2012 - 23:55

Ale wykres pracy sond niewiele wnosi jeśli auto jedzie w OL. Jedynie pozostaje mieć nadzieję że sondy stoja na bogato (czyli absolutne min. to 0,7V).

#45 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 04 grudnia 2012 - 09:10

O to wykres.Wiadomość z dnia ostatniego spalanie LPG na trasie 12.3L/100km na oblodzonych drogach.
http://zapodaj.net/6...a97546.jpg.html

#46 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 grudnia 2012 - 10:01

O to wykres.Wiadomość z dnia ostatniego spalanie LPG na trasie 12.3L/100km na oblodzonych drogach.
http://zapodaj.net/6...a97546.jpg.html


mozna powiedziec ze sondy nie zyja. czy podczas jazdy petla jest caly czas otwarta ?




 


#47 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 04 grudnia 2012 - 10:47

podczas jazdy nie robiłem pomiarów.Mam jedynie odczyt z 3200obr wtedy ożywają wstawić do wglądu?

#48 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 04 grudnia 2012 - 15:25

Wygląda na sondy które się skończyły , jeżeli ecu nie dostaje zmian z sondy to pozostanie open i wtedy:masakra: jedzie na sztywnych mapach tylko dziwne że nie wywala bleda na blat.Niski odczyt z przepływki wskazuje na lewiznę, chyba że pęknięte kolektory wydechowe i nieszczelność w dolocie zrobiły swoje.:D:pokoj: Do sprawdzenia napięcia na sondach oraz grzałki i połączenia na wtyczkach

#49 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 04 grudnia 2012 - 20:13

Sondy są nowe NGK wtyczki tez wyglądają na całe, na starych zachowywał się tak samo więc chyba sondy w ogóle na darmo wymieniłem a tanie nie były :/ .Mam wrażenie że kolektor ten od strony kierowcy niestety klepie cyka czy jak to nazwać.Ale 100% pewności nie mam .A do nieszczelności w dolocie to już brak mi sił w piątek przejrzę od nowa.

#50 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 grudnia 2012 - 20:15

Skoro sondy wymienione to powodem musi być niewłaściwy skład mieszanki bądź nieszczelność wydechu. O dziwo uboższy odczyt masz po stronie pasażera, więc uważam że przyczyna tkwi w dolocie :D

#51 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 04 grudnia 2012 - 23:05

Czemu ten dolot mnie prześladuje :p kolektor od strony pasażera był na wiosnę tego roku robiony.To skoro jednak z każdej strony wychodzi nieszczelny dolot więc co polecacie w nim wymienić żeby było mur żel beton szczelne ? :
-Uszczelki przy przepustnicy te zielone?
-uszczelki między dolotem a kolektorem ssącym?Dolot jest zmieniony na długi z uszczelkami które razem z nim były.Na starym było tak samo.
-podkładka plastikowa pod kolektorem?
-uszczelka w listwe od odmy(plastik z napisem ecotec na dolocie ) już ma założone nowe.
-podciśnienia są sprawdzone każdy jeden wężyk był zdemontowany i sprawdzony w wiadrze z wodą.
-uszczelka między dolotem a EGRem jest nowa
-wąż od odmy zmieniony bo był dziurawy
-podciśnienie od serwa zmieniony na 100% szczelny
-rury od multiramu do dolotu sprawdzone są ok.
Mam takie małe wrażenie jakby coś świstało za dolotem w okolicach cewki /silniczka wycieraczek ale przy odpalonym silniku ciężko znaleźć zresztą tam już może 10 razy zaglądałem gdy dolot był ściągany.

#52 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 04 grudnia 2012 - 23:18

Jeśli z tyłu, to albo o-ringi kolektora, albo uszczelnienie "przepustnicy" tylnego multiramu.

#53 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 grudnia 2012 - 08:18

Wygląda na sondy które się skończyły , jeżeli ecu nie dostaje zmian z sondy to pozostanie open i wtedy:masakra: jedzie na sztywnych mapach tylko dziwne że nie wywala bleda na blat.Niski odczyt z przepływki wskazuje na lewiznę, chyba że pęknięte kolektory wydechowe i nieszczelność w dolocie zrobiły swoje.:D:pokoj: Do sprawdzenia napięcia na sondach oraz grzałki i połączenia na wtyczkach


Jaki powinien być prawidłowy odczyt z przepływomierza dla 600 obrotów na biegu jałowym ?

#54 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 05 grudnia 2012 - 09:15

przepustnica tylnego multiramu czyli zawór który się otwiera powyżej 4 tys co są wpięte podciśnienia do niego ? Ten sam świst był na starym dolocie czyli raczej odpada ale i jak na starym tak na nowym dolocie te zawory się u mnie nie otwierają ,a ten z przodu działa.Podciśnienia robione od podstaw muszą być dobrze .

#55 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 grudnia 2012 - 10:15

Jeśli nie działa Ci tylny multiram na 2 różnych dolotach, to w takim razie albo masz problem z podciśnieniami, albo uszkodzony elektrozawór tylnego multiramu. Ewentualnie może akumulator podciśnienia Ci nie funkcjonuje??

#56 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 05 grudnia 2012 - 10:49

Bo jeżeli przytrzymam go powyżej 4tys obr. to powinien zareagować ?

#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 grudnia 2012 - 20:33

Powinien i nie powinien... ;) Mój czasem na postoju przy przegazówce się poruszy, ale podczas jazdy działa na 100%.

#58 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 grudnia 2012 - 21:12

Jaki powinien być prawidłowy odczyt z przepływomierza dla 600 obrotów na biegu jałowym ?


Niby norma mówi że minimalnie ma być 8 ale w logach widzę że jest nawet 7,4 to może być wskazówką że jest lewizna ale nie musi . Pożądany przepływ wynosi 9 par 48 i 49 aktualny raz jest w granicach niskiej normy raz jest poniżej .Myślę że jeżeli ecu ustawia par 48 na 9 kg to dawka paliwa jest mała i zastanawiam się czy czasami nie siadło ciśnienie paliwa i dawka gazu też jest uboga stąd na obu paliwach jest mega ubogo.Sprawdził bym regulator ciśnienia paliwa i ciśnienie na listwie paliwa może spadł przewód podciśnienia dla regulatora ciśnienia paliwa bądż jest uszkodzony i ciągnie lewiznę.:D

#59 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 06 grudnia 2012 - 09:08

A jak można ten regulator i ciśnienie na listwie sprawdzić?
Ten regulator jest z tyłu dolotu po stronie pasażera taka srebrna mała puszeczka ? tam wężyk jest wpięty.

A jak poznajesz że na 100% w czasie jazdy się otwiera?