Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Prośba o pomoc w ustawieniu BRC P&D


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 grudnia 2012 - 11:57

Ogólnie jazda samochodem w takim stanie może doprowadzić do przyspieszonego zużycia silnika - nie zależnie od rodzaju paliwa. Dopóki ECU jest w stanie dopasować skład mieszanki poprzez korekty - jest nieźle, ale ja osobiście walczyłbym z tym od razu.

#22 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 01 grudnia 2012 - 13:30

Czyli ponownie każda uszczelka wężyk i łączenie po kolei do sprawdzania.Okopcony na czarno koniec wydechu również będzie wynikiem lewego powietrza.
Myślałem ze już wszystko ok po unormowaniu wolnych obrotów stoją równo na 600 spalanie chwilowe 1.0L/h a ten dalej gdzieś ciągnie.

#23 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 grudnia 2012 - 13:32

Akurat okopcony na czarno koniec wydechu wskazywałby raczej na za bogatą mieszankę :D
A czujnik temperatury cieczy chłodzącej to Ty masz na 100% sprawny?

#24 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 01 grudnia 2012 - 15:57

No tak właśnie tu pytałem w dziale szybkie pytanie o ten czujnik bo trochę dłużej na nim temperatura rośnie niż na desce gdy na desce osiągnie 92 to ten wskazuje 88 i dopiero po 4-5 minutach na postoju czujnik wskazuje 92. Tak jak widać na wynikach z OSa tu pokazuje 91 czyli niby działa.Chyba że się mylę.
Również wyrzuca dużo wody z wydechu po odpaleniu ,nawet na pb. Jak wyjeżdżam z garażu to długa struga przez cały wjazd zostaje.

#25 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 grudnia 2012 - 17:13

Coś nie tak z tym ecu wygląda jakby coś go blokowało możliwe że ten czujnik temperatury bo kont wyprzedzenia zapłonu jest dosyć wysoki w par.20 jakby na ssaniu chodził lub walczył ze stukowymi . Ecu zmienia mapy dopiero po osiągnięciu 80st,C więc jeżeli on nie domaga to może robić zamieszanie ,cewka WN jeszcze może powodować podobne objawy:D.Do sprawdzenia jeszcze regulator ciśnienia paliwa.Mam jeszcze pytanie do bardziej znających temat ,dlaczego na załączonych plikach odczyt z przepływki pokazuje masę powietrza przy wyłączonym zapłonie , może to tylko program tak pokazuje.

#26 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 01 grudnia 2012 - 21:41

Coś nie tak z tym ecu wygląda jakby coś go blokowało możliwe że ten czujnik temperatury bo kont wyprzedzenia zapłonu jest dosyć wysoki w par.20 jakby na ssaniu chodził lub walczył ze stukowymi .

Veto!! Po pierwsze zrzuty są robione przy wyłączonym silniku (poz. 43). Po drugie 13* oznaczałoby że zapłon jest przyspieszony, więc nie ma to nic wspólnego ze spalaniem stukowym, a wręcz przeciwnie! Nie rozumiem co prawda jak wyłączony silnik ssie 9,7kg/h powietrza (co jest odczytem małym raczej). Zasadniczo oryginalny wsad sterownika HJ przewiduje dla 600 obrotów i obciążenia silnika na poziomie 1,15ms
kąt zapłonu 8,85* przed GMP. Wartość ta jest korygowana względem chociażby i temperatury zasysanego powietrza i temperatury cieczy chłodzącej.

Ecu zmienia mapy dopiero po osiągnięciu 80st,C więc jeżeli on nie domaga to może robić zamieszanie

Veta ciąg dalszy :D Wolne obroty na niskim poziomie są ustalane już od niespełna 70*C temperatury cieczy chłodzącej.

Zasadniczo - jak dla mnie główny problem polega na wysokich wartościach adaptacji paliwowej ECU dla wolnych obrotów. Może to być spowodowane albo lewym powietrzem, albo niesprawnością któregoś elementu układu wtryskowego.

Jeśli auto nie funkcjonuje prawidłowo na Pb nie ma co marzyć o dobrym zestrojeniu LPG, więc polecam najpierw znaleźć przyczynę problemu. Winny może być przepływomierz, niewłaściwe ciśnienie w listwie paliwowej, uszkodzony(-e) wtryskiwacze lub sondy lambda.

#27 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 01 grudnia 2012 - 23:38

Kurcze w sumie nie zwróciłem uwagi że zrzuty były zrobione już na wyłączonym silniku bo robiłem te screeny gazu i tak wszystkiego na włączane było.
Przepływomierz jest założony od sprawnego samochodu i to samo.Sondy nowe NGK.To jest w nim najgorsze że nie ma konkretnego błędu że coś się zj****o i trzeba wymienić .Wrzucić odczyt na uruchomionym silniku?

#28 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 00:20

Veto!! Po pierwsze zrzuty są robione przy wyłączonym silniku (poz. 43). Po drugie 13* oznaczałoby że zapłon jest przyspieszony, więc nie ma to nic wspólnego ze spalaniem stukowym, a wręcz przeciwnie! Nie rozumiem co prawda jak wyłączony silnik ssie 9,7kg/h powietrza (co jest odczytem małym raczej). Zasadniczo oryginalny wsad sterownika HJ przewiduje dla 600 obrotów i obciążenia silnika na poziomie 1,15ms
kąt zapłonu 8,85* przed GMP. Wartość ta jest korygowana względem chociażby i temperatury zasysanego powietrza i temperatury cieczy chłodzącej.


Veta ciąg dalszy :D Wolne obroty na niskim poziomie są ustalane już od niespełna 70*C temperatury cieczy chłodzącej.

Zasadniczo - jak dla mnie główny problem polega na wysokich wartościach adaptacji paliwowej ECU dla wolnych obrotów. Może to być spowodowane albo lewym powietrzem, albo niesprawnością któregoś elementu układu wtryskowego.

Jeśli auto nie funkcjonuje prawidłowo na Pb nie ma co marzyć o dobrym zestrojeniu LPG, więc polecam najpierw znaleźć przyczynę problemu. Winny może być przepływomierz, niewłaściwe ciśnienie w listwie paliwowej, uszkodzony(-e) wtryskiwacze lub sondy lambda.


Nici z tego weta kolego , możemy dopiero coś powiedzieć jeżeli będziemy widzieli pracę sterownika w czasie rzeczywistym bo zżuty wykonane gdy silnik stoi nic nie wnoszą do prawidłowej oceny i jest ona błędna , parametry które widzimy mogą być inne podczas pracy:D ,jeżeli kolega da nowe to myślę że uda się wyciągnąć jakieś wnioski dotyczące usterki i zgadzam się z tym że aby silnik prawidłowo pracował na gazie musi prawidłowo pracować na benzynie.Nowe skreny powinny być z pracy na benzynie ale nie zaraz po resecie ECU. Dlatego że parametr 55 wynosi 6km/h a obroty 0 , par 44 wynosi 210 dla krokowego

#29 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 02 grudnia 2012 - 00:54

na benzynce jest zrobione prawie 400km i teraz na gazie zrobiłem z 10km to chyba jeszcze parametrów nie rozjechał czyli mogę śmiało teraz robić?

#30 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 grudnia 2012 - 01:28

na benzynce jest zrobione prawie 400km i teraz na gazie zrobiłem z 10km to chyba jeszcze parametrów nie rozjechał czyli mogę śmiało teraz robić?


Dawaj podumamy:D

#31 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 02 grudnia 2012 - 12:48

Nici z tego weta kolego , możemy dopiero coś powiedzieć jeżeli będziemy widzieli pracę sterownika w czasie rzeczywistym (...) zgadzam się z tym że aby silnik prawidłowo pracował na gazie musi prawidłowo pracować na benzynie.(...)


W sumie to racja, choć zastanawia mnie odczyt z przepływomierza przy wyłączonym silniku... Czy OS tak zawsze pokazuje? Bo w OP-COMie takich ciekawostek nie ma.

A że nie ma błędu? To normalka, diagnostyka elektroniczna to coś skrajnie różnego od odczytu błędów... Bardzo wielu aut nie naprawisz sprawdzając jedynie kody błędów :D

#32 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 02 grudnia 2012 - 13:01

Postaram się wieczorem wrzucić aktualne odczyty najpóźniej jutro w południe.

#33 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 03 grudnia 2012 - 18:19

Zrobione silnik był rozgrzany, na desce było 95 tu widzę jest 88.Jutro dam jeszcze odczyt sond .Bo dziś na szybko robiłem.

http://zapodaj.net/3...53af5a.jpg.html

#34 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2012 - 20:19

Zrobione silnik był rozgrzany, na desce było 95 tu widzę jest 88.Jutro dam jeszcze odczyt sond .Bo dziś na szybko robiłem.

http://zapodaj.net/3...53af5a.jpg.html


Tak na biegu co zauważyłem to pętla otwarta w jakiej pracuje silnik czyli on nie bieże pod uwagę odczytów z sond




Parametr 31i32 wykrywa kiedy system ma otwartą lub zamkniętą pętlę. Oznacza to głównie, że sygnał sondy lambda jest ignorowany przez ECU. W modelach V6 istnieją 2 sondy lambda.Normalnie powinno być tak

Włączony zapłon, zimny silnik “OPEN”
Silnik “na luzie” i o normalnej temp. “CLOSED”
Szybko naciskając pedał gazu “do dechy” “OPEN

czujnik temp czy przepływka?:D stawiam na czujnik.

#35 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 grudnia 2012 - 21:20

Przecież czujnik pokazuje "w miarę :ok: " Gdyby pokazywał że zimny silnik auto byłoby przelane, a w efekcie adaptacje paliwowe byłyby "na minus", podczas gdy są "na plus". Do tego niska wartość odczytu z przepływki ewidentnie sugeruje nieszczelność dolotu :D

#36 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 03 grudnia 2012 - 21:34

Przecież czujnik pokazuje "w miarę :ok: " Gdyby pokazywał że zimny silnik auto byłoby przelane, a w efekcie adaptacje paliwowe byłyby "na minus", podczas gdy są "na plus". Do tego niska wartość odczytu z przepływki ewidentnie sugeruje nieszczelność dolotu :D


sprawdzil bym odme czy nie jest peknieta albo evap ktory lubi padac. tyle ze czemu OL jest open. powinna byc zamknieta.




 


#37 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2012 - 21:38

Przecież czujnik pokazuje "w miarę :ok: " Gdyby pokazywał że zimny silnik auto byłoby przelane, a w efekcie adaptacje paliwowe byłyby "na minus", podczas gdy są "na plus". Do tego niska wartość odczytu z przepływki ewidentnie sugeruje nieszczelność dolotu :D


jest w pętli otwartej więc sond nie czyta , niski odczyt z prZepływki faktycznie może blokować ecu że korzysta ze sztywnych map ale open jest tylko blokowany temperaturą lub otwartą przepustnicą.

#38 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 grudnia 2012 - 21:41

Ciekawe czy nie jest odnotowany żaden błąd związany z którąkolwiek sondą lambda. Jeśli został odnotowany to będzie OL :D Moja (też ECU HJ) jak na niedogrzanym parowniku mam lambdę ~0.82 nie zaświeci check'a (ani nie zapisze błędu) ale do ponownego odpalenia też chodzi na stałe w OL.

jest w pętli otwartej więc sond nie czyta , niski odczyt z prZepływki faktycznie może blokować ecu że korzysta ze sztywnych map

Niemożliwe! Bo odczyt z sond może uratować silnik przed zbyt wysokim EGT spowodowanym ubogą mieszanką przy słabym przepływomierzu.

#39 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:13

No dobrze jest to układ sprzężenia zwrotnego aby działał musi zostać zamknięty przez wszystkie sygnały , więc skoro pozostaje otwarty oznacza że jeden przynajmniej warunek nie został spełniony tylko który , Ecu zacznie pracować na sondach dopiero kiedy zamknie pętlę i wtedy będzie regulował mieszankę, może os czyta tylko wypadkową temp silnika a w rzeczywistości stoi ona niżej.:pokoj:

#40 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 03 grudnia 2012 - 22:29

IMHO to nie kwestia temperatury silnika. Prędzej szukałbym przyczyny w błędach lub nie funkcjonujących innych podzespołach...

EDIT: Mnie jeszcze zastanawia dlaczego zapłon jest tak mało przyspieszony, zwłaszcza że dla obciążenia silnika 1.05ms i 600RPM oryginał HJ'ta przewiduje równe 9* przed GMP.