Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Prośba o pomoc w ustawieniu BRC P&D


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
58 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 26 listopada 2012 - 13:28

Witam mam prośbę do kumatych w temacie żeby ktoś mi pomógł ustawić instalację gazową.Mam wrażenie że obecne ustawienie rozjechało mi mapy benzyny, bo po wyłączeniu instalki lpg i odłączeniu akumulatora samochód bierze 6L/100km PB mniej niż przed odłączeniem aku. Zrobiłem już tak ponad 200km na samej PB i teraz chciałbym ustawić gaz na nowo a chyba sama autokalibracja nie wystarczy?Bo tylko tyle sam potrafię a dobrego gazownika niestety w mojej bliskiej i dalekiej okolicy nie ma.

Samochód Opel omega x30xe automat
Instalacja BRC sequent P&D (interfejs mam)
Filtry założone nowe.

#2 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 listopada 2012 - 17:19

tam pytaj o dobrego gazmena w twojej okolicy http://lpg-forum.pl/brc-mtm.html:D

#3 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 listopada 2012 - 00:52

Co do seq P&D powiem że najlepiej mi się reguluje ją z podłączonym OBD czyli odczytem wskazania sondy lambda
Ale w większości autokalibracja w PD jest wystarczająca :)

#4 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 27 listopada 2012 - 10:52

rqadekk3, byłeś w Lublinie na lotniczej?

#5 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 27 listopada 2012 - 10:52

No skoro mam już interfejs to myślałem że może by coś samemu ogarnąć za pomocą kolegów.No sondy mam nie wpięte jakiś czas jeździłem na samej auto kalibracji ale mam wrażenie że właśnie po niej chyba mapy pb się rozjechały.

Na lotniczej nie byłem.Byłem z polecenia w transwagu na Łęczyńskiej i ten co mi polecił warty wpierd****.
To co oni odstawiali to szkoda nawet komentować . Do brania kasy jedynie się nadają.
Biłgoraj przerabiałem w poprzedniej omedze też bez rewelacji nikt nawet nie chce tego poustawiać w czasie jazdy.Tak mi się wydaje że większość opiera się właśnie na auto kalibracji,a tyle to zrobię sobie właśnie sam.
Gdybym mu zrobił już tą auto kalibracje i wrzuciłbym screeny tego co potrzeba gdyby ktoś kumaty tylko okiem rzucił co i jak do poprawki to by było super .

#6 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 27 listopada 2012 - 11:35

Kolego walczę równiez z ustawieniem ;)
pewnie wiesz o tym że mapki muszą się pokrywa? wrzuć sccrena jak sie mapki pokrywają.

#7 OFFLINE   bula86

bula86
  • 487 postów
  • Dołączył: 28-10-2007
  • Skąd: Piotrowice / Lublin

Napisany 27 listopada 2012 - 11:39

kirfilek, po pierwsze wcale mapki nie muszą się pokrywać, a po drugie w BRC P&D chyba nie ma mapek :)

rqadekk3, dawaj screeny zobaczymy :)

#8 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 27 listopada 2012 - 13:16

jutro po południu wrzucę bo dziś jestem w pracy a nie mam interfejsu ze sobą a i gazu w butli nie ma :) więc jutro proszę o mnie nie zapomnieć na pewno udostępnię screeny, dzięki za zainteresowanie.

#9 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 27 listopada 2012 - 14:13

W seq P&D nie ma map w stylu AC Stag / Agis itp :) Po prostu chodzi zapewne o wykres

#10 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 27 listopada 2012 - 14:40

to bardzo przepraszam. Napisałem tylko to co pomyslałem.

#11 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 27 listopada 2012 - 18:55

zestroić na korekty czytane przez skaner lub czasy wtrysków i gitara będzie :D Fachowców od BRC jst jak na lekarstwo ,mało który kuma tą instalacje. Nikt z gazmenów nie ustawi wam instalki pod korekty obd lub czasy wtrysku , więc musicie nauczyć się sami jak chcecie aby auto jeżdziło tak jak tego oczekujecie:D

#12 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 28 listopada 2012 - 23:23

zestroić na korekty czytane przez skaner lub czasy wtrysków i gitara będzie :D Fachowców od BRC jst jak na lekarstwo ,mało który kuma tą instalacje. Nikt z gazmenów nie ustawi wam instalki pod korekty obd lub czasy wtrysku , więc musicie nauczyć się sami jak chcecie aby auto jeżdziło tak jak tego oczekujecie:D


Niestety ale da rade, po przykładzie BMW mbobika dało po liku próbach radę :)

#13 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 29 listopada 2012 - 13:24

Witam nie miałem wczoraj jak wrzucić screenów więc daję dzisiaj to co udało mi się zrobić ,są robione po auto kalibracji przed nią na benzynie zrobione 300 km .

http://zapodaj.net/d...224547.jpg.html
http://zapodaj.net/9...aac47f.jpg.html
http://zapodaj.net/1...ebaae0.jpg.html
http://zapodaj.net/a...bdd00b.jpg.html
http://zapodaj.net/1...6db086.jpg.html
http://zapodaj.net/2...ebe201.jpg.html
http://zapodaj.net/b...b2a678.jpg.html
http://zapodaj.net/0...23f91f.jpg.html
http://zapodaj.net/4...defc16.jpg.html

tu są jeszcze wyniki badań na benzynie z opel scannera ,teraz proszę o wszelkie porady .
Co zmienić ulepszyć poprawić itp

#14 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 29 listopada 2012 - 20:01

Albo masz delikatną nieszczelność w dolocie, albo bardzo źle (ubogo) zestroiły Ci się wolne obroty...

#15 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 listopada 2012 - 21:36

Mapki widoczne tylko w dolnym zakresie obrotów, musisz troszkę pojezdzić aby mapki się wyrysował , podciśnienie to masz podłączone do reduktora czy spadlo i ciągnie lewe powietrze bo coś lekką lewizną zalatuje.

#16 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 listopada 2012 - 08:58

Albo masz delikatną nieszczelność w dolocie, albo bardzo źle (ubogo) zestroiły Ci się wolne obroty...


Część,
Po czym stwierdziłeś że jest u niego lewizna ?

#17 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 listopada 2012 - 09:04

Wartości adaptacji dla wolnych obrotów.

#18 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 30 listopada 2012 - 10:58

Czyli mam pojeździć z włączoną opcją rysowania mapki trochę na benzynie i trochę na gazie i wtedy zrobić screena ? z tym lewym powietrzem u niego to już temat od dawna przerabiany i już uszczelnione wszystko co się da .
Ale mówisz kolego o adaptacji wolnych obrotów na benzynie z wyników z OSa?
Bo on nadal pali dużo benzyny, żre 21L/100km ale lepszy to niż ostatnio 26L :) to gazu pewnie ładnie zeżre . Z dwojga złego wole już LPG . Przecież gdzieś ta przyczyna wysokiego spalania musi leżeć.
A i na gazie dużo bardziej mułowaty.
Sondy mimo że nowe to na wolnych obrotach na PB leżą ledwo co która się ruszy.

#19 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 30 listopada 2012 - 19:16

I pewnie stoją bardzo nisko? No to na 100% jest gdzieś ciągle nieszczelny dolot.

#20 OFFLINE   rqadekk3

rqadekk3
  • 137 postów
  • Dołączył: 17-07-2010
  • Skąd: Janów Lubelski

Napisany 01 grudnia 2012 - 09:15

Bardzo to będzie źle wpływało na silnik jak oleje temat do wiosny? bo teraz nie mam ani urlopu ani chęci dłubania w zimnym garażu.
Czy jest sens podstroić chociaż trochę instalację nawet na tym lewym powietrzu czy jeździć jak jest?