Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

czujnik poziomowania xenon


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
51 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 18 listopada 2012 - 22:24

Witam,
Niedawno kupilem opla omege b fl 3.0 w automacie.
Po kilku dniach spostrzeglem, ze reflektory swieca gdzie popadnie wiec sprawdzilem czujniki poziomowania xenon.
Okazuje sie, ze przedni czujnik zostal wyrwany i go brakuje.
Postanowilem wiec ustawic swiatlo na reflektorach lecz jak sie okazuje poprzedni wlasciciel cos przekombinowal i prawyreflektor wogole nie reaguje.
Mam pytanie czy czujnik z vectry c lub signum bedzie pasowal do omegi?ewentualnie gdzie moge dostac taki do omegi bo w aso chca 700 zl a do signum tylko 100(z allegro)
Na dzien dzisiejszy nie mam czujnika z przodu (tylni nie wiem czy dziala) prawy reflektor do wymiany oraz zarniki.
Zastanawiam sie czy nie lepiej sprzedac lewa lampe,przetwornice i kupic soczewki na zwykle zarowki i przerobic na poziomowanie z kabiny.
co radzicie???

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 listopada 2012 - 22:31

Witam,
Niedawno kupilem opla omege b fl 3.0 w automacie.
Po kilku dniach spostrzeglem, ze reflektory swieca gdzie popadnie wiec sprawdzilem czujniki poziomowania xenon.
Okazuje sie, ze przedni czujnik zostal wyrwany i go brakuje.
Postanowilem wiec ustawic swiatlo na reflektorach lecz jak sie okazuje poprzedni wlasciciel cos przekombinowal i prawyreflektor wogole nie reaguje.
Mam pytanie czy czujnik z vectry c lub signum bedzie pasowal do omegi?ewentualnie gdzie moge dostac taki do omegi bo w aso chca 700 zl a do signum tylko 100(z allegro)
Na dzien dzisiejszy nie mam czujnika z przodu (tylni nie wiem czy dziala) prawy reflektor do wymiany oraz zarniki.
Zastanawiam sie czy nie lepiej sprzedac lewa lampe,przetwornice i kupic soczewki na zwykle zarowki i przerobic na poziomowanie z kabiny.
co radzicie???



czujnik xenon masz do wymiany a lampe do regeneracji. bo masz popekane uchwyty w srodku.




 


#3 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4 228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 listopada 2012 - 22:32

Wez kup czujnik na allegro, Max 200z przesylka, lub tutaj na forum poszukaj, da rade taniej kupic. Czujniki z innych aut nie beda pasowac.

CO radzimy? Pewnie masz ulamany uchwyt w lampie. Radze kupic ci 2 uchwyty od Mariusha, tu na forum, wymienic je w obu lampach od razu, zlozyc, zalozyc czujnik i bedzie git:)

#4 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 18 listopada 2012 - 22:33

Ja radzę doprowadzić oryginalny Xenon do ładu.
Podejrzewam, że lampy nadają się do regeneracji. Czujnik z signu nie pasuje. Z Omegi kupisz za ok. 120 - 150zł czujnik przedni u Nas na forum. Daj ogłoszenie w dziale market.
Żarniki nowe to koszt ok 120zł/szt a używki w bdb stanie (oryginalne po 30 - 40zł/szt.)
Nie ma tragedii.

#5 OFFLINE   mariush

mariush

    Było mineło...

  • 648 postów
  • Dołączył: 23-03-2009
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2012 - 18:47

Zastanawiam sie czy nie lepiej sprzedac lewa lampe,przetwornice i kupic soczewki na zwykle zarowki i przerobic na poziomowanie z kabiny.
co radzicie???


Idąc tym torem ,możesz zmienic tez silnik na mniejszy ;)
Po uchwyty wal do mnie na PW a o czujnik możesz zagaić DaVe'aPGN,co prawda ma tylne ale to to samo,wystarczy jedynie cięgło przełożyć odwrotnie niz jest oryginalnie w tylnym i lata.
I za około 200 stówki plus robota masz lampy petarda:ok: plus satysfakcję ,że sam coś zrobiłeś w aucie.
a światło z soczewki a xenon to jednak jest różnica .

#6 OFFLINE   dzundzel

dzundzel
  • 23 postów
  • Dołączył: 11-08-2012

Napisany 19 listopada 2012 - 22:37

dzieki za porady. jutro jade wymienic rozrzad a pozniej dzialam przy lampkach

pozdrowka

#7 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 01 sierpnia 2013 - 20:17

Podepnę się.
Tak jak pisałem w innym wątku auto dostało nowe sprężyny obniżające.
Problem polega na tym,że po zmianie wyskakuje błąd czujnika poziomowania lamp.
Po ponownym sprawdzeniu okazuje sie,że wszystko jest sprawne i podłączone,tylko prawdopodobnie tył siedzi za nisko względem przodu i po odpaleniu lampy chcą jeszcze niżej sie opuscic i nie mogą i stąd ten błąd.
Macie jakies pomysły jak to zwalczyc?
>>Wir Leben Autos<<

#8 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2013 - 20:27

Macie jakies pomysły jak to zwalczyc?


zrób taką "fasolkę" z regulacją na mocowaniu ramienia czujnika i po sprawie ;-) będziesz mógł sobie podwyższać i opuszczać do woli :D

#9 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 01 sierpnia 2013 - 20:29

zrób taką "fasolkę" z regulacją na mocowaniu ramienia czujnika i po sprawie ;-) będziesz mógł sobie podwyższać i opuszczać do woli :D


Fasolkę?Yyyyyy....tzn.?
>>Wir Leben Autos<<

#10 OFFLINE   galicjusz

galicjusz
  • 215 postów
  • Dołączył: 27-05-2012
  • Skąd: Płock
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 01 sierpnia 2013 - 20:36

Fasolkę?Yyyyyy....tzn.?


hmm... jakby to wytłumaczyć... np. blaszka 50x20mm (strzelam wymiary) i otwór w środku 40x5 tak że po przełożeniu śrubki możesz skręcić na środku albo na którymś z końców tym samym mając regulację.

z tego co kojarze to swego czasu lat temu wiele, za mojego młodu pierwsze plastikowe uniwersalne błotniki rowerowe do górali były mocowane na takie "fasolki" tak żeby mieć regulację bliżej koła bądź dalej.

patent może niezbyt estetyczny (w sumie zależy od wykonania) ale skuteczny :D

#11 OFFLINE   brodaMV6

brodaMV6
  • 209 postów
  • Dołączył: 07-09-2010

Napisany 01 sierpnia 2013 - 20:40

Znaczy sie takie troche drutowanie.
Wolałbym zostawic to jako ostatecznosc,może jakis inny sposób?
>>Wir Leben Autos<<

#12 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 sierpnia 2013 - 20:48

Macie jakies pomysły jak to zwalczyc?


skalibrować czujnik

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#13 OFFLINE   koas123

koas123
  • 5 postów
  • Dołączył: 17-03-2009
  • Skąd: mielec

Napisany 16 października 2013 - 18:33

witam , czy jest możliwość podebrania samego czujnika poziomowania xenonów do omegi c lub ewentualnie naprawa , samej płytki elektronicznej w kostce

#14 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 17 października 2013 - 11:53

Witam.

Mam sądząc po dokonanej analizie trochę powyrabiane gniazda w których siedzą ramiona czujników przez co regulacja nie działa w 100 %...sądzę tak bo przy hamowaniu gdy przód siada widać wyraźną poprawę ruchu światła jakby właśnie tak miało być non stop, światło ładnie się reguluje, a jadąc na wprost ten efekt zanika. Mam obniżone auto i wiadomo jest twardo co za tym idzie wahacz nie pracuje tak samo jak na seryjnych springch ale różnica wydaje mi się że jest za duża..może by tak odpiąć zasilanie silniczków w lampach i porównać zachowanie ?? może ktoś coś mądrego podpowie będę wdzięczny....

pozdro

#15 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 października 2013 - 13:45

Mam sądząc po dokonanej analizie trochę powyrabiane gniazda w których siedzą ramiona czujników przez co regulacja nie działa w 100 %...sądzę tak bo przy hamowaniu gdy przód siada widać wyraźną poprawę ruchu światła jakby właśnie tak miało być non stop, światło ładnie się reguluje, a jadąc na wprost ten efekt zanika. Mam obniżone auto i wiadomo jest twardo co za tym idzie wahacz nie pracuje tak samo jak na seryjnych springch ale różnica wydaje mi się że jest za duża..może by tak odpiąć zasilanie silniczków w lampach i porównać zachowanie może ktoś coś mądrego podpowie będę wdzięczny....

a przypadkiem po obnizeniu auta nie powinno sie skonfigurowac czujnikow,aby prawidlowo dzialaly??bo na moj chlopski rozum to bez tego czujniki beda widzic auto caly czas jako dociazone,a co za tym idzie bedzie swiecic w dol
poprawcie mnie jak sie myle

#16 OFFLINE   premier2

premier2
  • 1 011 postów
  • Dołączył: 29-09-2009
  • Skąd: Piotrków T./ Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 17 października 2013 - 16:07

jeżeli obniżany był przód i tył, to chyba nie ma potrzeby. One przecież reagują na zmianę pochylenia przodu lub tyłu, a tutaj auto powinno stać poziomo, tyle, że niżej niż seria

#17 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 18 października 2013 - 17:55

Jeżeli usiadla jednakowo z przodu i tylu to nie trzeba nic robić, ale raczej ni usiadla idealnie tak samo ;) w takim wypadku nalezy wywalić wszystko z bagażnika, ustawic op-comem nowa wartosc wyjsciowa dla czujników i pojechac na stacje diagnostyczna ustawic swiatla ;)

#18 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 04 lipca 2014 - 11:24

podepne sie pod temat.. mam pytanko.. gdzie sa czujniki samopoziomujace w omedze bfl combi.... musze sie nimi zainteresowac bo xenony bija strasznie nisko pomimo regulacji manualnej... pozdrawiam

#19 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 04 lipca 2014 - 11:30

podepne sie pod temat.. mam pytanko.. gdzie sa czujniki samopoziomujace w omedze bfl combi.... musze sie nimi zainteresowac bo xenony bija strasznie nisko pomimo regulacji manualnej... pozdrawiam


Temat walkowany miliony razy ale odpowiem. Po stronie kierowcy na dwoch wahaczach. Blad zrobiles ze lampy regulowales recznie. Po naprawie samopoziomowania czeka Cie regulacja swiatel na stacji diagnostycznej. Bija nisko bo tak robi komputer pod blotnikiem pasazera aby nie zablokowaly sie przypadkiem w najwyzszej pozycji i abys nie oslepial innych.

Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2

#20 OFFLINE   jaro358

jaro358
  • 105 postów
  • Dołączył: 22-09-2012
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 04 lipca 2014 - 11:41

dzieki za info.. dzisiaj sie biore za te czujniki....