Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wymiana silnika V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
168 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   brum

brum

    swap 3.0 do Frontery

  • 451 postów
  • Dołączył: 24-08-2012
  • Skąd: Olkusz
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 lipca 2013 - 09:40

Ja chyba nawet nie opuszczałem skrzyni. Ale jeśli śruby zapieczone to warto opuścić.

#42 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 17 lipca 2013 - 10:05

Głowice zwalasz do wykręcenia śrub od skrzyni ?

Stary, odkręcasz tylną poduszkę skrzyni, opada w dół , bierzesz 2 lub 3 przedłużki 1/2 i odkręcasz.


:piwo:

#43 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 lipca 2013 - 10:24

Ja tam swojego targałem bez problemu ze skrzynią i osprzętem :p

Dodany obrazek


#44 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 17 lipca 2013 - 19:52

To tak, głowice już ma odkręcone, tylko lewą mi coś trzyma i ciężko mi się dostać do kolektorów po lewej stronie z dołu, bo ciasno, ale mówisz kolego zeby skrzynie odkręcić z poduszek, a jak to pójdzie do dołu z silnikiem jak na poduszce jednej jeszcze jest z lewej strony bo dostępu nie ma i na prawej tez siedzi tylko odkręcona jutro spróbuje to zrobić opuścić skrzynie jak to coś da przerażają mnie wszystkie wtyczki co gdzie było gdzie z powrotem podłączyć ale jakoś dojdę no to chyba na tyle jutro coś dopiszę a jak jest goły blok po prawej stronie to środkowy tłok popchałem palcem do dołu to co tam mogło się rozwalić w środku w bloku
Jak dostać się do lewej poduszki silnika, która jest pod lewą głowicą jakbym nie mógł ściągnąć głowicy?

#45 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lipca 2013 - 20:56

To tak, głowice już ma odkręcone, tylko lewą mi coś trzyma i ciężko mi się dostać do kolektorów po lewej stronie z dołu, bo ciasno, ale mówisz kolego zeby skrzynie odkręcić z poduszek, a jak to pójdzie do dołu z silnikiem jak na poduszce jednej jeszcze jest z lewej strony bo dostępu nie ma i na prawej tez siedzi tylko odkręcona jutro spróbuje to zrobić opuścić skrzynie jak to coś da przerażają mnie wszystkie wtyczki co gdzie było gdzie z powrotem podroczyć ale jakoś dojdę no to chyba na tyle jutro coś dopiszę a jak jest goły blok po prawej stronie to środkowy tłok popchałem palcem do dołu to co tam mogło się rozwalić w środku w bloku
Jak dostac się do lewej poduszki silnika, która jest pod lewą głowicą jakbym nie mógł ściągnąć głowicy?


Żeby wyjąć głowice nie musisz kolektorów wydechowych odkręcać. Wyciągasz razem z nimi. jedynie mogą Ci przeszkadzać osłony termiczne na kolektorach o ile je jeszcze masz.

#46 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 lipca 2013 - 21:40

jak jest goły blok po prawej stronie to środkowy tłok popchałem palcem do dołu to co tam mogło się rozwalić w środku w bloku


Pewnie korba powiedziała papa... :p

Dodany obrazek


#47 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 17 lipca 2013 - 21:57

Pewnie korba powiedziała papa... :p

skads to znam :D:D

#48 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 18 lipca 2013 - 06:16

ciekawe jak po lwiej stronie będzie czy nie to samo ale nic ja mowie temu silnikowi pa pa Jak dostać się do kolektorów śrub z dołu kolektora żeby głowica zeszła śruby rozkręcone a dalej coś ją mocno trzyma i do lewej poduszki ??

Może był katowany nie wiem przyszłości jego nie znam ma do groma właścicieli mam chyba z 6 umów praktycznie z rok do rok teraz jest u mnie

#49 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 18 lipca 2013 - 07:47

ciekawe jak po lwiej stronie będzie czy nie to samo ale nic ja mowie temu silnikowi pa pa Jak dostać się do kolektorów śrub z dołu kolektora żeby głowica zeszła śruby rozkręcone a dalej coś ją mocno trzyma i do lewej poduszki ??

Może był katowany nie wiem przyszłości jego nie znam ma do groma właścicieli mam chyba z 6 umów praktycznie z rok do rok teraz jest u mnie


Napisałem Ci niżej. Jak masz osłony termiczne na kolektorach to ona blokuje się o aluminiową rurę powrotną do bloku.

#50 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 18 lipca 2013 - 10:27

Już głowice mam zdemontowane widzę śruby skrzyni z góry zaraz będę rozkręcał tylko mocno zakrzaczane są i troszkę ciężko a mały ruch kluczem jest i z dołu mam śruby które widzę jeszcze tylko dostać się muszę do poduszki lewej bo mi blokuje kolektor ale jakoś sobie podniosę i się dostane to tyle mojej pracy na dziś a z drugiej strony tłok środkowy tak samo wypad do środka gębko jak go palcem wepchałem

#51 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 18 lipca 2013 - 10:30

jest na allegro fajny silniczek 3,2 z32se za małą kasę , gość twierdzi że masełko jest trochę pod korkiem i że uszczelka któraś puściła ale cena jest ok i nie ma pewności że to uszczelka :)

#52 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 18 lipca 2013 - 10:34

jeszcze tylko dostać się muszę do poduszki lewej bo mi blokuje kolektor


Od dołu poduszkę odkręć będzie łatwiej i wtedy wyjdzie razem z blokiem.

Dodany obrazek


#53 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 lipca 2013 - 11:18

gość twierdzi że masełko jest trochę pod korkiem i że uszczelka któraś puściła ale cena jest ok i nie ma pewności że to uszczelka


równie dobrze może to być chłodniczka oleju :)

Z resztą Vki przy jeździ na krótkich odcinkach lubią mieć masełko na korku...
A latające w trasie już go nei będą miały :)
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#54 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 18 lipca 2013 - 11:40

Z resztą Vki przy jeździ na krótkich odcinkach lubią mieć masełko na korku...
A latające w trasie już go nei będą miały

no właśnie dlatego napisałem że nie koniecznie bo ona z uk przyjechała i po placu się przejechali i chodzi ok ale masełko i jako uszkodzony wystawili ale z32se za 1500zł nawet z uszkodzoną UPG to dobra cena

#55 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 18 lipca 2013 - 13:08

tak panowie poduszki rozkręcone z góry głowice pozdejmowane skrzynia odkręcona jedna śruba mała na klucz 16 trzyma koło rozrusznika od skrzyni i zostało tylko kabek jeden niebieski przeciąć i wspomaganie roztłoczyć i kabel od pompy klimatyzacji jak ten ślinik wyjdzie się zastanawiam he he już prawie koniec szukam paru chłopa

#56 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 18 lipca 2013 - 13:18

pamiętaj żeby szczelnie zatkać otwory od klimy w pompie i na przewodach!! (dobrze się strecz sparwdza i taśma!) klima strasznie nie lubi wilgoci wewnątrz przewodów!!

#57 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 18 lipca 2013 - 19:04

jeszcze tego nie zatkałem bo nie wiedziałem ale to pozatykam jutro już silnik wyjęty ucierpiała poduszka i łapa ale nic trudno co do silnika ten korbowód walną to dziurę w bloku zrobiło aż nic jutro sprzęgło demontaż silnika robię i na złom go

#58 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 19 lipca 2013 - 07:47

Poduszka to chyba norma bo u mnie też obie poszły... a łapa czemu?

Dodany obrazek


#59 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 19 lipca 2013 - 14:55

nie dało się odkręcić jednej śruby i poszła pod młotek co jeszcze blok wywalało dwie dziury po obu stronach duże dziury i dwa tłoki wpadły to tyle dziś na tace powiozłem na złom za aluminium i złom drobny 110 zł za blok 60 zł reszta została czeka na drugi motor jak nie będzie kompletny jeszcze mam trochę roboty i nie długo zapali moja v6 he he

#60 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 23 lipca 2013 - 21:25

I jak w temacie? Darek1986 ruszasz coś z nową motorownią? :)

Dodany obrazek