Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wymiana silnika V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
168 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 09 lipca 2013 - 15:13

to super to zbieram na motor a LPG mam sekwencyjny

#22 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lipca 2013 - 15:59

Oddasz stary na złom, a tam głowica aluminiowa to Ci się troche wróci :)

#23 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 09 lipca 2013 - 18:56

powiem ci tak ze to moja druga omega pierwszą kupiłem 2.5 w automacie rozebrałem na części silnik poszedł na złom i skrzynia oraz kable i buda miałem za nią z 1300 zł na złomie ale dwa tygodnie rozbierałem wiec mam wszytko cała piwnica na części trochę już sprzedałem resztę trzymam do tej te kupiłem i dwa kilometry zrobiłem i stoi w garażu ale te zrobię dala siebie a jak kupie silnik z automatu to idzie sprzęgło przełożyć do tej na normalną skrzynie bo ta ma normalną skrzynie

#24 OFFLINE   koko212

koko212
  • 4 postów
  • Dołączył: 10-07-2013

Napisany 10 lipca 2013 - 07:25

witam jestem posiadaczem omegi b 3.0 v6 niestety obróciła mi sie panewka. silnik do wyrzucenia :( szukam omegi b 3.0 rozbitej uszkodzonej ale nie ma takich a jak sa to strasznie drogie. A więc mam pytanie czy nie lepiej bedzie założyć silnik 2.5 v6 i który jest bardziej wytrzymały???

#25 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 10 lipca 2013 - 07:40

tak mówisz kolego ze te 3litrowe słabe są no wiesz jeszcze nie kupiłem omega w garażu stoi czeka a ja zbieram kaskę na drugi motor słyszałem ze przy katowaniu tego silnika 3.0 wyskakują jakieś korbowody czy coś w tym stylu do koca się nie znam a ty co kolego będziesz kupował jako drugi motor ?

#26 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 10 lipca 2013 - 10:30

LPG mam sekwencyjny


I tak trza ustawic :)

a tam głowica aluminiowa to Ci się troche wróci


Głowice jak są całe to na allegro...

jak kupie silnik z automatu to idzie sprzęgło przełożyć do tej na normalną skrzynie bo ta ma normalną skrzynie


Tak, ja też kupiłem silnik z automatu wszystko ładnie pasuje tylko trza na śruby uważać bo mają strasznie krótkie łby żeby nie obrobić, tylko kup to łożysko o którym wyżej pisałem.

A więc mam pytanie czy nie lepiej bedzie założyć silnik 2.5 v6 i który jest bardziej wytrzymały?


Jeśli lejesz dobry olej i pilnujesz wymian to nic nie ma prawa się stać (chyba że cały czas but i odcięcie), ja 2.5 zmieniłem na 3.0

Dodany obrazek


#27 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 10 lipca 2013 - 10:37

nie ja nie katuje samochodu potrzebuje auta a by tam i tu podjechać będziemy robić powoli ale dziękuje za dobre rady na tym forum

#28 OFFLINE   Maciek-Grucha

Maciek-Grucha

    Co jest SROCYK raz dwa trzy :D

  • 1 470 postów
  • Dołączył: 12-02-2012
  • Skąd: Melbern GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.3D

Napisany 11 lipca 2013 - 11:17

mi wyszla korba w 2.5 automat ,a dodam ze auto niby bylo pewne ,wiec podejrzewam ze to nie ma reguly ,w ktorym motorze ona wychodzi :)

#29 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 lipca 2013 - 13:41

Co do gazu to byłem dziś na ustawieniu i trza było dysze rozwiercać... Tak że jak zrobisz wszystko to gaziarz jest konieczny...

Dodany obrazek


#30 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2013 - 13:56

byłem dziś na ustawieniu i trza było dysze rozwiercać..

Dodany obrazek

#31 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 11 lipca 2013 - 15:50

Nie cza bo mój do 300 kuniuuff wytrzymuje :p:P

Dodany obrazek


#32 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 15 lipca 2013 - 20:15

Panowie zacząłem de-motasz silnika 2.5v6 w mojej omedze i tak w godzinę zdemontowałem gorę i obudowę wtrysków i roztłoczyłem gaz i poznaczyłem jestem na etapie obudowy głowicy jakieś rady jak rozbierać co po kolei co poznaczyć czekam na rady :hihi:

#33 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 lipca 2013 - 09:03

Ja tam u siebie to znaczyłem tylko przewody, wtyczki. Zdemontuj na górze tylko kolektor chodź i to nie koniecznie jest. Klime trza rozpiąć jak masz, chłodnice wszystkie out... co by nie uszkodzić, no i na dole trza skrzynie z mocowań do ramy odkręcić i wydechy.

Dodany obrazek


#34 OFFLINE   adipaw

adipaw

    WEBASTOi zima niestraszna

  • 662 postów
  • Dołączył: 25-06-2012
  • Skąd: WWY

Napisany 16 lipca 2013 - 10:41

a nie wygodniej na podnośniku kolumnowym wyjąć silnik!?
czyli odpinamy wszystkie przewody , rozpinamy zawieszenie i podstawiamy wuzek pod sanki i 4 śruby i sanki się odpinają od budy auto do góry i po robocie!

#35 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 16 lipca 2013 - 18:08

zrobiłem tak ze lecę po kolei tylko nie wszystkie wtyki poznaczyłem czyli tak zdemontowałem gorę i zdemontowałem wałki i teraz meczę się z śrubami głowic tych długich gwiazdkowych a demontuje głowicę zęby dostać się do śrub skrzyni z góry działam w ten sposób i po kolei zdemontuje wszytko i zostanie mi blok tylko zdemontować od skrzyni i poduszek taki sposób a do włożenia silnika drugiego to dam mechanikowi pozaznaczałem sobie gaz gdzie był podtoczony bo ja się nie po kumam sam co i jak z powrotem poskładać nic nie jest po przecinane wszytko da się z powrotem podłączać

#36 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 16 lipca 2013 - 19:26

a nie wygodniej na podnośniku kolumnowym wyjąć silnik!?


Na pewno prościej ale nie każdy ma dostęp do takowego urządzenia... Ja się męczyłem z lebiotką... :p

Dodany obrazek


#37 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 17 lipca 2013 - 07:42

już tak po trochu wyciągnę tylko nie mam klucza do tych śrub od głowic ale dziś coś wymyślę tylko nie pozaznaczałem sobie tych wtyczek wszystkich i trochę mnie martwi jak z powrotem gdzie co było he he

#38 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 17 lipca 2013 - 08:12

Dasz radę, ja też się przeraziłem na początku:P Do głowic jest imbus chyba 55 albo 60, kupisz samą końcówkę w sklepie za grosze.

Dodany obrazek


#39 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 17 lipca 2013 - 08:14

zrobiłem tak ze lecę po kolei tylko nie wszystkie wtyki poznaczyłem czyli tak zdemontowałem gorę i zdemontowałem wałki i teraz meczę się z śrubami głowic tych długich gwiazdkowych a demontuje głowicę zęby dostać się do śrub skrzyni z góry działam w ten sposób i po kolei zdemontuje wszytko i zostanie mi blok tylko zdemontować od skrzyni i poduszek taki sposób a do włożenia silnika drugiego to dam mechanikowi pozaznaczałem sobie gaz gdzie był podtoczony bo ja się nie po kumam sam co i jak z powrotem poskładać nic nie jest po przecinane wszytko da się z powrotem podłączać


Głowice zwalasz do wykręcenia śrub od skrzyni ?!!!! :masakra:

Stary, odkręcasz tylną poduszkę skrzyni, opada w dół , bierzesz 2 lub 3 przedłużki 1/2 i odkręcasz.

#40 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 lipca 2013 - 08:41

Głowice zwalasz do wykręcenia śrub od skrzyni ?

A kto bogatemu zabroni ??