Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Wymiana silnika V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
168 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   koxowy

koxowy
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Hajnówka

Napisany 14 listopada 2012 - 22:44

Witam Forumowiczów.
Chciałbym się podpytać ile kosztuje wymiana silnika (cena w miarę dobrego silnika oraz robocizna) 3.0 V6 Omega B 1996r automat.
Mój teraźniejszy silnik działa lecz olej leje się z każdej strony :/ . Ok tygodnia temu dolałem olej i na bagnecie było więcej niż pół miarki, po przejechaniu ok 200 km okazało się że bagnet jest w całości suchutki :masakra: . Auto nadal jeździ ale zapewne już niedługo przestanie.

#2 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 14 listopada 2012 - 22:45

Dobre 3.0? Pytaj Beast'a - ale myślę że okolice 3000 zł.
Może jednak warto uszczelnić zewnętrznie Twój silnik, no chyba że również przepala olej...

#3 OFFLINE   VeRay

VeRay

    Polar Sea Blue

  • 670 postów
  • Dołączył: 26-07-2009
  • Skąd: KaLIfornia

Napisany 14 listopada 2012 - 22:47

jeśli nic nie stuka lepiej go zrobić.

#4 OFFLINE   lukaszlipa

lukaszlipa
  • 33 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 14 listopada 2012 - 22:55

sprawdz czy z pod pokryw sie nie leje bo to moze być przyczyna dobry motor to koszt ok 2tys +wymiana ok 600-900zl

#5 OFFLINE   koxowy

koxowy
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Hajnówka

Napisany 14 listopada 2012 - 23:00

Mam popękane pokrywy zaworów (w miarę możliwości zalepione sylikonem), cieknie z pod symeringa w rozrządzie(który również trzeba by było już wymienić), na łączeniu skrzyni z silnikiem, kapie też gdzieś nad rozrusznikiem. Mechanik w moim mieście powiedział mi za samą robociznę ok 1400zł :masakra: , z silnika raczej nie słychać niepokojących odgłosów jedynie na zimnym lekkie klekotanie.

a jeśli chodzi o przełożenie LPG to jest spory problem ?

#6 OFFLINE   lukaszlipa

lukaszlipa
  • 33 postów
  • Dołączył: 10-11-2010

Napisany 14 listopada 2012 - 23:04

sprawdz też uszczelki pod miską sa 2 też lubi się zniejlać uszczelnik silnik jeśli nie dymi powinno być dobrze

#7 OFFLINE   JJdzej

JJdzej
  • 1 752 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Skąd: Tczew/Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 15 listopada 2012 - 01:02

Wymiana silnika ze względu na zużyte uszczelki?
Ja rozumiem, że nie zawsze opłaca się robić remonty. Ale wymieniać silnik bo uszczelki ciekną?

#8 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 15 listopada 2012 - 16:21

Mam popękane pokrywy zaworów (w miarę możliwości zalepione sylikonem), cieknie z pod symeringa w rozrządzie(który również trzeba by było już wymienić), na łączeniu skrzyni z silnikiem, kapie też gdzieś nad rozrusznikiem. Mechanik w moim mieście powiedział mi za samą robociznę ok 1400zł , z silnika raczej nie słychać niepokojących odgłosów jedynie na zimnym lekkie klekotanie.


uszczelniacz walu 400, uszczelka pod glowica 800 (wyciek nad rozrusznikiem na nia sugeruje - jesli to nie z pokryw) jesli bez uszelki to uszczelnienia pod rozrzadem 300, dekli 250, to masz koszty robocizny + graty. klekotanie na zimnym to moze byc panewka jesli z dolu trzeba by bylo osluchac. bo jesli z gory to popychacz

silnik kolo 3000, przekladka 800-1000 na gotowo z lpg + graty




 


#9 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 15 listopada 2012 - 17:46

Mam popękane pokrywy zaworów (w miarę możliwości zalepione sylikonem)


Z ikością sylikonu ostrożnie pomijając fakt że pokrywy lepiej wymienić,to są właśnie skutki za mocnego dokręcania, a póżniej się mówi że V6 ciekną.

#10 OFFLINE   Arthuros

Arthuros
  • 423 postów
  • Dołączył: 13-11-2010
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 listopada 2012 - 20:50

Nie zapomnij o odmie (kominek i rurki) Ja po kupieniu miałem zapchaną na cacy tą grubą. Nie wierzyłem własnym oczom co z niej wydłubałem. Na cienkiej w kominku przepchaj mosiężną rurkę. Otwór poniżej 1mm. Jak tego nie zrobisz to będzie się lało wszędzie.

#11 OFFLINE   koxowy

koxowy
  • 10 postów
  • Dołączył: 22-09-2011
  • Skąd: Hajnówka

Napisany 16 listopada 2012 - 16:08

Dzięki Wszystkim za rady:piwo2:, doszedłem do wniosku, że będę jeździł dalej i dolewał olej :pokoj: . Wymiana silnika zbyt kosztowna, naprawa również. Do tego co napisał beast dochodzi do wymiany cały rozrząd, EGR + pewnie jeszcze kilka dupereli co wyniesie zapewne ok 3000zł.

#12 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 09 lipca 2013 - 06:52

Witam kupiłem ładną w miarę omegę z uszkodzonym sinikiem 2.5 v6 silnik jest do wymiany bo wywala mu olej pod duł silnika z prawej strony oraz wysadza górą koło korka oleju oraz nie ma mocy wiec tego nie będę naprawiał tylko chcę wstawić nowy silnik 3.0 v6 i moje pytanko czy osprzęt z tego silnika 2.5v6 będzie pasował do tego 3.0 v6 czy pociągnie pracę na komputerze z 2.5 czy trzeba wstawić komputer z 3.0 ? i czy jak kupię w automacie to sprzęgło z normalnej skrzyni będzie pasować? czekam na info pozdrawiam

jeszcze małe pytanko co może być z tym motorem jaka usterka jak nie ma mocy i chodzi jak traktor i cieknie olej pod duł samochodu i wywala z prawej strony korkiem lub gdzieś pod obudowy może bym naprawił ten silnik chcę się zorientować co mnie taniej wyjdzie

#13 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 09 lipca 2013 - 08:38

W V6 na początek polecam pierscienie bo mogą być już wytarte i powodować przedmuchy i wyrzucanie oleju. uszczelki kupić nowe i załozyć filozofii żadnej tam nie ma. Jak traktor to albo uszleki pod kolektorami wydechowymi lub szklanki zaworowe bo jakby panewki tak waliły to zaraz by się przekręcił. Mocy moze nie mieć przez glowice czy też sprężanie lub jakiś element co steruje pracą silnika. Polecam też zrobić głowice obie

#14 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 lipca 2013 - 08:44

Mój brał ponad 1l na 100km i do ego stukała panewka... Wymieniłem 2.5 na 3.0 wszystko pasuje ze starego silnika łącznie z kompem. Jeśli kupisz od ASB to musisz takie małe łożysko kupić które siedzi w wale korbowym, ono podtrzymuje wałek skrzyni biegów a w automacie tego nie ma. Koszt 12zł, w intercarsie mają.

http://sklep.intercars.com.pl/#katalog

Łożysko podpory wału napędowego

Dodany obrazek


#15 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 09 lipca 2013 - 09:10

Jeszcze małe pytanie co tam może być warto robić ten motor czy wstawić nowy sprawa jest taka jechałem z 2 kilometry bez oleju na litrze tylko i w czasie jazy coś stuknęło a przed stuknięciem zapaliła się lampka oleju od razu na czerwono i teraz odpala ale cały czas się świeci wiedziałem że jadę bez oleju ale chciałem do domu dojechać bo miałem blisko i teraz jest tak po tym stuknięciu że odpala nie dymi tylko nie ma mocy obrotomierz idzie do 2 więcej nie chce i cieknie olej z dołu po prawej stronie po dolaniu i z góry koło korka oleju gdzieś chce konkretną rade co tam mogło walnąć i czy da się to naprawić czy dac sobie spokój i kupić drugi sprawny motor czekam jeszcze raz na radę z góry dzięki

#16 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lipca 2013 - 11:23

Jednymi słowy przytarłeś silnik. Jakbyś od razu stanął jak tylko zobaczyłeś kontrolke i ktoś by Cie scholował bo miałeś blisko więc pewnie by z tym problemu nie było to od ratowania. A tak to w Twoim przypadku szukałbym już 3.0 a jak nie to 3.2 :)

#17 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 lipca 2013 - 11:37

Zgadza się, przytarłeś silnik, trza szukać drugiego motoru:P Dla chcącego wymiana nie jest aż tak skomplikowana, chociaż taka się na początku wydaje:)

Dodany obrazek


#18 OFFLINE   Alley

Alley

    wolny folwark

  • 3 241 postów
  • Dołączył: 20-09-2009
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 09 lipca 2013 - 13:43

Wymiana sama w sobie trudna nie jest tylko najgorsze jest podłączenie końcowe wszystkich wtyczek wtyczulek. Najlepiej sobie poznaczyć wszystkie kości, ja biorę naklejki cenników ze sklepu i oznaczam cyframi. 1:1, 2:2, 3:3 i nie ma bata żeby czegoś nie podłączyć. Aaa i najważniejsze. Nie zrobić tego co mi majster zrobił w thesisie, jak wkładał silnik nie podłączył kabli od rozrusznika i alternatora, tam trzeba wymontowywać cały układ wydechowy i ledwo ręke idzie wsadzić. Najlepiej od razu podpiąc takie kable i przyczepić gdzieś do silnika w dogodnym miejscu i dopiero wsadzić go na miejsce. Oszczędza się mnóstwo czasu, a przede wszystkim nerwów - "ku$w%!!!"

#19 OFFLINE   Darek1986

Darek1986
  • 29 postów
  • Dołączył: 08-07-2013
  • Skąd: Rejowiec Fabryczny

Napisany 09 lipca 2013 - 14:18

Także tak byłem w garażu i teraz już nie odpala bo na naładowanym akumulatorze nie kreci rozrusznik i go rozładowuje od razu, chyba nawet staną wał tak podejrzewam nic czekam na silnik to cały osprzęt mam z 2,5 jak kupie 3.0 litrowy to będzie pasował? sam nie będę przekładał z mechanikiem się umówiłem za 400 zł mi przełoży no i to chyba tyle

#20 OFFLINE   Aros

Aros

    3.7 + LSD :D

  • 1 764 postów
  • Dołączył: 03-06-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 3.6i 24v C36GET Lotus Omega

Napisany 09 lipca 2013 - 14:57

Wsio pasuje nic nie zmieniasz... zakładasz tylko wszystkie swoje czujniki, no i jak masz podtlenek LPG to potem kalibracja.

Dodany obrazek