Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Przegub elastyczny wału


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
32 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9148 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopad 2012 - 14:21

a ja się zastanawiam skąd mi się wzięło takie przekonanie


ponieważ nie dawało mi to spokoju dziś po pracy pojechałem na kanał i co się okazało .............. ano że jednak miałem rację , przegub a co za tym idzie wał , podczas jazdy do przodu obraca się w lewo :p , czyli tak jak wcześniej zaznaczyłem na tym rysunku
[ATTACH]21002[/ATTACH]

jak kto chce to jutro mogę pyknąć filmik :D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#22 OFFLINE   limen77

limen77
  • 196 postów
  • Dołączył: 07-05-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopad 2012 - 14:42

ponieważ nie dawało mi to spokoju dziś po pracy pojechałem na kanał i co się okazało .............. ano że jednak miałem rację , przegub a co za tym idzie wał , podczas jazdy do przodu obraca się w lewo :p , czyli tak jak wcześniej zaznaczyłem na tym rysunku
[ATTACH]21002[/ATTACH]

jak kto chce to jutro mogę pyknąć filmik :D


bez filmu się nie liczy :p

#23 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 listopad 2012 - 14:54

ponieważ nie dawało mi to spokoju dziś po pracy pojechałem na kanał i co się okazało .............. ano że jednak miałem rację , przegub a co za tym idzie wał , podczas jazdy do przodu obraca się w lewo :p , czyli tak jak wcześniej zaznaczyłem na tym rysunku
[ATTACH]21002[/ATTACH]

jak kto chce to jutro mogę pyknąć filmik :D


w lewo w lewo - czyli przegub nie jest ciagniety tylko pchany. co ma swoje uzasadnienie -- jak ciagniesz guma sie naciaga - ma mniejsza wytrzymalosc - pchasz na grubym elemencie - jest bardziej wytrzymala.




 


#24 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopad 2012 - 15:26

właśnie wróciłem z warsztatu i cycki mi opadły:0suicide: sugerując się wcześniejszymi wypowiedziami założyłem wał, skrzynia ciągnie wał w lewo>> wał ciągnie dyfer czyli miałem wcześniej dobrze a teraz jest lipa:masakra:
a powinno być aby skrzynia pchała wał w lewo a wał pcha dyfer ??
już mam dosyć tego odkręcania:kat:

#25 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9148 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopad 2012 - 15:32

jak ciagniesz guma sie naciaga - ma mniejsza wytrzymalosc - pchasz na grubym elemencie - jest bardziej wytrzymala.


no w sumie racja , a przy okazji to u mnie też "pcha" , czyli reasumując - wał obraca się w lewo a łącznik ma być tak założony żeby pogrubienie na łączniku znalazło się między śrubą która pcha a śrubą pchaną , czyli tak jak na zdjęciu Beasta
no to już chyba wszystko jasne :D

już mam dosyć tego odkręcania


ale pomyśl jaką będziesz miał wprawę :D

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#26 OFFLINE   TOMIX

TOMIX

    -=TOMEK=-

  • 661 postów
  • Dołączył: 28-06-2008
  • Skąd: Usedom Świnoujście
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopad 2012 - 16:15

Przykładowo rozróżniłem zle/dobrze:p
SKRZYNIA
zle
Dodany obrazek
dobrze
Dodany obrazek
DYFER
zle
Dodany obrazek
dobrze
Dodany obrazek

??czy to jet prawidłowa opcja:dziura: skrzynia pcha wał>>wał pcha dyfer??

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9148 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 listopad 2012 - 16:16

czy to jet prawidłowa opcja


:yes::ok:

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   DaVePGN

DaVePGN

    Drift King

  • 4228 postów
  • Dołączył: 17-02-2009
  • Skąd: PGN
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopad 2012 - 18:02

To ja na dyfrze ulozenia tej gumy nigdy nie zwracalem uwagi..

#29 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7294 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 08 listopad 2012 - 19:15

jak kto chce to jutro mogę pyknąć filmik

bardzo chętnie :p

#30 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 lipiec 2013 - 22:32

Potrzebuję porady, w najbliższym czasie wymieniam podporę wału napędowego razem z łożyskiem i chciałbym jeszcze zmienić gumowe łączniki wału, ale za cholerę nie wiem jakie brać. Na allegro wszystko jest do małych silników, a ja mam 2.5td i nie wiem, czy te łączniki się czymś różnią?
Mowa o tym gumiaku:

http://allegro.pl/la...3375009894.html

Z góry dzięki za porady.

#31 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4615 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 lipiec 2013 - 18:05

Potrzebuję porady, w najbliższym czasie wymieniam podporę wału napędowego razem z łożyskiem i chciałbym jeszcze zmienić gumowe łączniki wału, ale za cholerę nie wiem jakie brać. Na allegro wszystko jest do małych silników, a ja mam 2.5td i nie wiem, czy te łączniki się czymś różnią?
Mowa o tym gumiaku:

http://allegro.pl/la...3375009894.html

Z góry dzięki za porady.


2.0 ma inny wał.Szukaj łącznika z większych silników np V6.

#32 OFFLINE   jarek1986

jarek1986
  • 154 postów
  • Dołączył: 30-11-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 04 grudzień 2013 - 18:22

a czy ktoś wie gdzie dostać łącznik do Y25DT? Bo do x25 jeszcze rqz gdzies widziałem ale do dti nigdzie nie ma. Pasuje od jakiegoś v6?

#33 OFFLINE   kjelon

kjelon
  • 478 postów
  • Dołączył: 10-05-2012
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 09 czerwiec 2017 - 23:44

Ktoś wie, gdzie kupić łączniki elastyczne wału do V6? Moje są już w kiepskiej kondycji, niebawem będzie trzeba zapewne wymienić, a nigdzie nie mogę znaleźć. ASO mi się nie uśmiecha z wiadomych względów. W Intercarsie niby mają, ale Hansa Preisa, więc też słabo to widzę.


Edytowany przez kjelon, 09 czerwiec 2017 - 23:45.