Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana nagrzewnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 07 października 2013 - 12:51

Nagrzewnica (zamiennik allegro) za około 130-150 zł wytrzymuje max 3 lata i pęka plastik łączący rurki z nagrzewnicą. Przetestowane :)

#42 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2013 - 19:06

Nagrzewnica (zamiennik allegro) za około 130-150 zł wytrzymuje max 3 lata i pęka plastik łączący rurki z nagrzewnicą. Przetestowane :)


To w 3 lata akurat uzbieram na ori nagrzewnice :mrgreen: :lol:
A póki co kupie NRF albo Nissens.

#43 OFFLINE   7raff7

7raff7
  • 28 postów
  • Dołączył: 21-10-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 17 października 2013 - 22:06

Czy metodą opisaną poniżej przez FilipNigga da się wyciągnąć nagrzewnice w wersji po fl?

#44 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 24 listopada 2013 - 10:38

jest jakaś różnica między manualem a klimatronikiem w nagrzewnicy i sposobie demontarzu

#45 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 listopada 2013 - 12:01

jest jakaś różnica między manualem a klimatronikiem w nagrzewnicy i sposobie demontarzu


jeśli chodzi Ci o cięcie dechy to robi się tak samo w obu przypadkach

#46 OFFLINE   666jack

666jack

    Yamaha FZS 600 FAZER

  • 141 postów
  • Dołączył: 01-10-2011
  • Skąd: Szprotawa

Napisany 24 listopada 2013 - 12:22

chodzi mi o demontaż i typ samej nagrzewnicy, bo jeśli jest inna to muszę szukać nagrzewnicy do klimatronica

#47 OFFLINE   bleki6

bleki6
  • 29 postów
  • Dołączył: 30-01-2008
  • Skąd: Sowiny
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 13 grudnia 2013 - 09:26

chodzi mi o demontaż i typ samej nagrzewnicy, bo jeśli jest inna to muszę szukać nagrzewnicy do klimatronica


Do klimatronika jest taka sama jak do manuala! Własnie jestem w trakcie wymiany nagrzewnicy ;) Dziś odbieram nową, otwór już wyciety i widzę tę nieszczesna nagrzewnice ! eko skóra
dała się ładnie odkleic tak że śladu nie będzie ;) Oby grzanie wróciło bo jak nie to spale bestie ;) Wieczorem zdam relację czy są ciepłe efekty mego zabiegu :)

A więc! Jestem już po wymianie! W koncu mam ciepelko w aucie ;) czas zsbiegu 3 godziny ;) i ani śladu po jakimś tam cięćiu

#48 OFFLINE   Ginek24

Ginek24
  • 1 postów
  • Dołączył: 20-06-2014

Napisany 14 września 2014 - 17:25

czy w wersji z klimatronikiem tez zadziala ten sposob??

#49 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 września 2014 - 09:46

czy w wersji z klimatronikiem tez zadziala ten sposob??


tak

#50 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 15 września 2014 - 11:13

Nie ma żadnej różnicy w sposobie wymiany czy to klimatronik czy manual. Jedynie co to przy klimatroniku trzeba nieco bardziej uważać przy cięciu żeby nie uszkodzić silniczka czy kabelków.

#51 OFFLINE   kiler22

kiler22
  • 30 postów
  • Dołączył: 03-09-2013
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 23 września 2014 - 23:25

szukam szukam i nigdzie nie znalazłem odpowiedzi (może źle szukam :D ) jakiego kleju używaliście żeby pokleić spowrotem deskę i ta niby eko skórę ??
jak narazie to jedyne co mi przychodzi do głowy to klej do szyb . Da tym radę ??

#52 OFFLINE   robert3012

robert3012
  • 2 349 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 24 września 2014 - 06:19

Klejem do szyb możesz skleić deskę w miejscu cięcia. Ja u siebie kleiłem Patex-em jednoskładnikowym. Taki klej o konsystencji coś jak butapren. 2,5 roku tak jeździłem i nic nie odpadło. Klej do szyb jest trochę przy gęsty i ciężko może być rozprowadzić go ładnie na piance, a jak będzie nierówno nałożony to wyjdą na "niby skórze" nierówności.

#53 OFFLINE   Ruki1989

Ruki1989
  • 180 postów
  • Dołączył: 02-09-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 05 grudnia 2014 - 08:01

Z 2 godzinki temu popełniłem wymianę nagrzewnicy metodą wycinania fragmentu konsoli z prawej strony i też podzielę się swoimi spostrzeżeniami. Do wycinania warto użyć Dremelka lub podobnego narzędzia. Pod pianką jest jeszcze twardy plastik. W przypadku Dremela i małej tarczy do niego, jak się później okazało, nie musiałem się obawiać o przewody za tą częścią konsoli. Były w odległości 1-2cm od ścianki konsoli, a tarcza Dremela wycinała na głębokość w sam raz i głębiej siać zniszczeń nie mogła :) Wyciąganie nagrzewnicy jak wcześniej (i tak trochę ciasno), przy montażu warto najpierw wsadzić nakładkę gumową z tylnej części nagrzewnicy, a dopiero później sam piecyk. Z nakładką nie chciało mi to wejść, zaginałem tylko blaszki nagrzewnicy. Po uprzednim wsadzeniu gumy, nagrzewnica wsunęła się jak w masło i na końcu wystarczyło leciutko docisnąć i chętnie wskoczyła w tą gumową nakładkę. Orignów nie trzeba kupować w ASO po 20zł sztuka; ich rozmiar to: średnica wewnętrzna 14mm i grubość 2.6mm. Dostałem je zielone (z kauczuku, znacznie dłużej zachowują swoje właściwości i są odporne na temperatury do 200stopni C, jak do klimy) za całe 3złote. Sprzedawca w sklepie z oringami spytał do czego mają być i takie zdecydowanie zalecił. Co do samego klejenia, ja użyłem pistoletu z klejem na gorąco. Konsola całkiem szybko stworzyła ponownie sztywną całość, a sam klej też skutecznie wypełnił braki w tworzywie po wycięciu. Co do klejenia samej okleiny, tutaj już mi brakło kleju (miałem zamiar użyć uniwersalnego. Przy najbliższej okazji popoprawiam końcówki, choć i tak nie widać by coś odstawało po założeniu schowka. Na dobrą sprawę to myślę, że można użyć cienkiej taśmy dwustronnej i też zda ona egzamin. Więcej grzechów nie pamiętam, rozkoszuję się ciepełkiem :D