Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana nagrzewnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Stefano

Stefano
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-03-2010

Napisany 21 marca 2010 - 10:56

mam pytanie bo wyjołem cała deche do wymiany nagrzewnicy i czy moge wsadzic klimatronika zamiast manualnej regulacji ?????? moje gg 1890149

#22 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 21 marca 2010 - 10:58

mam pytanie bo wyjołem cała deche do wymiany nagrzewnicy i czy moge wsadzic klimatronika zamiast manualnej regulacji ?????? moje gg 1890149


mozesz -do wymiany cala obudowa nagrzewnicy wraz z silniczkami, i wiazka do dorobienia




 


#23 OFFLINE   Stefano

Stefano
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-03-2010

Napisany 21 marca 2010 - 14:02

Czyli jest to wykonalne ??? bo mam czła omege (3.0mv6) w częsciach z klimatronikiem i chciałem to przełożyc do swojej omegi gdzie jest manual !!!! jakieś rady ktos morze podrzyci !!!

#24 OFFLINE   wojcio

wojcio
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2010 - 12:59

Mam problem z nagrzewnicą w omedze kapie mi przy rurkach dolotowych co wy na to

#25 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:03

Mam problem z nagrzewnicą w omedze kapie mi przy rurkach dolotowych co wy na to

jeśli tylko przy łączeniu rurek aluminiowych z nagrzewnicą to wystarczy wymienić oringi.

#26 OFFLINE   wojcio

wojcio
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:15

oprócz rurek dolotowych jest możliwość wycieku z pod tego plastyku co przychodzą te rurki

#27 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:16

jest taka możliwość

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#28 OFFLINE   wojcio

wojcio
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:21

wymienie te oringi muszą być typowe do omegi narzewnicy

trzeba w końcu zwalać dechę

#29 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:30

oringi to groszowa sprawa nawet w ASO.
Ponieważ nie mieli w Aso dostępnych od ręki, kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.

#30 OFFLINE   wojcio

wojcio
  • 4 postów
  • Dołączył: 29-08-2010

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:42

jutro lece do sklepu do kowalskiego oby sie skończyło na oringach może założyć po dwa na rurke

#31 OFFLINE   kocyk

kocyk

    watching you

  • 9 202 postów
  • Dołączył: 01-03-2009
  • Skąd: SZ (Zabrze)
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 sierpnia 2010 - 13:50

trzeba w końcu zwalać dechę


a po co zaraz dechę zwalać - http://forum.omegakl...1&postcount=116

   post-6508-0-52963300-1485200684.jpgUrbino 18
 

Powszechnie wiadomo że coś jest niemożliwe do zrobienia, aż przyjdzie ktoś kto nie wie że to jest niemożliwe i to zrobi
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz. :p


#32 OFFLINE   OLI_F50

OLI_F50
  • 18 postów
  • Dołączył: 21-05-2009
  • Skąd: Środa Wlkp./Golina/Przyjma

Napisany 27 listopada 2010 - 13:18

Nawiązując do tych dwóch linków-wątków dot. wymiany nagrzewnicy... Czy naprawdę wyjęcie nagrzewnicy da sie przeprowadzić bez wycinania części konsoli, tak jak opisał maxel, czy też jednak bedzie trzeba zrobić tak, jak opisał to chrico ?? Sam juz nie wiem, która wersja jest bliższa prawdy.... Proszę, poradźcie jak to jest naprawdę z tą wymianą....:D

#33 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 27 listopada 2010 - 13:45

da i bez wyciagania - trzeba lamac desek
albo z wyciaganiem - wiecej roboty ale deski nie lamiesz




 


#34 OFFLINE   FilipNigga

FilipNigga

    Jest Omega jest zabawa :D

  • 180 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Miłosław
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 17 sierpnia 2013 - 10:23

zdjęcia są do tej metody:

jezeli jest tak samo to prosze bardzo tylko prosze adminów o nie krzyczenie na mnie bo troszke jest to niezgodne z technologią napraw


ODLĄCZYC AKU
zaczynamy od wyciągniecia całego podłokietnika uwarzając przy tym na małe sróbki na śróbokręt krzyzakowy bo lubia sie obrucić
potem wykrecamy tunel caly musi byc na zewnątrz
otwieramy schowek i u gory schowka sa 3 srobki na gwiazdke od air bak pasarzera odkrecic je trzeba i poducha jest luzna niewyciągac jej
odkrecamy cały schowek ,wyjechac z nim trzeba na zewnatrz
ukazuje nam sie rura dolotu powietrza do prawego nadmuchu musimy ja sciagnąc i powoli ukazują sie aluminiowe rurki od nagrzewnicy
spuszczamy plyn z chlodnicy ,o ile jeszcze cos mamy

i teraz najgorsze
zapieramy sie nogą i wylamujemy kawałek tapicerki tzn element ok 20cm na 25 tu gdzie pasarzer trzyma lewa noge
niebójcie sie sladu niema bo łamiemy tylko plastyk który jest od srodka a z zewnątrz jest skora kt€r calość trzyma tagze ok
i nagrzewnica jak na dłoni odkrecamy rurki od nagrzewnicy odkrecamy mocowanie oraz małą śr€bke która zabezpiecza ja przed przemieszczaniem i wychodzi jak stare radio szufladka

pamiętajmy o zalozeniu nowych oringów na rurki
i składamy w odwrotnej kolejności
jedyne minusy to 2 polamane zaczepy od tapicerki

czas 2h i 3 piwka Tuborg


trochę odgrzeje temat, ale robiłem to u siebie, więc dodam zdjęcie co i jak trzeba wyciąć, bo nigdzie nie widziałem zdjęcia z wyciętą dechą, a pewnie komuś się to przyda...
ja u siebie nie wyłamywałem tylko wycinałem brzeszczotem

tak trzeba mieć rozebrane:
Dodany obrazek

tak wygląda przed wycięciem:
Dodany obrazek

tak wygląda po wycięciu:
Dodany obrazek
Dodany obrazek


dodam tylko że po złożeniu praktycznie nic nie widać, a ja wyjmowałem nagrzewnice nie potrzebnie, gdyż u mnie ciekło oringami :/
Mama mi mówiła: "Ucz się, pracuj, zdobądź żonę.", tata na to: "Baw się chłopcze, jeszcze się urobisz po łokcie."

#35 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 17 sierpnia 2013 - 12:11

Nie ma potrzeby aby ściągać tunelu. Wystarczy zerwać ekoskórę i wyciąć gąbkę. Wycinać jest dobrze mulitszifierką na giętkiej przedłużce z tarczą do cięcia
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#36 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2013 - 22:23

Witam. Czy ktoś mógłby mi doradzić jakiej marki nagrzewnicę kupić? Muszę wymienić bo nie grzeje już wogóle a na ori Valeo mnie aktualnie nie stać bo jestem świeżo po remoncie motoru. Poradźcie jaką kupić żeby grzała tak aby zimą nie siedzieć za kołem w rękawiczkach, czapce, szaliku i kominiarce:D
Będę wdzięczny za porady:)

#37 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2013 - 03:21

jaką kupić

Ori uzywka z pewnego zrodla.

#38 OFFLINE   krycha

krycha
  • 184 postów
  • Dołączył: 13-02-2013
  • Skąd: Częstochowa
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2013 - 07:58

A hella albo nrf? te firmy tez robia na 1 montaz i myslalem o tych. Używka mnie nie przekonuje bo nie ma gwarancji i moze po dwóch tygodniach puścic... A pewne źródło? Raczej ciężko o takie na dzień dzisiejszy..

#39 OFFLINE   FilipNigga

FilipNigga

    Jest Omega jest zabawa :D

  • 180 postów
  • Dołączył: 05-02-2011
  • Skąd: Miłosław
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 października 2013 - 08:14

ja np. kupiłem ori używke z BFLki z alledrogo i jestem zadowolony
Mama mi mówiła: "Ucz się, pracuj, zdobądź żonę.", tata na to: "Baw się chłopcze, jeszcze się urobisz po łokcie."

#40 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2013 - 09:02

Nie ma potrzeby aby ściągać tunelu. Wystarczy zerwać ekoskórę i wyciąć gąbkę. Wycinać jest dobrze mulitszifierką na giętkiej przedłużce z tarczą do cięcia


Oczywiście, że nie trzeba wyciągać tunelu. Wyjmuje się schowek i wycina kawałek deski po prawej stronie. A kto w jaki sposób to zrobi nie ma znaczenia , kwestia estetyki raczej... choć i tak ładnie to przykryje ekoskórka.

Co do tego jaką nagrzewnicę kupić to są różne szkoły, oryginał to oryginał, ale używany nie wiadomo ile będzie działał. Zamiennik dobry może być równie skuteczny, aczkolwiek to zawsze ryzyko, że się kupi tandetę...
Wybór jak zawsze należy do właściciela auta.