Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Wymiana nagrzewnicy


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 08 września 2006 - 19:33

rozbieral to juz ktos???, trzeba rozbierac cala deske?

bo powoli szykuje mi sie wymiana nagrzewnicy :mad:


www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2006 - 21:22

rozbieral to juz ktos???, trzeba rozbierac cala deske?

bo powoli szykuje mi sie wymiana nagrzewnicy :mad:


bez zwalania dechy sie nie obejdzie. ja kombinuje z zalozeniem preta na nagrzewnice i z tym juz jest problem, jutro robie ostatnie podejscie, jak sie nie uda to bede zwalal deche :evil:




 


#3 OFFLINE   roberth78

roberth78
  • 81 postów
  • Dołączył: 04-09-2006
  • Skąd: Orzesze

Napisany 08 września 2006 - 21:59

mialem nadzieje ze bedzie podobnie jak w calibrze i obedzie sie bez sciagania deski :sad:
www.mmt.xu.pl TUNING OD A DO Z
www.s-t-s.pl Tuning, drifting, motoryzacja
www.szkoladriftu.pl
www.driftingo.pl Najwiekszy w Europie portal o drifcie

#4 OFFLINE   slawek66

slawek66
  • 163 postów
  • Dołączył: 18-06-2006
  • Skąd: Złotów/Nieuw-Vennep

Napisany 09 września 2006 - 20:56

mialem nadzieje ze bedzie podobnie jak w calibrze i obedzie sie bez sciagania deski :sad:


Ja mam bez klimy a jak zmieniałem to bez ściągania deski się nie obeszło!

#5 OFFLINE   siwy99

siwy99

    =-=-=-=-=-=-=

  • 349 postów
  • Dołączył: 26-06-2006
  • Skąd: --------

Napisany 10 września 2006 - 23:19

A ja miałem jeszcze inne bajki bo mam grzyba w klimie przepychałem , psykałem i nic a nic. Sam sie domyślam że teraz tylko zostaje mi rwanie dechy i chłodnicy klimy żeby usunąć ten burdel który grzyb odstawił plukac myc. Ina koniec zadbać zeby więcej to nie powstało , ale jeszcze nie rwałem deski i sam bym chętnie sie dowiedział cos o demontażu.

#6 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 11 września 2006 - 00:39

nie musicie calkiem wywalac deski, wystarczy ja odkrecic i wysnac troche

#7 OFFLINE   Bc30se

Bc30se

    Zbanowany

  • 1 075 postów
  • Dołączył: 19-05-2006
  • Skąd: Hrubieszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 września 2006 - 05:32

nie musicie calkiem wywalac deski, wystarczy ja odkrecic i wysnac troche



ale przy klimatyzacji warto już to zrobić i dobrać się do rurek ściekowych, przyjerzeć się wszystkiemu i ewentualnie zabić grzyba.... :lol:

#8 OFFLINE   GARY

GARY
  • 472 postów
  • Dołączył: 17-06-2006
  • Skąd: Wrocław/Sulmierzyce

Napisany 11 września 2006 - 08:23

tak ale jak ktos pierwszy raz bierze sie za konsole to lepiej zeby nie wyjmowal calkiem bo ja polamie, plastyki strasznie kruche i pelno opasek pospinanych z instalacja, wspornikami itd

#9 OFFLINE   mattig

mattig
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: Poznań Swarzędz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2009 - 19:42

witam panowie jesli by ktos mial fotorelacje albo linka z wymiany nagrzewnicy to bym prosił

#10 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2009 - 21:48

witam panowie jesli by ktos mial fotorelacje albo linka z wymiany nagrzewnicy to bym prosił


jezeli jest tak samo jak w 2.0 to podpowiem ci jak to zrobic bez sciągania dechy
2h roboty tak ja robilem

#11 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 05 stycznia 2009 - 22:36

jezeli jest tak samo jak w 2.0 to podpowiem ci jak to zrobic bez sciągania dechy
2h roboty tak ja robilem


podobno jest tak samo wiec możesz opisać na forum jak to zrobileś . mnie tez by to zainteresowało i na pewno inni tez by sie ucieszyli

#12 OFFLINE   mattig

mattig
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: Poznań Swarzędz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2009 - 12:14

jest tak samo niczym sie nie rożni nawet nagrzewnica ta sama więc jak mozesz to prosze o opis

#13 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2009 - 14:20

jest tak samo niczym sie nie rożni nawet nagrzewnica ta sama więc jak mozesz to prosze o opis


jezeli jest tak samo to prosze bardzo tylko prosze adminów o nie krzyczenie na mnie;) bo troszke jest to niezgodne z technologią napraw


ODLĄCZYC AKU
zaczynamy od wyciągniecia całego podłokietnika uwarzając przy tym na małe sróbki na śróbokręt krzyzakowy bo lubia sie obrucić
potem wykrecamy tunel caly musi byc na zewnątrz
otwieramy schowek i u gory schowka sa 3 srobki na gwiazdke od air bak pasarzera odkrecic je trzeba i poducha jest luzna niewyciągac jej
odkrecamy cały schowek ,wyjechac z nim trzeba na zewnatrz
ukazuje nam sie rura dolotu powietrza do prawego nadmuchu musimy ja sciagnąc i powoli ukazują sie aluminiowe rurki od nagrzewnicy
spuszczamy plyn z chlodnicy ,o ile jeszcze cos mamy;)

i teraz najgorsze :omg:
zapieramy sie nogą i wylamujemy kawałek tapicerki tzn element ok 20cm na 25 tu gdzie pasarzer trzyma lewa noge
niebójcie sie sladu niema bo łamiemy tylko plastyk który jest od srodka a z zewnątrz jest skora kt€r calość trzyma tagze ok
i nagrzewnica jak na dłoni odkrecamy rurki od nagrzewnicy odkrecamy mocowanie oraz małą śr€bke która zabezpiecza ja przed przemieszczaniem i wychodzi jak stare radio szufladka:D

pamiętajmy o zalozeniu nowych oringów na rurki
i składamy w odwrotnej kolejności
jedyne minusy to 2 polamane zaczepy od tapicerki ;)

czas 2h i 3 piwka Tuborg;)

nierobilem foto ale wrazie pytań podpowiem na gg

powodzenia

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2009 - 14:35

zapieramy sie nogą i wylamujemy kawałek tapicerki tzn element ok 20cm na 25 tu gdzie pasarzer trzyma lewa noge



:szok:




 


#15 OFFLINE   pysio1981

pysio1981
  • 901 postów
  • Dołączył: 20-06-2008
  • Skąd: GDANSK KOPENHAGA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 stycznia 2009 - 14:40

:szok:


miałeś nie krzyczeć ;) ale sposob skuteczny

#16 OFFLINE   mattig

mattig
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: Poznań Swarzędz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 stycznia 2009 - 16:38

dzięki wielkie powiedz tylko gdzie takie oringi moge dostać??

#17 OFFLINE   DAROMV6

DAROMV6
  • 94 postów
  • Dołączył: 22-12-2008
  • Skąd: Bolesławiec

Napisany 06 stycznia 2009 - 17:19

Pewnie w sklepie lub serwisie, przy czym najlepiej byłoby znać ich rozmiar.
Kolega przejrzy sobie jeszcze ten temat: http://forum.omegakl...ana nagrzewnicy jest tam link do strony ze wskazaniem mocowań co niektórych demontowanych elementów.

#18 OFFLINE   mattig

mattig
  • 94 postów
  • Dołączył: 19-10-2008
  • Skąd: Poznań Swarzędz
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 stycznia 2009 - 11:07

dzieki

#19 OFFLINE   paczkowo

paczkowo
  • 160 postów
  • Dołączył: 23-09-2008
  • Skąd: Paczkowo

Napisany 07 stycznia 2009 - 16:58

koledzy , podepne sie jeszcze . mam pytanko co do złączek w scianie grodziowej od nagrzewnicy , jak je sie rozłącza ?? jest tam taki pierscien plastikowy i jego sie przesówa i co dalej ?? nie chce na siłe bo sie boje ze coś pourywam .

aha i jeszcze jedno , ja chce sprobować wypłukać nagrzewnicę bez spuszczania płynu z układu . da rade ??

#20 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 07 stycznia 2009 - 21:50

koledzy , podepne sie jeszcze . mam pytanko co do złączek w scianie grodziowej od nagrzewnicy , jak je sie rozłącza ?? jest tam taki pierscien plastikowy i jego sie przesówa i co dalej ?? nie chce na siłe bo sie boje ze coś pourywam .

aha i jeszcze jedno , ja chce sprobować wypłukać nagrzewnicę bez spuszczania płynu z układu . da rade ??



na pierscieniu masz takie zaczepy - naciskasz i sciagasz do siebie - potem ruszasz calym wezem ze zlaczem w prawo i lewo zeby odessac i sciagasz do siebie - co do plynu to najlepiej troche spuscic