Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z reduktorem Gurtner


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 23:00

beda zalewac ja bym dal czerwone


nic nie będzie zalewać ale dla czerwonych to musi 1,5 bara ustawić , na zielonych ja mam 1,05 i mnożnik początkowy 1,25 to w 2,6 będzie również gitara:D jeżeli zainstaluje zavoli S to pojadą czerwone na granicy

#42 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2013 - 23:04

a w barracudach ta sa jakiesz dysze czy jak to wyglada bo nie zagłebiałem sie ???

#43 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 stycznia 2013 - 23:28

Tak dokładnie - wydatek Barracudy możesz regulować dyszą.

#44 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2013 - 01:57

hana zielone - mam cisnienie ustawione na 0,95 - inaczej mnożnik wypada poniżej 1

#45 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 10:29

Jak to możliwe nie w takim silniku może masz Hana 2100 bo jak jest u ciebie taki to ja powinienem mieć ciśnienie 0,5 i mnożnik poniżej 1:pokoj:

dane Hana

#46 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2013 - 19:41

Załóż Barracudy i po problemie :D A jeśli już Hanę to ja bym dał zieloną i najwyżej ciśnienie niższe ustawił.


na gurtnerze ponizej 1 bar nie zjedziesz i na zielonej bedzie za duzo

Jak to możliwe nie w takim silniku może masz Hana 2100 bo jak jest u ciebie taki to ja powinienem mieć ciśnienie 0,5 i mnożnik poniżej 1:pokoj:

dane Hana



montowalem pare razy zielone hany do silnika 3.0 i cisnienie na 1.0 (nizej sie nie dalo) i mnoznik jest nisko. dlatego 2.5 - 2.6 zaleje i to porzadnie. czerwone tez trzeba puscic przy 2.6 na niskim cisnieniu. zasadniczo czarne przy 1.3 bar powinny bez problemu to obrobic. ale dal bym czerwone




 


#47 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:03

Tez miałem kiedyś taki dylemat czerwone czy zielone ale po wysłuchaniu wielu opinii zainstalowałem zielone, niby z tabelek wychodzi że powinny być czerwone ale omega potrzebuje pociągnąć gazu.Miałem przyjemność stroić omegę 2,5 v6 na czerwonych Hankach i dobrze że był tam gold bo ciśnienie wyszło 1,40 i krzyczał że dysze za małe ale może zależy to od konkretnego silnika do każdego należy podchodzić indywidualnie .Swojego wystroiłem na korekty bo po mapach ciągle było zbyt ubogo spalanie średnio 10 i 15 mam wrażenie że silnik lepiej wkręca na gazie niż na benzynie ale może to być tylko moje odczucie w każdym razie silnik nie jest przelany a mnożnik mam na tyle wysoko że mam pole do regulacji.Wolę mieć niskie ciśnienie gazu niż jechać na granicy poprawnej pracy reduktora. Tak jest w moim przypadku natomiast indywidualnie może być zupełnie inaczej.:D

Dlatego polecam wybór wtryskiwaczy przez fachowców jeżeli ktoś ma wontpliwości ale należy wysłuchać użytkowników zarówno jednych i drugich w podobnych silnikach.

Prawdą jest że o doborze wtrysków bez dysz decyduje równierz reduktor a mianowicie jego minimalne i maksymalne ciśnienie i tu zgadzam się z Kolegą Beast

#48 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:12

Jak to możliwe nie w takim silniku może masz Hana 2100 bo jak jest u ciebie taki to ja powinienem mieć ciśnienie 0,5 i mnożnik poniżej 1:pokoj:

dane Hana


Przed przeróbkami miałem ciśnienie ok. 1,2.

Po zmianach musiałem obniżyć ciśnienie:

- wężyki do kolektora mają jakieś 7 cm
- wkrętki w kolektor mają większą niż standardowa średnicę
- wężyki zasilające Hany mają też większe niż standardowe światło

#49 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:20

To już wiem dlaczego ,,średnice i długości to wszystko razem daje różne wyniki

#50 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:28

Prawidłowe dobieranie reduktora - moc silnika + 60-80%. Czyli jak samochód ma np 130 KM, to reduktor o mocy do 200KM. Jak Omega ma 210 KM to reduktor powinien być do 300KM minimum, jak będzie słabszy, to długo nie pochodzi, chociaż różne wypadki bywają. Niektórzy magicy montują Alaskę która jest do 120KM do samochodu z 180 KM i później klient nie znający się na LPG narzeka. Gurtner czarny obsłuży Omkę 3.0, 3.2 bez problemu, tylko tak jak mówiłem wcześniej, trzeba blaszkę podgiąć aby nie buczał(co wiąże się z utratą gwarancji). Zavoli S i KME Gold również pociągną. Ustawić właściwe ciśnienie, dostroić wtryskiwacze, dobrać odpowiednie dysze, odczytać mapę benzynową testerem OBD i oprócz adaptacji itp samemu ręcznie dostroić i będzie śmigał. Ja w swoim drugim samochodzie podłączyłem do OBD, ustawiłem mapę, samochód 154KM, reduktor do 200KM (tyroszkę za słaby ale chodzi jak na razie), ciśnienie, wtryski, mapy itp wszystko dobrane i nie mam problemów z ciśnieniem, a spalanie LPG o 0,5 litra większe od benzyny.

#51 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:34

Prawidłowe dobieranie reduktora - moc silnika + 60-80%. Czyli jak samochód ma np 130 KM, to reduktor o mocy do 200KM. Jak Omega ma 210 KM to reduktor powinien być do 300KM minimum, jak będzie słabszy, to długo nie pochodzi, chociaż różne wypadki bywają. Niektórzy magicy montują Alaskę która jest do 120KM do samochodu z 180 KM i później klient nie znający się na LPG narzeka. Gurtner czarny obsłuży Omkę 3.0, 3.2 bez problemu, tylko tak jak mówiłem wcześniej, trzeba blaszkę podgiąć aby nie buczał(co wiąże się z utratą gwarancji). Zavoli S i KME Gold również pociągną. Ustawić właściwe ciśnienie, dostroić wtryskiwacze, dobrać odpowiednie dysze, odczytać mapę benzynową testerem OBD i oprócz adaptacji itp samemu ręcznie dostroić i będzie śmigał. Ja w swoim drugim samochodzie podłączyłem do OBD, ustawiłem mapę, samochód 154KM, reduktor do 200KM (tyroszkę za słaby ale chodzi jak na razie), ciśnienie, wtryski, mapy itp wszystko dobrane i nie mam problemów z ciśnieniem, a spalanie LPG o 0,5 litra większe od benzyny.



alaska i 120 km - dobre :) 100 km to max dla tego reduktora.
co do spalania - albo bajki piszesz albo masz uboga mieszanke. kalorycznosc lpg i jego wartosc energetyczna jest taka ze zeby afr byl taki sam jak na benzynie musi spalic kolo 20% wiecej.




 


#52 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 20:49

Prawidłowe dobieranie reduktora - moc silnika + 60-80%. Czyli jak samochód ma np 130 KM, to reduktor o mocy do 200KM. Jak Omega ma 210 KM to reduktor powinien być do 300KM minimum, jak będzie słabszy, to długo nie pochodzi, chociaż różne wypadki bywają. Niektórzy magicy montują Alaskę która jest do 120KM do samochodu z 180 KM i później klient nie znający się na LPG narzeka. Gurtner czarny obsłuży Omkę 3.0, 3.2 bez problemu, tylko tak jak mówiłem wcześniej, trzeba blaszkę podgiąć aby nie buczał(co wiąże się z utratą gwarancji). Zavoli S i KME Gold również pociągną. Ustawić właściwe ciśnienie, dostroić wtryskiwacze, dobrać odpowiednie dysze, odczytać mapę benzynową testerem OBD i oprócz adaptacji itp samemu ręcznie dostroić i będzie śmigał. Ja w swoim drugim samochodzie podłączyłem do OBD, ustawiłem mapę, samochód 154KM, reduktor do 200KM (tyroszkę za słaby ale chodzi jak na razie), ciśnienie, wtryski, mapy itp wszystko dobrane i nie mam problemów z ciśnieniem, a spalanie LPG o 0,5 litra większe od benzyny.


Alaska zalecana jest do trabanta z silnikiem polo :hihi: i tyle wydoli ale w brew wszystkiemu to bardzo dobry reduktor tylko jest zbyt przeceniany:D

#53 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 06 stycznia 2013 - 21:10

Czytajcie uważnie - prawidłowe dobieranie reduktora - moc samochodu + 60-80%. Według producenta Alaska jest do 120KM czyli samochód 60-70KM ale tak jak napisałem są magicy co montują do mocniejszych samochodów. Co do spalania - jeździłeś z testerem OBD i ustawiałeś system ręcznie? czy wszystko standard tak jak leci w ustawieniach? Podłącz, odczytaj mapę benzynową, czasy wtrysków krótko i długoterminowych i ręcznie dostosuj i ustaw po tym wszystkim autokorekcję, dobierz dysze i wtryskiwacze na początku oczywiście i reduktor. Wtedy się śmiej z mojego postu

Oczywiście mogę nic nie podpowiadać, a na forum dalej będą tematy o słabym ciśnieniu, dużym spalaniu, przerywanej pracy itd przez zamontowanie wynalazków nie sprawdzonych

#54 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 stycznia 2013 - 21:18

Czytajcie uważnie - prawidłowe dobieranie reduktora - moc samochodu + 60-80%. Według producenta Alaska jest do 120KM czyli samochód 60-70KM ale tak jak napisałem są magicy co montują do mocniejszych samochodów. Co do spalania - jeździłeś z testerem OBD i ustawiałeś system ręcznie? czy wszystko standard tak jak leci w ustawieniach? Podłącz, odczytaj mapę benzynową, czasy wtrysków krótko i długoterminowych i ręcznie dostosuj i ustaw po tym wszystkim autokorekcję, dobierz dysze i wtryskiwacze na początku oczywiście i reduktor. Wtedy się śmiej z mojego postu


Dobrze piszesz moce podawane przez niektórych producentów to tylko pobożne życzenia :( dlatego nie wierzę we wszystko co jest napisane:zgoda: i dla tego wszystkich monterów alaski do omegi powinno się:0shoot:

#55 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 stycznia 2013 - 21:58

jeździłeś z testerem OBD


zawsze reguluje na korekty jesli tylko auto takie posiada. jesli nie to na czasy wtrysku. ale kolego fizyki nie przeskoczysz - poszukaj sobie ostatnio gdzes wrzucalem tabele kalorycznosci paliw




 


#56 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 07 stycznia 2013 - 10:11

zawsze reguluje na korekty jesli tylko auto takie posiada. jesli nie to na czasy wtrysku. ale kolego fizyki nie przeskoczysz - poszukaj sobie ostatnio gdzes wrzucalem tabele kalorycznosci paliw


wiem, tylko spalanie powinno być większe do 20% a nie od np 10-15 do 20%. Może i 5% więcej palić tak jak w moim przypadku.

#57 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 07 stycznia 2013 - 12:39

No niestety nie zgadzam się. Raczej od 20 do nawet >30% większe - wszystko zależy od składu konkretnego LPG.