Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Problem z reduktorem Gurtner


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
56 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 15 grudnia 2012 - 17:43

pewnie regulator ciśnienia wraz z membraną - bo to jedyna ruchoma część.


Dokładnie. Skoro producent sobie z tym nie poradził na gwarancji to ja juz tego nie bardzo rozumie

#22 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 23 grudnia 2012 - 17:47

Chłopaki kto ma Gurtnera - to jest mała wada konstrukcyjna tego reduktora. Mało kto wie o tym, ale u mnie w firmie w laboratorium technicy znaleźli tą wadę, wystarczy rozkręcić reduktor i troszkę młoteczkiem podgiąć ruchomą blaszkę która odpowiada za dawkę. Bo jak ona jest nie podgięta, uderza o membranę i reduktor zaczyna buczeć i to się przenosi wibracjami po całej budzie samochodu.

#23 OFFLINE   darek2382

darek2382

    darek2382

  • 529 postów
  • Dołączył: 17-03-2008
  • Skąd: okolice Dębicy
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 grudnia 2012 - 19:12

Chłopaki kto ma Gurtnera - to jest mała wada konstrukcyjna tego reduktora. Mało kto wie o tym, ale u mnie w firmie w laboratorium technicy znaleźli tą wadę, wystarczy rozkręcić reduktor i troszkę młoteczkiem podgiąć ruchomą blaszkę która odpowiada za dawkę. Bo jak ona jest nie podgięta, uderza o membranę i reduktor zaczyna buczeć i to się przenosi wibracjami po całej budzie samochodu.


Dokładnie też słyszałem o jakiejś wadzie fabrycznej serii tych reduktorów.
Troszkę już za późno na remonty i próby ale pewnie jeszcze go rozkręcę i sie dokładnie mu przyjrzę.

#24 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2013 - 17:34

kolego byś opisał jak ciśnieniowo u ciebie ten AC R01 wygląda ??? bo też miały troche wady i ciekawe czy wyeliminowali bo zastanawiałem się między gurtnerem a AC R01 250km. czy np. przed tankowaniem zmienai się ciśneinei itp. opisz jak to u ciebie wygląda.


Pabloo byś napisał jak u ciebie też czarny gurtner się sprawuje ????

#25 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2013 - 20:36

kolego byś opisał jak ciśnieniowo u ciebie ten AC R01 wygląda ??? bo też miały troche wady i ciekawe czy wyeliminowali bo zastanawiałem się między gurtnerem a AC R01 250km. czy np. przed tankowaniem zmienai się ciśneinei itp. opisz jak to u ciebie wygląda.


Pabloo byś napisał jak u ciebie też czarny gurtner się sprawuje ????


z czerownym ac - zalezy jak trafisz - masz 50% albo bedzie ok albo bedzie sie zacinal. gurtner daje rade. u ciebie czarny ac powinien dac rade na styk




 


#26 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2013 - 21:50

ogólnie nie jestem jakimś katem żeby ostro jeździć ale czasami sie zdarza. wkładałeś czarnego do 2.5 abo 2.6 ??? jak spadki by wyglądaly ??? niby o czarnym mniej piszą o wadach

#27 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 04 stycznia 2013 - 22:13

ogólnie nie jestem jakimś katem żeby ostro jeździć ale czasami sie zdarza. wkładałeś czarnego do 2.5 abo 2.6 ??? jak spadki by wyglądaly ??? niby o czarnym mniej piszą o wadach


dzisiaj wkladalem do 2.5 zamiast alaski :) cisnienie na 1.2 bar - spadek do 1.05 przy bucie (manual) przy automacie beda wieksze spadki szczegolnie przy bucie z 3 na 4 bieg (przelaczenie biegu bez spadku z obrotow) manual szybciej odbuduje cisnienie. w tym 2.5 byla miedz 6 mm. wielozawor nie dotykany. zobacze za 1000 km jak sie ulozy,. jak beda wieksze spadki to zamiast miedzi pojdzie faro i dlubne wielozawor. ale nie sadze zeby byla potrzeba




 


#28 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 stycznia 2013 - 23:15

ja mam u siebie skrzynie manual, miedz 8mm a wielozawór zwykły. sam nie wiem wlaśnie czy czerwonego brac czy czarnego.

#29 OFFLINE   thomas85pl

thomas85pl
  • 26 postów
  • Dołączył: 03-11-2010
  • Skąd: Białystok

Napisany 05 stycznia 2013 - 10:48

kolego byś opisał jak ciśnieniowo u ciebie ten AC R01 wygląda ??? bo też miały troche wady i ciekawe czy wyeliminowali bo zastanawiałem się między gurtnerem a AC R01 250km. czy np. przed tankowaniem zmienai się ciśneinei itp. opisz jak to u ciebie wygląda.


Pabloo byś napisał jak u ciebie też czarny gurtner się sprawuje ????



Proponuję Zavoli Zeta S + zawór gazowy na przykład OMB bo nie ma w zestawie, lub KME Gold. Jeden i drugi obsłużą pełną moc samochodu na najwyższych obrotach. Z tych 2-ch Zavoli tańszy, a problemów nie ma ani z jednym ani z drugim

#30 OFFLINE   Pabloo

Pabloo
  • 388 postów
  • Dołączył: 29-09-2008
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 stycznia 2013 - 14:19

Pabloo byś napisał jak u ciebie też czarny gurtner się sprawuje ????


Nie mam zastrzeżeń. Ciśnienie robocze mam ustawione na 1,15 bara i nie przypominam sobie żeby spadło poniżej 1.

#31 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:29

Proponuję Zavoli Zeta S + zawór gazowy na przykład OMB bo nie ma w zestawie, lub KME Gold. Jeden i drugi obsłużą pełną moc samochodu na najwyższych obrotach. Z tych 2-ch Zavoli tańszy, a problemów nie ma ani z jednym ani z drugim


Veto!! :D Zavoli "zarasta" syfem, a reduktory KME mają kiepską termikę. Niestety - jeśli chodzi o reduktory jest spory problem z wyborem, praktycznie zawsze musimy godzić się na jakiś kompromis. W przypadku 2.5/2.6 byłby skłonny sugerować jednak czarnego AC R01. Prawdziwy problem pojawia się w przypadku 3.0/3.2 - tutaj wybór każdego pojedynczego parownika to zgoda na mniejszą lub większą niedogodność.

#32 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2013 - 17:37

Veto!! :D Zavoli "zarasta" syfem, a reduktory KME mają kiepską termikę. Niestety - jeśli chodzi o reduktory jest spory problem z wyborem, praktycznie zawsze musimy godzić się na jakiś kompromis. W przypadku 2.5/2.6 byłby skłonny sugerować jednak czarnego AC R01. Prawdziwy problem pojawia się w przypadku 3.0/3.2 - tutaj wybór każdego pojedynczego parownika to zgoda na mniejszą lub większą niedogodność.


dodatkowo zavolak ma mega przyrosty po cutoffie i przy hamowaniu silikiem w momencie zalaczenia wtryskiwaczy jest przez chwile zalewany - nie pomaga nawet oproznianie cisniena. do 3.0 gurtner daje rade albo 2x czarny ac




 


#33 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:11

chyba skusze sie na ten gurtner czarny. u kolgi pabloo w 3.2 daje rade to u mnie powinien zdecydowanie. jeszcze tylko wtryski rozmyślam bo magic jety do kosza sie nadają.

#34 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:15

hana albo aeb iplus




 


#35 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:45

a hanki ktory kolor do 2.6 ???

#36 OFFLINE   manro

manro
  • 1 909 postów
  • Dołączył: 09-07-2007
  • Skąd: WARSZAWA
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 stycznia 2013 - 21:47

Zielone:D

#37 OFFLINE   rumak

rumak

    Omega Irmscher

  • 312 postów
  • Dołączył: 30-07-2007
  • Skąd: Toruń
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:25

przypuszczalem ze czerwone ??? moze ktos to potwierdzic jeszcze.

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:27

Zielone:D


beda zalewac ja bym dal czerwone




 


#39 OFFLINE   wicek

wicek
  • 4 076 postów
  • Dołączył: 14-07-2008
  • Skąd: Komorze
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:27

Kolega chciał pod kolor nadwozia, a Wy mu tu, że zielone.

#40 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 05 stycznia 2013 - 22:31

Załóż Barracudy i po problemie :D A jeśli już Hanę to ja bym dał zieloną i najwyżej ciśnienie niższe ustawił.