Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Wydech h-pipe , x-pipe V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
38 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 października 2012 - 21:55

Temat ostatnio bardzo mnie zaciekawił.
Chodzi o połączenie ze sobą dwóch oddzielnie idących rur( w układ x-pipe lub h-pipe) w celu polepszenia dynamiki spalin i opróżniania cylindrów ( zjawiska falowe, szybkość przepływu) czy ktoś miał z tym styczność , czy to coś w omesi daje, czy jest ciszej czy głośniej , jakie wyniki na hamowni?
Często stosuja to amerykańskich wydumkach v8 .??

Ktoś coś wie jak to się ma z naszymi omesiami V6?

Bo jeśli jest ciszej i do tego słychać to charakterystyczne bulgotanie to ja zaraz tne,gne i spawam :):)

#2 OFFLINE   Dymian

Dymian

    :)

  • 229 postów
  • Dołączył: 18-06-2011

Napisany 10 października 2012 - 22:01

na temat h/x pipow mozna poczytac na forum a8- co prawda tam maja v8 ale ogólny zarys/efekty można tam doczytać.

#3 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 października 2012 - 22:21

Tyle, że A8 ma inne silniki. Konstrukcyjnie są o wiele lepsze w jakichkolwiek modach. baaaa....seryjny 4,2 300KM bez problemowo przyjmuje 1,5 bara doładowania. Nasze raczej nie wytrzymują takich doładowań w serii... Co do wydechu to już wiele tematów było poruszanych w tej materii.

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#4 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 października 2012 - 12:45

Temat ostatnio bardzo mnie zaciekawił.
Chodzi o połączenie ze sobą dwóch oddzielnie idących rur( w układ x-pipe lub h-pipe) w celu polepszenia dynamiki spalin i opróżniania cylindrów ( zjawiska falowe, szybkość przepływu) czy ktoś miał z tym styczność , czy to coś w omesi daje, czy jest ciszej czy głośniej , jakie wyniki na hamowni?
Często stosuja to amerykańskich wydumkach v8 .??

W V8 łącznik jest konieczny z wiadomych względów, natomiast w V6 w zasadzie nie ma potrzeby jego stosowania.
Wiele osób to robi ze względów jakie opisałeś, ale nie wiem na ile faktycznie w V6 to działa, a opinie są podzielone.
Natomiast każdy łącznik zmienia gang wydechu (obojętnie czy to X, H czy Y-pipe) więc choćby z tego względu można spróbować. Na pewno nie uzyskasz bulgotania a'la V8 ale jakaś poprawa będzie :)

Ktoś coś wie jak to się ma z naszymi omesiami V6?

Bo jeśli jest ciszej i do tego słychać to charakterystyczne bulgotanie to ja zaraz tne,gne i spawam :):)

Ja mam u siebie H-pipe, ale trudno mi cokolwiek powiedzieć o jego wpływie na osiągi czy dźwięk, bo nie mam odniesienia do serii.

Teoretycznie łącznik powinien się znaleźć w precyzyjnie wyliczonym punkcie wydechu, ale w tak zaawansowanym silniku jak omegowe V6 raczej to bez znaczenia ;) Najlepiej zrobić to w punkcie gdzie rury z katów schodzą się do tłumików środkowych.

#5 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2012 - 13:09

Miałem X-Pipe w byłej Omedze.

Na hamowni po puszce i iXie miałem + 26KM

Tak to sie odzywało

[yt="Michał Opel Omega 3.0 Radom"]P20IEN1GYVk[/yt]

#6 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 października 2012 - 14:06

Miałem X-Pipe w byłej Omedze.

w którym miejscu łączony??

masz jakieś foto?
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#7 OFFLINE   Dombrol

Dombrol
  • 32 postów
  • Dołączył: 11-08-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 października 2012 - 14:45

w którym miejscu łączony??

masz jakieś foto?


Dokładnie, dawaj jakieś namiary , przed wydechami środkowymi czy za ?
Temat sie rozwija widze że jednak coś pospawam na nowym wydechu , bo mój od kolektorów cały idzie w śmieci , nowy owijam taśmą termoizolacyjną gdzie się tylko da ma być max cicho , katy będą od BMW :)



Na hamowni po puszce i iXie miałem + 26KM

Tak to sie odzywało



...i to jest konkretna informacja .
'Dziękuje :):D

#8 OFFLINE   michal987654321

michal987654321

    Zbanowany

  • 1 677 postów
  • Dołączył: 03-05-2007
  • Skąd: RADOM
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 11 października 2012 - 15:34

w którym miejscu łączony??

masz jakieś foto?


Ja miałem go zrobionego w miejscu tłumikow srodkowych... nie miałem katow.. jedynym tłumikiem był wydech koncowy zrobiony z dwoch oddzielnych tłumikow..

pierwsze łapanka

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

i gotowy X przystosowany do wstawienia w miejsce srodkowych...

Dodany obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Jak znajde cos na aucie to dam znac...

#9 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 października 2012 - 16:08

hehe "... H-pipe i X-pipe służy między innymi do wyrównywania ciśnień spalin w (dual) układzie wydechowym
H-pipe ma dzwięk bardziej muskularny donośniejszy, natomiast X-pipe podobnież daje większe przyrosty mocy.
Są też tacy co jeżdzą bez połączenia obu wydechów choć pewnie nie ma to zbyt dobrego wpływu na trwałość silnika ... " cyt z jednego forum

ost. zdanie pasuje do przygody michała12.... kiedy to silnik się poddał i wypłuł panewkę ? ;)

#10 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 12 października 2012 - 23:22

Ja u siebie musiałem zrobic wyrównanie cisnien po zamontowaniu duplexa. I powiem wam ,że w tym przypadku zdaje to egzamin,obydwa wydechy mimo iz odzielnie prowadzone ,sa polączone własnie razem tuz przed koncowymi wydechami-tłumikami u mnie sa 2szt,efekt taki iż spaliny mimo róznej odległosci końcówek wydobywaja sie jednoczesnie (tak samo) no i efekt dziwęku tez sie poprawił,nie słychac tej końcówki która ma najbliżej ujscie spalin,a obie pracuje tak samo. Jesli sie przyjżec fabrycznemu tłumikowi mowa tu o GM to tez zobaczycie ,że ma on w sobie wyrównanie cisnień .

#11 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 25 października 2012 - 22:48

Dzisiaj u siebie zamontowalem x-pipe. Wrazenia hmmm.zrobilo sie ciszej z przodu ( nie mam katow) wczesniej podczas mocniejszego wciskania bylo slychac bardziej pod siedzeniami, teraz fajny odglos ale tylko na tyle. Co do zwiekszenia osiagow trudno sie wypowiedziec pojezdze to sie okaze.:p

#12 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 26 października 2012 - 19:21

to co wstawić zamiast tłumików środkowych ? X czy H pipe? bo sądzę, ze lepiej jak przelotówki zrobić coś z tych 2?

#13 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 października 2012 - 18:12

Zamiast srodkowych wstawił bym X-pipe ...

#14 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 października 2012 - 18:27

to co wstawić zamiast tłumików środkowych ? X czy H pipe? bo sądzę, ze lepiej jak przelotówki zrobić coś z tych 2?

Lepiej wstaw porządne przelotówki, a X-pipe wrzuć zaraz za nimi.
Łączniki w wydechu wstawia się między tłumikami a nie zamiast nich.

#15 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 29 października 2012 - 19:00

a to się tam zmieści? tyle tego? ja mam kombi i nie mam podwójnego wydechu
Widziałem na zdjęciach, że wstawiali zamiast środkowych Xa i tak tylko same rury szły
były barany, przeloty, X i końcowy przelotowy i tak właśnie chcę u siebie dać bo mam przeloty zamiast katów i końcowy też ale środkowe chcę wywalić

coś zaszkodzi, ze nie będzie środkowych tłumików czy tam przelotówek założonych tylko sama rura?

#16 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 października 2012 - 19:34

A czy wy mieliscie calkiem wyciete katy i wspawane jakies rury?? czy po prostu puste katy??


Chodzi mi o to ze ja mam puste katy i do tego krzywo pospawane co daje niesamowite pierdzenie na wysokich obrotach :masakra:
Co najlepiej zrobic?? Bo juz mam troche tego dosyc :szpital:

#17 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 października 2012 - 19:59

Ja u siebie mam tak - zamiast katów rury. Potem x . Zamiast sirodkowych przelot . Końcowy jeszcze ori. Ale będę robił sam z kwasiaka podwójny.no i kolektor rurowy będzie ale jeszcze nie skończyłem spawac

#18 OFFLINE   RysiuGT

RysiuGT

    Project never completed...

  • 965 postów
  • Dołączył: 13-02-2011
  • Skąd: Sulejów\Łódź
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 29 października 2012 - 20:11

ulter0510 Ty to wszystko sam robiles tak?? Ile Cie to wynioslo?? I ile by to kosztowalo u Ciebie?? :D Czy jest wyrazna roznica w glosie??

#19 OFFLINE   Ulter

Ulter

    FIOLETOWA LADY loading...

  • 1 935 postów
  • Dołączył: 31-07-2012
  • Skąd: Łask/Zelów
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 29 października 2012 - 20:19

ulter0510 Ty to wszystko sam robiles tak?? Ile Cie to wynioslo?? I ile by to kosztowalo u Ciebie?? :D Czy jest wyrazna roznica w glosie??


będziesz jutro na spocie ?to zobaczysz jak to chodzi i czy jest różnica.:)

#20 OFFLINE   Noon

Noon

    król w kólestwie cieni

  • 146 postów
  • Dołączył: 24-07-2010
  • Skąd: na krancu swiata

Napisany 29 października 2012 - 20:22

no ale dla innych mógłbyś napisać jak to gada