Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z instalacja gazowa KOLTEC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   chomiczek

chomiczek

    Administrator

  • 15 postów
  • Dołączył: 22-06-2015
  • Skąd: Wadowice
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 września 2007 - 21:34

i juz po radosci omesia nie pali na gazie rano zapalila puzniej juz nie a po jakims czasie znowutroche pojezdzilem i teraz nie zas nie pali :bad: :bad: :bad: ja mysle czy tam sie cos nie robi z zasilaniem gazu ze raz go dostaje raz nie

a może najnormalniej w świecie nie przełącza Ci się elektrozawór?? Może masz zaoksydowane styki i stąd problem?

#22 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 20 września 2007 - 07:12

elektrozawor raczej sie otwiera bo slychac tekie cykniecie na butli to mysle ze to zawor tak cyka wczoraj rozebralem ponownie ten rozdzielacz gazu i kazdy z oringow co wymienilem czyli 6szt to sa od dolu poscierane i 2 male odrywki gumy znalazlem na dnie rozdzielacza i teraz pytanie gdzie sa pozostale 4 gumy i czemu je tak oderwalo a gaz w rodzielaczu byl to mysle ze dochodzi

pozdrawiam i ide dalej grzebac bo zlot tuztuz a ja bede musial moja omcie pchac hehehe :mrgreen:


i znowu nowe objawy mojej wspanialej instalacji doszlem do tego ze jak zalaczam samochud w pozycji gaz i noge trzymam na pedale gazu to odpali mi na gazie ale musze mu gazowac i trzymac obroty na minimum 3tys bo jak spadna ponizej to zaraz gasnie ja juz niewiem gdzie i czego szukac :roll: :roll: :roll: :cry: :cry: :cry:

#23 OFFLINE   Bombelli

Bombelli
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 września 2007 - 18:20

witam ponownie. jako ,ze bardzo mnie ten problem flustruje ponowie pytanie. czy ktos posiada jakies info na temat instalki KOLTECA? znalazlem stronke http://koltec.xt.pl/ i jest tam metoda diagnozowania tej instalki ale u mnie sie to nie sprawdza. po podlaczeniu szarego wolnego kabelka do masy lampka na przelaczniku zapala sie mocno na pare sekund poczym zaczyna swiecic nieco slabiej. a miala pokazywac ewentualne bledy(kody). moze ktos zna jakis sposob. problem jest opisany pare postow wyzej. z gory dziekuje!

#24 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 września 2007 - 20:41

Bombelli - błedy ktore Ci wyskakuja zwiazane sa z tym ze wtryski sa odlaczone przez przekaznik a nie emulator........ale ja do tej pory spotkalem sie z Koltekiem ktory mial wbudowany emulator wttryskow paliwowych w ecu lpg - wiec skad to u Ciebie????
Moze ktos cos grzebal a moze poleciala centralka (emulator) i ktos zamontowal 1 przekaznik do odlaczania wtryskow i lampki check po przejsciu na gaz a drugi przekaznik do odlaczenia pompy paliwowej. Odpal motor, przejdz na lpg i sprawdz czy pompa paliwowa ewentualnie wtryski pracuja. Pompe na sluch ( w kanale swietnie ja slychac) albo wcisnac zaworek cisnieniowy na listwie wtryskowej ( moze pjawic sie paliwo ale jesli pompa paliwowa jest wylaczana po przejsciu na lpg to po powiedzmy 2 sek od wcisniencia nie bedzie tam paliwa a juz na pewno "fontanny"), wtryski sprawdzisz na sluch albo na dotyk reka - najpierw posluchaj i dotknij jak "klikaja" na paliwie przelacz na lpg i porownaj odczucia
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#25 OFFLINE   Bombelli

Bombelli
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 20 września 2007 - 21:53

po pierwsze: sorrrry za ten wystepek w temacie "potrzebny program do kolteca" ale nie przyczailem,ze w ostatnim poscie jest odnosnik "POBIERZ".mozliwe,ze masz racje kolego kczech odnosnie tego iz ktos mogl pogrzebac w inst.(polak potrafi). ale dlaczego nie powiodla sie proba zdiagnozowania. mam szary wolny kabelek,sa trzy pozostale wpiete w przelacznik,podpinam kabelek do masy i kodow niema :?: a pompa paliwa i wtryski powinny pracowac po przejsciu na lpg?mi sie wydaje ,ze nie. a jesli beda pracowaly? jutro to sprawdze. :wink: i jeszcze jedno,skoro mam juz ten program :lol: to jaki konkretnie interfejs jest mi potrzebny? na allegro jest tego sporo ale do kolteca niema. pozdro!

#26 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 22 września 2007 - 12:44

w orginale (kazdej instalce) jest tak ze emulator odlacza wtryski paliwowe a pompa pracuje caly czas (chyba ze ma sie jeden wtryskiwacz paliwowy albo wtrysk wielopunktowy przerywany wtedy wtrysk - i sa wylaczane przekaznikiem ale pompa i tak dziala. Wiec jesli padl emulator to wtedy (zeby nie pasc w koszty) wtryski dzialaja po przejsciu na lpg a wylacza sie przekaznikiem pompe. Jesli po przejsciu na lpg pracuje i pompa i wtryski paliwowe to motor jest zalewany i jest problem z wolnymi obrotami (wlasciwie ich nie ma) natomiast na wyzszych obrotach motor bedzie pracowal)
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#27 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 29 września 2007 - 18:17

w orginale (kazdej instalce) jest tak ze emulator odlacza wtryski paliwowe a pompa pracuje caly czas (chyba ze ma sie jeden wtryskiwacz paliwowy albo wtrysk wielopunktowy przerywany wtedy wtrysk - i sa wylaczane przekaznikiem ale pompa i tak dziala. Wiec jesli padl emulator to wtedy (zeby nie pasc w koszty) wtryski dzialaja po przejsciu na lpg a wylacza sie przekaznikiem pompe. Jesli po przejsciu na lpg pracuje i pompa i wtryski paliwowe to motor jest zalewany i jest problem z wolnymi obrotami (wlasciwie ich nie ma) natomiast na wyzszych obrotach motor bedzie pracowal)





koledzy doradzcie jaka instalke zalozyc do mv6 bo z tym mojim kolteciem nikt sobie rady nie daje i chba zostanie mi ja wymienic

pozdrowionka zalamany browar74 :sad:

#28 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 29 września 2007 - 20:50

zanim wywalisz kasę na nową instalkę zadzwoń do tego gościa (34)3271062 powinien ci pomóż warsztat ma koło Częstochowy więc jakaś godzina drogi a firma "Eliasz"

#29 OFFLINE   perereca

perereca
  • 1 postów
  • Dołączył: 05-10-2007
  • Skąd: Poznań

Napisany 05 października 2007 - 16:03

Cześć Widze że tu niektórzy juz dobrze siedzą w temacie Prosze o pomoc bo nawet mało który mechanik sie zna na instalacji koltec U mnie prawdopodobnei skopany jest silniczek krokowy rozdzielacza Auto dostaje bowiem gaz na cewkę reduktor i druga cewkęa na tym silniczku cos sie kpie I efekt jest taki ze zapali sie na gazei chwile lampka pomruga i za chwile gasnie Do serwisu opla dzwonilam (ja mam rovera 620 z holandii) i mi powiedzili ze nowy silniczek kosztuje 1100zł Nei można gdzieś go kupić uzywanego Słyszlam ze nei raz z całym rodzielaczem sprzedawają Patrzyłam na allegroi i nic nei znalazłam takiego Gdzi etgo szukać w ogóel Nei uśmeicha mi sie tyle kasy wydac na nowy Proszę o jakąs pomoc może jakies linki a moze jakies inen instrukcje Moze etz mieliscie takie problemu U mnei zaczelo sie ze on w ogole przy przelaczeni na gaz ciaglał tylko paliwo jeden bak wyjezdzilam zanim nsie skaplam ze instalacja gazu nei dzial a okazalo sie ze posżłyjakies bezpiecznmiki od lamopki no ale one sie spaliły pewnie nei bez powodu Juz mam nowe wsyatwione ale prblem gdzies na tym silniczku sie zatrzymuje Dzieki Natalia

#30 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 05 października 2007 - 16:29

Z tego co pamiętam koleżanko to w koltecu na rozdzielaczu siedzi taki właśnie krokowiec:

http://allegro.pl/it...ombo_59524.html

Napisz do właściciela, wypytaj o parametry silniczka, porównaj ze swoim...

#31 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 06 października 2007 - 21:07

koleżanko a może to wina czujnika temperatury w kolteku jest przed parownikiem na wężu wodnym może źle z czytuje i instalka widzi że parownik jest za zimny i ucieka na benzynke,(ale mogę się mylić :cry: )

#32 OFFLINE   Jacobs

Jacobs
  • 3 postów
  • Dołączył: 11-11-2008
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 08 marca 2009 - 16:36

Witam wszystkich, miałem bardzo podobny problem z koltec'iem, który opisywali koledzy w poprzednich wypowiedziach. Moja Omcia 2,5 v6 przestała (stopniowo) przełączać się na LPG. Problem ten narastał w miarę spadku temperatury, aż w końcu w ogóle przestała przskakiwać na lpg. Gazownicy powiedziali mi po prostu czyszczenie i wymiana silniczka krokowego - koszt 250 pln.
Po przeczytaniu waszych postów postanowiłem sam zabrać się do zdiagnozowania problemu. Sprawdziłem czy wszędzie otwierają się elektrozawory (słyszalne strzały), nastepnie zabrałem za rozbieranie rozdzielacza. Potrzebne mi były 3 klucze (17 do przewodów gazowych, klucz 10 do odręcenia uchwytu trzymającego rozdzielacz przy karoserii oraz klucz 24 do odkręcenia elektrozaworu i filtra wlotu gazu z butli) oraz dwa małe imusy (nie znam rozmiarów, dopasowałem na oko).
Cała akcję rozpocząłem od powolnego odkręcenia węża dolotowego gazu, u mnie była to opaska trzymająca gruby gumowy wąż na wlocie do rozdzielacza. Następnie zabrałem się za 6 przewodów rozdzielających gaz (klucz 17, najlepiej nasadowa). Ostrożnie pościągałem wszystkie śruby, odpiołem kabel z silniczka krokowego i elektrozaworu, a następnie odkręciłem 2 śrubki mocujące cały rozdzielacz na gumowych uchwytach do karoserii.
Całość rozłożyłem sobie na stole i powoli zacząłem rozbieranie zaczynając od wykręcenia dolotu gazu z sitkiem (klucz 24), potem wykręciłem elektrozawór. Wszystko układałem sobie w odpowiedniej kolejności łącznie z wykręconymi śrubami, mocującymi przewody (6 sztuk). kolejnie odkręciłem silniczek krokowy, pozowli zacząłem go wyjmować i ku mojemu zdziwieniu wyskoczyła jedynie podkładka sprężynująca. Sam tłoczek (jak się okazało) był tak zasyfiony (to był powód mojej usterki - nie załącznia się LPG), że musiałem go delikatnie wypukać od dołu odkręcając wcześniej denko/spód rozdzielacza, zdjąłem odstrożnie okrągłą gumową membrankę i od spodu delikatnie długą śrubą wypukałem tłoczek i wyskoczyła za nim sprężynka. musicie zapamiętać wszystko po kolei jak było i składać w tej samej kolejności. Ja układałem sobie w kolejności rozkręcania). Następnie (tak jak sugerował kolega na pierwszej stronie tego postu) wziąłem dwa gwoździe, zakrzywiłem je, obciąłem końcówki gwoździ, tak żeby nie były ostre. wprowadziłem gwożdzie w otwory w tulei, pomiędzy gwoździe wsadziłem śrubokręt, tak aby nie wsykoczyły podczas wyciągania i nie porysowaly powierzchni tulejki, złąpałem obcęgami dwa gwoździe jednocześnie i wyszrpnąłem. Wyskoczy wam tulejka na której powinno być 6 oringów (małych uszczelek). Odręciłem jeszcze jedną małą śrubkę na imbus. Wszystko bardzo dokładnie wyczyściałem benzyną lakową, pędzielkiem, szczoteczką i to co moglem wyczyścialem specjalnym środkiem pod ciśnieniem do czyszczenia przepustnic (aceton). Jao ściereczkę użyłem pieluchy. Wszystko dokładnie poskęcałem, założyłem w kolejności przeciwnej do rozkręcania i autko zaskoczyło na LPG przy pierwszej próbie. Jednym słowem mówiąc POLAK POTRAFI i STRACH MA WIELKIE OCZY.
Poniżej postaram sie załączyć zdjecia, ale nie wiem czy zadziała, bo jestem świeży na forum.
Pozdrawiam i trzymam kciuki za odważnych :-).

p.s. niestety, ale nie mogę załaczyć :nie_wiem: zdjęć rozłożonego rodzialcza, może ktoś mi podpowie jak to zrobić.
Jacobs, Omega B 2,5 V - '98

#33 OFFLINE   irass

irass
  • 6 postów
  • Dołączył: 31-10-2008
  • Skąd: Brzeszcze

Napisany 09 września 2009 - 18:44

Koledzy Omkowicze.Mam Omke z kolteciem czyli Holender-wiadomo.Świerzak jestem wiec bez opierdolki za czasem banalne pytanka:)Jadac na benzynie spoko przelaczajac na gaz powyzej 50-60 km/h muli jak niewiem poprostu nie jedzie a obroty spadaja prawie do 0..co jak sie zatrzymam to poprostu gasnie.cos czuje,ze parownik+filtr trzeba wziasc pod lupe.

#34 OFFLINE   the_wizard

the_wizard
  • 169 postów
  • Dołączył: 03-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 10 września 2009 - 06:21

ja bym obstawiał na filterki, ale również może zapchało Ci sie siteczko w rozdzielaczu. Ogólnie czyszczenie rozdzielacza też by nie zaszkodziło

#35 OFFLINE   1damian1

1damian1
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-10-2009

Napisany 21 października 2009 - 19:50

Witam. Mam problem z instalacja koltec w samochodzie opel omega kombi 2.0 z 1997. A mianowicie dotyczy to tego że: odpalam samochud chodzi na bęzynie bo to normalne że odpala się na bezynie puziniej normalnie przełącza się na gaz przejade okolo 2 km i sam automatycznie przełącza się na bezynę, gdy znowu przełącze na gaz to dystans na gazie zmniejsza sie do okoo 400 m i puziniej przy karzdej prubie pojechania na gazie dzieje sie tak samo. Jeśli ma ktoś jakiś pomysł bardzo prosze o pomoc bo nie wiem już co mam robić a bezyna mnie wykoniczy finansowo.

#36 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2009 - 13:33

Przede wszystkim zacznij od sprawdzenia filtrów. Może masz zapchany parownik, jeśli masz podpięcie pod kompa to sprawdź jak działają Ci czujniki temperatury

#37 OFFLINE   1damian1

1damian1
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-10-2009

Napisany 22 października 2009 - 15:30

Byłem u wielu gazowników i nikt nie mógł mi go podłączyć pod kompa. A parownik to gdzie się znajdu je tak dokładnie?

#38 OFFLINE   sir15

sir15

    Była 2.0 8v X20SE (115 KM

  • 298 postów
  • Dołączył: 27-03-2009
  • Skąd: Zawiercie

Napisany 22 października 2009 - 17:03

A parownik to gdzie się znajdu je tak dokładnie?


Duchem świętym to nikt nie jest i nie wie gdzie Ci założyli.
Napewno jest na wierzchu więc otwórz mache i napewno znajdziesz(trochę chęci)

PS.może po lewej stronie na dole masz:confused: szukaj a znajdziesz.:D

Nie mógł tzn? nie miał odpowiedniego"wejścia" pod twoja centralkę?
Czy poprostu centralka nie chciała się połączyć z kompem??Może masz ją walniętą?

#39 OFFLINE   1damian1

1damian1
  • 5 postów
  • Dołączył: 21-10-2009

Napisany 22 października 2009 - 18:14

Nie wiem po prostu powiedział że nie może podłączyć kolteka pod kompa. A to może też być od reduktora? Może być brudny i tak się dzieje czy raczej tylko albo filtr albo parownik?

#40 OFFLINE   damian0708

damian0708
  • 1 091 postów
  • Dołączył: 17-07-2008
  • Skąd: Kielce
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 22 października 2009 - 18:23

Może być od parownika i od filtra, jak masz zasyfiony parownik to wątpię że filtr masz czysty, oczywiście są dwa filtry jeden fazy lotnej drugi fazy ciekłej i oby dwa radze wymienić i wymienia się je regularnie co 10 000km nie jest to duży koszt jeden filtr kosztuje ok. 15zł a drugi chyba 10zł a różnica po ich wymianie jest kolosalna (oczywiście jeżeli były zanieczyszczone).