Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

problem z instalacja gazowa KOLTEC


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
59 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 16 września 2007 - 10:19

witam wszystkich mam od 5 dni problem z instalacja lpg firmy koltec a dzieje sie ze jak zdejmuje noge z gazu w czasie jazdy to po chwili omcia gasnie i tak samo sie dzieje w zakretach wczasie jazy jest OK jedynie wolne obroty tez szaleja bylem u gazownika i nadziendobry powiedzial wymienic instalacje moze ktos z was juz to przechodzil ? dodam jeszcz ze mam 3.0mv6 w automacie

pozdrawiam Dodany obrazek

#2 OFFLINE   bogumil.s

bogumil.s

    made in france

  • 4 238 postów
  • Dołączył: 26-03-2007
  • Skąd: Rzeszów
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 20:27

reduktor do regeneracji a nie instalacja do wymiany, potem regulacja i jak to nie pomoże to możliwe że wtryski się kończą - aa i zmień gazownika na jakiegoś co ma pojęcie o holendrach


Ps. filtr gazu oczywiście masz nowy ?

#3 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 16 września 2007 - 20:49

Zapytaj tu, moze ktos doradzi ci dobry warsztat,ktory zajmie sie ta instalka:
http://motonews.pl/forum/?op=fvf&f=38

#4 OFFLINE   DZIKI 75

DZIKI 75
  • 2 postów
  • Dołączył: 16-09-2007
  • Skąd: sulęcin

Napisany 16 września 2007 - 21:29

witam ja w swojej omie mialem podobnie wystarczyło wymienić filtr gazu,i problemik znikł :smile:
dziki 75

#5 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2007 - 13:55

koledzy doradzcie cos bo sie rozpije bylem dzis u 4 gazownikow i kazdy stawia na rozdzielacz a on kosztuje kolo 1800zl a nowa istalacja 2200zl ale tylko to co jest pod maska reszta stara zostaje
jeden mi powiedzial zeby rozebrac ten rozdzielacz i go poczyscic ale jak sie do tego zabrac zeby mi garazu nie podnioslo :bad: :bad: hehe

pozdrowionka Dodany obrazek

#6 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 17 września 2007 - 14:09

Jeśli auto kuleje na wolnych obrotach masz rozdzielacz do czyszczenia..

Więc tak...
Zacznij od tego, że zakręć zawory na butli w bagażniku (możliwe, że masz elektrozawór, więc jeśli nie będzie kurka żadnego to się nie przejmuj)..
Następnie powoli odkręcaj przewód doprowadzający gaz do rozdzielacza pod maską - jak go lekko popuścisz zacznie lecieć gaz - poczekaj spokojnie aż zleci, po czym odkręcaj dalej aż do całkowitego odkręcenia przewodu, następnie odkręć 6 przewodów od rozdzielacza (te do wtryskiwaczy), i odkręć śrubki mocujące sam rozdzielacz i wyjmij go spod maski...

Kiedy będziesz miał już rozdzielacz na wierzchu odkręć silniczek krokowy z góry (cały czas go dociskaj, bo w środku jest sprężyna) i powoli bo zdejmij, uważając na tą sprężynę.. Z środka wyleci też tłoczek i jakiś talerzy - zapamiętaj kolejność w jakiej wyjmowałeś te części..

Następnie w środku dostrzeżesz dwa otworki w tuleji, gdzie ten tłoczek się poruszał.. Musisz znaleźć jakieś pręciki - ja użyłem wygiętych gwoździ o sporej średnicy i energicznie pociągać aż tuleja wyjdzie z rozdzielacza.. Uważaj, aby nie porysować gładzi tuleji !!

I to by było tyle.. Uważaj na oringi, jeśli będą twardawe, możesz pokusić się o wymianę..

Dokładnie wymyj te trójkąciki w tuleji na samym dnie - w szczególności wierzchołki tych trójkącików - to one są odpowiedzialne na kulawą pracę silnika na wolnych obrotach.. Później zajmij się blokiem rozdzielacza - dokładnie wyczyść kanały odprowadzające gaz do przewodów..

Później możesz jeszcze rozkręcić rozdzielacz na najdrobniejsze części i po koleji wszystko wyczyścić..

Powodzenia !! Daj znać jak wyszło !!

#7 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2007 - 14:44

dzieki kolego sprawdze to puzniej ale z tego co sie teraz dowiedzialem od zony to omesia przestala calkiem chodzic na gazie i wraca do domu na benzynie ale jestem ciekaw co bedzie jak to rozbiore
pozdrawiam

#8 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2007 - 17:30

No nareszcie ktos sensownie podpowiedzial koledze - widze ze kolega OMEGARULES bawil sie instalacja Koltec. (a propos uwazam ze jest to jedna z najlepszych instalek gazowych - montowana najczesciej w sam Holenderskich - scuiaganych z tego kraju). Po pierwsze to tak jak pisze omegarules _ TO NIE JEST WTRYSK GAZOWY SEKWENCYJNY - tylko zwykly i nie ma tam typowych wtryskow tylko rozdzielacz z dyszami - tak jak kolega pisze wyzej, a wkolektorze ssacym dysze wkrecone jak przy sekwencji.
Zrob tak jak pisze Omegarules - to podstawa aby ta instalka pracowala wlasciwie
Nadmieniam ze w tej instalce nie ma co sie zepsuc, chyba ze padnie elektronika, ale ona pada w momencie ......... a nie tak ze jest coraz gorzej i gorzej.........
Znam 2 sam. ktoire bez jakiejkolwiek naprawy regulacji przejezdzily ponad 200 000 na tej instalce i rewelka
P.S. Poniewaz ta instalka to nie wtrysk sekwencyjny tylko bardzo dopracowana II gen czyli tak naprawde III gen (wtrysk lpg) - TO POLECAM SPRAWDZIC JESZCZE UKLAD ZAPLONOWY - swiece i przewody musza byc w bardzo dobrym stanie (jak przy II gen). Ostatnio grzebalem przy mazdzie z ta instalka i problemy jak u Ciebie (serwis mazdy stwierdzil ze przeplywka do wymiany) a okazalo sie ze czyszczenie rozdzielacza i nowe swieczki oraz kable pomogly w 100 procentach
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#9 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2007 - 20:07

Ja sie podepnę po temat:dzisiaj rano ruszyłem jak co dzień rozpędziłem się do60kmh,wrzucam luz,a tu oma zgasła :bad: odpalam i na wolnych obrotach pracuje równiutko,rozpędzam znowu i powtórka z rozrywki.Czy to może być wina tego rozdzielacza???Ps.kczech nie dałem rady sprawdzić nazwy tej instalki bo jak wracam do domu to już jest ciemno a furę mam pod blokiem :cry:

#10 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 17 września 2007 - 20:57

Kristofer nadal malo info , masz wtrysk gazowy czy nie???
jesli wtrysk to podaj nazwe wtedy bedziemy dzialac. Jesli masz II gen to powod jest prosty...... ale najpierw info. Proponuje zaloz nowy post lub podepnij sie pod wlasciwy bo ten nie bardzo pasuje do Twojego problemu
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#11 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2007 - 21:30

KOTEC podalem nazwe ponoc to jest 2 generacji :wink:

sory KOLTEC mialo byc :grin:

mysle ze kristofer tez ma kolteca wiec zobaczym kto i co ma zjefanne ja jutro jade po nowe oringi i odpalam omcie ciekawe jaki efekt bedzie hehe oby sie udalo :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

[scaliłem posty]

#12 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2007 - 21:43

browar74, sprawdź proszę e-maila.

#13 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 17 września 2007 - 22:23

sory lord_crawen ale to cos z netem jest nie tak pisze dobrze i wysylam tez OK niwiem co sie dziej

pozdrowionka ze slaska :smile:

tak to ma wygladac bo juz sam niewiem jak sie tu zachowac wszyscy mie jebia lacznie z moja omcia ktora nie pal
i
pozdrawiam

#14 OFFLINE   lord_craven

lord_craven

    Ciem kotka!

  • 5 572 postów
  • Dołączył: 30-08-2006
  • Skąd: Giedlarowa
  • Województwo: podkarpackie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2007 - 22:25

browar74, pisałem Ci na e-maila, ale najwidoczniej nie sprawdziłeś.

Jeżeli chcesz coś dodać nowego do wątku to edytuj swój ostatni post, zamiast pisać nowy post.

#15 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 18 września 2007 - 17:49

witam wyczyscilem rozdzielacz tak jak mi kolega OMEGARULES poradzil i omcia juz pali na gazie wiec wielkie dzieki ci kolego OMEGARULES za pomoc :piwo: ale mam inny problem :neutral: przy ruszaniu na gazie jest jakas mulowata moja omcia tak jakby dziura w zaplonie a na benie rusza plynnie moze ktos juz zwas z tym cos robil ??

pozdrawiam

#16 OFFLINE   omegarules

omegarules
  • 712 postów
  • Dołączył: 07-02-2007
  • Skąd: Aleksandrów Kujawski

Napisany 18 września 2007 - 18:13

Instalka się "uczy" - po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów powinno się poprawić..

W tej instalacji nie ma możliwości regulacji, jest jedynie możliwość obserwacji stanu mieszanki (zbyt bogata, zbyt uboga) - jednak w większości przypadków obserwacja ta ma jedynie charakter informacyjny..

Instalacja sama po pewnym czasie nauczy się dozować odpowiednie ilości gazu - tak jakby mapa wtrysków była na bieżąco poprawiana na podstawie sygnałów z czujników, a pewna zwłoka jest nieunikniona w związku z czasem, który potrzebuje silniczek krokowy rozdzielacza na spowodowanie ruchu tłoczka dozującego gaz...

Cieszę się, że się udało uniknąć dodatkowych kosztów u gazowników.. :peace:

#17 OFFLINE   kczech

kczech
  • 3 552 postów
  • Dołączył: 05-12-2006
  • Skąd: Przeworsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 18 września 2007 - 20:54

Polscy gazownicy jak widza Koltec-a to mowia ze instalka do bani itd a tak naprawde to nie wiedza co z czym i gdzie hehehehe
Co z ukladem zaplonowym?????? Sprawdz swieczki (przerwa nie wiecej niz 0,8 !!!) i kable to ze jest to wtrysk nie oznacza ze zaplon nie gra roli. Moje doswiadczenie (w tym z Koltec-ami) jest takie jak w II gen (jezeli chodzi o uklad zaplonowy) musi byc IDEALNY. To ze na benie motor sie zbiera to nie znaczy ze uklad zaplonowy jest ok, przypominam ze w silniku ktory pracuje na lpg jest o wiele wyzsza temp spalania a to nie jest dobrze dla ukladu zaplonowego - podczas jazdy na lpg wychodza wszelkie niedomagania tego ukladu . Pozdrawiam
CZĘŚCI AKCESORIA WARSZTAT - www.somad.pl
[B]

#18 OFFLINE   browar74

browar74
  • 48 postów
  • Dołączył: 18-01-2007
  • Skąd: rybnik
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 19 września 2007 - 10:28

i juz po radosci omesia nie pali na gazie rano zapalila puzniej juz nie a po jakims czasie znowutroche pojezdzilem i teraz nie zas nie pali :bad: :bad: :bad: ja mysle czy tam sie cos nie robi z zasilaniem gazu ze raz go dostaje raz nie

#19 OFFLINE   Bombelli

Bombelli
  • 4 postów
  • Dołączył: 19-09-2007
  • Skąd: Bydgoszcz

Napisany 19 września 2007 - 20:18

Witam! skoro mowa o kolteku to moze ktos z Was wie co zrobic gdy za duzo pali? pozera ok 20 litrow na 100km :cry: zrobilem juz chyba wszystko co mozliwe no poza sprawdzeniem za pomoca programu diagnostycznego lpg. bo program ten jest trudny do zdobycia i nawet serwis w bydgoszczy nim nie dysponuje. jesli chodzi o benzyne to na kompie jest ok. bledy pojawiaja sie po przelaczeniu na gaz 81,82,83,84 i 52. silnik pali dobrze na beni i lpg.nie szarpie nie muli,ma kopa.jest wyczyszczony rozdzielacz,wymieniony filtr gazu i pow.,przewody i swiece,sprawdzone cisnienie na reduktorze,wszystko sprawdzone na szczelnosc. :?: sonda lambda wporzo.zaden gazownik jak narazie nie jest Mi w stanie powiedziec dlaczego? :!: jesli posiadacie jakies info na temat tej instalacji to bede bardzo wdzieczny. KOLTEC VG 392. pozdro!

#20 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 19 września 2007 - 21:23

Witam Panowie,u mnie też juz wszystko w prządku :mrgreen: spadł wężyk od podciśnienia parownika,założyłem nowy i :driver: pozdrawiam :piwo: