problem z instalacja gazowa KOLTEC
#1 OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 10:19
pozdrawiam
#2 OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 20:27
Ps. filtr gazu oczywiście masz nowy ?
#3 OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 20:49
http://motonews.pl/forum/?op=fvf&f=38
#4 OFFLINE
Napisany 16 września 2007 - 21:29
#5 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 13:55
jeden mi powiedzial zeby rozebrac ten rozdzielacz i go poczyscic ale jak sie do tego zabrac zeby mi garazu nie podnioslo :bad: :bad: hehe
pozdrowionka
#6 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 14:09
Więc tak...
Zacznij od tego, że zakręć zawory na butli w bagażniku (możliwe, że masz elektrozawór, więc jeśli nie będzie kurka żadnego to się nie przejmuj)..
Następnie powoli odkręcaj przewód doprowadzający gaz do rozdzielacza pod maską - jak go lekko popuścisz zacznie lecieć gaz - poczekaj spokojnie aż zleci, po czym odkręcaj dalej aż do całkowitego odkręcenia przewodu, następnie odkręć 6 przewodów od rozdzielacza (te do wtryskiwaczy), i odkręć śrubki mocujące sam rozdzielacz i wyjmij go spod maski...
Kiedy będziesz miał już rozdzielacz na wierzchu odkręć silniczek krokowy z góry (cały czas go dociskaj, bo w środku jest sprężyna) i powoli bo zdejmij, uważając na tą sprężynę.. Z środka wyleci też tłoczek i jakiś talerzy - zapamiętaj kolejność w jakiej wyjmowałeś te części..
Następnie w środku dostrzeżesz dwa otworki w tuleji, gdzie ten tłoczek się poruszał.. Musisz znaleźć jakieś pręciki - ja użyłem wygiętych gwoździ o sporej średnicy i energicznie pociągać aż tuleja wyjdzie z rozdzielacza.. Uważaj, aby nie porysować gładzi tuleji
I to by było tyle.. Uważaj na oringi, jeśli będą twardawe, możesz pokusić się o wymianę..
Dokładnie wymyj te trójkąciki w tuleji na samym dnie - w szczególności wierzchołki tych trójkącików - to one są odpowiedzialne na kulawą pracę silnika na wolnych obrotach.. Później zajmij się blokiem rozdzielacza - dokładnie wyczyść kanały odprowadzające gaz do przewodów..
Później możesz jeszcze rozkręcić rozdzielacz na najdrobniejsze części i po koleji wszystko wyczyścić..
Powodzenia Daj znać jak wyszło
#7 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 14:44
pozdrawiam
#8 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 17:30
Zrob tak jak pisze Omegarules - to podstawa aby ta instalka pracowala wlasciwie
Nadmieniam ze w tej instalce nie ma co sie zepsuc, chyba ze padnie elektronika, ale ona pada w momencie ......... a nie tak ze jest coraz gorzej i gorzej.........
Znam 2 sam. ktoire bez jakiejkolwiek naprawy regulacji przejezdzily ponad 200 000 na tej instalce i rewelka
P.S. Poniewaz ta instalka to nie wtrysk sekwencyjny tylko bardzo dopracowana II gen czyli tak naprawde III gen (wtrysk lpg) - TO POLECAM SPRAWDZIC JESZCZE UKLAD ZAPLONOWY - swiece i przewody musza byc w bardzo dobrym stanie (jak przy II gen). Ostatnio grzebalem przy mazdzie z ta instalka i problemy jak u Ciebie (serwis mazdy stwierdzil ze przeplywka do wymiany) a okazalo sie ze czyszczenie rozdzielacza i nowe swieczki oraz kable pomogly w 100 procentach
[B]
#9 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 20:07
#10 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 20:57
jesli wtrysk to podaj nazwe wtedy bedziemy dzialac. Jesli masz II gen to powod jest prosty...... ale najpierw info. Proponuje zaloz nowy post lub podepnij sie pod wlasciwy bo ten nie bardzo pasuje do Twojego problemu
[B]
#11 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 21:30
sory KOLTEC mialo byc :grin:
mysle ze kristofer tez ma kolteca wiec zobaczym kto i co ma zjefanne ja jutro jade po nowe oringi i odpalam omcie ciekawe jaki efekt bedzie hehe oby sie udalo
[scaliłem posty]
#12 OFFLINE
#13 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 22:23
pozdrowionka ze slaska :smile:
tak to ma wygladac bo juz sam niewiem jak sie tu zachowac wszyscy mie jebia lacznie z moja omcia ktora nie pal
i
pozdrawiam
#14 OFFLINE
Napisany 17 września 2007 - 22:25
Jeżeli chcesz coś dodać nowego do wątku to edytuj swój ostatni post, zamiast pisać nowy post.
#15 OFFLINE
Napisany 18 września 2007 - 17:49
pozdrawiam
#16 OFFLINE
Napisany 18 września 2007 - 18:13
W tej instalacji nie ma możliwości regulacji, jest jedynie możliwość obserwacji stanu mieszanki (zbyt bogata, zbyt uboga) - jednak w większości przypadków obserwacja ta ma jedynie charakter informacyjny..
Instalacja sama po pewnym czasie nauczy się dozować odpowiednie ilości gazu - tak jakby mapa wtrysków była na bieżąco poprawiana na podstawie sygnałów z czujników, a pewna zwłoka jest nieunikniona w związku z czasem, który potrzebuje silniczek krokowy rozdzielacza na spowodowanie ruchu tłoczka dozującego gaz...
Cieszę się, że się udało uniknąć dodatkowych kosztów u gazowników..
#17 OFFLINE
Napisany 18 września 2007 - 20:54
Co z ukladem zaplonowym?????? Sprawdz swieczki (przerwa nie wiecej niz 0,8 !) i kable to ze jest to wtrysk nie oznacza ze zaplon nie gra roli. Moje doswiadczenie (w tym z Koltec-ami) jest takie jak w II gen (jezeli chodzi o uklad zaplonowy) musi byc IDEALNY. To ze na benie motor sie zbiera to nie znaczy ze uklad zaplonowy jest ok, przypominam ze w silniku ktory pracuje na lpg jest o wiele wyzsza temp spalania a to nie jest dobrze dla ukladu zaplonowego - podczas jazdy na lpg wychodza wszelkie niedomagania tego ukladu . Pozdrawiam
[B]
#18 OFFLINE
Napisany 19 września 2007 - 10:28
#19 OFFLINE
Napisany 19 września 2007 - 20:18
#20 OFFLINE
Napisany 19 września 2007 - 21:23