Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

V8 3.0 w omie B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
167 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 października 2012 - 20:45

Witam jako że nie widze takiego tematu a każdemu bardzo podoba się dźwięk V8 tak jak i mi. Nadal rozważam wsadzenie kompresora do 3.0 ale jeśli za mniejszy pieniądz udałoby się wsadzić ten silnik z bmw e34, to chyba jasne że lepsza opcja. Moc 218km z takiego silnika była by dobra ale dźwięk. Teraz pytania moje czy dalo by rade to zczepić ze skrzynią od omy czy moze trzeba by wsadzić też od e34 wał most to by coś sie jakoś juz dopasowało albo wał by ktoś dorobił. instalacja elektryczna też by była do ogarnięcia. Bynajmniej tak mi sie wydaje bo to tylko trochę kabli. Wiem że ktoś mnie zgasi że sie nie opłaca ale z reguły każdy tuning przeróbka taka jest. I tak mam zamiar wywalic z mojej omy 2.0 x20xev tylko jakby dało rade v8 to czemu nie

#2 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2012 - 20:52

Jaki jest sens wsadzania m60b30 skoro mocniejsza i oszczędniejsza jest m62b40? Jak iść szeroko to po całości :D

Poszperaj na forach driftowych niebieskiej "B" - ma wsadzone V8 bodajże(!) m62b44. Są z zachodniej północy (Koszalin/Szczecin lub okolice)

Dodany obrazek


Jeżdżę:
- Skoda Fabia II
- Audi S6 Avant

#3 OFFLINE   muminek

muminek

    Dobry, Lepszy, Omega...

  • 605 postów
  • Dołączył: 02-09-2011
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 października 2012 - 20:55

Pomysl wedlug mnie fajny tylko jest kilka problemow:

1) silnik V8 jest duzo ciezszy i duzo rzeczy bedziesz musial zmienic pod wzgledem wytrzymalosciowym (chocby gumy wahaczy, nie wytrzymaja ciezaru)...

2) hamulce do zmiany... Cos to musi zatrzymac a standardowe moga sobie nie poradzic...

3) Duuuuuuuzo zmian w elektryce i komorze silnika... Na 100% przespawac trzeba mocowania silnika...

Podejrzewam ze to tylko poczatek zmian ktore Cie czekaja... Ale zycze powodzenia...

#4 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 października 2012 - 21:10

Ja tylko napisałem jak narazie temat aby sie dowiedzieć z czym będzie się wiązał taki swap

#5 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 października 2012 - 21:26

Wsadzić się da... Ale jak miałbym swap'ować V8 do Omegi, to pozostałbym przy GM :D

GM poczynił wiele udanych V8'ek, a small block będzie miał w Omedze jak w domu :)

#6 OFFLINE   sylwek0709

sylwek0709
  • 495 postów
  • Dołączył: 29-02-2012
  • Skąd: będzino k/koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2012 - 21:38

Wsadzić się da... Ale jak miałbym swap'ować V8 do Omegi, to pozostałbym przy GM :D

GM poczynił wiele udanych V8'ek, a small block będzie miał w Omedze jak w domu :)


small block ,7,2 litra
hehe
small blocki ,nie są kształtami wielkie ,to i wejdą bez problemu
niech wsadzi 5,7 HEMI ,jak chce mocy :)
potęzna siła ,ja czasem mam okazje jechać jeepem ,lub w 300c ,to ma nieziemską moc

#7 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2012 - 21:50

Koledzy nie zaczynajcie znowu koncertu życzeń, bo jak zwykle skończy się na V12 biturbo albo W16 :oonie:
Spróbujcie znaleźć np. LS1 czy LS2 ze skrzynią i osprzętem w podobnych pieniądzach jak choćby m62b44, życzę powodzenia :)
A potem spytajcie Borówkę jak prosty był swap LS1 do jego omegi :p
Swap V8 z bawary jest dużo bardziej realny i ekonomicznie uzasadniony ;)

#8 OFFLINE   topserwis

topserwis

    sympatyk KKK

  • 2 225 postów
  • Dołączył: 16-10-2011
  • Skąd: okolice Warszawy

Napisany 06 października 2012 - 22:00

IMHO realność swapu dowolnego V8 do Omegi jest... słaba w Polskich realiach.

A znalezienie M62B44 z manualną skrzynią wcale aż takie łatwe nie jest.

Co do konkretów montażu LS1 do Omegi - nie mam po co pytać, skoro były takie (albo bardzo podobne - Monaro i inne Holdeny) auta produkowane seryjnie. Nie potrzebuję wyważać otwartych drzwi.

#9 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 października 2012 - 22:18

IMHO realność swapu dowolnego V8 do Omegi jest... słaba w Polskich realiach.

Jak każdego silnika z innego auta, ale niektóre koncepcje są mniej realne niż inne.

Co do konkretów montażu LS1 do Omegi - nie mam po co pytać, skoro były takie (albo bardzo podobne - Monaro i inne Holdeny) auta produkowane seryjnie. Nie potrzebuję wyważać otwartych drzwi.

Podobna buda to trochę mało aby porównywać auta różne mechanicznie.
Marios miał całego Monaro na dawcę. I co? Równie dobrze mógłby wkładać do omegi bebechy i napęd SLSa, pracy byłoby tyle samo. Tyle w temacie teorii vs praktyki.

#10 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 06 października 2012 - 22:58

Widząc posty ekonomiczniejszy niby będzie ten 4.0 lub 4.4 ale mi nie chodzi tyle co o moc silnika tylko o dźwięk. te 218km by starczało jeśli dźwięk by był v8

#11 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2012 - 07:40

kolego jak masz kogoś kto czuje się na siłach ci to poskładać lub sam wiesz że sobie poradzisz to swapuj ja miałem 2.0 u siebie i wsadziłem 2,5 v6 poczytałem na innych forach (bo niestety tu się niczego nie dowiedziałem konkretnego oprócz tego że by sprzedać lub zamienić ) i się okazało że to dziecinie proste wiec życzę powodzenia i do roboty

#12 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 października 2012 - 10:46

Osobiście chcialem wsadzić 3.0 v6 od omegi ale jeśli swap 3.0 v8 wyjdzie mnie z tysiak drożej to nad czym sie zastanawiać. Ale widze że na forum będę pierwszy jak mi się uda wsadzić. Dowiedziałem się już o zawieszeniu na przód aby od 2.5 td wsadzić hamulce mam juz od 3.0 298 czy ileś tam budżet sprawa ważna ale do tej pory omega pochłonęla około 16 tysięcy jak nie więcej a nadal siedzi tam x20xev. Tylko martwie sie czy skrzynia od e34 by weszła. Jak co to napiszę na wstępie teraz zbieram info bo z jakimś projektem ruszę jak tylko dostanę dopłaty czyli styczeń.

#13 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 października 2012 - 11:26

Osobiście chcialem wsadzić 3.0 v6 od omegi ale jeśli swap 3.0 v8 wyjdzie mnie z tysiak drożej to nad czym sie zastanawiać.

Z Twoich wypowiedzi wynika tylko jedno - w temacie swapów jesteś zielony.
Nie zdajesz sobie sprawy ile systemów trzeba zmodyfikować i części dorobić przy takiej zmianie.
A ten 1000zł różnicy to między bajki włóż.

#14 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 07 października 2012 - 11:29

Stage I - grube modyfikacje 2.0
Stage II - wjeżdża 3.0V6 pod maskę
Stage III - projekt 3.0V8

Bronek aż się boję myśleć jaki będzie Stage IV :hmmm: silnik rakietowy ??


U mojego kolegi leży w warsztacie 4,0V8 z BMW, bo został z projektu E34 V12. Rozmawiałem z nim i mu zaproponowałem żeby mi zeswapował zamiast mojego 3.0, tylko mam jeden warunek, żeby wszystko działało jak w serii (klima i reszta maneli). Ma chłopak połapane te tematy, bo to V12 jeździ, ale się już do mojej propozycji rok przymierza, bo to nie takie fiu bździu jak by mi się wydawało.

#15 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 07 października 2012 - 13:20

Ja od ponad pół roku swapuje silnik z mustanga z 2009r do innego auta z 1976r i potwierdze to co już napisał Ilku że roboty i kasy idzie na to od groma a części i żeczy które trzeba dorobić ręcznie już nie licze.:masakra:

#16 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2012 - 13:35

hamulce mam juz od 3.0 298


które są za słabe do seryjnej v6...

v8 w omedze... http://www.driftforu...a szefer#p69876

ale tak jak by chciał syous to na pewno nie jest... bo to auto do sportu
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ

#17 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 października 2012 - 14:02

Ja nie napisałem ze jutro go wsadzam czy coś łapiecie mnie za słowka. Napisałem posta aby sie dowiedzieć czy da rade w normalnych pieniądzach i czy wogóle da rade. Wjeżdżanie na kogoś że sie nie opłaca czy po co pyta skoro tylko pyta sa nie na miejscu od tego jest FORUM. Zielony w sprawie swapu może i jestem ale tym gadaniem że to dużo roboty czy ze nie warto nic sie nie zbuduje i ludzie nadal by sądzili ze ziemia jest płaska. Zamiast mnie motywować ze ciekawy pomysł czy że trzeba pomysleć rozważyć kilka spraw doradzić czy coś to lepiej zmieszać z błotem bo jakiś nowy pomysł jest. Na forum vectry zachęcają nawet do tworzenia pomysłów bo ktoś może kiedyś to zrobi. No ale POLSKA MENTALNOŚĆ

#18 OFFLINE   czesiek

czesiek

    nagadałem się

  • 3 019 postów
  • Dołączył: 23-08-2007
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 07 października 2012 - 14:28

Bo widzisz, tutaj jest więcej realistów niż fantastów. Więc realnie powiedziano, że bardziej opłaca się kupić auto z mocniejszym silnikiem. A za fantazjowanie uważa się "co by było gdyby było". Koledzy wcześniej napisali, że sam silnik na dawcę i auto w którym ma siedzieć to trochę mało. Jak to się mówi: diabeł tkwi w szczegółach. Jeśli więc masz czas, chęci, miejsce i pieniądze to działaj. Wtedy będzie ok.

Niestety jak widzę z postów w dziale "tuning" pewnie skończy się na gdybaniu.

#19 OFFLINE   bronekc6

bronekc6

    najszybsza na Podlasiu :D

  • 564 postów
  • Dołączył: 22-11-2010
  • Skąd: Grajewo
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Z32SE

Napisany 07 października 2012 - 14:43

Więc konkrety przedstawię bemke e34 z silnikiem można do 3 tysi już kupić dorobieniem łap sie nie martwie mam kolege spawacza. v8 możliwe ze by weszło skoro r6 wchodzi i v6 oryginalnie wchodzi to juz coś zawieszenie od 2.5td na przód. układ wydechowy podobny jak w v6 a od V mam kompletny z resztą mam dwie omy w częściach więc coś można z tego wymodzić.
Wiem że koszta będą i na to jestem przygotowany bo silnik chce zmienić nie omege. V6 moim zdaniem łatwo będzie wsadzić ale v8 cięzej bo nie siedzi oryginalnie ale jednak ludzie zmieniają silniki. Martwi mnie tylko miska olejowa czy podejdzie ale w bmw silnik siedzi tez wzdłużnie więc szansa jest. Do dopasowania najlepiej będzie chyba całe sanki wyjąc.

#20 OFFLINE   Beny

Beny

    x30ben

  • 4 042 postów
  • Dołączył: 28-12-2006
  • Skąd: Malbork - GMB
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 07 października 2012 - 14:56

od V mam kompletny

średnica wydechu może być za mała...

Martwi mnie tylko miska olejowa czy podejdzie ale w bmw silnik siedzi tez wzdłużnie więc szansa jest


Obawiam się, że miskę będziesz musiał dorobić...
BMW ma troche inne zawieszenie przodu auta

Wiem że koszta będą

jeżeli masz na myśli tuning przez duże T to koszta powinieneś umieścić na ostatniej pozycji listy problemów...
Dodany obrazek

ZWYKŁY KLUBOWICZ