czy podgrzewane fotele w skórze to standard?
#1 OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 21:19
http://img12.allegro...0/96/2644309670
zastanawiam się czy była jakaś zależność że te fotele mające pełną elektrykę były grzane z przodu? Bo jak demontowałem je nie spojrzałem czy ta omega miała jakiś klawisz do załączenia zgrzania i teraz idzie zima i mnie zastanawia czy one mają grzanie. Zagladałem pod fotele ale tam jest tyle przewodów że nie mam pojęcia czy któryś z nich jest od maty. Z tąd moje pytanie
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 24 września 2012 - 22:18
Skóra była grzana, ale montując zestaw z B FL do B podgrzewaniem cieszył się nie będziesz.
#4 OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 07:20
Widzę, że zapożyczyłeś moje foto.
Przepraszam ale ciężko w internecie znaleźć jakie kolwiek foto skór z b fl.
Czemu nie uda mi się tego grzania odpalić w B? problem to brak regulacji intensywności ? Bo fotele u mnie pasowały plug&play wylko przykręciłem wpiąłem kostki i po robocie.
#5 OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 08:33
Widzę, że zapożyczyłeś moje foto.
Skóra była grzana, ale montując zestaw z B FL do B podgrzewaniem cieszył się nie będziesz.
Trzeba dać przewody które miały iść do potencjometru jeden na masę a drugi na plus ale który jest który nie pamiętam, wtedy będzie grzało na maxymalnej temperaturze.
Ja mam maty z jakiegoś opla który był wyposażony w regulacje. Kupiłem na allegro pokrętła z bfl i jeden fotel mam podłączony z regulacja a drugi na krótko i działa.
#6 OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 15:36
#7 OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 16:35
#8 OFFLINE
Napisany 25 września 2012 - 19:08
na forum jest zapis że
(foto znalezione na forum) że ta kostka jest w omegach Bfl jednak ja mam omege B 99rok wersja 100 i w samochodzie też jest ta kostka. Przewód do grzania fotela jest. Czyli pozostaje mi teraz zamontować przełączniki w desce i grzeje?
Pytanie nr2
Czy można gdzieś w samochodzie metodą "na krótko" odpalić grzanie foteli w celu sprawdzenia czy to działa? nie chce kupowac włączników w ciemno jeśli mi to nie zadziała bo to jakies 50zł w plecy za 2 guziczki
#9 OFFLINE
Napisany 26 września 2012 - 06:25
#10 OFFLINE
Napisany 26 września 2012 - 14:13
Przepraszam ale ciężko w internecie znaleźć jakie kolwiek foto skór z b fl.
To była tylko taka uwaga - pretensji nie mam
Czemu nie uda mi się tego grzania odpalić w B?
Da się , ale
Trzeba dać przewody które miały iść do potencjometru jeden na masę a drugi na plus ale który jest który nie pamiętam, wtedy będzie grzało na maxymalnej temperaturze.
problem to brak regulacji intensywności
I podsumowując - maksymalne grzanie nie jest przyjemne i zniszczy skórę. Takie przypadki są mi akurat znane.
Spec od elektryki na pewno jakoś to ogarnie, ale musi mieć świadomość tych faktów o któych tu z kolegami piszemy.
#11 OFFLINE
Napisany 26 września 2012 - 15:25
Ale spec od elektryki będzie na pewno chciał pare złotych za to ogarnięcie, a tu problemem są dwa przyciski do grzania :hmmm:Spec od elektryki na pewno jakoś to ogarnie
#12 OFFLINE
Napisany 15 października 2012 - 20:24
Mata pasażera nie działa wogóle... Tak więc zastanawia mnie czy gdybym uczepił pod fotelem to : http://allegro.pl/po...2703189342.html Bo po przekopaniu forum wiem że nie miejsca na to żeby to wmontować w fotel. Chyba że ktoś ma jakiś pomysł jak wmontować to do środka fotela
#13 OFFLINE
Napisany 15 października 2012 - 21:52
Gdzie ty to chcesz upychać?
To jest poducha która ma z 1-1.5cm grubości.
Jeśli mata nie działa to ja bym się pokusił o oprucie fotela i ewentualne polutowanie drutu oporowego bo na 99% to on się upalił. A można to sprawdzić miernikiem jeszcze przed zdjęciem poszycia.
#14 OFFLINE
Napisany 16 października 2012 - 06:58
#15 OFFLINE
Napisany 16 października 2012 - 09:00
Problem może być w dostaniu się do samej maty.
Ale pewnie zaraz się ktoś odezwie kto to przerabiał.
Nawet nie wiem czy kiedyś NZ nie wrzucał jakichś fotek czy opisu z rozbebeszania skóry.
#16 OFFLINE
Napisany 16 października 2012 - 10:54
Jeśli się nie zrobi tego dobrze, tzn nie umocuje kiedry klamerkami do poszycia fotel będzie wyglądał marnie, pomarszczony, skóra będzie przemieszczać się niezależnie od tego, na czym jest położona.
Mata od skóry jest inna niż od weluru, dodatkowo różna jest dla siedzenia (prawa i lewa), jednakowe są oparcia. dodatkowo maty od FL nie pasują do przedliftowej (inne przetłoczenia na siedzisku i oparciu do których mocuje się kiedrę)
W przedliftowej nie ma regulacji (ja przynajmniej nie miałem) a jedynie termostat, tzn grzeje do pewnej fabrycznej wartości temperatury, wyłącza się, stygnie, znów włącza i tak dookoła, dopóki nie wyłączy się przyciskiem.
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 16 października 2012 - 18:16
od spodu do skóry jest przyklejona jakaś szmata, jakby filc, potem linka grzejna, potem gąbka, a na tym płócienna szmata. Żeby się dobrać do grzałki trzeba to wszystko spruć. A nawet jak sprujesz, to i tak raczej nie da się naprawić:
1. u mnie uszkodzenia nie były punktowe, tylko spirala grzejna była przepalona na odcinku kilku cm. Zastąpienie go miedzią powoduje trudne do przewidzenia anomalie.
2. Drut grzejny jest z metalu, którego nie da się lutować. Można zastosować miedziane tulejki zaciskane na sztukowanych przewodach (na to nie wpadłem gdy to robiłem).
3. przebieg drutów w macie nie jest łatwy do ogarnięcia. Bez sprucia całej maty trudno czasami dociec, do czego powinien być przypięty przepalony koniec drutu.
powody 2 i 3 dają efekt taki, że po włączeniu grzania pojawią się punkty, które się będą przegrzewać.
Ja robiłem w sumie trzy albo cztery podejścia, prułem matę, lutowałem, kombinowałem - efekt taki se. Tzn. grzało, ale przypalało mi prawe udo. Musiałem co chwila wyłączać grzanie. Aż w końcu przestało grzać całkowicie. Jakoś nie mam weny żeby znowu tam grzebać...
Znalazłem na necie:
Kedra (nie kiedra) - to element tapicerski wszywany w łączenie dwóch kawałków skóry, np. dookoła oparcia w omedze na szwie jest wszyty taki plastikowy wałek średnicy 2-3 mm.
#19 OFFLINE
Napisany 16 października 2012 - 18:29
Czyli tak jak mamy tu od góry :
1 skóra
2 falc
3 linka grzejna
4 gąbka
#20 OFFLINE
Napisany 16 października 2012 - 18:45
A ciekawi mnie czy można by było wypruć z tych mat po 20zł z allegro tą cześć grzejną. wdostać się najgłębiej fotela czyli tam do tej gąbki i na niej umocować mate wymontowaną z tej z allegro. Tu obrazek warstw w fotelu. Dobrze rozumiem?
Czyli tak jak mamy tu od góry :
1 skóra
2 falc
3 linka grzejna
4 gąbka
nie pamiętam na 100% ale jakoś właśnie tak wygląda ten sandwich. Jeszcze od spodu jest szmata
opcję z przeszczepem samych drutów z innego auta też poważnie rozważam.
Generalnie plan mam taki (jak już w końcu się odważę na 'decydujące starcie')
wyprucie całej maty, ułożenie jej na stole, podłączenie 12V i szukanie defektów. Ewentualne dosztukowanie ubytków drutem grzejnym z innej maty.