Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Dwumasa - nowa czy używana ??


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
34 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 21 września 2012 - 18:31

Witam posiadam Omege 2.2 16v benzyna i mam pytanie co do kosztu nowego dwumasa a używanego ?? Bo przy odpaleniu na cieplym silniku jest dziwny strzal jakby ktos kluczem walił...

#2 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 22 września 2012 - 10:12

Mi w ASO powiedzieli jesli dobrze pamiętam coś koło 8000zł :)
Najlepiej stare zregenerować moim zdaniem :D

#3 OFFLINE   nestor2110

nestor2110
  • 3 postów
  • Dołączył: 14-03-2010

Napisany 22 września 2012 - 10:30

W moim przypadku koło dwumasowe to koszt w sklepie 2964 zł za kolo firmy LUK . Do tego dochodzi jeszcze koszt sprzegła ok 500 zł. Regeneracja w przypadku silnika 1.9 tdi to ok 1000 zł razem z rozebraniem i złożeniem za koło i ok 300 zł za sprzęgło. W oplu ceny powinny być podobne .

#4 OFFLINE   huba1973

huba1973
  • 123 postów
  • Dołączył: 21-11-2010
  • Skąd: Bolesławiec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 września 2012 - 10:16

Witam posiadam Omege 2.2 16v benzyna i mam pytanie co do kosztu nowego dwumasa a używanego ?? Bo przy odpaleniu na cieplym silniku jest dziwny strzal jakby ktos kluczem walił...

T nie musi być dwumasa.Miałem podobne objawy,mechanik zdiagnozował,że to dwumas i zaczął sciągać skrzynie.W drodze po uzywke dostałem telefon,że dwumas jest cały-padło sloneczko docisku.Nie wpadaj w koszty bez dokładnej diagnozy.Tyle tylko,ze u mnie po kilkudziesieciu kilometrach jazdy auto przestało ruszać,akurat w warsztacie :-)

#5 OFFLINE   Karol88

Karol88

    Zbanowany

  • 145 postów
  • Dołączył: 23-11-2011

Napisany 16 stycznia 2013 - 08:55

ale u mnie to raczej dwumasa chce iść się kochać :-)

#6 OFFLINE   zybi20

zybi20
  • 178 postów
  • Dołączył: 03-04-2011
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0 16v X20XEV

Napisany 01 lutego 2013 - 09:48

Ja do siebie kupiłem używaną dwumase za 80zł i chodzi, gość miał tyle tego że sprzedawał jak złom. Możesz też poszukać na allegro całych silników, jeśli za silnik chce 1000zł to za koło przecież nie zawoła 400zł

#7 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 30 czerwca 2013 - 10:15

witam serdecznie kolegów.Mam wielki problem oj wielki:(mianowicie niecałe 2 miechy temu wymieniłem całe kpl sprzęgło nówka LUK.od paru dni auto zaczeło mi strasznie telepac stukac przy odpalaniu. Jak sie uruchomił silnik to przestało az w koncu do wczoraj.chciałem wyjechac z garażu odpaliłem a tu czuje jak bym miał na haku podpetego tira nie moge ruszyc szarpie samochodem ale nie jedzie na żadnym biegu cos zaczeło zgrzytac w skrzyni. Zaholowałem autko do mechaniora rozebrał skrzynie tzn sprzegło i okazało sie że tarcza a dokąłdnie okładzina z jednej strony sie odkleiła rozsypała sie kupiłe nową tarcze z myśląą ze to jeszcze nie takźle ale dzwoni mechanior i mówi ze dwumasa jest do wymiany i pytanie moje takie co z tym mozna zrobićczy da sie jakos ja naprawic czy trzeba kupic nowa ale nowa to koszt ponad 1 tys zł masaka:( ale widze na allego ze uzywki sa po 100 max 200zł czy jest sens takie kupowac co o tym myslicie czytałem tez ze mozna ja ztoczyc koło dwumasowe czy to ma sens jakikolwiek?i drugie pytanie czy tokoło dwumasowe pasuje od silnika 2.0 do mojego ja mam 2.2 pb?pomozecie koledzy?

#8 OFFLINE   xax3

xax3
  • 1 264 postów
  • Dołączył: 01-11-2011
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 30 czerwca 2013 - 11:03

jeżeli dobrze przeczytałem. to ja starałbym się ogarnąć nowa dwumase od LUKa jako że tarcza mogła to uszkodzić(wada w tarczy). i w ten sposób szukać rozwiązania. jak tak sie nie uda to osobiście kupowałbym używaną.

#9 OFFLINE   scrabi

scrabi
  • 123 postów
  • Dołączył: 03-10-2012
  • Skąd: lublin

Napisany 01 lipca 2013 - 19:36

koledzy mam pytanie czy do mojej omegi 2.2 16v 2000r bedzie pasowała dwumasa od silnika z omega 2.0 16v? bo takich jest najwiecej a katalogu z cześciami mają inne numery katalogowe ludzie co sprzedaja mówią ze bedzie pasowac i tu człowiek baranieje niewiem co robić a i tak narazie kupie używke bo na nowe to mnie niestac a regeneracje tez jest roszke droga około 900zł a niecałe 2 mechy temu wymeiniłem sprzęgło też sie wykosztowałem ponad tyssiąca z robocizna normalnie załamka.:masakra:

#10 OFFLINE   mono

mono
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-05-2010

Napisany 23 sierpnia 2013 - 16:55

Witam jak się rozwinęła sprawa z dwumasą bo mam to samo od trzech lat zrobiłem przez ten czas 80000 km ale za każdym razem jak odpalam na gorącym silniku to się zastanawiam czy się nie rozpadnie

#11 OFFLINE   rukcug

rukcug

    omega i s klasa

  • 1 062 postów
  • Dołączył: 07-04-2008
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 TD X25DT

Napisany 24 sierpnia 2013 - 09:59

Witam jak się rozwinęła sprawa z dwumasą bo mam to samo od trzech lat zrobiłem przez ten czas 80000 km ale za każdym razem jak odpalam na gorącym silniku to się zastanawiam czy się nie rozpadnie


a jak zauwazyłeś ze dwumasa do wymiany? [80tkm to duzo na uszkodzonej dwumasie , mówią ze gora 40tkm od zauwazenia objawów.]
Życie jest chwilą - więc żyj i kochaj.

#12 OFFLINE   mono

mono
  • 3 postów
  • Dołączył: 01-05-2010

Napisany 24 sierpnia 2013 - 19:47

a jak zauwazyłeś ze dwumasa do wymiany? [80tkm to duzo na uszkodzonej dwumasie , mówią ze gora 40tkm od zauwazenia objawów.]


Mam metaliczny stuk przy odpalaniu ale tylko na ciepłym silniku byłem u kilku mechaników i każdy twierdzi że to dwumasa mówili że może paść w każdej chwili minęły już trzy lata i nic się nie zmienia

#13 OFFLINE   __Robert__

__Robert__
  • 2 331 postów
  • Dołączył: 20-11-2006
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 25 sierpnia 2013 - 21:41

Mam metaliczny stuk przy odpalaniu ale tylko na ciepłym silniku byłem u kilku mechaników i każdy twierdzi że to dwumasa mówili że może paść w każdej chwili minęły już trzy lata i nic się nie zmienia

,

Więc jeździj dalej i się nie przejmuj, jak padnie to wtedy wymiana i ok, jak kupować i inwestować w auto, to tylko nowe.

#14 OFFLINE   michal6/9

michal6/9
  • 36 postów
  • Dołączył: 09-10-2008
  • Skąd: Jastrzębie Zdrój
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 26 sierpnia 2013 - 19:16

,

Więc jeździj dalej i się nie przejmuj, jak padnie to wtedy wymiana i ok, jak kupować i inwestować w auto, to tylko nowe.


kolega wie ile kosztuje dwu mas i jak jest z dostępnością

#15 OFFLINE   romanr87

romanr87
  • 36 postów
  • Dołączył: 18-10-2011
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 01 października 2013 - 10:28

i ja sie podlacze , czy da sie podmienic dwumase od 2,0 do 2,2?

#16 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 01 października 2013 - 10:54

i ja się podłączam pod pytanie bo objawy mam podobne czasem przy odpalaniu...zaś niekiedy przy dodawaniu gazu na postoju też słychać...tak więc da się podmienić od 2.0 do 2.2 ???

#17 OFFLINE   jurekrz

jurekrz
  • 1 postów
  • Dołączył: 18-10-2009
  • Skąd: Rzeszów

Napisany 22 października 2013 - 20:37

Mam taki sam objaw od dwóch lat, tzn. przy odpalaniu stuknięcie i przy gaszeniu silnika na wciśniętym sprzęgle, normalnie przy gaszeniu na luzie nie słychać tak tego szarpnięcia. U mnie dwumasa w silniku 2.5 TD X25 kosztuje 2 500 tyś natomiast dzwoniłem do Poznania do firmy regenerującej sprzęgła od 14 lat i dowiedziałem się że koszt całkowity (czyli regeneracja kompleksowa dwumasy tarczy i docisku) kosztuje od 800 do 1200 zł, więc jest to nieporównywalny koszt na częściach LUK. Wysyła się do nich kompletne sprzęgłoni regenerują (czas technologiczny to ok od 6 do 8 godzin) i odsyłaja do nadawcy lub pod wskazany adres mechanika.
Chyba będę w końcu musiał to zrobić bo wkurza mnie to zarpanie skrzynią i metaliczne stuki.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów - jurekrz :)

#18 OFFLINE   user881

user881
  • 432 postów
  • Dołączył: 07-12-2010
  • Skąd: Myszyniec
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 23 października 2013 - 08:15

dzwoniłem do Poznania do firmy regenerującej sprzęgła od 14 lat i dowiedziałem się że koszt całkowity (czyli regeneracja kompleksowa dwumasy tarczy i docisku) kosztuje od 800 do 1200 zł


kolego możesz podesłać mi namiary do tej firmy ?

#19 OFFLINE   Grzegonz

Grzegonz

    2.5td

  • 447 postów
  • Dołączył: 22-06-2012
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 23 października 2013 - 09:43

I koniecznie napisz jeśli zdecydujesz się na regenerację jakie efekty tego zabiegu, czy warto.

#20 OFFLINE   whn9

whn9
  • 55 postów
  • Dołączył: 20-11-2010
  • Skąd: Stalowa Wola

Napisany 23 października 2013 - 18:59

KOL MAX Mielec,tam regenerowałem.Sama wumasa 800zł,jestem zadowolony
tel.584 12 12
584 12 92
kom.0 602 26 14 62