[OB & OBFL] Bagażnik otwierany elektrycznym siłownikiem
#41 OFFLINE
Napisany 15 września 2012 - 21:12
Większość z nas to zna. Jedziemy do marketu i przed wejściem pytamy żonę:
-Czy brać duży koszyk?
-Nie, mały wystarczy, kupimy tylko kilka rzeczy.
A po odejściu od kasy nie wiadomo co łapać pierwsze. Idzie taki człowiek obładowany z tobołami, trzyma pilot i wciska otwieranie a tu bagażnik puścił z zamka i go trzeba ręcznie podnieść
Mi elektryczne szmery bajery nie potrzebne:D
Znalazłem patent do sedesa ze sprężynką jakby ktoś chciał, banalny:D
Wystarczą sprężyny z jakiegoś starego tapczanu:D
#42 OFFLINE
Napisany 20 września 2012 - 10:48
#43 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 00:15
#44 OFFLINE
Napisany 19 listopada 2012 - 23:43
jest banalne, w tzw C wręcz bardzo banalne do zrobienia
#45 OFFLINE
#46 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 09:38
kolego cugiel takie sprezyny w bfl chyba nie przejda. jest inny zawias klapy w sedanie. ale jesli mozesz to zrob wiecej zdjec zeby bylo wyrazniej widac jak to pracuje. z gory dziekuje.
Ja sie na to zdjęcie nadziałem w necie. Nawet nie pochodzą z opla o ile pamiętam.
Chodzi mi o zasadę działania.
Mimo tego że zawiasy inne można spróbować w omedze trzeba tylko znaleźć miejsce na wpięcie sprężyny.
Ja mam kombi. Gdybym miał sedana poszedłbym w tym kierunku bo to jest chyba najprostsze i najtańsze rozwiązanie.
#47 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 16:19
A tu opis:
ZDALNE STEROWANIE RADIOWE 1 KANAŁOWE 300M + 2 PILOTY
ZASIĘG DZIAŁANIA TO 300M
URZĄDZENIE MOŻE DZIAŁAĆ W DWÓCH TRYBACH: MONOSTABILNY I BISTABILNY
NAPIĘCIE ZASILANIA.:12V
ILOŚĆ PRZEKAŹNIKÓW: 1
OBCIĄŻENIE PRZEKAŹNIKA: 4-5A
ZASIĘG DZIAŁANIA W TERENIE OTWARTYM: 300M
CZĘSTOTLIWOŚĆ DZIAŁANIA: 433,92 MHZ
DEKODER: EV1527
WYMIARY CENTRALKI: 80 MM X 50 MM X 30 MM
POBÓR PRĄDU W CZASIE CZUWANIA:10mA
WAGA: 62g.
UCHWYTY MONTAŻOWE
ODBIORNIK MOŻE WSPÓŁPRACOWAĆ Z WIELOMA PILOTAMI
SYGNAŁ DOCIERA NAWET PRZEZ ŚCIANY
UDZIAŁA BARDZO STABILNIE, NIE MA SAMOWŁĄCZEŃ ITP...
Przycisk kodujący - służy do przypisywania konkretnego pilota do odbiornika.Kodowanie polega na naciśnieciu przycisku w pilocie, następnie naciśnięcie przycisku w centralce.Ustawieni pilota jest sygnalizowane włączeniem przekaźnika.Resetowanie ustawień gdy naciśniemy przycisk odbiornika przez około 10 s trzymając go .
Tryb monostabilny - Naciśniecie przycisku pilota załącza przekaźnik, puszczenie przycisku zwalnia przekaźnik.
Tryb bistabilny - Naciśnięcie przycisku pilota załącza przekaźnik, kolejne naciśnięcie tego samego przycisku zwalnia ten sam przekaźnik.
Ustawianie trybu pracy - Tryb pracy urządzenia (bistabilny lub monostabilny) jest ustawiane poprzez pilota. Aby zmienić tryb pracy np. z bistabilnego na monostabilny, należy zresetować urządzenie poprzez przycisk kodujący(przytrzymać 10sek). Nastepnie nacisnąć dwa przyciski pilota nr 1 i 2 jednocześnie i trzymać, następnie nacisnąć przycisk kodujący. Dioda będzie migała oznaczając zmiane trybu.
Wydaje mi się, że do zwalniania zamka w klapie najlepszy będzie tryb monostabilny
cena takiego zestawu to 59zł + przesyłka
Do tego przydałby się siłownik elektromagnetyczny (działa dopiero po podaniu napięcia), myślałem też o zwykłym siłowniku od CZ, ale go wykluczyłem ze względu na tryb działania, tj. siłownik taki albo zamyka albo otwiera - uniemożliwiłoby to samo-zamknięcie klapy po jej opadnięciu (rygiel dalej byłby odciągnięty).
Cena na allegro siłownika elektromagnetycznego to 50 zł, na szybko znalazłem tylko jeden:
http://allegro.pl/si...2799223159.html
i jest on właśnie przeznaczony do takich celów.
Podsumowując wydaje mi się to za najprostsze rozwiązanie bez żadnego dociągania klapy i pozwalające na tradycyjne (ręczne) otwieranie klapy. Siłownik montowany do cięgna zamka nie powinien w żaden sposób przeszkadzać. Układ sterujący to też neutralna sprawa, wszystko do schowania pod tapicerką klapy (zasilanie np. z lampki oświetlenia tablicy).
Koszta ok 110 zł bez przesyłek. Pozostaje tylko pytanie jak podnosić i ew. opuszczać samą klapę (ja osobiście zastanawiam się tylko nad podnoszeniem, zamknąć mogę ręcznie). Zainteresował mnie siłownik elektryczny od Insigni i to raczej na jego podstawie (albo innym podobnym) starał bym się to ogarniać.
Patrząc na cenę tego od Insigni (jeśli wystarczy jeden) to ok 150 zł + 110 zł za wcześniej wymienione graty daje 260 zł (+150zł jak jeden teleskop nie wystarczy, czyli 410 zł). To oczywiście kosztorys zrobiony na szybko bez wyszukiwania tańszych odpowiedników.
#48 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 21:39
kolego cugiel. kabinowalem na wszystkie sposoby taka obcje jak pokazales na zdjeciu i nie da tak rady,bo klapa z dolu musi byc wypchnieta.taka sprezyna jej nie podniesie.
a Ty w kombi nie mialbys tyle miejsca w klapie zeby wstawic taki albo podobny silownik jak jest w linku?
#49 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 22:06
http://allegro.pl/op...2734264645.html
Pompowane teleskopy to najlepsze rozwiazanie. Gdy chowa sie dach otwiera sie i zamyka klapa bagaznika, a wszystko sterowane cisnieniem.
#50 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 22:23
#51 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 22:25
sprawa super,ale cena jak z kosmosu. to juz silowniki z insigni sa tansze.
A te z insigni sa elektrycznie czy tez pod cisnieniem sterowane ? Wydaje mi sie ze tez ida pod kompresorek.
EDIT
Silowniki do wyboru do koloru, trzeba by cos rozmiarem dobrac koszt od 50 zł.
Silowniki:
http://allegro.pl/li...=SIŁOWNIK dachu
pompy:
http://allegro.pl/li...ing=pompa dachu
przyklady z opla:
http://allegro.pl/po...2750872392.html
http://allegro.pl/op...2806586898.html
Taniej sebring:
http://allegro.pl/st...2734878635.html
Na focie widac kompresor do audi, fajny bo mały:
http://allegro.pl/au...2744933388.html
Mysle ze w 300 zł (silownik 100 pompa 150 + przesylki) mozna by sie zmiescic. Imo wystarczy silownik na jedna strone.
#52 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 23:48
#53 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 23:55
EDIT
Ida dwa wezyki to tez jest kompresor tylko w pudelku
#54 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 23:57
#55 OFFLINE
Napisany 20 listopada 2012 - 23:59
#56 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 00:02
#57 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 00:06
Jest inne pytanie. Czy kompresor ma zabezpieczenie tzn zawor odcinajacy, gdy silownik osiagnie max. Bo jezeli dobieramy silownik z innego auta a kompresor pompuje pod inny rozmiar silownika czy przypadkiem nie "przepompuje"
#58 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 00:07
#59 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 00:09
#60 OFFLINE
Napisany 21 listopada 2012 - 00:09