Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] Bagażnik otwierany elektrycznym siłownikiem


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
71 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 15 września 2012 - 21:12

Ja u siebie nie myśle nawet o pełnym automacie bo po co mi takie coś. ja chciałbym mieć samoczynne otwieranie z pilota tylko dla wygody a nie dla bajeru.

Większość z nas to zna. Jedziemy do marketu i przed wejściem pytamy żonę:
-Czy brać duży koszyk?
-Nie, mały wystarczy, kupimy tylko kilka rzeczy.
A po odejściu od kasy nie wiadomo co łapać pierwsze. Idzie taki człowiek obładowany z tobołami, trzyma pilot i wciska otwieranie a tu bagażnik puścił z zamka i go trzeba ręcznie podnieść:masakra:

Mi elektryczne szmery bajery nie potrzebne:D

Znalazłem patent do sedesa ze sprężynką jakby ktoś chciał, banalny:D

Wystarczą sprężyny z jakiegoś starego tapczanu:D
Dodany obrazek

#42 OFFLINE   arnixx

arnixx

    Klubowy "Król Julian"

  • 766 postów
  • Dołączył: 15-12-2010
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 20 września 2012 - 10:48

Tutaj macie sprężyny które zostały zastosowane w tym mondeo:
http://www.obrobkapl...-v-zielona.html

#43 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 19 listopada 2012 - 00:15

kolego cugiel takie sprezyny w bfl chyba nie przejda. jest inny zawias klapy w sedanie. ale jesli mozesz to zrob wiecej zdjec zeby bylo wyrazniej widac jak to pracuje. z gory dziekuje.

#44 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 19 listopada 2012 - 23:43

polecam podpatrzeć, i ew przeszczepić rozwiązanie z Jaga S-type :D

jest banalne, w tzw C wręcz bardzo banalne do zrobienia :D

#45 OFFLINE   kirfilek

kirfilek

    hekenara sama riko to po

  • 191 postów
  • Dołączył: 14-09-2012

Napisany 19 listopada 2012 - 23:49

a w B :) ?

#46 OFFLINE   cugiel

cugiel
  • 1 678 postów
  • Dołączył: 19-01-2009
  • Skąd: Letterkenny
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2012 - 09:38

kolego cugiel takie sprezyny w bfl chyba nie przejda. jest inny zawias klapy w sedanie. ale jesli mozesz to zrob wiecej zdjec zeby bylo wyrazniej widac jak to pracuje. z gory dziekuje.


Ja sie na to zdjęcie nadziałem w necie. Nawet nie pochodzą z opla o ile pamiętam.
Chodzi mi o zasadę działania.
Mimo tego że zawiasy inne można spróbować w omedze trzeba tylko znaleźć miejsce na wpięcie sprężyny.

Ja mam kombi. Gdybym miał sedana poszedłbym w tym kierunku bo to jest chyba najprostsze i najtańsze rozwiązanie.

#47 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 20 listopada 2012 - 16:19

ja póki co obadałem system zdalnego otwierania zamka w klapie. Znalazłem taki moduł sterujący:


A tu opis:
ZDALNE STEROWANIE RADIOWE 1 KANAŁOWE 300M + 2 PILOTY
ZASIĘG DZIAŁANIA TO 300M
URZĄDZENIE MOŻE DZIAŁAĆ W DWÓCH TRYBACH: MONOSTABILNY I BISTABILNY

NAPIĘCIE ZASILANIA.:12V
ILOŚĆ PRZEKAŹNIKÓW: 1
OBCIĄŻENIE PRZEKAŹNIKA: 4-5A
ZASIĘG DZIAŁANIA W TERENIE OTWARTYM: 300M
CZĘSTOTLIWOŚĆ DZIAŁANIA: 433,92 MHZ
DEKODER: EV1527
WYMIARY CENTRALKI: 80 MM X 50 MM X 30 MM
POBÓR PRĄDU W CZASIE CZUWANIA:10mA
WAGA: 62g.
UCHWYTY MONTAŻOWE
ODBIORNIK MOŻE WSPÓŁPRACOWAĆ Z WIELOMA PILOTAMI
SYGNAŁ DOCIERA NAWET PRZEZ ŚCIANY
UDZIAŁA BARDZO STABILNIE, NIE MA SAMOWŁĄCZEŃ ITP...

Przycisk kodujący - służy do przypisywania konkretnego pilota do odbiornika.Kodowanie polega na naciśnieciu przycisku w pilocie, następnie naciśnięcie przycisku w centralce.Ustawieni pilota jest sygnalizowane włączeniem przekaźnika.Resetowanie ustawień gdy naciśniemy przycisk odbiornika przez około 10 s trzymając go .

Tryb monostabilny - Naciśniecie przycisku pilota załącza przekaźnik, puszczenie przycisku zwalnia przekaźnik.

Tryb bistabilny - Naciśnięcie przycisku pilota załącza przekaźnik, kolejne naciśnięcie tego samego przycisku zwalnia ten sam przekaźnik.

Ustawianie trybu pracy - Tryb pracy urządzenia (bistabilny lub monostabilny) jest ustawiane poprzez pilota. Aby zmienić tryb pracy np. z bistabilnego na monostabilny, należy zresetować urządzenie poprzez przycisk kodujący(przytrzymać 10sek). Nastepnie nacisnąć dwa przyciski pilota nr 1 i 2 jednocześnie i trzymać, następnie nacisnąć przycisk kodujący. Dioda będzie migała oznaczając zmiane trybu.

Wydaje mi się, że do zwalniania zamka w klapie najlepszy będzie tryb monostabilny

cena takiego zestawu to 59zł + przesyłka

Do tego przydałby się siłownik elektromagnetyczny (działa dopiero po podaniu napięcia), myślałem też o zwykłym siłowniku od CZ, ale go wykluczyłem ze względu na tryb działania, tj. siłownik taki albo zamyka albo otwiera - uniemożliwiłoby to samo-zamknięcie klapy po jej opadnięciu (rygiel dalej byłby odciągnięty).

Cena na allegro siłownika elektromagnetycznego to 50 zł, na szybko znalazłem tylko jeden:
http://allegro.pl/si...2799223159.html
i jest on właśnie przeznaczony do takich celów.

Podsumowując wydaje mi się to za najprostsze rozwiązanie bez żadnego dociągania klapy i pozwalające na tradycyjne (ręczne) otwieranie klapy. Siłownik montowany do cięgna zamka nie powinien w żaden sposób przeszkadzać. Układ sterujący to też neutralna sprawa, wszystko do schowania pod tapicerką klapy (zasilanie np. z lampki oświetlenia tablicy).
Koszta ok 110 zł bez przesyłek. Pozostaje tylko pytanie jak podnosić i ew. opuszczać samą klapę (ja osobiście zastanawiam się tylko nad podnoszeniem, zamknąć mogę ręcznie). Zainteresował mnie siłownik elektryczny od Insigni i to raczej na jego podstawie (albo innym podobnym) starał bym się to ogarniać.
Patrząc na cenę tego od Insigni (jeśli wystarczy jeden) to ok 150 zł + 110 zł za wcześniej wymienione graty daje 260 zł (+150zł jak jeden teleskop nie wystarczy, czyli 410 zł). To oczywiście kosztorys zrobiony na szybko bez wyszukiwania tańszych odpowiedników.

#48 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 20 listopada 2012 - 21:39

w bfl sedanie mozna zastosowac taki silownik http://allegro.pl/si...2781944948.html i taki sterownik http://autoalarmy.ns...ik-st-112-.html, podpiac sie pod centralny klapy i bedzie smigac. a zeby klapa dociagala wywalic sprezyne wypychajaca. silownik sam dociagnie i zamknie:D

kolego cugiel. kabinowalem na wszystkie sposoby taka obcje jak pokazales na zdjeciu i nie da tak rady,bo klapa z dolu musi byc wypchnieta.taka sprezyna jej nie podniesie.

a Ty w kombi nie mialbys tyle miejsca w klapie zeby wstawic taki albo podobny silownik jak jest w linku?

#49 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2012 - 22:06

do sedesa tylko ta cena :)

http://allegro.pl/op...2734264645.html

Pompowane teleskopy to najlepsze rozwiazanie. Gdy chowa sie dach otwiera sie i zamyka klapa bagaznika, a wszystko sterowane cisnieniem.



#50 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 20 listopada 2012 - 22:23

sprawa super,ale cena jak z kosmosu. to juz silowniki z insigni sa tansze.

#51 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2012 - 22:25

sprawa super,ale cena jak z kosmosu. to juz silowniki z insigni sa tansze.


A te z insigni sa elektrycznie czy tez pod cisnieniem sterowane ? Wydaje mi sie ze tez ida pod kompresorek.

EDIT

Silowniki do wyboru do koloru, trzeba by cos rozmiarem dobrac koszt od 50 zł.

Silowniki:
http://allegro.pl/li...=SIŁOWNIK dachu

pompy:
http://allegro.pl/li...ing=pompa dachu

przyklady z opla:
http://allegro.pl/po...2750872392.html

http://allegro.pl/op...2806586898.html

Taniej sebring:
http://allegro.pl/st...2734878635.html

Na focie widac kompresor do audi, fajny bo mały:
http://allegro.pl/au...2744933388.html

Mysle ze w 300 zł (silownik 100 pompa 150 + przesylki) mozna by sie zmiescic. Imo wystarczy silownik na jedna strone.

#52 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 20 listopada 2012 - 23:48

no jest pare ciekawych rozwiazan. trzeba by bylo pojechac na jakis wielki szrot i moze tam mieli by jakies takie czesci. albo na gielde. moze uda mi sie wyrwac w czwartek do Poznania na gielde to bede czegos szukal. te z insigni sa elektryczne. http://allegro.pl/si...2784143481.html

#53 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2012 - 23:55

hmm elektryczne tez dobre, mniej miejsca zajmuje. Do kombi moze podejdzie do sedesa za długi.

EDIT

Ida dwa wezyki to tez jest kompresor tylko w pudelku :)

#54 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 20 listopada 2012 - 23:57

masz racje. tych wezykow nie zauwazylem. zreszta bylo by sikniczek jakis widac.a wiesz moze o ile? moze by mocowanie przestawic.:confused:

#55 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 20 listopada 2012 - 23:59

Poniewaz to tez jest na cisnienie wiec lepiej cos dobrac z innej marki. Nie przerobisz tego z insigni, nie skrocisz itp :) On ma dlugosc jak silownik z naszej przedniej maski (tak na oko pisze). Z tyłu sa krotkie w sedanie. Jak ktos ma kombi moze temat podchwycic.

#56 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 21 listopada 2012 - 00:02

niby prosta sprawa a kurde ciezko cos dobrac. tak jak pisalem.albo wielki szrot albo gielda i na zywo cos wymacac. przeciez musi sie dac cos takiego zrobic:masakra:

#57 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2012 - 00:06

Dobrac maly kompresor np z audi (pytanie jaka cena) lub z opla (ale jest duzy bo idzie na pozostale silowniki z dachu). Najbardziej optymalny jest z sebringa i cena tez dobra. Kwestia doboru silownika tez prosta. Pomierzyc w sedesie i wysylac zapytanie na allegro do tych ktore na oko wydaja sie takie same o zmierzenie dlugosci, przed i po wyciagnieciu.

Jest inne pytanie. Czy kompresor ma zabezpieczenie tzn zawor odcinajacy, gdy silownik osiagnie max. Bo jezeli dobieramy silownik z innego auta a kompresor pompuje pod inny rozmiar silownika czy przypadkiem nie "przepompuje" :)

#58 OFFLINE   jeansu

jeansu
  • 222 postów
  • Dołączył: 24-04-2009
  • Skąd: Kozienice
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Y22XE

Napisany 21 listopada 2012 - 00:07

może komplet od astry f cabrio?
http://allegro.pl/po...2766559812.html
tu sama pompa za 100

#59 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 21 listopada 2012 - 00:09

Dokładnie cos takiego trzeba szukac. Od razu mozna wyslac zapytanie o rozmiar silownikow :)

#60 OFFLINE   jaras124

jaras124
  • 74 postów
  • Dołączył: 24-02-2011

Napisany 21 listopada 2012 - 00:09

elektryczne maja krancowki i to jest dobre. ale jest moze inny sposob na zatrzymanie silownika. poczytaj o tym sterownikuhttp://autoalarmy.nspcm.webd.pl/sterowniki/165-uniwersalny-sterownik-st-112-.html