Mile widziana pomoc - odczyt błędów
#21 OFFLINE
Napisany 23 kwietnia 2013 - 10:36
A o co chodzi z tą lampką ostrzegawczą samodiagnostyki ???
#22 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 15:22
Próbowałem z kolegą ale coś nam nie idzie
Dziś omega zaś zaczęła mi gasnąć. Raz jedzie dobrze później gdy jest rozgrzana to co ją odpalę i nie dodaje gazu to gaśnie, jak dociskam pedał gazu to wtedy nie gaśnie, puszczę gaz i powtórka, auto gaśnie.
Nie mam jak jechać na kompa, więc może Wy mi pomożecie
oto link do filmiku:
#23 OFFLINE
Napisany 22 czerwca 2013 - 15:26
Czujnik walu korbowego umiera albo kabel od czujnika lezy na przewodach wn/cewce. Czujnik możesz zmierzyć, dane na forum.
EDIT: z objawow to koniec czujnika.
#24 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2013 - 15:57
Od kilku dni mam tak, że jak odpalę moją Omę, wyskoczy błąd, trochę ja zamuli i jest ok.
Błędy: 15, 31, 144 i 145.
Sprawdzałem błędy i jeśli chodzi o immo, to chyba byłby problem z odpaleniem? A jest wszystko okej.
Zanotowałem wyższe spalanie i nie wiem czy jest to kwestia czyjnika temperatury. W trasie paliła mi 9,7 lpg, teraz 14,5.
Spalanie benzyny również podskoczyło, przy mojej jeździe miałem niecałe 8,5, teraz powyżej 12.
#25 OFFLINE
Napisany 29 lipca 2013 - 18:26
Witam,
Od kilku dni mam tak, że jak odpalę moją Omę, wyskoczy błąd, trochę ja zamuli i jest ok.
Błędy: 15, 31, 144 i 145.
Sprawdzałem błędy i jeśli chodzi o immo, to chyba byłby problem z odpaleniem? A jest wszystko okej.
Zanotowałem wyższe spalanie i nie wiem czy jest to kwestia czyjnika temperatury. W trasie paliła mi 9,7 lpg, teraz 14,5.
Spalanie benzyny również podskoczyło, przy mojej jeździe miałem niecałe 8,5, teraz powyżej 12.
Tak do wymiany jest czujnik temperatury dla ECU.Problemy z odpalaniem i większe spalanie to jego zasługa.Mogą też falować obroty.
#26 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2013 - 16:10
Podrzucicie jakieś wskazówki gdzie zacząć szukać usterki ??
#27 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2013 - 19:13
Ja mam błąd 57 czyli Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie.
Podrzucicie jakieś wskazówki gdzie zacząć szukać usterki ??
wtyczka lub sam silnik krokowy.
#28 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2013 - 20:22
#29 OFFLINE
Napisany 10 sierpnia 2013 - 20:31
Niektórzy mylą tą kreskę z połówką czyli 500 obr/min a to w V-ce nie jest prawdą.
#30 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 13:59
#31 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 14:18
12 - rozpoczęcie procedury odczytu
144 - coś z immobiliserem (nie mam w swojej liście kodów tego niestety)
38 - Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
98 - Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)
31 - Sygnał obrotomierza (brak sygnału)
błąd 31: normalny przy nieodpalonym silniku (tak ma być)
błędy 38 i 98: Prawdopodobnie nie łączy kostka do sondy lambda, trzeba przeczyścić, dać kontakt sprey'a i powinno być dobrze
błąd 144: zobacz czy aby napewno jest pastylka w kluczyku. Możesz spróbować ją wyjąć przyłożyć bliżej pętli może pomoże ? :hmm:
więcej o błędzie 144 musisz poczekać aż odpowie ktoś co wie o co z tym chodzi
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#32 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 15:06
a jak juz uporam sie z 38 i 98 to jak skasowac te bledy zeby sprawdzuc czy powroca po jakims czasie. i jeszcze panowie mozna sie samemu pozbyc bledu poduszki powietrznej od strony pasazera bo wymienialem wiatrak dmuchawy i bezmyslnie podpialem aku jak poduchy nie bylo
#33 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 15:26
a sluchaj sonde mam na rurze wydechowej miedzy kolektorem a katami ?
tak, nawet masz 2 sondy jedna z lewej i jedna z prawej
po kilkunastu poprawnych odpaleniach i gdy błąd będzie nieaktywny same się skasują. Możesz zdjąć klemy na kilkanaście minut - co również skasuje błędy ale i skasuje mapya jak juz uporam sie z 38 i 98 to jak skasowac te bledy zeby sprawdzuc czy powroca po jakims czasie.
można samemu jeśli ma się kabelek. Innej metody ja nie znammozna sie samemu pozbyc bledu poduszki powietrznej od strony pasazera bo wymienialem wiatrak dmuchawy i bezmyslnie podpialem aku jak poduchy nie bylo
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#34 OFFLINE
Napisany 12 grudnia 2013 - 19:58
ja tak miałem w którejś omedze że poprostu się lekko odkręciła i niebyło dobrego styku masy ale jak to niemam pojęcia jak sie mogła sama odkręcić cuda się zdarzająSonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)
#35 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 09:42
#36 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 10:56
A z bledami z sond lambda samochod powinien wiecej palic ? bo szczerze to mi zaczela jakos malo palic na 80 km trasy zjadla 9l gazu co przy wczorajszej mojej jezdzie jest smieszne bo przepychalem sie do przodu w trasie jak na Omege przystalo
silnik może palić więcej, mniej lub tyle samo - różnie to bywa
jeśli pali mniej to jest uboga mieszanka (za mało paliwa do powietrza) co podnosi temperaturę spalania. To z kolei powoduje wypalanie uszczelki pod głowicą czy zaworów oczywiście w dłuższej perspektywie
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#37 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 11:21
98 - Sonda lambda - strona pasażera
#38 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 13:03
#39 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 13:14
napisz sprawozdanie z prac czy pomogło
Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno
" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "
Auto Serwis KrakówOpel Saab
515 018 365
#40 OFFLINE
Napisany 13 grudnia 2013 - 19:37
Wielkie dzięki za pomoc chłopaki
a miał ktoś może błąd 144 ?
a gdzie szukać czujnika temperatury dla ECU ?
za co odpowiada check na liczniku a za co na wyswietlaczu ? ?