Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Mile widziana pomoc - odczyt błędów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
129 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Aluetto

Aluetto
  • 2 postów
  • Dołączył: 07-04-2013

Napisany 23 kwietnia 2013 - 10:36

Dzięki za odpowiedź :D ok sprawdzę ten przewód, a możliwe jest że przez ten czujnik wolno odpala tzn za pierwszym razem tylko kilka razy musi zakręcić i klekot na zimnym przez 1-2 sek. potem ciszej - na obroty wchodzi i przyspiesza raczej normalnie

A o co chodzi z tą lampką ostrzegawczą samodiagnostyki ???

#22 OFFLINE   Zgred1628

Zgred1628
  • 31 postów
  • Dołączył: 28-06-2010

Napisany 22 czerwca 2013 - 15:22

Witam Panowie czy ktoś pomoże mi odczytać te błędy?
Próbowałem z kolegą ale coś nam nie idzie
Dziś omega zaś zaczęła mi gasnąć. Raz jedzie dobrze później gdy jest rozgrzana to co ją odpalę i nie dodaje gazu to gaśnie, jak dociskam pedał gazu to wtedy nie gaśnie, puszczę gaz i powtórka, auto gaśnie.
Nie mam jak jechać na kompa, więc może Wy mi pomożecie

oto link do filmiku:



#23 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 22 czerwca 2013 - 15:26

12, 19
Czujnik walu korbowego umiera albo kabel od czujnika lezy na przewodach wn/cewce. Czujnik możesz zmierzyć, dane na forum.

EDIT: z objawow to koniec czujnika.

#24 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 29 lipca 2013 - 15:57

Witam,

Od kilku dni mam tak, że jak odpalę moją Omę, wyskoczy błąd, trochę ja zamuli i jest ok.

Błędy: 15, 31, 144 i 145.

Sprawdzałem błędy i jeśli chodzi o immo, to chyba byłby problem z odpaleniem? A jest wszystko okej.

Zanotowałem wyższe spalanie i nie wiem czy jest to kwestia czyjnika temperatury. W trasie paliła mi 9,7 lpg, teraz 14,5.

Spalanie benzyny również podskoczyło, przy mojej jeździe miałem niecałe 8,5, teraz powyżej 12.

#25 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 29 lipca 2013 - 18:26

Witam,

Od kilku dni mam tak, że jak odpalę moją Omę, wyskoczy błąd, trochę ja zamuli i jest ok.

Błędy: 15, 31, 144 i 145.

Sprawdzałem błędy i jeśli chodzi o immo, to chyba byłby problem z odpaleniem? A jest wszystko okej.

Zanotowałem wyższe spalanie i nie wiem czy jest to kwestia czyjnika temperatury. W trasie paliła mi 9,7 lpg, teraz 14,5.

Spalanie benzyny również podskoczyło, przy mojej jeździe miałem niecałe 8,5, teraz powyżej 12.


Tak do wymiany jest czujnik temperatury dla ECU.Problemy z odpalaniem i większe spalanie to jego zasługa.Mogą też falować obroty.

#26 OFFLINE   Damians2305

Damians2305
  • 11 postów
  • Dołączył: 16-07-2013

Napisany 10 sierpnia 2013 - 16:10

Ja mam błąd 57 czyli Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie.
Podrzucicie jakieś wskazówki gdzie zacząć szukać usterki ??

#27 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2013 - 19:13

Ja mam błąd 57 czyli Stopień wyjściowy regulacji biegu jałowego - zbyt niskie napięcie.
Podrzucicie jakieś wskazówki gdzie zacząć szukać usterki ??


wtyczka lub sam silnik krokowy.

#28 OFFLINE   Damians2305

Damians2305
  • 11 postów
  • Dołączył: 16-07-2013

Napisany 10 sierpnia 2013 - 20:22

A obroty równe 500rpm/h są za niskie czy w porządku bo wcześniej miałem krokowy wymienić ze względu właśnie na niskie obroty ale spotkałem się z wieloletnim posiadaczem kilku omeg i powiedział że wszystko jest jak ma być.

#29 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 sierpnia 2013 - 20:31

wolne obroty maja mieć wartość 620 obr/min co odpowiada pierwszej kresce na obrotomierzu.
Niektórzy mylą tą kreskę z połówką czyli 500 obr/min a to w V-ce nie jest prawdą.

#30 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 12 grudnia 2013 - 13:59

Witam nagralem kawalek filmiku z odczytywania bledow w mojej omie i chcial bym byscie poswiecili chwile czasu obejrzeli filmik i wytlumaczyli mi co mam zepsute w aucie.



#31 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 grudnia 2013 - 14:18

odczytałem takie oto kody:

12 - rozpoczęcie procedury odczytu

144 - coś z immobiliserem (nie mam w swojej liście kodów tego niestety)
38 - Sonda lambda (modele od 1990 roku)- niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
98 - Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)
31 - Sygnał obrotomierza (brak sygnału)

błąd 31: normalny przy nieodpalonym silniku (tak ma być)
błędy 38 i 98: Prawdopodobnie nie łączy kostka do sondy lambda, trzeba przeczyścić, dać kontakt sprey'a i powinno być dobrze :)
błąd 144: zobacz czy aby napewno jest pastylka w kluczyku. Możesz spróbować ją wyjąć przyłożyć bliżej pętli może pomoże ? :hmm:

więcej o błędzie 144 musisz poczekać aż odpowie ktoś co wie o co z tym chodzi

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#32 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 12 grudnia 2013 - 15:06

dzieki kolego :) a sluchaj sonde mam na rurze wydechowej miedzy kolektorem a katami ?

a jak juz uporam sie z 38 i 98 to jak skasowac te bledy zeby sprawdzuc czy powroca po jakims czasie. i jeszcze panowie mozna sie samemu pozbyc bledu poduszki powietrznej od strony pasazera bo wymienialem wiatrak dmuchawy i bezmyslnie podpialem aku jak poduchy nie bylo :p

#33 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 12 grudnia 2013 - 15:26

a sluchaj sonde mam na rurze wydechowej miedzy kolektorem a katami ?


tak, nawet masz 2 sondy ;) jedna z lewej i jedna z prawej

a jak juz uporam sie z 38 i 98 to jak skasowac te bledy zeby sprawdzuc czy powroca po jakims czasie.

po kilkunastu poprawnych odpaleniach i gdy błąd będzie nieaktywny same się skasują. Możesz zdjąć klemy na kilkanaście minut - co również skasuje błędy ale i skasuje mapy :(

mozna sie samemu pozbyc bledu poduszki powietrznej od strony pasazera bo wymienialem wiatrak dmuchawy i bezmyslnie podpialem aku jak poduchy nie bylo :p

można samemu jeśli ma się kabelek. Innej metody ja nie znam :nie_wiem:

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#34 OFFLINE   MIROGT

MIROGT
  • 218 postów
  • Dołączył: 18-05-2010

Napisany 12 grudnia 2013 - 19:58

Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)

ja tak miałem w którejś omedze że poprostu się lekko odkręciła i niebyło dobrego styku masy ale jak to niemam pojęcia jak sie mogła sama odkręcić cuda się zdarzają:D

#35 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 13 grudnia 2013 - 09:42

A z bledami z sond lambda samochod powinien wiecej palic ? bo szczerze to mi zaczela jakos malo palic na 80 km trasy zjadla 9l gazu co przy wczorajszej mojej jezdzie jest smieszne :p bo przepychalem sie do przodu w trasie jak na Omege przystalo :D

#36 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2013 - 10:56

A z bledami z sond lambda samochod powinien wiecej palic ? bo szczerze to mi zaczela jakos malo palic na 80 km trasy zjadla 9l gazu co przy wczorajszej mojej jezdzie jest smieszne :p bo przepychalem sie do przodu w trasie jak na Omege przystalo :D


silnik może palić więcej, mniej lub tyle samo - różnie to bywa :p

jeśli pali mniej to jest uboga mieszanka (za mało paliwa do powietrza) co podnosi temperaturę spalania. To z kolei powoduje wypalanie uszczelki pod głowicą czy zaworów :( oczywiście w dłuższej perspektywie

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#37 OFFLINE   robert514

robert514

    bla bla bla

  • 3 190 postów
  • Dołączył: 09-01-2009
  • Skąd: Warszawa Wola
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 grudnia 2013 - 11:21

38 - Sonda lambda - strona kierowcy
98 - Sonda lambda - strona pasażera

#38 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 13 grudnia 2013 - 13:03

musze pokonac zaraz 65 km do domu , chwila ostygniecia i juz sue za nie biore przypomnialo mi sie ze dzien wczesniej zawiesilem sie u kolezki na wjezdzie w podworko i w sumie od tamtej pory zaczela dziwnie chodzic :p

#39 OFFLINE   smokebite

smokebite

    Omega Garage

  • 1 750 postów
  • Dołączył: 18-08-2011
  • Skąd: Królewskie Stołeczne Miasto Kraków
  • Województwo: małopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 13 grudnia 2013 - 13:14

może być ciekawie :hihi:

napisz sprawozdanie z prac czy pomogło :)

Jeżeli wszystko jest pod kontrolą jedziesz zbyt wolno


" Nie możesz być pewien swej racji, jeśli o argumentach swoich oponentów nie będziesz wiedział więcej od nich samych "

Auto Serwis Kraków
Opel Saab
515 018 365

#40 OFFLINE   denyplprw

denyplprw

    ddddd

  • 33 postów
  • Dołączył: 28-09-2013
  • Skąd: Parczew

Napisany 13 grudnia 2013 - 19:37

Powiem tak już po zabiegu:) z 38 (strona kierowcy) wymontowana przerwany bialy kabelek z pod literki B wszystko zlutowane , kabelki usztywnione klejem 2 skaldnikowym i zalozone powinno chulac :) a 98 (strona pasazera) a z tą było wszystko wporządku ale dla pewnosci wymontowana obczyszczona i zalozona spowrotem :) autko już trzyma normalne obroty (u mnie rowno 500obr/m) a jeszcze dzis rano falowaly , miedzy 500 a 1000 stojac na swiatlach. wiec podejrzewam ze za 2-3 dni bledy powinny zniknac , no przynajmniej 38 i 98 :p

Wielkie dzięki za pomoc chłopaki :)

a miał ktoś może błąd 144 ?
a gdzie szukać czujnika temperatury dla ECU ?
za co odpowiada check na liczniku a za co na wyswietlaczu ? ?