Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

Sportowy tłumik Omega B


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
41 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   scaniaerka

scaniaerka
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 07 września 2007 - 14:52

Wcześniej pytałem o instalację gazową do omci a teraz zapytam o tłumik końcowy.Chciałbym do swojej księżniczki wsadzić coś co ładnie wyje ale nie zagłusza.Coś pośredniego nie za cichy a już w ogóle nie za głośny.Jestem laikiem jeżeli chodzi o te sprawy bo żaden ze mnie mechanik :mrgreen: po prostu chciałbym poprawić jej warkot.Środkowy tłumik wymieniłem na BOSAL a teraz czas poprawić brzmienie hehe.I tu zaczynają się schody bo sportowych wydechów jest multum a ja z tej racji że się na nich nie znam pytam Was jaki byłby optymalny właśnie do mojej omci.Próbowałem znaleźć jakąś stronę gdzie są pokazane testy tłumików (chodziło mi o to czy można posłuchać jak pracują) i nie udało mi się.Taka strona chyba nie istnieje.Może dlatego że jest za dużo firm produkujących tłumiki.Nie wiem.Ale moja prośba jest związana z przesłaniem krótkiego nagrania na scaniaerka@wp.pl właśnie pracy tłumika sportowego który spełniał by moje warunki.Czyli nie za głośny, nie za cichy ale sportowy.Jeżeli ktoś z Was posiada u siebie taki tłumik i nie robiło by to problemu to prosiłbym i kontakt albo po prostu maila z nazwą firmy i krótkim nagraniem. :driver: Dzięki i pozdro
Moja pociecha ma już 8 miesięcy!!!
Małe szczęście...

#2 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 07 września 2007 - 17:49

hmmm...jaki jest sens wsadzania sportowego tłumika do limuzyny to ja pojecia nie mam...
Przeciez to nie auto sportowe. Jeszcze do V6 to rozumiem. Ładne mruczy. Ale jak dla mnie to powinno byc w takim aucie cicho.
Ja mialem subaru to owszem,zależało mi zeby był piekny bulgot boxera. :mrgreen:
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#3 OFFLINE   scaniaerka

scaniaerka
  • 11 postów
  • Dołączył: 17-05-2007
  • Skąd: Wyrzysk

Napisany 08 września 2007 - 14:23

Ninja fakt faktem moja funia to nie impreza hehe chciałem tylko poprawić brzmienie mojego bewupa ale jak twierdzisz że nie ma co to chyba cię posłucham.Nie bede zmieniał końcowego ale chciałbym dodać trochę pary i kucyków nie ruszając motoru.Może masz jakieś pomysły żeby to wykonać??Może pozbyć sie kata, może zmienić filtr na stożkowy a może co innego... a może wiesz co???Dzięki za info i pozdrawiam.
Moja pociecha ma już 8 miesięcy!!!
Małe szczęście...

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 08 września 2007 - 14:58

Ninja fakt faktem moja funia to nie impreza hehe chciałem tylko poprawić brzmienie mojego bewupa ale jak twierdzisz że nie ma co to chyba cię posłucham.Nie bede zmieniał końcowego ale chciałbym dodać trochę pary i kucyków nie ruszając motoru.Może masz jakieś pomysły żeby to wykonać??Może pozbyć sie kata, może zmienić filtr na stożkowy a może co innego... a może wiesz co???Dzięki za info i pozdrawiam.



delikatnie bez ruszania silnika niestety niewiele zdzialasz. dobry wydech to koszt ladnie ponad 1000 pln, stozek jak zle zalozysz i obliczysz to ci mocy zabierze a nie doda. chyba ze zrobisz "tjunink by allegro" z rezystorami, uniwersalnymi tlumnikami, stozkami to bedzie warczal, ryczal a tobie bedzie sie zdawac ze jest lepiej :wink: a jesli chcesz dlubac to lepiej sprzedaj, kup v6 i ciesz sie wieksza moca




 


#5 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 08 września 2007 - 18:46

Nie bede zmieniał końcowego ale chciałbym dodać trochę pary i kucyków nie ruszając motoru.Może masz jakieś pomysły żeby to wykonać??

Tylko turbina da konkretny efekt ( powiedzmy ze 136km bedziesz mial przy minimalnym cisnieniu okolo 180koniuffff +/- )

a jesli chcesz dlubac to lepiej sprzedaj, kup v6 i ciesz sie wieksza moca

To jest najlepsze rozwiazanie :ok:

#6 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 08 września 2007 - 18:56

Tylko turbina da konkretny efekt ( powiedzmy ze 136km bedziesz mial przy minimalnym cisnieniu okolo 180koniuffff +/- )

zeby zrobić turbine to tez nie jest tak hop siup. przeciez to nie jest plug n play. Silnik trzeba odprężyć,zrobić kanał olejowy itd...jest zabawy.
Lepiej poprosu kupic V6.
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#7 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2007 - 09:33

zeby zrobić turbine to tez nie jest tak hop siup. przeciez to nie jest plug n play. Silnik trzeba odprężyć,zrobić kanał olejowy itd...jest zabawy.

To wiem, bo sam chcialem kiedys zalozyc turbo do mojej poprzedniej 2.0 16V, ale koszty sa za duze, do tego pozniej sprzeglo, hamulce i reszta zeczy nie przystosowanych do wiekszej mocy.

Dlatego najlepiej wymieic na V6, albo cieszyc sie z tego co sie ma :wink:

#8 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 września 2007 - 11:03

nie wiem czy V6 mają te same hamulce co 2,0 16V?
Bo jak dla mnie to wiekszą moc i mase zarazem to musi cos hamować. :mrgreen:
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#9 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 09 września 2007 - 11:30

Moim zdaniem zainstaluj sobie N/X - tylko "mokre"

Na strzale powinieneś uzyskać nawet 170KM

Nie ingerujesz w silnik - nie zmieniasz stopnia sprężania, wtrysków itp.
Jak ci sie znudzi to zawsze możesz to wyciągnąć.

Instalke kupisz już za 1600 PLN.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#10 OFFLINE   Ninja

Ninja
  • 134 postów
  • Dołączył: 02-06-2007
  • Skąd: Gdańsk

Napisany 09 września 2007 - 12:22

no ale po co mu to? Na wyscigach nie jezdzi...Do wyprzedzania na trasie? Skonczy mu sie nitro hehe i d*pa. :mrgreen:
www.budowork.pl
"...Z dużymi rozmiarami kół jest jak z condomami w rozmiarze XL - Krótka chwila dobrej autoprezentacji nie jest warta późniejszych kłopotów."
Krzysztof Hołowczyc

#11 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 09 września 2007 - 13:48

nie wiem czy V6 mają te same hamulce co 2,0 16V?
Bo jak dla mnie to wiekszą moc i mase zarazem to musi cos hamować. :mrgreen:


Wlasnie to napisalem, ze napewno po zalozeniu turbiny tez trzeba by wzmocnic hamulce.
3. 0 V6 ma wieksze hamulce niz 2.0 16V, niewiem jak jest 2.5V6, ale napewno tez sa mocniejsze.

#12 OFFLINE   Lukasboss

Lukasboss

    VW Jetta 1.4 TSI

  • 1 657 postów
  • Dołączył: 24-07-2007
  • Skąd: Słupsk
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 14 września 2007 - 22:50

296 mm:

ŚREDNICA..............296mm
GRUBOŚĆ..............28mm
WYSOKOŚĆ...........58,3mm
TARCZA WENTYLOWANA

-OMEGA A--2.6........................................1990--1994
-OMEGA A--3.0, 3.0V6 24V,........................1988-1994
-OMEGA A --3.2 24V, evolution 500, lotus...1989--1994
-OMEGA B--2.0 (*), 2.2, 2.5 V6, 3.0V6.............1994--2001
-OMEGA B--2.2 16V..................................1999--2003
-OMEGA B--2.0DTI....................................1997--2001
-OMEGA B--2.2DTI, 2.5DTI........................2000--2003
-SENATOR--2.5, 2.6, 3.0 V6, 3.0 V6 24V.....1988--1993

(*) 2.0 8V - wersje z tarczami 296mm

286 mm:

ŚREDNICA..............286mm
GRUBOŚĆ..............24mm
WYSOKOŚĆ...........58,4mm
TARCZA WENTYLOWANA

-OMEGA B--2.0, 2.0 16V..........1994--2000

Z czego wynika, ze 286 mm bylo w 2 litrowkach (chociaz widac ze sa wyjatki), a 296 mm w pozostalych.

#13 OFFLINE   Krzyś

Krzyś
  • 196 postów
  • Dołączył: 18-05-2007
  • Skąd: Białystok
  • Województwo: podlaskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.0i 8v 20SE

Napisany 17 września 2007 - 19:42

a ja mam pytanie, jak oceniacie tłumiki WM ?
To co widziałem to są całe z nierdzewki i chyba trochę pośmigały by w aucie....Jest jeden dylemat, jaki one dezwięk dają??? Bardzo głośne??
Krristof

#14 OFFLINE   cygann

cygann
  • 81 postów
  • Dołączył: 28-08-2007
  • Skąd: GRUDZIĄDZ

Napisany 21 września 2007 - 12:55

co do wydechu to miałem dostęp do spawarki i innych narzędzi..
i: otworzyłem ostatni tłumik troszke go wypatroszyłem (bez przesady )
zrobiłem dwa otwory , dospawałem dwie rurki z nierdzewki lekko podciełem ze skosa..
GIT ładnie mruczy -a jak sie rozgrzeje Basuje kozacko.. nie ma wiohy a jest Miło :mrgreen:
**BLACK PEARL**
GG - 9436748

#15 OFFLINE   PATRYK 1984

PATRYK 1984
  • 15 postów
  • Dołączył: 27-10-2007
  • Skąd: PIOTRKOW TRYB.

Napisany 05 listopada 2007 - 22:38

tlumiki ultera maja gwiazde w srodku wiec nie sa zbyt glosne. samo zalozenie koncowki sportowej z wkladem basowym daje delikatny pomruk przy wchodzeniu na obroty, ale nie meczy na dluzszej trasie co moze robic tlumik sportowy. jesli chodzi o WM-y to ich konstrukcja wskazywala by na dosc glosna prace. ogolnie zasada jest taka ze jezeli zostawiamy caly uklad oryginalny a wymieniamy na sportowy tylko tlumik koncowy to nie powinno byc zbyt glosno. :wink:

#16 OFFLINE   THIN

THIN
  • 1 365 postów
  • Dołączył: 31-08-2007
  • Skąd: Konstancin
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 listopada 2007 - 06:46

U mnie w robocie w sąsiednie firmie gość ma A4 Kombi chyba z 98 roku - silniczek w tym ma 2,5TDI - jak z nim gadałem to w silnik nie ingerował - jeszcze :) Auto ma ładne fele i jest zajefajnie obniżone - i ma zarąbisty tłumik. Też myślałem o czymś takim - auto nie jest głośniejsze ani cichsze - ma lekko zmieniony dźwięk i jak facet dodaje gazu to brzmi to poprostu bosko - niestety nie mogę go złapać żeby z nim zagadać co to za tłumik bo jak go widzę to przważnie odjeżdża - ale ten dźwięk - to trzeba usłyszeć żeby się zakochać... :)

 


#17 OFFLINE   piotrekbb

piotrekbb
  • 274 postów
  • Dołączył: 30-09-2007
  • Skąd: Bielsko-Biała

Napisany 07 listopada 2007 - 20:56

Moim zdaniem zainstaluj sobie N/X - tylko "mokre"

Na strzale powinieneś uzyskać nawet 170KM

Nie ingerujesz w silnik - nie zmieniasz stopnia sprężania, wtrysków itp.
Jak ci sie znudzi to zawsze możesz to wyciągnąć.

Instalke kupisz już za 1600 PLN.


i po roku nie masz silnika....
wiesz jak duża temperatura powstaje przy używaniu podtlenku azotu? :bad:
Moją kluską jeździ teraz balwanekbuli - nowy forumowicz.Ja bujam się mondeo , komfort nie ten sam co w klusce ale średnia spalania non stop na 6,2l :))

#18 OFFLINE   szokol

szokol
  • 311 postów
  • Dołączył: 04-06-2007
  • Skąd: Będzin

Napisany 10 listopada 2007 - 03:07

i po roku nie masz silnika....
wiesz jak duża temperatura powstaje przy używaniu podtlenku azotu? :bad:


Bo trzeba wiedzieć jak go urzywać. Silnik powinien mieć swoją temp. pracy itp. Suche nitro ci wykończy silnik - mokre nie ponieważ jest wtryskiwana dodatkowa dawka benzyny. Wiadomo że nie włożysz do cinkusia dysz które po strzale przewyższają moc fabryczną silnika.
Kolega na zimnym silniku strzelił trzy razy ze świateł i stopiło mu świece.
www.elektra-bedzin.pl


Jest jedna rzecz dla której warto żyć - MV6 i nie zmieni się nic

#19 OFFLINE   Rafke

Rafke

    Pastor & szperacz fantów

  • 2 588 postów
  • Dołączył: 05-05-2010
  • Skąd: Gdynia
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 11 lutego 2015 - 12:03

odgrzejemy kloteta.
ale odpowiedni temat...


brać póki jest !!!!
to samo mam u siebie.

http://olx.pl/oferta...html#ec8f4a8305

i to bastuck jest ;)

nowy taki zestaw kosztuje 800euro !!!
przykladowo :
http://www.ebay.pl/i...t-/310613480102

#20 OFFLINE   lukitechnik

lukitechnik
  • 130 postów
  • Dołączył: 02-08-2014
  • Skąd: CB/PO
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 14 lutego 2015 - 16:47

to samo mam u siebie.


Jaki jest dźwięk tego wydechu?