[OB & OBFL] czujnik położenia wału...
#1 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 15:23
#2 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 16:04
#3 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 17:23
Mam pytanie ...Padł mi czujnik położenia wału ,i jest taki problem że nigdzie w żadnym sklepie nie moge dostać czujnika z pół okrągłom wtyczka a w sklepach maja tylko kwadratowe ogolnie wychadza tylko w orginale na którego mnie nie stac...Mogę miec z wtyczka kwadratową od zaraz...I planuje zrobić tak że kupie nową z tym kwadratem i przelutuje na te starą,tylko nie wiem czy to zadziała,interesuje mnie odp tylko na to pytanie...pozdrawiam
To zalezy od twoich umiejetnosci i od sprzetu ktorym bedziesz to robil,juz ogarnialem ta sprawe i czujnik dziala do dzis
#4 OFFLINE
Napisany 17 sierpnia 2012 - 21:58
#5 OFFLINE
Napisany 13 października 2012 - 08:22
Mam pewien problem z OMcią. Spodaradycznie, na zimnym lub ciepłym silniku mam problem z odpalaniem. Auto kręci jak głupie, śmierdzi paliwem a silnik nie odpala, nawet nie przebiera, nic. Po pewnym czasie jak go nie zaleje to jakoś tam przebierze i odpali a potem już działa bez problemowo.
Po przeczytaniu sporej ilości postów postawiłem na czujnik walka.
I tu mam pierwsze pytanie: faktycznie to może być on? Po OP-com zero błędów.
Drugie pytanie: odczytalem numer z czujnika : 090492061 i jak zacząłem go szukać to wychodzi na to ze to od 2.5 a ja mam 3.2!? Dzwoniłem do Opla oni twierdzą ze to bardzo dziwne i powinienem kupić nowy wg katalogu i to jest inny czujnik.
Pomóżcie
#6 OFFLINE
Napisany 18 października 2012 - 10:01
Pacjent Omega 3.0 1999rok według komputera padł czujnik położenia wału.
Może ktoś mi wskazać na allegro które to jest, nie mam pojęcia gdzie szukać. Jak to wygląda i gdzie dokładnie znajduje się w Omedze 3.0 1999rok.
Ewentualnie jak to wymienić, sam dam radę?
Z góry wielkie dzieki.
#7 OFFLINE
Napisany 18 października 2012 - 10:07
Kolo filtra oleju, a wtyczka w okolicach cewki. Zanim wymienisz czujnik to zmierz jego opornosc i odsun kabel czujnika od przewodow WN.gdzie dokładnie znajduje się w Omedze 3.0
#8 OFFLINE
Napisany 18 października 2012 - 13:57
#9 OFFLINE
Napisany 18 października 2012 - 16:05
To i ja się podepnę pod temat.
Pacjent Omega 3.0 1999rok według komputera padł czujnik położenia wału.
Może ktoś mi wskazać na allegro które to jest, nie mam pojęcia gdzie szukać. Jak to wygląda i gdzie dokładnie znajduje się w Omedze 3.0 1999rok.
Ewentualnie jak to wymienić, sam dam radę?
Z góry wielkie dzieki.
No ja jestem po wymianie. niestety nikt mi nie odpowiedział na post wyżej ale zdecydowałem na zakup takiego jak mialem na samochodzie mimo iż wg opla jest do 2.5 i wszystko działa ( jak narazie). Komp pokazywał błąd 0335 teraz wszystko ok.
Co do samej wymiany tak jak koledzy piszą czujnik koło filtra a wtyczka na podszybiu. I tu uwaga co do odpinania wtyczki: trzeba uważać na wezyki podciscienia a dokładniej na zaworek który jest na wężu miedzy serwem a kolektorem bo jak się wkłada rękę do wtyczki to się może ułamac kruciec ( mi się ułamał ) No i drugi problem, nie wiem czy fabrycznie ale tak wyglądało że przewód od czujnika przechodził za silniczkiem wycieraczek i musiałem wszystko zdejmować
Ogólnie dwie godzinie pracy z rozbieraniem podszybia.
Aha najlepiej jak spiszesz numer ze starego czujnika i polecam poszukać oryginał.
Mi udało się kupić tu http://www.sklep.szpot.pl/ za 250 zł.
Powodzenia
#10 OFFLINE
Napisany 18 października 2012 - 19:31
Kolo filtra oleju, a wtyczka w okolicach cewki. Zanim wymienisz czujnik to zmierz jego opornosc i odsun kabel czujnika od przewodow WN.
kolego nawet sie nie baw w mierzenie opornosci bo to bez sensu 3 miesiace sie takimi bzdurami sugerowalem zwykly miernik nie jest miarodajny musial bys podlaczyc pod oscyloskop tylko tak go sprawdzisz ja tez sie naczytalem o wartosciach jakie powinien miec i walczylem z tym jak glupi
#11 OFFLINE
Napisany 15 stycznia 2013 - 18:21
Podepnę się pod temat ponieważ problemy zaczęły się od błędu czujnika położenia wału.
Po przeczyszczeniu wtyki i spsikaniu jej wd40 błąd już się nie pojawił.
Silnik zapalił i pracował chwilę ,i tu nagle zaświecił się check i silnik zgasł.
Nie dało go rady uruchomić i program opel scanner nie zarejestrował żadnego błędu silnika.
Sprawdziłem immobilizer i znalazłem dwa błędy 11 i 15 po ich skasowaniu pojazd odpalił od kopa.
Popracował jakiś czas i znowu check i zgasł.
W immo pojawił się błąd 15.
Za każdym razem gdy skasuje ten błąd silnik bez problemu zapala i po jakimś czasie gaśnie.
Czasami daje się go przygazować do odcinki a czasami obroty dojdą ponad 4000 obr i gaśnie.
Czy odpięcie akumulatora na dłużej da coś?
#12 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 20:33
Wtyczki masz dobrze.Niebieska jest na evap a czarna na czujnik temperatury.
Aaa to juz wiem thanks , ale mi cięzko pali raz za pierwszym odpali a raz musze kręcic trochy dłuzej zeby chycił , czy to moze byc walnięty czujnik poł wału ? czy coś innego ? jesli tak to gdzie on sie znajduje czy koło filtra oleju ??
#13 OFFLINE
Napisany 18 marca 2013 - 21:42
ale mi cięzko pali raz za pierwszym odpali a raz musze kręcic trochy dłuzej zeby chycił , czy to moze byc walnięty czujnik poł wału ?
Jest to możliwe
http://www.motonews....62929&c=114&f=9gdzie on sie znajduje czy koło filtra oleju ??
#14 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2013 - 16:34
a tam koło tej miarki nawet dobrze ręki nie idzie włożyć a już nie mówię żeby to odkręcić...
#15 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2013 - 18:15
#16 OFFLINE
Napisany 07 kwietnia 2013 - 18:38
#17 OFFLINE
#18 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 17:43
a może po prostu ktoś wymieniał ten czujnik w 2.0 16v z klimom i wie dokładnie jak to zrobić...
#19 OFFLINE
Napisany 09 kwietnia 2013 - 17:48