firma spedycyjna
#1 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2012 - 16:26
szukałem po googlach ale kurcze co post to inna informacja. Ma ktoś może takie informacje?
sprawa wygląda tak, że są plany otworzenia firmy spedycyjnej. Bazującej tylko na przewoźnikach, nie posiadającej własnych samochodów. I teraz pytanie, czy potrzebuję licencje na transport międzynarodowy, certyfikat i gwarancje bankowe na auto, skoro korzystam tylko z usług przewoźników? Bo każdy przewoźnik ma te gwarancje, tylko czy ja jako spedycja też je musi mieć? Na moje to nie
#2 OFFLINE
#3 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 08:05
#4 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 10:40
A certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym masz?solówkę
#5 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 16:29
po pierwsze only to 3,5tMaciek jak uda Ci się otworzyć taką firmę to ja kupuje od razu 2 busy albo solówkę.
a po drugie, nie masz firmy przewozowej, certyfikatu i zabezpieczeń
a po trzecie, bazowałbym na swoich już znanych przewoźnikach
#6 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 16:49
#7 OFFLINE
Napisany 18 sierpnia 2012 - 16:54
#8 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 08:53
po pierwsze only to 3,5t
a po drugie, nie masz firmy przewozowej, certyfikatu i zabezpieczeń
a po trzecie, bazowałbym na swoich już znanych przewoźnikach
To wszystko to jest max 2 dni latania.
#9 OFFLINE
Napisany 19 sierpnia 2012 - 11:07
a po trzecie, bazowałbym na swoich już znanych przewoźnikach
To wszystko to jest max 2 dni latania.
Matula dobrze kombinujesz z tą spedycją :tak:
Warto korzystać z doświadczenia wyniesionego z pracy, aby osiągnąć coś więcej.
Ja również korzystam z usług partnerów zaufanych. Czasami wolę np. zapłacić minimalnie więcej, ale mam pewność, że wszystko będzie OK.
#10 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 13:58
hm, dzieki kolego:) jest jak.mowisz, wole sie oprzec na sprawdzonych kontrachentach, na poczatku zwlaszcza
i z tego co wyczytałem, to nie trzeba mieć certyfikatu jeśli auta są tylko do DMC 3,5t
#11 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 18:27
Ale zastanawiam się teraz ponownie nad otwarciem.
#12 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 18:58
Tu są bardziej informacje podlegające pod usługi transportowe, otwierając firmę typu Transport-Spedycja lub tylko transportową.Tu popatrz -> KLIK. Tam tez jest forum.
Jeśli firma ma być tylko Spedycyjna a transport wykonywany przez podwykonawców zajmujących się tylko transportem certyfikaty nie są potrzebne. Spedytorowi do siedzenia za biurkiem raczej nie jest potrzebny certyfikat do transportu drogowego, ADR czy cokolwiek z tych rzeczy. To przewoźnik musi mieś wszystkie kursy, certyfikaty i świadectwa kwalifikacyjne.A certyfikat kompetencji zawodowych w transporcie drogowym masz?
Cytat z tegoż właśnie forum
Szkolenie – zakres wiedzy, którą przewoźnik powinien posiadać, aby pomyślnie zaliczyć egzamin i uzyskać certyfikat zależy od:
posiadanej praktyki zawodowej (do lub powyżej 5 lat praktyki doświadczenia przedsiębiorcy wykonującego transport drogowy);
uzyskanych wcześniej uprawnień (posiadanie certyfikatu krajowego);
rodzaju zgłoszonej działalności (przewóz osób lub rzeczy);
zakresu zgłoszonej działalności (przewozy krajowe lub zagraniczne).
Dobremu spedytorowi na dobrą sprawę wystarczy znajomość języków, zdolności negocjacyjne i organizacyjne
W obecnych czasach i tempie rozwoju logistyki, wszędzie znajdzie się coś co można przewieźć z punktu A do punktu B.tam gdzie chciałem firmę transportową otworzyć nie było co wozić.
#13 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 19:09
W obecnych czasach i tempie rozwoju logistyki, wszędzie znajdzie się coś co można przewieźć z punktu A do punktu B.
No tak ale zawsze więcej możliwości w większym mieście niż w mniejszym jeszcze do tego w którym nie ma magazynów itp itd.
Dlatego też myślę ponownie o otwarciu firmy transportowej.
#14 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 21:01
Pytanie o certyfikat bylo skierowane do kullera (mial byc teoretycznie przewoznikiem i dotyczylo "solowki"). Czytamy ze zrozumieniemJeśli firma ma być tylko Spedycyjna a transport wykonywany przez podwykonawców zajmujących się tylko transportem certyfikaty nie są potrzebne. Spedytorowi do siedzenia za biurkiem raczej nie jest potrzebny certyfikat do transportu drogowego, ADR czy cokolwiek z tych rzeczy. To przewoźnik musi mieś wszystkie kursy, certyfikaty i świadectwa kwalifikacyjne.
#15 OFFLINE
#16 OFFLINE
Napisany 20 sierpnia 2012 - 21:45
Ja tam cytat widze -> http://forum.omegakl...395&postcount=4To się cytuje do kogo się mówi
Koniec OT.
#17 OFFLINE
Napisany 21 sierpnia 2012 - 05:38
Powiem Ci że tam gdzie chciałem firmę transportową otworzyć nie było co wozić.
Ale zastanawiam się teraz ponownie nad otwarciem.
Waldek, nie załamuj mniie..
No tak ale zawsze więcej możliwości w większym mieście niż w mniejszym jeszcze do tego w którym nie ma magazynów itp itd.
co za różnica gdzie siedzisz? Internet jest wszędzie. Obojętnie czy masz w W-wie czy w Pcimiu dostęp do internetu masz taki sam. A jak mówisz, ze nie ma co wozić.. no to mnie ręce opadają widać jak "głęboko" wszedłeś w ten dział
właśnie na samym początku tego się trzymałem, później mnie zbiło z tropu kilka innych wypowiedzi znajomych. O takie coś mi chodziłoJeśli firma ma być tylko Spedycyjna a transport wykonywany przez podwykonawców zajmujących się tylko transportem certyfikaty nie są potrzebne. Spedytorowi do siedzenia za biurkiem raczej nie jest potrzebny certyfikat do transportu drogowego, ADR czy cokolwiek z tych rzeczy. To przewoźnik musi mieś wszystkie kursy, certyfikaty i świadectwa kwalifikacyjne.
tylko zabójcze jest zabezpieczenie.. 50.000e...
#18 OFFLINE
Napisany 20 grudnia 2012 - 16:10
#19 OFFLINE
Napisany 21 grudnia 2012 - 10:21