Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] mały tuning 3.0V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#41 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 06 lutego 2013 - 20:26

bo cos pozmieniali bo wklejalem ta v6 http://www.omegaowne...?topic=111701.0

a wiec da rade?? da!!! piwo dla tego goscia. :D chodzilo mi wlasnie o taki koncept :p

#42 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2013 - 20:38

takich projektow jest wiecej.



nie zmienia to faktu ze upchanie v6 + turbo w budzie omegi to troche zabawy koszta nie male. ci co moduja to wiedza ze ile kasy idzie

#43 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lutego 2013 - 20:51

takich projektow jest wiecej.



nie zmienia to faktu ze upchanie v6 + turbo w budzie omegi to troche zabawy koszta nie male. ci co moduja to wiedza ze ile kasy idzie


jakie koszta ?? turbo 500-600zł , IC - 150zł , kolektory ze 100zł, blow off 200zł (sam buduje )orurowanie strzelam ,bo z kwasiaka nie robiłem tylko z rur od TDi ze 200zł i co chcesz jeszcze na spokojne doładowanie 0,6 bara ????????
i żebym nie był gołosłowny moje C30SET bez strojenia , bez większych wtrysków itd ... dymało fury po 300KM udokumentowane papierami z hamowni.
http://www.fotosik.p...148335a424.html
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#44 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 20:58

To ja się dziwię że jeszcze jeździsz NA, skoro zaturbienie V6 to koszt poniżej 1500zł :F

#45 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2013 - 21:01

hehe no za tyle to sam bym chcial zrobic.

a gdzie wtryski pompa, komp sa/ swinia. nie przesadzaj chlopie

#46 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lutego 2013 - 21:04

To ja się dziwię że jeszcze jeździsz NA, skoro zaturbienie V6 to koszt poniżej 1500zł :F


to dziw sie dalej , bo ja sie nie dziwie ,że nic nie potrafisz i przesiadłeś sie na awdi..

hehe no za tyle to sam bym chcial zrobic.

a gdzie wtryski pompa, komp sa/ swinia. nie przesadzaj chlopie


czytaj ze zrozumieniem , nie dałem żadnej większej pompy ani świni ani wtrysków !
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#47 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 21:04

to dziw sie dalej , bo ja sie nie dziwie ,że nic nie potrafisz i przesiadłeś sie na awdi..

:smiech: :smiech:

#48 OFFLINE   Phantom

Phantom

    łututututut

  • 1 152 postów
  • Dołączył: 21-10-2008
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2013 - 21:08

jak składasz dolot z rur od TDI to dlamnie jestes fachura.


dobry jest, nie Immo? heheh


ja wlozylem vortecha i to nie z rur od TDI....niestety mnie drozej wynioslo :D

Dodany obrazek

#49 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 06 lutego 2013 - 21:08

pany wyluzowac i bez wycieczek osobistych bo nagrodze




 


#50 OFFLINE   omega144

omega144
  • 24 postów
  • Dołączył: 13-10-2011

Napisany 06 lutego 2013 - 21:20

Nie chcem robic kłótni ale to jest projekt calibry v6 biturbo ale co fakt silnik umieszczony wzdłuznie i jakos dali rade i to w cali , ktora miała tylko silniki poprzeczne

http://www.mickey-ga...ge1-05bar-boost

#51 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 06 lutego 2013 - 21:27

Nie chcem robic kłótni ale to jest projekt calibry v6 biturbo ale co fakt silnik umieszczony wzdłuznie i jakos dali rade i to w cali , ktora miała tylko silniki poprzeczne

http://www.mickey-ga...ge1-05bar-boost

Przecież nikt nie pisze że się nie da, wszystko się da, kwestia tylko ile to będzie kosztowało :yes:
Zadzwoń do MG i spytaj na ile wyceniają taką przeróbkę cali (w $ i roboczogodzinach). Obawiam się że 1500pln może nie wystarczyć ;)

#52 OFFLINE   irek1234

irek1234

    Zbanowany

  • 78 postów
  • Dołączył: 23-10-2009

Napisany 06 lutego 2013 - 23:33

Co do cali turbo, weź pod uwagę jak jest umiejscowiony silnik. W omedze jest on dość cofnięty co sprawia, że nie wstawisz turbo w normalnym dla turbo miejscu (czyli na kolektorze).

jakie koszta ?? turbo 500-600zł , IC - 150zł , kolektory ze 100zł, blow off 200zł (sam buduje )orurowanie strzelam ,bo z kwasiaka nie robiłem tylko z rur od TDi ze 200zł i co chcesz jeszcze na spokojne doładowanie 0,6 bara ????????
i żebym nie był gołosłowny moje C30SET bez strojenia , bez większych wtrysków itd ... dymało fury po 300KM udokumentowane papierami z hamowni.
http://www.fotosik.p...148335a424.html


Zipie, nie porównuj tematu uturbiania R6 z V6... Uturbić jakiekolwiek R jest relatywnie łatwo, największy problem jest tylko przy kolektorze wydechowym i poprowadzenie rur od IC.

Za 500PLN dostaniesz turbo jakiegoś chińczyka w nie wiadomo jakim stanie, IC - ok mogę się zgodzić jakieś iveco czy coś, nie wiem jakie to będą kolektory za 100zł (pamiętaj, że są dwa), jak byś chciał polecieć na oryginalnych (a nie polecisz, bo nie ma miejsca) to i tak porządne pospawanie swoje kosztuje. BOV z 200 PLN to chyba używ i też chińczyk. Reszty nawet nie komentuję.

Wielokrotnie zastanawiałem się nad tematem turbo w V6, podejmowałem dyskusję z Phantomem i konkluzja jest jedna: nie ma miejsce i nie da się tego zrobić w rozsądnych pieniądzach. A nawet jeśli ktoś się uprze to nie ma to (moim zdaniem) prawa jeździć tak dobrze jak inne auta o porównywalnych parametrach. Taniej wyjdzie przełożenie silnika rb25det ze skyline...

To tyle jeśli idzie o OT, bo temat jest odnośnie lekkiego tuningu 3.0, a tu mówimy już o znacznych modyfikacjach...

#53 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 07 lutego 2013 - 07:44

nie zmienia to faktu ze upchanie v6 + turbo w budzie omegi to troche zabawy koszta nie male. ci co moduja to wiedza ze ile kasy idzie

Zgadzam się, dopuki się nie zacznie grzebać wszystko się wydaje łatwe.

Co do uturbiania za 1500zł to powiem tylko tyle, że wszelkie oszczędności są na krótką metę i prędzej czy później trzeba je poprawić lub naprawić. Średnice rur takie jak TDI są w seryjnych saabach 2,0 i powyżej 250KM mocno dławią moc. Nie wyobrażam sobie ich w silniku o 1,5 raza większym przepływie (3,0).
W omedze z tym holsetem wydech idzie w miejscu klimy. Do zastosowań dupowozowych korzystniej byłyby to zrobić na jednej turbinie hybrydowej (mały wydech duży kompresor) - na pół bara spokojnie by wystarczyło.