Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] mały tuning 3.0V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#21 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 22 września 2012 - 07:42

Wizualnie lepiej wygląda.

#22 OFFLINE   ZAHIR666

ZAHIR666

    3.0 w Złomedze i Calibrze

  • 1 550 postów
  • Dołączył: 29-01-2008
  • Skąd: Sto(L)yca
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 22 września 2012 - 18:16

Najgorsze ze chyba większość tzw. tuningów mniejszych opiera się mitach lub domysłach... raczej nikt nie poprze tego faktami. Np. w postaci wykresu z hamowni etc.

#23 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 23 września 2012 - 09:40

To jak panowie myślicie, zmieści się w tylnej części komory silnika, chodzi mi tylko o efekt wizualny.

#24 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 24 września 2012 - 19:32

temat przeczyszczony ze smieci. kazda nastepna wypowiedz zakrawajaca o spam bedzie nagrodzona zgodnie z tym co ustalilismy w pewnym temacie. My dotrzymujemy slowa a czesc z Was ma wywalone na to. :mad:Wiecej ostrzezen nie bedzie - radze sie pilnowac




 


#25 OFFLINE   Marcin2013

Marcin2013

    Obecnie A8 4.2

  • 439 postów
  • Dołączył: 22-04-2010
  • Skąd: Katowice

Napisany 24 września 2012 - 20:19

Napisał bikemax



I o co chodzi z pompą oleju?




o to ,żebys sprawdził jakie daje cisnienie,bo może byc tak,ze zrobisz sobie ten silnik od a do z ,pompa sie przytnie , cisnienie smarowania spadnie i wtedy doopa wielka,cały twój projekt szlak trafi...


Dla ścisłości samej pompy nie sprawdzisz pod kątem ciśnienia,musisz złożyc całość i dopiero sprawdzić ciśnienie jakie jest między pompą a panewkami - czyli manometr zamiast czujnika.

#26 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 02 lutego 2013 - 20:56

a ja troche z inne gruchy
http://www.v10.pl/na...2001;12586.html mozna by cus z oma pokombinowac jak by takie serce dorwać. bo jest to ten sam silnik x30xe. moze i ma o 11 km mniej ale moment jest wiekszo o 40nm i jest to juz turbo czyli mozna by podniejs nieduzym kosztem moc o pare kucy. co wazne silnik jest tez odrazu odprezony do 9.5:1. wiec milych poszukiwan i do dziela bo jestem bardzo ciekaw rezultatów :D
moze ktos kupi na swapa http://otomoto.pl/sa...-C27665603.html :p

#27 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 02 lutego 2013 - 21:14

a ja troche z inne gruchy
http://www.v10.pl/na...2001;12586.html mozna by cus z oma pokombinowac jak by takie serce dorwać. bo jest to ten sam silnik x30xe. moze i ma o 11 km mniej ale moment jest wiekszo o 40nm i jest to juz turbo czyli mozna by podniejs nieduzym kosztem moc o pare kucy. co wazne silnik jest tez odrazu odprezony do 9.5:1. wiec milych poszukiwan i do dziela bo jestem bardzo ciekaw rezultatów :D
moze ktos kupi na swapa http://otomoto.pl/sa...-C27665603.html :p


ooo, super, że też jeszcze nikt tego nie zauważył...

...możesz od razu pokombinować, wykorzystać silnik z układem FWD z Saaba, dobrać jaką krzynkę rozdzielczą i zmotać w omedze zgrabne 4x4... :dziura:

#28 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 03 lutego 2013 - 19:49

...możesz od razu pokombinować, wykorzystać silnik z układem FWD z Saaba, dobrać jaką krzynkę rozdzielczą i zmotać w omedze zgrabne 4x4... :dziura:

jak bys nie wiedzial w saabie 9-5 jest montowany oplowski 3.0 zrobiony pod turbo. skrzynia przypasuje od omegi bez przerobek tak przynajmniej mi sie wydaje :p najwiecej roboty jest z przerobieniem kolektora wydechowego żeby te turbo upchnac a z elektryka to pewnie latwiej ogarnac niz bys mial wlozyc 2.3t(ale to juz nie tuning 3.0 :D ). no ale dla chciacego nic trudnego. sam bym sie pobawil ale narazie budzet nie pozwala :p

edit

trafilem na jeszcze jedna ciekawa notke. po chipie bez problemu idzie z tego wyciagnac 235hp i 362Nm :o . to juz powinno dac ladny efekt :D

edit

jeszcze taka notka
"I have a SAAB 9-5 (V6 3.0 liter LPT [B308E engine] Griffin, year 2000) which is tuned to ~ Power hp 245 / 5080 min and Torque Nm 388 / 2370 min"
wiec da rade i tyle :diabel:

#29 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 03 lutego 2013 - 20:42

po chipie bez problemu idzie z tego wyciagnac 235hp i 362Nm . to juz powinno dac ladny efekt


ILKU z porobionego 3.2 uzyskal podobny wynik.
po chipie z turbo, to powinno sie dac duzo wiekszy efekt niz marne 235hp.

#30 OFFLINE   RiBiT

RiBiT
  • 181 postów
  • Dołączył: 16-06-2010
  • Skąd: koszalin

Napisany 03 lutego 2013 - 20:52

tylko podejrzewam ze tam jest za mala dmuchawa i cos wiekszego trzeba by wlozyc ale widac 245hp da rade w seri bez problemu uzyskac ale za to sam moment 388nm juz robi wrazenie :D

#31 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 lutego 2013 - 21:08

jak bys nie wiedzial w saabie 9-5 jest montowany oplowski 3.0 zrobiony pod turbo. skrzynia przypasuje od omegi bez przerobek tak przynajmniej mi sie wydaje :p najwiecej roboty jest z przerobieniem kolektora wydechowego żeby te turbo upchnac a z elektryka to pewnie latwiej ogarnac niz bys mial wlozyc 2.3t(ale to juz nie tuning 3.0 :D ). no ale dla chciacego nic trudnego. sam bym sie pobawil ale narazie budzet nie pozwala :p

edit

trafilem na jeszcze jedna ciekawa notke. po chipie bez problemu idzie z tego wyciagnac 235hp i 362Nm :o . to juz powinno dac ladny efekt :D

edit

jeszcze taka notka
"I have a SAAB 9-5 (V6 3.0 liter LPT [B308E engine] Griffin, year 2000) which is tuned to ~ Power hp 245 / 5080 min and Torque Nm 388 / 2370 min"
wiec da rade i tyle :diabel:


nie, no, jak juz dłubać to porządnie - nie wolisz od razu wsadzić drugiej suszarki do tego 3,0 :jump: bo mi sie wydaje ;) że to by było ze 300 konióff. Robota banał, taki pikuś... :dziura:

#32 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 03 lutego 2013 - 21:52

http://www.omegaowne...v_next=next#new

#33 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 04 lutego 2013 - 07:16

B308 to zwykła V6 opla po odprężeniu. Oczywiście ze wszystkimi wadami Vek.
Cytat z vikipedii:
"Jednostka benzynowa V6 3.0t była doładowaną wersją, o mniejszej mocy, lecz bardzo korzystnym przebiegu momentu obrotowego, wolnossącego silnika firmy Opel generującego 210 KM. Zastąpiono ją mocniejszymi wersjami silnika 2.3T o mocach 220 i 250 KM w wersji Aero."
Nie wiem gdzie w omedze V6 można zamontować turbo i którędy puścić wydech, ja przynajmniej sobie tego nie wyobrażam.
Biorąc pod uwagę, że przy większym doładowaniu i tak trzeba kupić: turbo, intercooler, przewody, wtryski, pompę paliwa, zrobić kolektor itp to nie lepiej od razu wsadzić silnik, który ma perspektywy na 350-400KM i bez problemu mieści się w komorę z całym osprzętem?
Cenowo chyba wyjdzie na to samo...

#34 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 04 lutego 2013 - 21:51

ILKU z porobionego 3.2 uzyskal podobny wynik.
po chipie z turbo, to powinno sie dac duzo wiekszy efekt niz marne 235hp.

po co wyważać otwarte drzwi - mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika ... firma ARP z Australii pisze że daje gwarancje na 1000KM i do kogo pretensje ?
http://digitun.pl/in...nzyna&Itemid=31
... a napęd 4x4 udało mu się zaadoptować z jakiejś Superb albo Bory ale to było dawno i nie bardzo pamiętam ...jakiś haldex jakiś tylny most z Bee.... :p
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....

#35 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 05 lutego 2013 - 08:46

po co wyważać otwarte drzwi - mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika ... firma ARP z Australii pisze że daje gwarancje na 1000KM i do kogo pretensje ?
http://digitun.pl/in...nzyna&Itemid=31
... a napęd 4x4 udało mu się zaadoptować z jakiejś Superb albo Bory ale to było dawno i nie bardzo pamiętam ...jakiś haldex jakiś tylny most z Bee.... :p

No tak, tylko że tam był silnik w poprzek, dzięki czemu było gdzie włożyć turbo.
W silniku wzdłużnym w tym miejscu są łapy silnika. Już nie wspomnę nawet o kosztach zakucia V6...
Jak dla mnie to jest właśnie wyważanie otwartych drzwi, skoro można wsadzić saaba
No ale kto bogatemu zabroni... ;)

#36 OFFLINE   Dreed

Dreed

    Ciiiiiiii.....

  • 1 694 postów
  • Dołączył: 15-02-2007
  • Skąd: Gdańsk
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 05 lutego 2013 - 09:38

mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika

a tak to odpala i jeździ :D

#37 OFFLINE   serek

serek
  • 1 571 postów
  • Dołączył: 05-04-2008
  • Skąd: huntingdon

Napisany 05 lutego 2013 - 21:59

http://www.omegaowne...v_next=next#new


co tuning tego DTI wnosi do tematu V6??

#38 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lutego 2013 - 22:04

po co wyważać otwarte drzwi - mój dobry kolega z opola zrobił na 3.2 6xx KM i xxx Nm ale na kutym silnik zrobił sobie wentylacje z przodu bloku silnika ... firma ARP z Australii pisze że daje gwarancje na 1000KM i do kogo pretensje ?
http://digitun.pl/in...nzyna&Itemid=31
... a napęd 4x4 udało mu się zaadoptować z jakiejś Superb albo Bory ale to było dawno i nie bardzo pamiętam ...jakiś haldex jakiś tylny most z Bee.... :p


z tego co z nim rozmawialem to nie daly rady sruby na kobrach. ale za calosc szacun.




 


#39 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 06 lutego 2013 - 14:17

co tuning tego DTI wnosi do tematu V6

bo cos pozmieniali bo wklejalem ta v6 http://www.omegaowne...?topic=111701.0

#40 OFFLINE   szymon gsi

szymon gsi
  • 80 postów
  • Dołączył: 18-07-2007
  • Skąd: Koszalin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 06 lutego 2013 - 20:16

No tak, tylko że tam był silnik w poprzek, dzięki czemu było gdzie włożyć turbo.
W silniku wzdłużnym w tym miejscu są łapy silnika. Już nie wspomnę nawet o kosztach zakucia V6...
Jak dla mnie to jest właśnie wyważanie otwartych drzwi, skoro można wsadzić saaba
No ale kto bogatemu zabroni... ;)


sorry za EOT ale nic nie mówie Ilku na temat projektu saab w złomedze , ale staram się wytłumaczyć mistrzowi RiBiT ,że nie takie żeczy z Marko robiłem sześć lat temu (ja w kadecie GSi , Marko w Calineczce) i że w V-ce można dużo , a turbo między nogami w Bee MV6 ... hmm miało by się adrenaline :tere-fere: P.S. i Marko to nie Piotr S.

bo cos pozmieniali bo wklejalem ta v6 http://www.omegaowne...?topic=111701.0


oo qur... tego nie widziałem .. ILKU masz jeszcze Holseta na sprzedaż ???
_____________________________
był Kadett TURBO 16V - jest Omega 3000 będzie bi turbo....