Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] mały tuning 3.0V6


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
52 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   bikemax

bikemax
  • 112 postów
  • Dołączył: 03-05-2011
  • Skąd: Wrocław / Siechnice

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:42

Witajcie

Jako że sładam piecyk od nowa (zobaczymy ile wytrzyma na nowych panewkach ;) ) i wszystko jest na wierzchu a w dodatku musze wymienić jeszcze od groma różnych rzeczy, silnik aż prosi się o ingerencje ;)

Co myślicie o kombinacji:
-wydech: zamiast kataliz strumienice, środkowe oryginałyi końcówka Sebringa (czy jak on tam ma)
-doloty wypolerować razem z tym aluminiowym dalszym dolotem
-dolot w dalszej cześci przerobić na ten rezonator

Zastanawiam się czy to ma sens i czy zrobi robote bez zmiany kolektorów wydechowych na baranki. Własnie jestem w trakcie składania generatora i tak mnie kusi przeczochranie na gładko tych 12 dziurek ;)

#2 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:45

zobaczymy ile wytrzyma na nowych panewkach


niedlugo :)

-wydech: zamiast kataliz strumienice


nic nie da poza glosniejszym wydechem.

-doloty wypolerować razem z tym aluminiowym dalszym dolotem


wypolerowany dolot zdaje egzamin w przypadku silnikow doladowanych. w przypadkow wolnossacych pogarszasz zawirowania powietrza przez co powietrze gorzej moze sie mieszac z paliwem skutkujac spadkiem mocy

-dolot w dalszej cześci przerobić na ten rezonator


przerobic i dolozyc puszke.


p.s a co to za silnik mv6 ?




 


#3 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:23

Co myślicie o kombinacji:
-wydech: zamiast kataliz strumienice, środkowe oryginałyi końcówka Sebringa (czy jak on tam ma)
-doloty wypolerować razem z tym aluminiowym dalszym dolotem
-dolot w dalszej cześci przerobić na ten rezonator

Usuń ekofasolki, załóż kol. wydechowe z 3,2 , możesz doprężyć silnik planując głowice o 0,5mm, zamiast strumienic wsadź zwykłe tłumiki przelotowe. Szlifowanie dolotu jest niewykonalne ze względu na kształt.
Sprawdź pompę oleju.

wypolerowany dolot zdaje egzamin w przypadku silnikow doladowanych. w przypadkow wolnossacych pogarszasz zawirowania powietrza przez co powietrze gorzej moze sie mieszac z paliwem skutkujac spadkiem mocy

W silniku z wtryskiem paliwo nie musi mieszać się z powietrzem, bo jest wtryskiwane przed same zawory. To o czym piszesz ma zastosowanie w silnikach z gaźnikiem.

#4 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:28

W silniku z wtryskiem paliwo nie musi mieszać się z powietrzem, bo jest wtryskiwane przed same zawory. To o czym piszesz ma zastosowanie w silnikach z gaźnikiem.



po czesci tak ale powietrze musi miec zawirowania, polerowanie dolotu w tym przypadku nic nie da a moze pogorszyc. jesli to nie mialo by miec wplywu w silnikach z wtryskiem to po co opel zastosochwal chociazby 2 przypustnice na dolocie ?




 


#5 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:30

Usuń ekofasolki


a co to jest?? :dziura:

#6 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:32

a co to jest?? :dziura:


wyjscie na Ogra (egr'a)




 


#7 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:35

miałem na mysli katy ale i tak bym wtopił:dziura:

#8 OFFLINE   bikemax

bikemax
  • 112 postów
  • Dołączył: 03-05-2011
  • Skąd: Wrocław / Siechnice

Napisany 13 sierpnia 2012 - 22:30

katów i tak nie ma, zastąpione były przez polski zamiennik ( zwykła rura).

Polerka daje i to bardzo dużo, na dynamikę, niutki i parę koników, ale nie robiłem tego nigdy na seryjnych kolektorach. Robiłem to kilka razy w motocyklach (R4 i R2 japończyki nie komarki) i tam efekt super, tylko że jak wiadomo barany są seryjnie montowane. Tutaj jest pytanie gdyż kolektor wydechowy to seryjna skifa...

Co do dolotu także pytanie bo polerowane byłby tylko wlot w głowicy i ten alu z listwą wtryskową, naturalnie górnego elementu nie da rady wypolerować...

Kolektory od 3.2 ? jaki efekt dadzą, ile kosztują kto zakładał i czy zadowolony?
Co z tym OGREM ? jak usunąć bez zdenerwowania komputera? ile i co to da?

Plan główek już jest właściwy :D

I o co chodzi z pompą oleju?

Tak to 3.0 MV6

#9 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 13 sierpnia 2012 - 22:41

Tak to 3.0 MV6

MV6 to opcja wyposazenia a nie typ silnika :p Przepraszam za zburzenie swiatopogladu :D

#10 OFFLINE   Czarny

Czarny
  • 832 postów
  • Dołączył: 12-09-2006
  • Skąd: EKU
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 13 sierpnia 2012 - 23:07

I o co chodzi z pompą oleju?

o to ,żebys sprawdził jakie daje cisnienie,bo może byc tak,ze zrobisz sobie ten silnik od a do z ,pompa sie przytnie , cisnienie smarowania spadnie i wtedy doopa wielka,cały twój projekt szlak trafi...

Co z tym OGREM ? jak usunąć bez zdenerwowania komputera? ile i co to da?

EGR-em :D
Zaslepiasz go by silnik zassysał czyste powietrze,a nie dostawał spaliny pomieszane z czystym powietrzem.Tak zwana recylkulacja spalin,za to odpowiada EGR.

#11 OFFLINE   bikemax

bikemax
  • 112 postów
  • Dołączył: 03-05-2011
  • Skąd: Wrocław / Siechnice

Napisany 14 sierpnia 2012 - 04:59

No tak ale zerknołem na kolektory od 3.2 i tam nie ma wogóle wyjścia na EGR więc trzeba będzie go całkiem wyrzucić?

W kolektorach w 3.0 są jeszcze elementy dla mnie nie zbadane (metalowe przewody idące do przodu do zaworu podciśnieniowego i dalej pod nadkole lewe. Jak możecie tak poza konkursem wytłumaczyć co to jest, co to robi i jak to usunąć po wsadzeniu kolektora od 3.2.

MV6 tak to opcja wyposarzenia ;)

#12 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 14 sierpnia 2012 - 05:50

W kolektorach w 3.0 są jeszcze elementy dla mnie nie zbadane (metalowe przewody idące do przodu do zaworu podciśnieniowego i dalej pod nadkole lewe.

W twoich też powinny być:) łaczą się za pomocą takich gumowych przewodów z rurką dalej do zaworka podciśnienia i dalej do odkurzacza i służy to do grzania katów

#13 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 14 sierpnia 2012 - 06:29

po czesci tak ale powietrze musi miec zawirowania, polerowanie dolotu w tym przypadku nic nie da a moze pogorszyc. jesli to nie mialo by miec wplywu w silnikach z wtryskiem to po co opel zastosochwal chociazby 2 przypustnice na dolocie ?

Nie wiem co miałoby pogorszyć i dlaczego?? W tym silniku przez cały układ dolotowy leci samo powietrze. Im lepiej uporządkowany przepływ (dążymy do laminarnego) tym mniejszy opór i większe napełnienie cylindra. Większe napełnienie to większa moc. Wypolerowane elementy dolotu stawiają mniejszy opór przepływającemu czynnikowi.
Nie wiem co w tym przypadku do rzeczy mają dwie przepustnice?? Tak im pasowało to założyli.

Ekofasolki to małe otwory w głowicach od strony kolektorów wydechowych, którymi przy zimnym silniku tłoczone jest powietrze do wydechu w celu rozgrzania katalizatorów, jak koledzy już wspomnieli.
Całe to badziewie wywalamy, a w głowicach wycinamy frezikiem te otworki, zwiększając średnicę kanałów wydechowych. Do tego kolektory z 3,2.
Tak to ma wyglądać:
Dodany obrazek

Egr oczywiście też wywalamy, zostawiając samą gruszkę podpiętą do kostki.
P.S. Jakby ktoś potrzebował to mam kolektory wydechowe z 3,2.

#14 OFFLINE   TomEk WRO

TomEk WRO

    Dr Szajn!

  • 2 412 postów
  • Dołączył: 16-09-2008
  • Skąd: Wrocław/Czernica
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 DTI 24V Y25DT

Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:00

Mam wrażenie że kolega bikemax zrobił mała prowokację... Będąc na forum ponad rok czasu pyta się o "tunning silnika MV6" Mało miał czasu, mało tematów było napisane o podkręcaniu i o próbach? Normalnie brak mi słów! Takie tematy powinny lecieć odrazu do kosza...
Auto kosmetyka
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)


Zapraszam! Info na PW



Odpicuj swoją omegę xd


#15 OFFLINE   bikemax

bikemax
  • 112 postów
  • Dołączył: 03-05-2011
  • Skąd: Wrocław / Siechnice

Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:38

Mam wrażenie że kolega bikemax zrobił mała prowokację... Będąc na forum ponad rok czasu pyta się o "tunning silnika MV6" Mało miał czasu, mało tematów było napisane o podkręcaniu i o próbach? Normalnie brak mi słów! Takie tematy powinny lecieć odrazu do kosza...


Tak masz racje, mam omege od ok roku a tematów było sporo... Ale zauważ że jeszcze pomimo wielu odpowiedzi nie ma ŻADNYCH konkretów, tak samo jak w reszcie tematów ;) Myślałem że ktoś konkretnie odpowie na konkretne pytanie.

a generalnie chodzi mi o odpowiedz czy modyfikacje które wymieniłem dadzą efekt, jak duzy i czy to się opłaca. Chodzi mi o wypowiedzi osób które mają o tym pojęcie albo same to zrobiły.

Więc może tak dla przypomnienia:
1.Czy wypolerowanie dolotów w głowicy wraz z tymi "rurami" doprowadzającymi, usunięcie fasolek, kolektor od 3.2, końcowy wydech sportowy, usunięcie EGR, usunięcie podgrzewania kolektorów oraz dodanie rezonatora da dobry efekt, na ile można liczyć kucyków oraz niutków?
2.W przypadku gdy moje rozumowanie jest niewłasciwe lub można zrobić coś lepszego lub coś jeszcze, to co to jest i ile to da "energi"

#16 OFFLINE   ILKU

ILKU
  • 352 postów
  • Dołączył: 08-09-2011
  • Skąd: Koszalin

Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:55

2.W przypadku gdy można zrobić coś lepszego lub coś jeszcze, to co to jest i ile to da "energi"

Parę koni więcej może przynieść doprężenie silnika.
W 3,2 stopień sprężania był 10:1. U siebie splanowałem głowice o 1,2mm co dało ok. 11:1
Nie było żadnych problemów z kolizjami itp. - sprawdzone plasteliną - zapas był duży.
W 3,0 seryjnie jest 10,8:1. Myślę, że splanowanie o 0,5mm powinno dać lekko ponad 12:1.
Jak głowice na wierzchu to niema większego problemu, żeby to zrobić.

#17 OFFLINE   bikemax

bikemax
  • 112 postów
  • Dołączył: 03-05-2011
  • Skąd: Wrocław / Siechnice

Napisany 15 sierpnia 2012 - 12:55

O co chodzi z doma wałkami G? co to za wałki i co dają?

#18 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 15 sierpnia 2012 - 13:41

O co chodzi z doma wałkami G? co to za wałki i co dają?


tobie akurat nic:)
http://forum.omegakl...
miłej lektury:D

#19 OFFLINE   Omega Star

Omega Star
  • 66 postów
  • Dołączył: 09-12-2011
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 2.6 V6 Y26SE

Napisany 21 września 2012 - 17:41

Witam, mam takie pytanko czy kolektor ssący z vectry v6 podejdzie do omy też v6, dzięki za odpowiedź.

#20 OFFLINE   Jesse

Jesse
  • 699 postów
  • Dołączył: 20-07-2009
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik od innego auta

Napisany 21 września 2012 - 17:57

Tylko po co? wszyscy w vectrach zmieniają na kolektory z omegi.