[OB & OBFL] mały tuning 3.0V6
#1 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:42
Jako że sładam piecyk od nowa (zobaczymy ile wytrzyma na nowych panewkach ) i wszystko jest na wierzchu a w dodatku musze wymienić jeszcze od groma różnych rzeczy, silnik aż prosi się o ingerencje
Co myślicie o kombinacji:
-wydech: zamiast kataliz strumienice, środkowe oryginałyi końcówka Sebringa (czy jak on tam ma)
-doloty wypolerować razem z tym aluminiowym dalszym dolotem
-dolot w dalszej cześci przerobić na ten rezonator
Zastanawiam się czy to ma sens i czy zrobi robote bez zmiany kolektorów wydechowych na baranki. Własnie jestem w trakcie składania generatora i tak mnie kusi przeczochranie na gładko tych 12 dziurek
#2 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 20:45
zobaczymy ile wytrzyma na nowych panewkach
niedlugo
-wydech: zamiast kataliz strumienice
nic nie da poza glosniejszym wydechem.
-doloty wypolerować razem z tym aluminiowym dalszym dolotem
wypolerowany dolot zdaje egzamin w przypadku silnikow doladowanych. w przypadkow wolnossacych pogarszasz zawirowania powietrza przez co powietrze gorzej moze sie mieszac z paliwem skutkujac spadkiem mocy
-dolot w dalszej cześci przerobić na ten rezonator
przerobic i dolozyc puszke.
p.s a co to za silnik mv6 ?
#3 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:23
Usuń ekofasolki, załóż kol. wydechowe z 3,2 , możesz doprężyć silnik planując głowice o 0,5mm, zamiast strumienic wsadź zwykłe tłumiki przelotowe. Szlifowanie dolotu jest niewykonalne ze względu na kształt.Co myślicie o kombinacji:
-wydech: zamiast kataliz strumienice, środkowe oryginałyi końcówka Sebringa (czy jak on tam ma)
-doloty wypolerować razem z tym aluminiowym dalszym dolotem
-dolot w dalszej cześci przerobić na ten rezonator
Sprawdź pompę oleju.
W silniku z wtryskiem paliwo nie musi mieszać się z powietrzem, bo jest wtryskiwane przed same zawory. To o czym piszesz ma zastosowanie w silnikach z gaźnikiem.wypolerowany dolot zdaje egzamin w przypadku silnikow doladowanych. w przypadkow wolnossacych pogarszasz zawirowania powietrza przez co powietrze gorzej moze sie mieszac z paliwem skutkujac spadkiem mocy
#4 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 21:28
W silniku z wtryskiem paliwo nie musi mieszać się z powietrzem, bo jest wtryskiwane przed same zawory. To o czym piszesz ma zastosowanie w silnikach z gaźnikiem.
po czesci tak ale powietrze musi miec zawirowania, polerowanie dolotu w tym przypadku nic nie da a moze pogorszyc. jesli to nie mialo by miec wplywu w silnikach z wtryskiem to po co opel zastosochwal chociazby 2 przypustnice na dolocie ?
#5 OFFLINE
#6 OFFLINE
#7 OFFLINE
#8 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 22:30
Polerka daje i to bardzo dużo, na dynamikę, niutki i parę koników, ale nie robiłem tego nigdy na seryjnych kolektorach. Robiłem to kilka razy w motocyklach (R4 i R2 japończyki nie komarki) i tam efekt super, tylko że jak wiadomo barany są seryjnie montowane. Tutaj jest pytanie gdyż kolektor wydechowy to seryjna skifa...
Co do dolotu także pytanie bo polerowane byłby tylko wlot w głowicy i ten alu z listwą wtryskową, naturalnie górnego elementu nie da rady wypolerować...
Kolektory od 3.2 ? jaki efekt dadzą, ile kosztują kto zakładał i czy zadowolony?
Co z tym OGREM ? jak usunąć bez zdenerwowania komputera? ile i co to da?
Plan główek już jest właściwy
I o co chodzi z pompą oleju?
Tak to 3.0 MV6
#9 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 22:41
MV6 to opcja wyposazenia a nie typ silnika Przepraszam za zburzenie swiatopogladuTak to 3.0 MV6
#10 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 23:07
o to ,żebys sprawdził jakie daje cisnienie,bo może byc tak,ze zrobisz sobie ten silnik od a do z ,pompa sie przytnie , cisnienie smarowania spadnie i wtedy doopa wielka,cały twój projekt szlak trafi...I o co chodzi z pompą oleju?
EGR-emCo z tym OGREM ? jak usunąć bez zdenerwowania komputera? ile i co to da?
Zaslepiasz go by silnik zassysał czyste powietrze,a nie dostawał spaliny pomieszane z czystym powietrzem.Tak zwana recylkulacja spalin,za to odpowiada EGR.
#11 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 04:59
W kolektorach w 3.0 są jeszcze elementy dla mnie nie zbadane (metalowe przewody idące do przodu do zaworu podciśnieniowego i dalej pod nadkole lewe. Jak możecie tak poza konkursem wytłumaczyć co to jest, co to robi i jak to usunąć po wsadzeniu kolektora od 3.2.
MV6 tak to opcja wyposarzenia
#12 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 05:50
W twoich też powinny być łaczą się za pomocą takich gumowych przewodów z rurką dalej do zaworka podciśnienia i dalej do odkurzacza i służy to do grzania katówW kolektorach w 3.0 są jeszcze elementy dla mnie nie zbadane (metalowe przewody idące do przodu do zaworu podciśnieniowego i dalej pod nadkole lewe.
#13 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 06:29
Nie wiem co miałoby pogorszyć i dlaczego?? W tym silniku przez cały układ dolotowy leci samo powietrze. Im lepiej uporządkowany przepływ (dążymy do laminarnego) tym mniejszy opór i większe napełnienie cylindra. Większe napełnienie to większa moc. Wypolerowane elementy dolotu stawiają mniejszy opór przepływającemu czynnikowi.po czesci tak ale powietrze musi miec zawirowania, polerowanie dolotu w tym przypadku nic nie da a moze pogorszyc. jesli to nie mialo by miec wplywu w silnikach z wtryskiem to po co opel zastosochwal chociazby 2 przypustnice na dolocie ?
Nie wiem co w tym przypadku do rzeczy mają dwie przepustnice?? Tak im pasowało to założyli.
Ekofasolki to małe otwory w głowicach od strony kolektorów wydechowych, którymi przy zimnym silniku tłoczone jest powietrze do wydechu w celu rozgrzania katalizatorów, jak koledzy już wspomnieli.
Całe to badziewie wywalamy, a w głowicach wycinamy frezikiem te otworki, zwiększając średnicę kanałów wydechowych. Do tego kolektory z 3,2.
Tak to ma wyglądać:
Egr oczywiście też wywalamy, zostawiając samą gruszkę podpiętą do kostki.
P.S. Jakby ktoś potrzebował to mam kolektory wydechowe z 3,2.
#14 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:00
- korekta lakieru (polerowanie mechaniczne, usuwanie rys)
- woskowanie
- czyszczenie wnętrza
- polerowanie lamp
- przygotowanie auta na specjalną okazję (sprzedaż, wesele)
Zapraszam! Info na PW
Odpicuj swoją omegę xd
#15 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:38
Mam wrażenie że kolega bikemax zrobił mała prowokację... Będąc na forum ponad rok czasu pyta się o "tunning silnika MV6" Mało miał czasu, mało tematów było napisane o podkręcaniu i o próbach? Normalnie brak mi słów! Takie tematy powinny lecieć odrazu do kosza...
Tak masz racje, mam omege od ok roku a tematów było sporo... Ale zauważ że jeszcze pomimo wielu odpowiedzi nie ma ŻADNYCH konkretów, tak samo jak w reszcie tematów Myślałem że ktoś konkretnie odpowie na konkretne pytanie.
a generalnie chodzi mi o odpowiedz czy modyfikacje które wymieniłem dadzą efekt, jak duzy i czy to się opłaca. Chodzi mi o wypowiedzi osób które mają o tym pojęcie albo same to zrobiły.
Więc może tak dla przypomnienia:
1.Czy wypolerowanie dolotów w głowicy wraz z tymi "rurami" doprowadzającymi, usunięcie fasolek, kolektor od 3.2, końcowy wydech sportowy, usunięcie EGR, usunięcie podgrzewania kolektorów oraz dodanie rezonatora da dobry efekt, na ile można liczyć kucyków oraz niutków?
2.W przypadku gdy moje rozumowanie jest niewłasciwe lub można zrobić coś lepszego lub coś jeszcze, to co to jest i ile to da "energi"
#16 OFFLINE
Napisany 14 sierpnia 2012 - 17:55
Parę koni więcej może przynieść doprężenie silnika.2.W przypadku gdy można zrobić coś lepszego lub coś jeszcze, to co to jest i ile to da "energi"
W 3,2 stopień sprężania był 10:1. U siebie splanowałem głowice o 1,2mm co dało ok. 11:1
Nie było żadnych problemów z kolizjami itp. - sprawdzone plasteliną - zapas był duży.
W 3,0 seryjnie jest 10,8:1. Myślę, że splanowanie o 0,5mm powinno dać lekko ponad 12:1.
Jak głowice na wierzchu to niema większego problemu, żeby to zrobić.
#17 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2012 - 12:55
#18 OFFLINE
Napisany 15 sierpnia 2012 - 13:41
O co chodzi z doma wałkami G? co to za wałki i co dają?
tobie akurat nic:)
http://forum.omegakl...
miłej lektury:D
#19 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 17:41
#20 OFFLINE
Napisany 21 września 2012 - 17:57