Kurierka
#1 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 15:26
Chciałbym się dowiedzieć czy macie może jakieś info na temat zarobków kurierów? W jaki sposób są rozliczane faktury? Chodzi mi o rejestracji własnej działalności gospodarczej, kupnie busa i wstawieniu go do którejś z firm. Głównie zastanawiam się nad TNT, Siódemką i firmą K-EX. Macie może jakieś doświadczenia z danymi firmami? Czytałem dużo w necie na ten temat, jedni narzekają, inni chwalą. Wiadomo że na początku kokosów nie będzie, myślę że ok 2 tys na początek by mnie zadowoliło No i najważniejsze, jaki bus? Ducato i jego bracia z grupy "PSA"? Czy może Transit lub Master z roczników 2006 w górę ? Za wszelkie info lub podpowiedzi będę bardzo wdzięczny
#2 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 16:49
#3 OFFLINE
Napisany 12 sierpnia 2012 - 19:38
Kurier od 5-6 rano do jak się wyrobi tak kończy.
Ja jak latałem busem po UE i PL to nieraz na 2-3 tyg wylatywałem z domu, ale później tyg wolne.
Mam znajomego co lata dla jedne z firm kurierskich i nie narzeka na $$. Latał najpierw 1 busem Ducato kupił następnego Ducato po jakimś czasie następnego Ducato używki, i nie dawno kupił nówkę sztukę na lizing. I ma tam teraz 4 busy wstawione i myśli o jeszcze 1-2.
#4 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 05:45
dlaczego wiecej kasy? zakładasz firme i kupujesz autoTylko na przewoźnika może i trochę więcej kasy,
zadko kiedy, głównie system 3/1 albo 4/1. Min to jest 2/1ale jak jedziesz w Pon to wracasz w PT.
#6 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 08:51
a czasem nie potrzebuje tego spedycja do której się oddajesz?A licencjaCertyfikat kompetencji zawodowychTu lecą koszta...
#7 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 11:24
#8 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 11:58
o plandece mówie:) my jeździmy a i kasa dobra i kierowcy zadowoleniBusem w międzynarodówke ?
#9 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 12:10
butla z gazem na fotelu, spanie na fotelu albo w plastikowym kurniku niewiele większym od szafy, ponadto dziś ładujesz w Warszawie a jutro masz być w Barcelonie bo tacha niema:p
#10 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 12:49
a powiedz jeszcze kolegom o warunkach w takim busie:D
butla z gazem na fotelu, spanie na fotelu albo w plastikowym kurniku niewiele większym od szafy, ponadto dziś ładujesz w Warszawie a jutro masz być w Barcelonie bo tacha niema:p
No właśnie o to chodzi Jeździłem Transitem przez rok po Europie i wcale nie było wesoło. Spanie na fotelu i jazda do oporu. Miedzynarodówka to tylko dużym zestawem.
#11 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 13:02
#12 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 13:07
Takie rzeczy to tylko kluską som możliweponadto dziś ładujesz w Warszawie a jutro masz być w Barcelonie bo tacha niema
#13 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 13:14
Wszystko ci potrzebne dopiero powyżej 3.5 TA licencjaCertyfikat kompetencji zawodowychTu lecą koszta.
#14 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 13:29
czyli otwierając spedycje nie trzeba tego mieć? jeśli nie mamy własnych aut i korzystamy z przewoźników? potrzebne są gwarancje bankowe na auta?Wszystko ci potrzebne dopiero powyżej 3.5 T
#15 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 13:35
Wszystko ci potrzebne dopiero powyżej 3.5 T
Ja jak jeździłem na busach w firmie to szefowa musiała mieć wszystko.Znajomy ma firmę transportową - 3 autobusy i 4 busy (do 9 os.) i wszystko musi mieć włączone do licencji oraz certyfikat.Kolega miał firmę - przewóz osób, miał 6 busów i też musiał mieć licencję oraz certyfikat.Oczywiście w to wlicza się jeszcze zabezpieczenie finansowe (10000zł na pojazd zdeponowane w banku). A jak są jakieś wątpliwości to dla 100% pewności zapytać ITD bo wykonywanie transportu bez licencji sporo kosztuje...
Jak?? => Tak!!
#16 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 14:18
nie wiem czemu mylisz transport osobowy z transportem towarowym i wprowadzasz w błąd ludzi.Rozbrajają mnie teksty bo kolega kolegi a koleżanka ... Prowadzę firmę transportową i nie pisze że kolega kolegi tylko z własnego doświadczeniabez licencji sporo kosztuje...
Transport:
- osobowy licencja
- taxi licencja
- okazjonalny licencja
- towarowy powyżej 3.5 T licencja
- towarowy do 3.5 bez licencji
#18 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 15:20
Nie powiem ci jak to sie ma powyżej 3.5 T w towarówce ja siedzę do 3.5T i tu nie muszę mieć licencjiczyli otwierając spedycje
A co ja ci wyżej napisałemAle osobowy na bank byle co
Transport:
- osobowy licencja
- taxi licencja
- okazjonalny licencja
#19 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 17:52
zakładam tylko do 3.5tNie powiem ci jak to sie ma powyżej 3.5 T w towarówce ja siedzę do 3.5T i tu nie muszę mieć licencji
sytuacja jest taka, że chcę otworzyć firmę spedycjną, biorącą tylko przewoźników. Bez własnego auta. Czyli nie potrzebuję licencji ani zabezpieczeń?
#20 OFFLINE
Napisany 13 sierpnia 2012 - 18:17
Tylko tak łato i fajnie sie mówi.... Chciałem otwierać firmę transportowa i wiem jak jest. Nie tak łatwo jak osrać se koszule.
Pewnie że jak ktoś zagwarantuje ze będziesz miał towar zawsze i nigdy na pusto nie polecisz to bajka. Ale jak weźmiesz towar np z łodzi masz zawieść chociaż by do Wrocka to masz ok 210 km w jedną. Jak jedziesz z towarem to Ci płacą ale jak nie załatwia transportu z Wrocka tylko z np. łodzi to 210 km jedziesz z własnego portfela.
I tak jak koledzy pisali butla z gazem na siedzeniu obok i wszystko w aucie jak w tirach.