Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Czujnik temperatury cieczy ECU


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
16 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 31 lipca 2012 - 15:22

Witam . Dziś wystąpił u mnie problem . Auto rozgrzane zgasło i nie mogłem go odpalić. Dopiero po długim kręceniu rozrusznikiem udało się i natychmiast podjechałem do mechanika aby podpiąć komputer. Wskaźnik temperatury na desce oscylował w granicy około 94 do 97 stopni. Komputer nie wykazał jakichkolwiek błędów ale po sprawdzeniu parametrów pracy okazało się że czujnik temperatury ECU wskazuje na komputerze 39 stopni.Czy uszkodzenie tego czujnika mogło spowodować zgaśnięcie silnika?
Z tego co się orientuję to w omedze 3.0L powinny być dwa czujniki jeden od zegara na desce rozdzielczej a drugi który podaje sygnał do ECU. W którym miejscu usytuowane są te czujniki ? Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam

#2 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2012 - 15:26

Czujniki sa dwa tak jak napisales. Oba sa na mostku wodnym pomiedzy glowicami - szukaj w okolicy cewki.

Czy uszkodzenie tego czujnika mogło spowodować zgaśnięcie silnika?

Tak.

#3 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 31 lipca 2012 - 16:27

czujnik już kupiony:) Żeby dostać się do tego mostka z czujnikami to trzeba zdjąć komory dolotu powietrza na silniku czy ten mostek się tam właśnie znajduje? Nigdy tego nie robiłem więc przepraszam za głupie pytania ale wiem, że sam powinienem sobie poradzić z wymianą tego czujniczka.

#4 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2012 - 16:37

Podszybie zrzuc i dojdziesz.

#5 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 31 lipca 2012 - 16:40

Wielkie dzięki za pomoc:) Teraz już wszystko jasne i poradzę sobie już z tym. Pozdrawiam

#6 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 31 lipca 2012 - 17:15

Jeśli czujnik temperatury przekłamuję to powinny falować obroty lub podczas jazdy występować efekt samogazowania.
Objawy jakie opisałeś pasuja bardziej do czujnika połozenia wału.
Jak zimny pali na dotyk a jak goracy to odpala po długim kręceniu.

#7 OFFLINE   Syriusz77

Syriusz77
  • 13 postów
  • Dołączył: 09-07-2011

Napisany 31 lipca 2012 - 17:32

Tak też się stało . Zaraz po tym jak udało mi się odpalić auto to obroty falowały i na biegu jałowym były na poziomie około 1200 i wzrastały nawet do 2000 a potem spadały.Ten przypadek ze zgaśnięciem samochodu to tylko raz się zdarzył więc od razu pojechałem na podpięcie pod komputer. odczyt parametrów wykazał że czujnik dawał bardzo niską temperaturę podczas gdy auto było rozgrzane i termostat prawidłowo działał a wentylatory same załączały się i wyłączały. Z innego źródła dowiedziałem się że czujnik mógł podać do ECU tak niską temperaturę że dawka paliwa mogła zostać zwiększona jak podczas zimnego silnika na ssaniu i z tąd pojawił się problem z odpaleniem. Po wymianie czujnika pojadę znowu na komputer sprawdzić czy wszystko ok. Pozdrawiam

#8 OFFLINE   Tuptus

Tuptus

    Tomek

  • 1 341 postów
  • Dołączył: 12-08-2008
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.2 16v Z22XE

Napisany 15 sierpnia 2012 - 07:34

U mnie na zegarach 95stC, wg komputera silnik 80stC, wiatrak na chłodnicy działa.
Czujnik temperatury powietrza zasysanego podaje 31stC.
czy jesli te dwa czujniki będa zaniżały temperaturę, może wystąpić spalanie stukowe ?

#9 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 17 września 2012 - 15:58

Koledzy - problem u mnie chyba również jest z czujnikiem tempertaury do ECU.

Wywala mi błąd 14, potem 74 a na końcu 45.

Ten ostatni wywaliło mi jak pojawił się 14.

Podejrzewam, że to czujnik walnięty. Sprawdzałem opór na ciepłym silniku to pokazuje 5000 Ohm, nie wiem jak sprawdzić kwestię tego czujnika.

Dodam, że problem dotyczy wersji x20se, bo w profilu dodana jest moja druga Omega

#10 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 16:21

Sprawdzałem opór na ciepłym silniku to pokazuje 5000 Ohm

Nie pamietam dokladnie ale max to chyba 3,5-4Kohm przy 90*, czujnik do wymiany.

#11 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 17 września 2012 - 16:44

A jak zdjąłem wtyczkę to napięcie na niej jest 6v

#12 OFFLINE   Przybek

Przybek

    Diesel Power :P

  • 5 740 postów
  • Dołączył: 08-11-2008
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 17 września 2012 - 16:51

A jak zdjąłem wtyczkę to napięcie na niej jest 6v

Przy ECT mierzy sie tylko opornosc czujnika w "znanej" temperaturze.

#13 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 17 września 2012 - 17:10

Czyli czujnik do wymiany. Jak patrzyłem w necie, to wszędzie przeważnie jest na zamówienie :o

#14 OFFLINE   nutellson

nutellson
  • 117 postów
  • Dołączył: 23-03-2010

Napisany 14 grudnia 2013 - 16:12

Podejrzewam uszkodzenie tegoż czujnika.

Wcześniej spalanie LPG: 10l/trasa, teraz: 15l/trasa.

Jakby nie było zawsze to 5l ;p

Rezystancja na tym 2pinowym, niebieskim czujnik 286 om. Dużo? Mało?

Jaka powinna byc norma?

Pozdrawiam

#15 OFFLINE   machony79

machony79

    przygoda z Omegą trwała 8.5 roku

  • 4 668 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Katowice
  • Województwo: śląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 14 grudnia 2013 - 18:13

Podejrzewam uszkodzenie tegoż czujnika.

Wcześniej spalanie LPG: 10l/trasa, teraz: 15l/trasa.

Jakby nie było zawsze to 5l ;p

Rezystancja na tym 2pinowym, niebieskim czujnik 286 om. Dużo? Mało?

Jaka powinna byc norma?

Pozdrawiam


rezystancja sie zmienia wraz z temperaturą.
Podłącz komputer i porównaj wskazania obu czujników.Tylko ten sposób da pewność,że czujnik nie przekłamuje.

#16 OFFLINE   chris585

chris585
  • 6 postów
  • Dołączył: 22-09-2012

Napisany 03 maja 2014 - 16:47

Witam Koledzy. Mam otóż taki problem. Po wymianie silnika pokazuje błąd P0115. po wymianie tego czujnika nadal ten sam błąd. kupiłem jeszcze jeden i to samo. Ogólnie na zimnym odpala dobrze. najgorzej jest przy chwilowym zgaszeniu, np. przy tankowaniu. trzeba "trochę" pokręcić. czasem wywali też błąd czujnika wałka rozrządu. i ogólnie spalanie wzrosło do jakichś 14 l LPG/100km.

#17 OFFLINE   MrChrysler

MrChrysler
  • 327 postów
  • Dołączył: 05-12-2010

Napisany 05 grudnia 2018 - 03:39

Jakie powinno byc napiecie na wtyczce ktora idzie do samego czujnika?