Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

objawy pekniecia kolektora wydechowego


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
20 odpowiedzi na ten temat

#1 Guest_tomasz0505_*

Guest_tomasz0505_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 września 2007 - 16:26

kto odpowie mi na pytanie jakie sa objawy pekniecia kolektora wydechowego?????? plissss

#2 OFFLINE   jaksa27

jaksa27
  • 44 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 02 września 2007 - 17:00

Jeśli chodzi o pracę silnika to tylko prychanie na zimnym silniku.Po rozgrzaniu zanika,ewentualnie depnięcie w pedał da oznaki pękniętego kolektora ewentualnie uszczelki pod kolektorem wydechowym.Często urywa się 1 szpilka kolektora wydechowego,mój sposób to wykręcenie starej i wkręcenie nowej na pastę do śrub(działa).
Srebrna na 17-stkach 147KM 2001,Skóra,Navi itp.

#3 Guest_tomasz0505_*

Guest_tomasz0505_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 02 września 2007 - 17:18

dzieki kolego za odpowiedz ale powiedz mi czy np: obroty tez moga byc nizsze z tego powodu

jaksa2a czy wiesz moze jak jest z obrotami ? czy sa nizsze np:
7,

[scaliłem posty]

#4 OFFLINE   jaksa27

jaksa27
  • 44 postów
  • Dołączył: 11-05-2007
  • Skąd: Ostrołęka

Napisany 03 września 2007 - 09:46

Pęknięty kolektor nie wpływa negatywnie na obroty czy sondę lambda.
Srebrna na 17-stkach 147KM 2001,Skóra,Navi itp.

#5 OFFLINE   lutas

lutas
  • 316 postów
  • Dołączył: 01-08-2007
  • Skąd: Toruń

Napisany 03 września 2007 - 11:29

Przy pękniętym kolektorze wydechowym na zimnym silniku z rana słychać klekot a'la diesel (takie tykanie), oprócz tego osłona termiczna kolektora będzie brudna i tłusta od spodu (spaliny). Miałem ten sam problem, kolektor został pospawany rok temu i na na razie (odpukać) jest ok.

#6 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2007 - 12:07

Tomasz0505 jak chcesz byc pewny czy masz pękniety kolektor wydechowy to odkręć osłonke tą metalową i wtedy zobacz od spodu tej osłonki czy masz osmoloną jeśli tak to masz pewność że jest kolektor wydechowy pęknięty, bo właśnie tak po środku kolektora wystepuje pęknięcie.

#7 OFFLINE   pitzet1974

pitzet1974
  • 20 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 03 września 2007 - 13:50

kto odpowie mi na pytanie jakie sa objawy pekniecia kolektora wydechowego?????? plissss


Witaj,
Tak sobie przeczytałem wszystkie odpowiedzi i jezeli chodzi o moj przypadek z kolektorem wygladalo to tak Omega B 2.5 V6:
- klekotało non stop (zimny czy cieply zadnej roznicy)
- problem z obrotami (kupa kasy wydana na pierdoły wyczytane z tego forum) ale tylko na benzynie gaz idelanie
- i ostatnie jak mozna sprawdzic czy kolektor jest pekniety??? odkrecajac osłone czy masz takową??? i dlaczego kolektor najczesciej peka po srodku??? moj (i wiele innych, ktore widzaialem u mechanika) był pekniety nie na srodku wiec...

Pojedz niech odkreca Ci kolektor i wtedy masz 100% pewnosci co i jak.
Pzdr
Piotr

#8 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2007 - 16:02

Witaj,
Tak sobie przeczytałem wszystkie odpowiedzi i jezeli chodzi o moj przypadek z kolektorem wygladalo to tak Omega B 2.5 V6:
- klekotało non stop (zimny czy cieply zadnej roznicy)
- problem z obrotami (kupa kasy wydana na pierdoły wyczytane z tego forum) ale tylko na benzynie gaz idelanie
- i ostatnie jak mozna sprawdzic czy kolektor jest pekniety??? odkrecajac osłone czy masz takową??? i dlaczego kolektor najczesciej peka po srodku??? moj (i wiele innych, ktore widzaialem u mechanika) był pekniety nie na srodku wiec...

Pojedz niech odkreca Ci kolektor i wtedy masz 100% pewnosci co i jak.
Pzdr
Piotr

Kolego tutaj wypowiedzi były na temat 2.0 16V a nie 2.5V6, nie wiem czy u ciebie jest osłona czy nie, ale w 2.016V jest więc nie musi jechac do mechanika i wydawać kasy na to aby mu ktoś odkręcił kolektor wydechowy i sprawdzał.
A jeśli chodzi o pęknięcie kolektora wydechowego od silnika 2.0 16V to wiele ich widziałem właśnie pękniętych po środku ( tak samo jak w moim przypadku), czyli pomiędzy 2 a 3 wylotem.

Z twojego postu wnioskuję, że masz pretensje do nas za to że wydaleś sporo kasy na pierdoły o których tutaj wyczytałeś.
Ja powiem tak, my staramy się pomóc i skierować jakoś czego kto ma szukać, ale napewno nikt na odległość nic nie naprawi, w dodatku jak ktoś opisze w dziwny sposób swój problem z omegą to też jest kłopot z dokładnym zapodaniem informacji o danej naprawie na forum.
Więc wybacz, ale twoje wypowiedzi troszkę niektórych mogą poruszyć, ponieważ nie jednej już osobie wielu z forum pomogło. Czasami zdarzy się jakis błąd w poszukiwaniach usterki, ale tak jak pisałem przez internet nikt nie jest w stanie naprawić komuś auto.

Pozdrawiam

#9 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2007 - 16:08

Tak sobie przeczytałem wszystkie odpowiedzi i jezeli chodzi o moj przypadek z kolektorem wygladalo to tak Omega B 2.5 V6:
- klekotało non stop (zimny czy cieply zadnej roznicy)


I jeszcze jedno drogi kolego.
Jeśli kolektor wydechowy jest pęknięty to powiem krótko, że zawsze bedzie różnica słyszalna na zimnym i na ciepłym silniku, ale nie każdy jest w stanie to wykryć na słuch, a czasami mechanicy wolą powiedzieć dopiero po demontażu, bo wtedy zawsze są wstanie namówić na wymianę u nich i czasami po wyższej cenie niz samemu się kupi.
Oczywiście bez urazy wobec Ciebie, ale naprawdę można to rozróżnić.
Napewno każdy chciałby pomóc i naprowadzić na naprawę jakiejs usterki na 100% ale czasami sie nie da. :cry:


Pozdrawiam

#10 Guest_tomasz0505_*

Guest_tomasz0505_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 03 września 2007 - 18:58

drogi kolego wsprawie tego kolektora to wyraznie słychac to prykanie jak w dieslu a ponadto mam oklejone jakims czyms podobnym do gipsu czy czyms takim miejscepołaczenia kolektora z dalsza czescia wydechu !!! czyzby tam mogło byc cos sknocone?????????????????

#11 OFFLINE   Waldemarz

Waldemarz

    DZIADZIA

  • 2 660 postów
  • Dołączył: 22-05-2006
  • Skąd: Warszawa
  • Województwo: mazowieckie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 03 września 2007 - 19:03

Tomasz0505 nic innego ci nie pozostaje jak jednak zdemontować kolektor i obadać go dokładnie, a jeśli sie da to naprawić lub wymienić na nowy.

#12 Guest_tomasz0505_*

Guest_tomasz0505_*
  • Dołączył: 01-01-1970

Napisany 03 września 2007 - 19:41

dzieki za pomoc .oblukam to juterko mam nadzieje ze poznamy sie na zlocie w kobylej bede 1 raz do zobaczenia

#13 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 03 września 2007 - 19:50

ehh..... chciałbym troszke uspokoić atmosferę ponieważ ja z tego forum wielu rzeczy sie dowiedziałem a jak ręce opadają i już nie można znaleźć przyczyn usterki to każda porada, sugestia czy możliwość jest cenna i w końcu doprowadzi do usunięcia usterki.
Cały sęk jednak w tym że trzeba samemu obejrzeć, obadać i sprawdzić co jest grane to jak zajedziesz do obojętnie jakiego serwisu to powiedzą że wymienili to czy tamto a tak na prawde np wsadzili wtyczke lub inny pierdół.
Ja też mam problem z kolektorem i ciągle mi to klekocze czy zimny czy ciepły z tą tylko różnicą że na zimnym jest to troszke inny dźwięk i bardziej słyszalny także w zupełnością zgodze się że zawsze ten klekot jest inny na zimnnym i ciepłym
Ja na razie tego nie robie bo pewnie z 500 zł popłynie na te wymianke
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#14 OFFLINE   Kristofer

Kristofer

    VECTRAIrmscher1,9150+chip

  • 1 758 postów
  • Dołączył: 27-07-2007
  • Skąd: zyyy...no wiecie już skąd
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega A
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 03 września 2007 - 20:30

Koledzy aby wyjąć kolektor w v6 trzeba wyjąć silnik więc może lepiej posłuchaj dokładnie gdzie on tak parska albo jedź d ASO za posłuchanie nie płaci się nic (ludziska nie bójcie się tych stacji nie są takie straszne)bo nie sztuka wydać kasę a później gadać że to wina gości z forum :bad:a jak komuś słoń na ucho nadepną to ma pecha :pupa:

#15 OFFLINE   JohnnyThc

JohnnyThc
  • 106 postów
  • Dołączył: 12-08-2007
  • Skąd: B-stok

Napisany 03 września 2007 - 21:07

Ja ostatnio miałem problem z prychaniem na zimnym silniku... Był to kolektor pękniety po środku i wydmuchana uszczelka. Urwaną też miałem jedna szpilke. Problem został usunięty poprzez wymiane uszczelki na nową. Nie prycha juz w ogole. Radze Ci wymienić tą uszczelke jak najszybciej, bo może wiecej szpilek pourywać...
Pozdrawiam

#16 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 03 września 2007 - 22:49

Ja ostatnio miałem problem z prychaniem na zimnym silniku... Był to kolektor pękniety po środku i wydmuchana uszczelka. Urwaną też miałem jedna szpilke. Problem został usunięty poprzez wymiane uszczelki na nową. Nie prycha juz w ogole. Radze Ci wymienić tą uszczelke jak najszybciej, bo może wiecej szpilek pourywać...
Pozdrawiam


Ty wiesz że może masz racje? Też mi sie wydaje że to postępuje i jakby z każda setką przejechanych kilometrów jest gorzej. Tzn najbardziej jest to słyszalne na zimnym. Ech.... chyba jednak pojade obejrzeć dokładnie te sprawe bo jak więcej śrub pourywa to będzie taki hałas że będe lawetą musiał do mechów jechać
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#17 OFFLINE   pitzet1974

pitzet1974
  • 20 postów
  • Dołączył: 25-07-2007
  • Skąd: Łódź

Napisany 04 września 2007 - 07:48

Koledzy aby wyjąć kolektor w v6 trzeba wyjąć silnik więc może lepiej posłuchaj dokładnie gdzie on tak parska albo jedź d ASO za posłuchanie nie płaci się nic (ludziska nie bójcie się tych stacji nie są takie straszne)bo nie sztuka wydać kasę a później gadać że to wina gości z forum :bad:a jak komuś słoń na ucho nadepną to ma pecha :pupa:


witaj,
nie trzeba wyjmowac zadnego silnika. mialem to robione tak jak naspisalem wczesniej z tydzien temu. jednemu z serisow opla w łodzi zajelo to 5h - rozebranie i zlozenie. ci co mowia ze trzeba wyjac silnik, odkrecic most to biora 740pln za sama robocizne - Opel Trax Łódź - a to głowno prawda.
pzdr
piotr

#18 OFFLINE   Grzegula

Grzegula
  • 98 postów
  • Dołączył: 26-07-2007
  • Skąd: Rawicz

Napisany 04 września 2007 - 08:37

To ja już nic nie wiem... trzeba opuszczać silnik czy nie?? bo musze być przygotowany u mechów jakby co
Chcesz wygrać przejazd niebieską limuzyną? Wyślij SMS o treści HWDP na numer 997 ;)

#19 OFFLINE   lendio

lendio
  • 3 116 postów
  • Dołączył: 02-07-2006
  • Skąd: PODKARPACIE
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: 1.8 18NV gaźnik

Napisany 04 września 2007 - 10:11

To ja już nic nie wiem... trzeba opuszczać silnik czy nie?? bo musze być przygotowany u mechów jakby co

Najlepsze wyjscie to podjechac do jakiegos mechanika i zapytac za ile to zrobi, jezeli faktycznie wina lezy po stronie kolektora.

Jak ci poda +/- cene to wtedy mozesz sie zastanawiac czy drogo llub pytac gdzie indziej, a czy bedzie wyjmowal silnik czy nie to juz nie twoj problem.

"" Z jednej strony mozna kolektor wymienic bez wyciagania silnika a zeby wymienic kolektor z drugiej strony trzeba silnk wyciagnac"", tyle mozna znalesc na forach, a mechanik moze byc magikiem i nawet maski nie otwierac :mrgreen: , tylko, zeby cene za robocizne podal normalna.

#20 OFFLINE   intruz

intruz
  • 122 postów
  • Dołączył: 09-11-2012
  • Skąd: KIELCE

Napisany 29 marca 2013 - 09:45

Ja mam troszkę inne pytanie. Od dawna wiadomo że w oplach 2.0/2.2 pękają kolektory wydechowe. Słyszałem opinie że pomaga zdjęcie osłony choć nie wydaje mi się to realne ponieważ blok i kolektor są z różnych stopów więc musi występować różnica temperatur. Ma ta osłona jakiś wpływ i czy po zdjęciu nie grzeje się bardzo komora silnika lub nie przepali przewodów gumowych bezpośrednio nad nim.