Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

Podtopiona omega


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
22 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2012 - 18:40

Mój wujek wpakował się w dosyć duże rozlewisko pół metrowej głębokości po sobotniej ulewie w GD. Omega zassała wodę , zgasł silnik i już nie odpalił. Wujek lawetował ją do jakiegoś warsztatu i tam stoi już 3 dni i nic przy niej do tej pory nie zrobili , jedynie powiedzieli ,że woda przeleciała przez filtr powietrza do silnika i że być może nie da się jej uratować. Chciałabym jakoś wujkowi pomóc , ale nie wiem jak , może macie jakieś sugestie co należy zrobić żeby omesie przywrócić do życia

#2 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2012 - 18:50

jakoś mi się wierzyć nie chce żeby zassała wodę przez filtr powietrza. Jaki tam jest silnik??

Żeby woda się dostała przez filtr powietrza do silnika to jeszcze ma kawałek drogi :D

#3 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2012 - 18:52

Jaki tam jest silnik?


2.6 benzyna

#4 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2012 - 18:59

2.6 benzyna


to żeby woda przez filtr dotarła do silnika to by chyba tam musial strażak z węża lać ;) :lol:

Ciężko tak wyrokować, ale jest u nas na forum parę osób co się znają więc może ktoś będzie miał czas podjechać i obejrzeć ;)

Mogło gdzieś pójść zwarcie przez kable, pozalewać kostki od czujników... przyczyn wiele, a informacji niewiele bo nie wiadomo nawet czy omega kręci rozrusznikiem, nie wiadomo czy odczytali błędy...

#5 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2012 - 19:05

Jutro się wybieram do tego całego warsztatu , bo coś mi się to wszystko nie podoba , mam wrażenie że coś kombinują. Omega jest na niemieckich blachach w stanie idealnym z małym przebiegiem (wujek jest po 80-tce)

#6 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 10 lipca 2012 - 19:06

Podstawa to odprowadzenie auta do zaufanego mechanika.

Przypadkowy warsztat może kombinować, wymyślać naciągać na koszty lub po prostu "przekonać" klienta, że najlepszym rozwiązaniem będzie sprzedaż auta (warsztatowi) za symboliczne pieniądze.

#7 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2012 - 19:07

to żeby woda przez filtr dotarła do silnika to by chyba tam musial strażak z węża lać

i tu się Adam mylisz silnik potrzebuje potężnej ilości powietrza jeśli to zastąpiła woda to skutki mogą być tragiczne nawet wystająca bokiem korba (niestety ciecz jest nieściśliwa), najlepiej wykręcić świece i próbować obracać silnikiem ręcznie jeśli nie będzie żadnych oporów to już jest dobrze, potem można sprawdzić ciśnienie na garnkach, a jak po tym będzie OK to szukać w elektryce, wszystko zależy od tego z jaką prędkością obrotową silnika dziadek wpadł do wody im większa tym gorzej.

#8 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2012 - 19:10

..... wszystko zależy od tego z jaką prędkością obrotową silnika dziadek wpadł do wody im większa tym gorzej.


Jechał pewnie tak, jak na jego wiek przystało, czyli toczył się :D

#9 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2012 - 19:11

i tu się Adam mylisz silnik potrzebuje potężnej ilości powietrza jeśli to zastąpiła woda to skutki mogą być tragiczne nawet wystająca bokiem korba (niestety ciecz jest nieściśliwa), najlepiej wykręcić świece i próbować obracać silnikiem ręcznie jeśli nie będzie żadnych oporów to już jest dobrze, potem można sprawdzić ciśnienie na garnkach, a jak po tym będzie OK to szukać w elektryce, wszystko zależy od tego z jaką prędkością obrotową silnika dziadek wpadł do wody im większa tym gorzej.


ale w V6 ta droga nie jest taka prosta... ;) Myślisz że woda by przeszła przez cały multiram??

#10 OFFLINE   andzg

andzg
  • 1 373 postów
  • Dołączył: 09-02-2009
  • Skąd: Zielona Góra

Napisany 10 lipca 2012 - 19:12

pierwsza sprawa jaką można łatwo sprawdzić, to zdjęcie obudowy filtra ( 5 śrub torx) i podniesienie filtra powietrza. Jeżeli będzie tam woda, tzn, że silnik mógł ją zaciągać podczas tego feralnego przejazdu

#11 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 10 lipca 2012 - 19:13

pierwsza sprawa jaką można łątwo sprawdzić, to zdjęcie obudowy filtra ( 5 śrub torx) i podniesienie filtra powietrza. Jeżeli będzie tam woda, tzn, że silnik mógł ją zaciągać podczas tego feralnego przejazdu


Ponoć filtr jest zalany

#12 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2012 - 19:18

pierwsza sprawa jaką można łatwo sprawdzić, to zdjęcie obudowy filtra ( 5 śrub torx) i podniesienie filtra powietrza.


ja bym sprawdził na dole w multiramie

chociaż to też nie jest miarodajne, bo tam się przez lata może zebrać trochę wilgoci

#13 OFFLINE   DamianSz

DamianSz

    Bleblablo wyszło to #373

  • 4 324 postów
  • Dołączył: 10-03-2009
  • Skąd: Kędzierzyn - Koźle
  • Województwo: opolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2012 - 19:21

ale w V6 ta droga nie jest taka prosta...

to chyba pługa 1,9 D nie widziałeś tam to dopiero jest tego jak pół samochodu :D, pogrzebałem po forach tuningowych i według wyliczeń ten silnik wciąga około 1200 litrów powietrza przy obrotach 1000 RPM

#14 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 10 lipca 2012 - 20:05

to żeby woda przez filtr dotarła do silnika to by chyba tam musial strażak z węża lać


mylisz sie. przy przejezdzie przez duza kaluze silnik bez problemu zassa wode.

Jeżeli będzie tam woda, tzn, że silnik mógł ją zaciągać podczas tego feralnego przejazdu


nie bedzie bo filtr ma odplyw na dole. moze byc wilgoc i bedzie widac bloto na filtrze powietrza

po pierwsze to wykrecic swiece i zobaczyc co jest w srodku - bron boze nie odpalac. mozna wstrzyknac troche oleju i pokrecic. jesli wujek mial szczescie to skonczy sie tylko na tym ewentualnie na jakiejs popalonej elektronice. w gorszym przypadku nawet na drugim silniku - wody nie sprezysz i korby sie pogna. jesli faktycznie zassala wode to mam nadzieje ze wujek nie probowal jej na hol odpalac




 


#15 OFFLINE   fotbrenda

fotbrenda
  • 272 postów
  • Dołączył: 05-11-2006
  • Skąd: LUBIN - LEGNICA
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 10 lipca 2012 - 22:02

jakoś mi się wierzyć nie chce żeby zassała wodę przez filtr powietrza. Jaki tam jest silnik??

Żeby woda się dostała przez filtr powietrza do silnika to jeszcze ma kawałek drogi :D


no to Cię kolego zaskoczę.
Sam miałem przygodę na drodze publicznej po ulewie i utopiłem 2,5 v6
zassało przez filtr powierza

Więc to możliwe :(:(:(

#16 OFFLINE   Adam10

Adam10

    Everybody lies

  • 7 760 postów
  • Dołączył: 15-09-2009
  • Skąd: Gdańsk, Kiełpino Górne
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 10 lipca 2012 - 22:05

no to mój błąd :(:pad:

#17 OFFLINE   dejwww

dejwww

    Zbanowany

  • 142 postów
  • Dołączył: 29-01-2012
  • Skąd: Zabrze

Napisany 10 lipca 2012 - 22:52

ciekawe jestem jak to sie skończy...

#18 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 11 lipca 2012 - 17:08

Dzisiaj po wizycie w warsztacie okazało się że poza wyjęciem filtra powietrza nic nie zrobiono, nawet nie usunęli wody z kabiny. Omega została zabrana z tego warsztatu i przetransportowana do ASO ,bo z nimi miał umowę wujka ubezpieczyciel ADAC. Po wyjęciu świec , zdjęciu głowicy (czy może raczej kolektora) i na koniec sprawdzeniu kompresji , silnik odpalił :).Jutro będą sprawdzać dalej...

#19 OFFLINE   marek_kloss

marek_kloss

    ......

  • 4 923 postów
  • Dołączył: 09-02-2008
  • Skąd: 3-mia-100/ Pruszcz Gd.
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 11 lipca 2012 - 21:50

Gosia zdradź proszę do jakiego - może jakoś pomogę :D

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.Nie ponoszę winy za obrażenia psychiczne, jakie możesz odnieść w tym temacie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#20 OFFLINE   Gosia

Gosia
  • 1 150 postów
  • Dołączył: 11-09-2007
  • Województwo: pomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.0 V6 X30XE

Napisany 12 lipca 2012 - 05:35

Gosia zdradź proszę do jakiego...


Motor Centrum...