Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

[OB & OBFL] układ wydechowy firmy mantzel


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
64 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 04 lipca 2012 - 22:52

Panowie troszkę przez przypadek zakupiłem układ wydechowy firmy mantzel do omegi v6 w sedanie... Mam takie pytanko: Słyszał ktoś coś o tym? Bo w necie szukałem ale za bardzo nic nie ma...
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478

#2 OFFLINE   piniu78

piniu78

    ja sem podziemny tirak

  • 1 237 postów
  • Dołączył: 09-11-2008
  • Skąd: Szczecin-Jonkoping-Vasteras- Sweden
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lipca 2012 - 23:30

Mam takie pytanko: Słyszał ktoś coś o tym?

o dolocie tak ale o wydechu :hmmm: niestey nie
zapdaj foto bedzie łatwiej:)

#3 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 05 lipca 2012 - 09:10

zdjęcia jak na razie bardzo lipne, będę miał wydech u siebie to go wyczyszcze i zrobię porządne...

Dodany obrazek tak wyglądają środkowe

Dodany obrazek
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478

#4 OFFLINE   sipa666

sipa666

    1-sze 6 biegów w V6 w PL

  • 484 postów
  • Dołączył: 02-04-2010
  • Skąd: Pruszcz Gdański

Napisany 08 lipca 2012 - 10:09

ja mam u siebie tlumiki srodkowe LEXMAUL'a i koncowy tez LEXMAUL'a i wyglada to dokladnie tak samo wizualnie jak na Twoich zdjeciach. tyle, ze masz wypolerowana stal :D

wiec moze to nie MANTZEL, tylko LEXMAUL. jak przyjda, to sprawdz - wyzlobienia beda.

#5 OFFLINE   driftboy

driftboy
  • 572 postów
  • Dołączył: 16-08-2009
  • Skąd: hiszpania
  • Województwo: nie mieszkam w Polsce
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 2.5 V6 X25XE

Napisany 08 lipca 2012 - 17:14

http://www.mantzel.d...-b-sportauspuff :D

#6 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 lipca 2012 - 19:32

o, podziękował ;). Czyli z tego co widzę średnica trochę większa niż w omegach ( bo w omegach jest chyba 55mm prawda?) Jest sens bawić się w większą rurę od kolektorów jak i tak są seryjne?
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478

#7 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 20:07

Jest sens bawić się w większą rurę od kolektorów jak i tak są seryjne?


jest sens ZACZĄĆ od kolektorów, bo równie paskudnej kaszany nie widziałem w ŻADNYM innym aucie tej klasy.

#8 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 lipca 2012 - 20:21

wiem, wiem kolektory najwięcej dają ale to jak kiedyś może będę coś grubszego robił bo z tego co kiedyś przeczytałem to silnik trzeba targać do góry... A ja do tego nie mam warunków a mechanik weźmie za to kosmiczną kasę...
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478

#9 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 21:19

jest sens ZACZĄĆ od kolektorów, bo równie paskudnej kaszany nie widziałem w ŻADNYM innym aucie tej klasy.


No nie tak do końca zacząć... Jeśli robić kaseciaki lub barany to najlepiej od razu z kompletnym wydechem aż po sam koniec. Jeszcze jak kaseciak trzyma niuty tak baran bez porządnego dalszego wydechu gubi je na potęgę.

W tym przypadku wszystko zależy jaka jest charakterystyka tego układu wydechowego bo rzeczywiście kolektory mogą nie podołać.

#10 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 21:29

Jeszcze jak kaseciak trzyma niuty tak baran bez porządnego dalszego wydechu gubi je na potęgę.

Możesz napisać coś więcej?

Jeśli chodzi o wydech z linka kolegi driftboya, to widzę że i ten jego Mantzel, i Jetex kolegi zyx i mój dbilas to wszystko ten sam wydech Simons :)

Ten ze zdjęć kolegi lubelaka jakoś inaczej wygląda, może to faktycznie Lexmaul.

#11 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 08 lipca 2012 - 22:13

będę miał to w tym tygodniu mam nadzieje u siebie to będzie wszystko jasne... Dzisiaj w vectrze widziałem coś podobnego z wyglądu i był to właśnie mantzel... Z tymi paskudnymi rurami zawiniętymi do góry...
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478

#12 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 08 lipca 2012 - 23:31

Układ kasetowy jest podobny do fabrycznego (kwestia tylko wyliczeń pojemnościowych dla wychodzących spalin oraz określenia kształtu kanałów) natomiast baran ma wszystkie odcinki wydechu z każdego cylindra równej długości i spotykają się dopiero w downpipie lub przed katami czyli tam gdzie kończy się np dwururka w większości aut. A nazwa bierze się z wyglądu.
Dodany obrazek

Skąd strata niutów...przede wszystkim innego ciśnienia spalin oraz innego układu kanałów wylotowych (kolektor).

Z moich doświadczeń straty przy baranie względem serii przy fabrycznym wydechu:
- Audi 90 2,3 20V quattro 170KM i 220Nm a przy baranie 165KM i 189Nm
- BMW 328i Coupe 193KM i 280Nm a przy baranie 188KM i 253Nm

#13 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 11:53

bloku, a teraz wklej pod tą przykładową fotką - przykładową fotkę ori kolektora z omegi :D

i nie będzie potrzeby dalszego komentowania czy dziwnych wywodów :D

#14 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 12:24

Nie chciałem tego robić...bo by się niektórzy załamali :D Tym bardziej, że to wyżej to fabryczny kolektor do Audi 90 :p :p :p

#15 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 12:29

Układ kasetowy jest podobny do fabrycznego (kwestia tylko wyliczeń pojemnościowych dla wychodzących spalin oraz określenia kształtu kanałów) natomiast baran ma wszystkie odcinki wydechu z każdego cylindra równej długości i spotykają się dopiero w downpipie lub przed katami czyli tam gdzie kończy się np dwururka w większości aut. A nazwa bierze się z wyglądu.

Skąd strata niutów...przede wszystkim innego ciśnienia spalin oraz innego układu kanałów wylotowych (kolektor).

Z moich doświadczeń straty przy baranie względem serii przy fabrycznym wydechu:
- Audi 90 2,3 20V quattro 170KM i 220Nm a przy baranie 165KM i 189Nm
- BMW 328i Coupe 193KM i 280Nm a przy baranie 188KM i 253Nm

Nie pytałem o nazewnictwo, bo rozróżniam kolektory ;) ale o zjawisko utraty torków.

Bardzo ciekawe wyniki podałeś, przeczą wiedzy którą posiadam z różnych źródeł (m.in. Grabowski i Świątek) :hmm:

7gsi, daleko nie trzeba szukać ;)

Dodany obrazek

Dodany obrazek

#16 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 12:38

Wyniki z życia - i nie tylko u mnie tak wychodziło. Testy co prawda w silnikach R5 i R6 - w V6 jeszcze nie miałem sposobności sprawdzenia różnic.

#17 OFFLINE   Immo

Immo
  • 1 057 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: Wrocław
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 12:45

Nie kwestionuję bynajmniej tych wyników, tylko bardzo mnie one dziwią.
Wg wszelkich teorii i wyliczeń, rurak wspomaga napełnianie cylindrów (poprzez lepsze opróżnianie ze spalin) względem odlewanych kolektorów i podnosi moment, a tu taki zonk.

Jak widać teoria i praktyka czasem nie idą w parze ;)

#18 OFFLINE   bloku

bloku

    Czarobus V8

  • 174 postów
  • Dołączył: 19-07-2011
  • Skąd: Kartuzy/Reda
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 13:59

Ja mam pewną teorię ale jest chyba zbyt banalna i nie wiem dlaczego uciekają niuty a nie konie... Druga sprawa, że często baranki mają większą średnicę niż reszta wydechu...

#19 OFFLINE   7gsi

7gsi

    szypka złomega v 5.0

  • 309 postów
  • Dołączył: 25-08-2006
  • Skąd: szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 09 lipca 2012 - 18:48

Nie kwestionuję bynajmniej tych wyników, tylko bardzo mnie one dziwią.
Wg wszelkich teorii i wyliczeń, rurak wspomaga napełnianie cylindrów (poprzez lepsze opróżnianie ze spalin) względem odlewanych kolektorów i podnosi moment, a tu taki zonk.

Jak widać teoria i praktyka czasem nie idą w parze ;)


i słusznie dziwią :D

bloku nie wskazuje różnicy in minus przy próbach odlew vs baran, tylko seryjny dopracowany kolektor (por foto wyżej) vs jakiś baran z resztą seryjnego wydechu.

akurat wczesna pięciozaworówka z audi i bawarska 2,5-2.8 ma o niebo lepsze kolektory niż omega. TEGO SIĘ NIE DA RACJONALNIE PORÓWNAĆ z omegą :D
No i tam nie ma kiszkowatych odlewów jak w omie :D

#20 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 09 lipca 2012 - 19:15

no a kolektory od 3.2 porobione tak jak miał ILKU (o ile dobrze pamiętam) dawałyby radę? Bo majątku na barany nie mam
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478