Skocz do zawartości

Omega Klub Polska używa Ciasteczek. Zapoznaj się z Polityka Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby usunąć ten komunikat, kliknij przycisk po prawej:    Akceptuje Ciasteczka

- - - - -

[OB & OBFL] Czyszczenie servotronic-a ?


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
47 odpowiedzi na ten temat

#1 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 04 lipca 2012 - 17:57

Czy jest jakaś możliwość "zregenerowania" układu servotronic ?
Dlaczego pytam ? Cały układ kierowniczy jest praktycznie nowiutki, wszystkie części orginalne lemfordera. Zalałem nowy płyn do wspomy Dextron III i nie jestem do końca zadowolony efektów... w zasadzie zmian na +/- nie zauważyłem.

Wiem że mam servotronic bo to 2.5TD i mam przekaźnik pod kierą.
Pompa nie wyje, jest cichutka, pasek ładnie napięty. Ładowanie w normie (na światłąch 13.9 - 14.0V)
Podpowiedzcie, bo wyczytałem na forum bmw że można układ zalać ropą i normalnie bez oporów przepłukać, tylko jak zrobić to poprawnie ?
I gdzie znajdę jakiś "moduł" z sitkiem/filterkiem od servotronica ?
Ostatnie pytanie - czy dextron III jest okej, czy na przykład lepiej nada się Dextron II, bo po wlaniu III zauważyłem że bardzo symbolicznie pocą mi się węże od wspomagania (przy samym zbiorniczku).
Jeśli mi się uda, to obiecuję że zrobię fajną foto-poradę :-)

#2 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 04 lipca 2012 - 23:03

trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej ,mialem ten sam problem co Ty -wszystko nowe a efektu zero -na asfalcie przy manewrach trzeba bylo się niezle napocić -po regulacji jest ok.

#3 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 04 lipca 2012 - 23:07

trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej ,mialem ten sam problem co Ty -wszystko nowe a efektu zero -na asfalcie przy manewrach trzeba bylo się niezle napocić -po regulacji jest ok.


a tam jest jakaś regulacja? jak to się robi? u mnie też wspomaganie nie chodzi zbyt lekko

#4 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 05 lipca 2012 - 01:47

trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej ,mialem ten sam problem co Ty -wszystko nowe a efektu zero -na asfalcie przy manewrach trzeba bylo się niezle napocić -po regulacji jest ok.


Właśnie Kolego, rozwiniesz myśl ? Na czym ta regulacja polega ? Mówimy o tym takim "sześcianie" zamontowanym na przekładni kierowniczej ?

I drugie pytanie, czy można wypiąć wąż powrotny do zbiornika płynu wspomagania, zlać stary płyn. Następnie napełnić układ olejem napędowym (jest rzadszy i lepiej czyści), podnieść przód auta do góry, odpalić silnik na 30 sek, delikatnie pokręcić kierownicą, zlać ON przez powrót. Następnie napełnić już nowym płynem do wspomagania, i odpowietrzyć układ ?

#5 OFFLINE   beast

beast

    Vauxhall Killer

  • 18 304 postów
  • Dołączył: 04-08-2006
  • Skąd: Kwidzyn
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Omega B
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 05 lipca 2012 - 07:39

trzeba wyregulować elektrozawór servotronika w przekladni kierowniczej



???? a gdzie tam masz jakas regulacje ?




 


#6 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 26 lipca 2012 - 21:44

???? a gdzie tam masz jakas regulacje ?

Postaram sie wyjaśnić na czym polega regulacja kostki servotronica.
Kostka to zwykly elektromagnes ,w środku ma igliczkę i gniazdo w którym owa igliczka
pracuje .Tak sie sklada że gniazdo jest wewnątrz śrubki którą można bardziej wkręcić i przez to
to sprawić że uklad igliczka -gniazdo (wewnątrz śrubki) jest szczelny czyli nie przepuszcza oleju.
Zasada dzialania swrvotronica bylaby nastepująca:
po przekręceniu kluczyka elektromagnes dopycha igliczke do gniazda i cale ciśnienie wytwarzane przez
pompę wspomagania jest wykorzystane i kiera chodzi lekko.Podczas jazdy po przekroczeniu pewnej prędkości( nie wiem jakiej)
przekaźnik odlącza napięcie i wtedy igliczka cofa się -wtedy przez otwór w śrubce i otwór w maglownicy ciśnienie częściowo
zanika nie calkiem bo otwory przez które ucieka wtedy ciśnienie są bardzo malej średnicy.
Generalnie na skutek uplywu lat w naszych omkach dzieje się coś takiego:
po przekręceniu kluczyka igliczka nie do końca dolega do gniazda i cześc ciśnienia z pompy na dzień dobry idzie w gwizdek i kiera chodzi cieżko.
Wtedy wystarczy dokręcić trochę gniazdo i oto cala regulacja o której mówilem.
U mnie dziala.

#7 OFFLINE   doncortino

doncortino
  • 3 592 postów
  • Dołączył: 13-09-2008
  • Skąd: Szczecin
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Auto: Omega B FL
  • Silnik: 3.2 V6 Y32SE

Napisany 27 lipca 2012 - 07:32

ale które gniazdo?

#8 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 27 lipca 2012 - 19:08

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


proszę oto zdjęcia . gniazdo (po prostu tak to nazwalem ) to nic innego jak ta śrubka widoczna na zdjeciach.Na środkowym zdjeciu widać wystającą igliczkę.

#9 OFFLINE   wars1977

wars1977

    WarsSztat Jagiełły (specjalizacja silniki V6) Opel Tech2 , MDI

  • 1 896 postów
  • Dołączył: 05-05-2009
  • Skąd: Poznań
  • Województwo: wielkopolskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: silnik po tuningu

Napisany 28 lipca 2012 - 21:04

Dodany obrazek
Dodany obrazek
Dodany obrazek


proszę oto zdjęcia . gniazdo (po prostu tak to nazwalem ) to nic innego jak ta śrubka widoczna na zdjeciach.Na środkowym zdjeciu widać wystającą igliczkę.



Zgadza się, potwierdzam jak najbardziej skuteczność tego zabiegu.

#10 OFFLINE   zamor89

zamor89
  • 40 postów
  • Dołączył: 20-08-2011
  • Skąd: Okolice Zgorzelca

Napisany 31 lipca 2012 - 20:40

Da się to wyregulować na aucie czy trzeba ściągać?? Silnik x30xe

#11 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 01 sierpnia 2012 - 04:37

Ooo kolego, porada na wagę złota. W niedzielę przetestuję skuteczność tego zabiegu. Super sprawa, czyli jest szansa wykorzystać w reszcie w 100% pompę wspomagania ! :)

Da radę tam podejść bez kanału ? Np. po zdjęciu kolektora ?

#12 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 02 sierpnia 2012 - 20:14

...w naszych 2.5 td raczej nie da rady się tam dostać bez zdjęcia kolektora. Ręką sięgniesz, ale nie będziesz już mógł drugiej wcisnąć. Z kanału też nie dostaniesz się do tego ustrojstwa. Niedawno, wymieniając wiązkę, miałem zrzucony kolektor i ponieważ też mi servotronic nie działa chciałem draństwo wydłubać, ale nie wiedziałem, że ten elektrozawór jest rozbieralny (myślałem, że to monolit, bez możliwości rozbebeszenia a w sklepach nowego nie mieli), więc odpuściłem sobie temat, właśnie z powodu trudnego dostępu.

:) loghard !
masz u mnie duuużego soga! Dzięki :)
Twoją poradę Mod powinien "podczepić" pod "sprawdzone"

#13 OFFLINE   lubelak

lubelak
  • 138 postów
  • Dołączył: 09-08-2010
  • Skąd: Lublin

Napisany 03 sierpnia 2012 - 09:19

no właśnie, bardzo dobre pytanie. Da się to zrobić bez wyciągania z auta w x30xe? Bo ostatnio tak pooglądałem troszkę i czarno to widzę ;/. Bo jak sobie myślę znowu o rozbieraniu wszystkiego to mi się słabo robi...
Pranie TAPICEREK DYWANÓW KANAP ITP. TANIO!! Kontakt PW lub 693-377-478

#14 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 03 sierpnia 2012 - 14:45

w x30xe da radę wyciągnąć tą kostkę ,trzeba tylko odkręcić oslonę ,ja mam kanal - to nie mialem z tym problemu a resztę zrobilem z góry . Trzeba mieć imbus 2,5 .Kostka jest przykręcona do magla na dwie śrubki wkręcane po przekątnej.Dwie pozostale są nie na imbus tylko na "gwiazdkę" -tych nie ruszamy .Najlepiej robić to gdy silnik jest zimny- niebezpieczeństwo oparzenia ręki-faktycznie jest tam malo miejsca ale da radę:)
Osobiście poszedlem krok dalej i między magiel a kostkę servotronica wlożylem gumową podkladkę i mam gdzieś czy on dziala czy nie -u mnie wspomaganie zawsze dziala na 100%.

#15 OFFLINE   ChiliPalmer

ChiliPalmer

    MV6 to styl życia... ;-)

  • 260 postów
  • Dołączył: 21-12-2011
  • Skąd: Zgierz/Ozorków

Napisany 05 sierpnia 2012 - 10:04

w x30xe da radę wyciągnąć tą kostkę ,trzeba tylko odkręcić oslonę ,ja mam kanal - to nie mialem z tym problemu a resztę zrobilem z góry . Trzeba mieć imbus 2,5 .Kostka jest przykręcona do magla na dwie śrubki wkręcane po przekątnej.Dwie pozostale są nie na imbus tylko na "gwiazdkę" -tych nie ruszamy .Najlepiej robić to gdy silnik jest zimny- niebezpieczeństwo oparzenia ręki-faktycznie jest tam malo miejsca ale da radę:)
Osobiście poszedlem krok dalej i między magiel a kostkę servotronica wlożylem gumową podkladkę i mam gdzieś czy on dziala czy nie -u mnie wspomaganie zawsze dziala na 100%.

A to nie jest czasem tak że przy 150km/h masz problem z utrzymaniem auta na drodze ? Bo to wspomaganie powinno maleć wraz ze wzrostem prędkości, a w miejscu powinno na 100% wspomagać kierownicę...

#16 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2012 - 10:43

W 2.0 GL też jest servotronic ??

#17 OFFLINE   Ziutek50

Ziutek50

    **** świat do góry nogami

  • 7 326 postów
  • Dołączył: 19-07-2009
  • Skąd: ES
  • Województwo: łódzkie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2012 - 11:27

W 2.0 GL też jest servotronic

w czym ??

jeśli myślisz o omedze, to serwotronik był tylko w R6 i V6, jest możliwość dołożenia do x20xev i być może do x20se, jest w sprawdzonych poradach jak to zrobić.

#18 OFFLINE   sypus

sypus

    Prezes KKK

  • 5 433 postów
  • Dołączył: 24-04-2007
  • Skąd: Zgorzelec
  • Województwo: dolnośląskie
  • Auto: Nie mam Omegi
  • Silnik: nie mam Omegi

Napisany 05 sierpnia 2012 - 12:00

jeśli myślisz o omedze

No niech będzie, że 2.0 GL jest Omegą. Moje pytanie jest retoryczne do wypowiedzi ChiliPalmera

że przy 150km/h masz problem z utrzymaniem auta na drodze

bo są też takie auta co servotronic-a w ogóle nie mają, capisce ??

serwotronik był tylko w R6 i V6

to wiem od baaaardzo dawna :D

#19 OFFLINE   loghard

loghard
  • 55 postów
  • Dołączył: 26-04-2009

Napisany 05 sierpnia 2012 - 13:51

A to nie jest czasem tak że przy 150km/h masz problem z utrzymaniem auta na drodze ? Bo to wspomaganie powinno maleć wraz ze wzrostem prędkości, a w miejscu powinno na 100% wspomagać kierownicę...


Nie ma z tym problemu bo powiedzmy sobie szczerze :wspomaganie w naszych omkach
i tak ciężko chodzi - ktos ten akurat element nieźle skopal na etapie projektu .
Kiedy wsiadam w Audi A6 -to tam jest prawdziwe wspomaganie mimo że opony są 245/45/17:(

#20 OFFLINE   Gato

Gato
  • 80 postów
  • Dołączył: 14-03-2009
  • Skąd: Warszawa

Napisany 11 sierpnia 2012 - 11:33

..bo w A6 masz "maglownicę" "poziomą" która jest zupełnie inną konstrukcją, przewidzianą do aut z silnikiem "poprzecznym" i przednim napędem. W Omesi nie dałoby rady takiego ustrojstwa wcisnąć, więc zastosowano "maglownicę" "pionową" mniej wydajną z racji swojej konstrukcji. Poza tym Omcia waży chyba o tonę więcej od A-szóstki? :D

A teraz na serio.
Warto wywalić ten Oplowski pseudoservotronc. Wygodniej jest prowadzić autko bez tego ustrojstwa, czy na parkingu, czy w trasie. Ale zastanawiam się, czy nie rozwali mi teraz oringów w maglownicy z powodu zbyt dużego ciśnienia. To przecież najczęstrza przypadłość tego wspomagania i to prawie tylko występująca w wersjach bez "servotronica".